MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
Sheplays
Nu we van het surrealisme zijn afgeweken hier nog een paar van mijn favorieten.

(afbeelding)

Eugène Delacroix - "De dood van Sardanapalus"

(afbeelding)
Ingres - "Turks Bad"

(afbeelding)
Dante Gabriel Rossetti - "The Bower Meadow"
(Pre-Raphaelist)

Toon, het schilderij van Magritte met de voetschoenen/schoenvoeten heet volgens mij eenvoudigweg 'Le Modèle Rouge III'. Althans, dat staat op de achterkant van de ansichtkaart die ik van dat schilderij heb.

Toon1, de voetschoen heet 'Het rode Model' en er bestaan twee versies van, ik heb er een gezien in Boymans Van Beuningen waar veel Magritte hing, ik was in de 7e hemel die dag!

Oldfart schreef:
afbeelding niet te zien Oldskool

Opnieuw proberen dan...

Hier een link naar het Dali-schilderij 'Clothed Automobiles' (Two Cadillacs)

http://entertainment.webshots.com/photo/2838579610086310057TCWjPJ

@ Sheplays; Delacroix is ontzettend heftig; sommige van zijn doeken zijn gewoon wreed; zeer indrukwekkend toch ook. Vond zijn werk het meest indrukwekkend in het Louvre, is me tenminste het meest bijgebleven.

Met de Pre- Raphaelieten heb ik een soort haat liefde verhouding; heel knap , maar vaak ook mierzoet.

Sheplays
@Oldfart; Zeker heftig en wreed en verder een prachtige compositie, het rood is als een golf van bloed en iedereen wordt gedood..

(afbeelding)

Ken je Alma Tadema? Van origine een nederlandse schilder die verhuisde naar Engeland: dat is er zo'n voorbeeld van: het is perfect geschilderd, is op een zoete manier ook wel sfeervol, maar het zijn vooral mooie plaatjes, het zegt weinig.

(afbeelding)

Waterhouse daarentegen vind ik weer wel mooi; komt wellicht ook door zijn onderwerp keuze, maar op een of andere manier schildert hij directer, waardoor het me meer doet.

Sheplays
Alma Tadema is mij bekend maar dan eerder als één van de Orientalisten. Waterhouse is een pre-rafaelist, zie ook mijn post van Dante Gabriel Rossetti.

aslan (crew)
HERMAN BROOD

(afbeelding)

HERMAN BROOD

(afbeelding)

HERMAN BROOD

(afbeelding)

HERMAN BROOD

Sheplays
geniaal!

x (afbeelding) ; wat is geniaal?

Sheplays
Oldfart schreef:
x (afbeelding) ; wat is geniaal?

Herman!

Sheplays schreef:
(quote)

Herman!

Er is eigenlijk niks kunstzinnigs in van een dak springen

Sorry, foute opmerking

Jornaquin
Dude, ik ben rietdekker, je beledigt me

Zelfs de Amsterdamse daken kunnen niet zonder riet?

(afbeelding)

Fragonard - The meeting

Fza

(afbeelding)

Veel schilderkunst, dus hier is een mooi houtsnijwerk, ik heb zelf een half meter hoge (ongeveer) Garuda (komt uit de indonesische mythologie) op mijn kamer staan, hij lijkt op de linker op het plaatje, ik heb ook nog een Rangdeng (sp?) van de zelfde grote ze staan op mn speakers

Ze zijn allebei alleen verdweerd omdat het echte tempelbeelden waren die in weer en wind buiten stonden.

Fza schreef:
[img]Veel schilderkunst, dus hier is een mooi houtsnijwerk, ik heb zelf een half meter hoge (ongeveer) Garuda (komt uit de indonesische mythologie)

Maak van Indonesische maar Hindoeïstische. Garuda was half mens, half adelaar, en was het rijdier van de god Vishnu.

Fza
Paalhaas schreef:
(quote)

Maak van Indonesische maar Hindoeïstische. Garuda was half mens, half adelaar, en was het rijdier van de god Vishnu.

Het is een indonesisch beeld bedoelde ik er mee te zeggen.

In het Groninger museum is op dit moment een fantastisch mooie overzichtstentoonstelling van de Finse meesterschilder Akseli Gallen-Kallela. Ik ben al 4 keer geweest en het blijft prachtig. Enkele van de hoogtepunten:

(afbeelding)

Keitelemeer

(afbeelding)

'Slechts' een schets voor een fresco, maar in die hoedanigheid al prachtig.

(afbeelding)

Het 'hoofdwerk' van de tentoonstelling.

En er hangt nog zoveel ander moois. Nog maar heel even te zien in het Groninger Museum helaas.

Inderdaad heel mooi.

Tot 15 april in het Groninger Museum; dan moet ik gauw langs gaan dus !!
Heb op tv een documentaire over die Gallen Kallela gezien; vreemde snuiters die Finnen.
Maar mooi sfeervol werk.

Sheplays

(afbeelding)

Amsterdamse straatkunst uit begin '80 "Johnny Rotten".
Kunstenaar onbekend.

Ook iets in die richting: Je hebt krijt en verveelt je.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Sheplays
Prachtig!

Vanuit deze hoek wel .

Ik vind wat graffiti-artiest Bansky doet ook altijd wel gaaf om te zien:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Op de muur in de West Bank:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Meer.

Sheplays
Goed zeg, psychonaatje!

Wij hadden in Amsterdam onze eigen Dr. Rat, Ivar Vics, check
hier.

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.