Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
Sheplays
geplaatst: 24 maart 2007, 10:32 uur
Nu we van het surrealisme zijn afgeweken hier nog een paar van mijn favorieten.

Eugène Delacroix - "De dood van Sardanapalus"

Ingres - "Turks Bad"

Dante Gabriel Rossetti - "The Bower Meadow"
(Pre-Raphaelist)

Eugène Delacroix - "De dood van Sardanapalus"

Ingres - "Turks Bad"

Dante Gabriel Rossetti - "The Bower Meadow"
(Pre-Raphaelist)
0
geplaatst: 24 maart 2007, 13:19 uur
Toon, het schilderij van Magritte met de voetschoenen/schoenvoeten heet volgens mij eenvoudigweg 'Le Modèle Rouge III'. Althans, dat staat op de achterkant van de ansichtkaart die ik van dat schilderij heb.
0
geplaatst: 24 maart 2007, 20:31 uur
Toon1, de voetschoen heet 'Het rode Model' en er bestaan twee versies van, ik heb er een gezien in Boymans Van Beuningen waar veel Magritte hing, ik was in de 7e hemel die dag! 
Opnieuw proberen dan...
Hier een link naar het Dali-schilderij 'Clothed Automobiles' (Two Cadillacs)
http://entertainment.webshots.com/photo/2838579610086310057TCWjPJ

Oldfart schreef:
afbeelding niet te zien Oldskool
afbeelding niet te zien Oldskool
Opnieuw proberen dan...
Hier een link naar het Dali-schilderij 'Clothed Automobiles' (Two Cadillacs)
http://entertainment.webshots.com/photo/2838579610086310057TCWjPJ
0
geplaatst: 25 maart 2007, 00:26 uur
@ Sheplays; Delacroix is ontzettend heftig; sommige van zijn doeken zijn gewoon wreed; zeer indrukwekkend toch ook. Vond zijn werk het meest indrukwekkend in het Louvre, is me tenminste het meest bijgebleven.
Met de Pre- Raphaelieten heb ik een soort haat liefde verhouding; heel knap , maar vaak ook mierzoet.
Met de Pre- Raphaelieten heb ik een soort haat liefde verhouding; heel knap , maar vaak ook mierzoet.
0
Sheplays
geplaatst: 25 maart 2007, 00:34 uur
@Oldfart; Zeker heftig en wreed en verder een prachtige compositie, het rood is als een golf van bloed en iedereen wordt gedood..
0
geplaatst: 25 maart 2007, 00:35 uur

Ken je Alma Tadema? Van origine een nederlandse schilder die verhuisde naar Engeland: dat is er zo'n voorbeeld van: het is perfect geschilderd, is op een zoete manier ook wel sfeervol, maar het zijn vooral mooie plaatjes, het zegt weinig.
0
geplaatst: 25 maart 2007, 00:37 uur

Waterhouse daarentegen vind ik weer wel mooi; komt wellicht ook door zijn onderwerp keuze, maar op een of andere manier schildert hij directer, waardoor het me meer doet.
0
Sheplays
geplaatst: 25 maart 2007, 00:41 uur
Alma Tadema is mij bekend maar dan eerder als één van de Orientalisten. Waterhouse is een pre-rafaelist, zie ook mijn post van Dante Gabriel Rossetti.
0
geplaatst: 4 april 2007, 17:23 uur
0
geplaatst: 4 april 2007, 20:31 uur

Veel schilderkunst, dus hier is een mooi houtsnijwerk, ik heb zelf een half meter hoge (ongeveer) Garuda (komt uit de indonesische mythologie) op mijn kamer staan, hij lijkt op de linker op het plaatje, ik heb ook nog een Rangdeng (sp?) van de zelfde grote ze staan op mn speakers

Ze zijn allebei alleen verdweerd omdat het echte tempelbeelden waren die in weer en wind buiten stonden.
0
geplaatst: 4 april 2007, 23:31 uur
Fza schreef:
[img]Veel schilderkunst, dus hier is een mooi houtsnijwerk, ik heb zelf een half meter hoge (ongeveer) Garuda (komt uit de indonesische mythologie)
[img]Veel schilderkunst, dus hier is een mooi houtsnijwerk, ik heb zelf een half meter hoge (ongeveer) Garuda (komt uit de indonesische mythologie)
Maak van Indonesische maar Hindoeïstische.
Garuda was half mens, half adelaar, en was het rijdier van de god Vishnu.
0
geplaatst: 5 april 2007, 09:21 uur
Paalhaas schreef:
Garuda was half mens, half adelaar, en was het rijdier van de god Vishnu.
(quote)
Garuda was half mens, half adelaar, en was het rijdier van de god Vishnu.Het is een indonesisch beeld bedoelde ik er mee te zeggen.

0
geplaatst: 5 april 2007, 21:36 uur
In het Groninger museum is op dit moment een fantastisch mooie overzichtstentoonstelling van de Finse meesterschilder Akseli Gallen-Kallela. Ik ben al 4 keer geweest en het blijft prachtig. Enkele van de hoogtepunten:

Keitelemeer

'Slechts' een schets voor een fresco, maar in die hoedanigheid al prachtig.

Het 'hoofdwerk' van de tentoonstelling.
En er hangt nog zoveel ander moois. Nog maar heel even te zien in het Groninger Museum helaas.

Keitelemeer

'Slechts' een schets voor een fresco, maar in die hoedanigheid al prachtig.

Het 'hoofdwerk' van de tentoonstelling.
En er hangt nog zoveel ander moois. Nog maar heel even te zien in het Groninger Museum helaas.
0
geplaatst: 7 april 2007, 02:02 uur
Tot 15 april in het Groninger Museum; dan moet ik gauw langs gaan dus !!
Heb op tv een documentaire over die Gallen Kallela gezien; vreemde snuiters die Finnen.
Maar mooi sfeervol werk.
Heb op tv een documentaire over die Gallen Kallela gezien; vreemde snuiters die Finnen.
Maar mooi sfeervol werk.
0
Sheplays
geplaatst: 22 april 2007, 12:44 uur

Amsterdamse straatkunst uit begin '80 "Johnny Rotten".
Kunstenaar onbekend.
0
geplaatst: 22 april 2007, 18:19 uur
Ik vind wat graffiti-artiest Bansky doet ook altijd wel gaaf om te zien:

Op de muur in de West Bank:

Meer.

Op de muur in de West Bank:

Meer.
* denotes required fields.