Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:31 uur
Zodeju, Improvision
Zou daar moeilijk een favoriet uit kunnen kiezen. Zo zie ik ze te weinig nog "in het echt". Ben vorig jaar in Berlijn geweest (hoofdstad van rauwe graffiti Europa) en ik heb de hele tijd lopen balen dat ik geen fotocamera mee had.
@ R&P: Dat is stiekem ook een ongeschreven regel, en ben het met je eensch.
Zou daar moeilijk een favoriet uit kunnen kiezen. Zo zie ik ze te weinig nog "in het echt". Ben vorig jaar in Berlijn geweest (hoofdstad van rauwe graffiti Europa) en ik heb de hele tijd lopen balen dat ik geen fotocamera mee had.@ R&P: Dat is stiekem ook een ongeschreven regel, en ben het met je eensch.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:34 uur
Vindt het zelf meer richting grafisch gaan, dat kan het idd wat plastisch maken. Pone, zeker vet.. dacht dat ie al lang gestopt was.
Ooit wel, volgens mij is Delta ook begonnen met die 3d stijl.
Je hebt in elke stad wel traditionele artiesten die goed zijn,
maar vaak wel veel van hetzelfde doen.
Ben het ook met R&P eens wat monumenten etc betreft,
een kerk doe je ook niet bijvoorbeeld..
Ooit wel, volgens mij is Delta ook begonnen met die 3d stijl.
Je hebt in elke stad wel traditionele artiesten die goed zijn,
maar vaak wel veel van hetzelfde doen.
Ben het ook met R&P eens wat monumenten etc betreft,
een kerk doe je ook niet bijvoorbeeld..
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:42 uur
Ja inderdaad, en dan mis ik vaak toch de link met het graffiti gedeelte zelf. Het lijkt vaak één grote sticker. Zijn techniek is natuurlijk wel van enorm hoog niveau.
Delta is inderdaad een pionier in de 3D stijl. Pone is inderdaad gestopt een tijd terug dacht ik. Kan me nog een interview herinneren waarin hij ook zei dat hij een hekel aan kunst had haha.
Over traditionele werken: Ze doen vaak wel hetzelfde. Vaak een botsing tussen mensen die traditionele werk weer willen doen herleven en de wat experimentelere artiesten. Ik kan het allebei erg waarderen, mits goed uitgevoerd natuurlijk. Durf zelf wel te zeggen overigens dat ik van het werk buiten 90% lelijk vind. Het probleem met het traditionele werk is dat het een soort taal is waar veel mensen weinig mee kunnen, en daarom ook vaak niet begrijpt.
Delta is inderdaad een pionier in de 3D stijl. Pone is inderdaad gestopt een tijd terug dacht ik. Kan me nog een interview herinneren waarin hij ook zei dat hij een hekel aan kunst had haha.
Over traditionele werken: Ze doen vaak wel hetzelfde. Vaak een botsing tussen mensen die traditionele werk weer willen doen herleven en de wat experimentelere artiesten. Ik kan het allebei erg waarderen, mits goed uitgevoerd natuurlijk. Durf zelf wel te zeggen overigens dat ik van het werk buiten 90% lelijk vind. Het probleem met het traditionele werk is dat het een soort taal is waar veel mensen weinig mee kunnen, en daarom ook vaak niet begrijpt.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:08 uur
Het heeft inderdaad niet veel meer met graffiti te maken,
maar dat zie je ook bij Delta en Zedz (deze mooie fiets bv)

Ik kan het beide ook waarderen. Echt traditioneel blijft toch letters al dan niet met een character erbij. Het merendeel wat je buiten ziet zijn toch veredelde throw-ups. Op vrijplaatsen staan vaak wel vettere dingen.
Hier staat wel vette shit tussen btw..
maar dat zie je ook bij Delta en Zedz (deze mooie fiets bv)

Ik kan het beide ook waarderen. Echt traditioneel blijft toch letters al dan niet met een character erbij. Het merendeel wat je buiten ziet zijn toch veredelde throw-ups. Op vrijplaatsen staan vaak wel vettere dingen.
Hier staat wel vette shit tussen btw..
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:10 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik vind de derde van Sexton juist mooi. En met Goya kan ik ook niks, ik zit hier een appel te eten, krijg je zoiets voorgeschoteld.
Ik vind de derde van Sexton juist mooi. En met Goya kan ik ook niks, ik zit hier een appel te eten, krijg je zoiets voorgeschoteld.
Goya had dit schilderij op de muur van zijn eetkamer geschilderd

Veel negatieve reacties hier op Goya, ik vind het zelf erg indrukwekkend (mooi is niet het goede woord). Er gaat echt een surrealistische krankzinnigheid van uit! Doet me overigens altijd een beetje aan de film Pan's Labyrinth denken.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:21 uur
@ Ward: Haha dat wist ik niet
Surrealisme kan ik erg waarderen, maar vooral wanneer het krankzinnig wordt (of erg duister) moet ik er toch in een stemming voor zijn. Eentje wat ik liever niet al te vaak heb zegmaar.
@ lazerus: Ja, ik zag laatst ook een Delta shirt liggen bij Henxs (tof, maar een beetje te duur voor mij
). Ik houdt ook erg van experimentele of minder traditionele dingen, maar bij Daim waardeer ik het wat minder.
Ik vind tags zelf toch wel de ultieme vorm, in al haar simpelheid is gewoon één ding heel duidelijk vast gelegd: Het is gewoon puur als het ware. Maar aan de andere kant, grotere pieces roepen veel meer een emotie op van de maker zelf en kunnen een boodschap overbrengen. Dus ik ben lui en kies voor de simpele middenweg: Ik kan het allebei waarderen. Vrijplaatsen heb je hier maar één in de buurt, die ik binnenkort weer ga doen waarschijnlijk.
Surrealisme kan ik erg waarderen, maar vooral wanneer het krankzinnig wordt (of erg duister) moet ik er toch in een stemming voor zijn. Eentje wat ik liever niet al te vaak heb zegmaar.@ lazerus: Ja, ik zag laatst ook een Delta shirt liggen bij Henxs (tof, maar een beetje te duur voor mij
). Ik houdt ook erg van experimentele of minder traditionele dingen, maar bij Daim waardeer ik het wat minder. Ik vind tags zelf toch wel de ultieme vorm, in al haar simpelheid is gewoon één ding heel duidelijk vast gelegd: Het is gewoon puur als het ware. Maar aan de andere kant, grotere pieces roepen veel meer een emotie op van de maker zelf en kunnen een boodschap overbrengen. Dus ik ben lui en kies voor de simpele middenweg: Ik kan het allebei waarderen. Vrijplaatsen heb je hier maar één in de buurt, die ik binnenkort weer ga doen waarschijnlijk.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 18:00 uur
Zedz heeft volgens mij ook wel eens shirts ontworpen, zou er zelf niet zo snel eentje kopen denk ik..
Tags zijn de basis en hoort er bij. Een strakke tag kan ook mooi zijn en het is nog best lastig om een goede tag te maken btw (qua letters dan). Vindt tags toch ook wel bij het straatbeeld horen.
net zoals throw ups.
Tags zijn de basis en hoort er bij. Een strakke tag kan ook mooi zijn en het is nog best lastig om een goede tag te maken btw (qua letters dan). Vindt tags toch ook wel bij het straatbeeld horen.
net zoals throw ups.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 19:53 uur
Ja, die waren als het goed is ook door hem ontworpen.
En over tags: Probeer maar iemand eens uit te leggen dat het wel twee jaar kan duren voordat je een redelijke krabbel kan maken op een muur. Het is inderdaad de basis. In mijn profielwerkstuk (wat over graffiti natuurlijk ging) verwees ik ook vaak naar de quote(sorry voor de spelfouten):
"Some people come up to me when I'm doing a mural, and be like wow this beautifull, I like the colours, and I like the animals you put on there and corperate (hoe schrijf je dat?) with the theme. I just hate that damn tagging shit though.... But to me it's the same thing. I mean it starts with a lil tag, and the tag becomes a little throw-up, and the little throw up turns into a burner, and then the burner turns into a piece, and the piece turns into a mural.... And if it wasn't for that tag, I wouldn't be able to do your building".
Geeft precies aan hoe ik erover denk. Tags zijn het straat beeld, en horen de basis te zijn van elke (in ieder geval) letter graffiti.
En over tags: Probeer maar iemand eens uit te leggen dat het wel twee jaar kan duren voordat je een redelijke krabbel kan maken op een muur. Het is inderdaad de basis. In mijn profielwerkstuk (wat over graffiti natuurlijk ging) verwees ik ook vaak naar de quote(sorry voor de spelfouten):
"Some people come up to me when I'm doing a mural, and be like wow this beautifull, I like the colours, and I like the animals you put on there and corperate (hoe schrijf je dat?) with the theme. I just hate that damn tagging shit though.... But to me it's the same thing. I mean it starts with a lil tag, and the tag becomes a little throw-up, and the little throw up turns into a burner, and then the burner turns into a piece, and the piece turns into a mural.... And if it wasn't for that tag, I wouldn't be able to do your building".
Geeft precies aan hoe ik erover denk. Tags zijn het straat beeld, en horen de basis te zijn van elke (in ieder geval) letter graffiti.
0
Benno
geplaatst: 30 mei 2010, 21:23 uur
Hermann Nitsch:

In aktie, je doet aan aktionmalerei of je doet het niet (deel 1 is helaas ongeschikt voor jonge kijkers):
Zijn site hier.

In aktie, je doet aan aktionmalerei of je doet het niet (deel 1 is helaas ongeschikt voor jonge kijkers):
Zijn site hier.
0
hdk-nl
geplaatst: 30 mei 2010, 21:48 uur
Bedorvenkebab schreef:
Surrealisme kan ik erg waarderen, maar vooral wanneer het krankzinnig wordt (of erg duister) moet ik er toch in een stemming voor zijn. Eentje wat ik liever niet al te vaak heb zegmaar.
Surrealisme kan ik erg waarderen, maar vooral wanneer het krankzinnig wordt (of erg duister) moet ik er toch in een stemming voor zijn. Eentje wat ik liever niet al te vaak heb zegmaar. Als je het verhaal kent van de Griekse mythe waarin Kronos zijn kinderen opeet, dan is het schilderij al veel sprekender.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 22:09 uur
Ik ken het verhaal wel (in ieder geval de richtlijnen ervan). Maar ik had het meer over Surrealisme en de donkere versie ervan bijvoorbeeld. Daar kan ik vaak weinig mee tenzij ik er in de stemming voor ben. Het schilderij stond ook in mijn schoolboek bedenk ik me net.
0
Gallow
geplaatst: 30 mei 2010, 23:26 uur
Ik baal er nog steeds van dat ik Nitsch gemist heb op Incubate
Barnett Newman:

Barnett Newman:

0
geplaatst: 31 mei 2010, 09:13 uur
Winnaars canvascollectie/collection rtbf 2010:
(= wedstrijd georiganiseerd door de Belgische openbare tv + partners):
Grote prijs:

Distant Paradise
Patrick Mascaux / Christine Wilmes
Publieksprijs:

Eric De Ville
(= wedstrijd georiganiseerd door de Belgische openbare tv + partners):
Grote prijs:

Distant Paradise
Patrick Mascaux / Christine Wilmes
Publieksprijs:

Eric De Ville
0
Benno
geplaatst: 31 mei 2010, 13:02 uur
Opvallend was vooral dat de jongerenprijs ook ging naar een inzending die de Toren van Babel als thema had. Blijkbaar spreekt dat aan in deze tijd...
0
geplaatst: 31 mei 2010, 22:46 uur
Benno schreef:
Opvallend was vooral dat de jongerenprijs ook ging naar een inzending die de Toren van Babel als thema had.
Opvallend was vooral dat de jongerenprijs ook ging naar een inzending die de Toren van Babel als thema had.
De prent van Eric de Ville doet me in de eerste plaats denken aan het Collosseum. Wel een hele mooie trouwens.
0
Benno
geplaatst: 1 juni 2010, 08:37 uur
Ik baseer me maar op hetgeen Canvas hierover wist te melden, mede op basis van de door wat de kunstenaar zelf gezegd heeft. Hij bedoelde met deze compilatie van Brusselse huizen een statement te maken over de multiculturaliteit van Brussel. Zodoende lijkt mij de Toren van Babel voor de hand liggend binnen het thema.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 09:34 uur
Hij heeft zich inderdaad op de Toren van Babel geïnspireerd, en wel meer specifiek op het schilderij van Pieter Bruegel:

0
geplaatst: 1 juni 2010, 20:59 uur
Gisteren is Louise Bourgeois overleden:
Een excentriek dametje dat tot aan haar dood actief is gebleven (ze werd 98). Haar werk was sterk beïnvloed door haar jeugd(trauma's): zieke moeder, overspelige vader,...
R.I.P. Louise Bourgeois.
Een excentriek dametje dat tot aan haar dood actief is gebleven (ze werd 98). Haar werk was sterk beïnvloed door haar jeugd(trauma's): zieke moeder, overspelige vader,...
R.I.P. Louise Bourgeois.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 21:52 uur
* meldt zich *
Goya werkt trouwens vooral op levensecht formaat. Heb je z'n dark paintings in het Prado gezien ? Sindsdien kan ik met minder nachtrust aan ....
0
geplaatst: 15 juni 2010, 11:09 uur
0
geplaatst: 15 juni 2010, 13:23 uur
Prachtig, die prent van Eric De Ville. Hoe is dat gemaakt? Ik ben echt een leek op kunstgebied, maar dat mag duidelijk zijn.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 14:15 uur
Oke, zoiets vermoedde ik inderdaad wel al... Mooi dat er zulke dingen mee gemaakt kunnen worden.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 20:25 uur
dix schreef:
* meldt zich *
Goya werkt trouwens vooral op levensecht formaat. Heb je z'n dark paintings in het Prado gezien ? Sindsdien kan ik met minder nachtrust aan ....
Jaja, zeker gezien en idd erg indrukwekkend (quote)
* meldt zich *

0
geplaatst: 16 juni 2010, 22:55 uur
Bedorvenkebab schreef:
Same.
Die zie ik nog wel eens voorbij komen in de buurt van Arnhem - Deventer. Verder vind ik in omgeving Deventer Ipuls de beste en in Arnhem denk ik Mic, op station Presikhaaf heeft hij ook iets van RIP daddy I always be your son, dad soort dingen kan ik wel waarderen Same.
.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 23:09 uur
Same is een held, die zie je overal. Of je nou op het platteland rijdt (op de meest bizarre en afgelegen plekken, echt), of midden in de stad: Je ziet hem. King, maar wel iemand die aan zijn stijl vast blijft houden, traditioneel dus (vandaar de naam ook
).
).
0
Improvision
geplaatst: 17 juni 2010, 00:29 uur
Teebs is een beatmaker bij het Brainfeeder label van Flying Lotus en naast beats bakken houdt hij zich ook bezig met visuele kunst. Zijn stijl spreekt me wel aan.

Hij houdt zich ook bezig met het tekenen op oude platen:
Check.
Hij houdt zich ook bezig met het tekenen op oude platen:
Check.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 17:46 uur
Ik kan geen echt goede afbeeldingen vinden, maar ik vind Vervisch ook wel erg goed.
* denotes required fields.