Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
Gallow
geplaatst: 4 augustus 2010, 22:28 uur
Jij leest 3 boeken tegelijk? Ik haal met 2 boeken al alles door elkaar.
0
leander?
geplaatst: 4 augustus 2010, 22:46 uur
Dan weer een paar dagen het ene boek, dan weer het andere.
Nee, schiet niet echt op, maar daar gaat het niet om
Nee, schiet niet echt op, maar daar gaat het niet om

0
geplaatst: 4 augustus 2010, 23:53 uur
Zeker een schitterend boek!
Heb het met veel plezier gelezen.
Heb het met veel plezier gelezen.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 01:48 uur
Ja, die van Kundera is fantastisch! Erg van genoten ook.
Ik lees nu Umberto Eco's The Name of the Rose, tot nu toe bevalt ie prima al lezen de discussies over de kern van het kerkelijke bestaan in de 12e en 13e eeuw niet altijd even makkelijk weg. Er wordt ook veel met namen gestrooid.
Ik lees nu Umberto Eco's The Name of the Rose, tot nu toe bevalt ie prima al lezen de discussies over de kern van het kerkelijke bestaan in de 12e en 13e eeuw niet altijd even makkelijk weg. Er wordt ook veel met namen gestrooid.
0
Benno
geplaatst: 5 augustus 2010, 07:11 uur
Momenteel bezig in:
Ovidius - Metamorphosen
Hubert Selby jr. - Last Exit To Brooklyn
Die laatste lees ik in de trein, de eerste thuis.
Ovidius - Metamorphosen
Hubert Selby jr. - Last Exit To Brooklyn
Die laatste lees ik in de trein, de eerste thuis.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 08:25 uur
we tigers schreef:
@Itchy: Wat vind je van The Gargoyle? Die heb ik volgens mij in de kast staan en nog niet gelezen. Mijn vrouw werkt in een boekhandel dus we hebben er nogal veel en ik loop er altijd een stuk of twintig op haar achter...
@Itchy: Wat vind je van The Gargoyle? Die heb ik volgens mij in de kast staan en nog niet gelezen. Mijn vrouw werkt in een boekhandel dus we hebben er nogal veel en ik loop er altijd een stuk of twintig op haar achter...
Beetje laat antwoord.
Tot nu toe heel goed (ik ben halverwege), een heel ongeloofwaardig gegeven wordt volkomen geloofwaardig verteld. Ik vind dat knap. Erg boeiende karakters.
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 09:04 uur
@Itchy: mijn vrouw heeft het gelezen en was er zeer positief over en ons exemplaar gaat nu een paar vrienden af.
0
Nian
geplaatst: 6 augustus 2010, 20:22 uur
we tigers schreef:
Daniel Silva! Fijne politieke thrillers!
Daniel Silva! Fijne politieke thrillers!
Inderdaad. Echt een heel goeie schrijver. Zeer spannende boeken!
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 11:21 uur

Afgelopen zondagmiddag (vlak voor vertrek terug naar NL) gekocht op het Hauptbahnhof van Berlijn, alwaar ik als afsluiting van mijn 2 weekse fietsvakantie vanuit Venlo nog 3 dagen verbleef.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 11:31 uur
@DonCapuccino: ik ben het zelfs aan het hérlezen 

(in het nederlands, wel te verstaan. Erg goed!)

(in het nederlands, wel te verstaan. Erg goed!)
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 00:14 uur
Advocaat van de hanen
A.F.Th. van der Heijden
Ben langzaam de hele cyclus, "tandeloze tijd", aan het lezen.
Mooi.
A.F.Th. van der Heijden
Ben langzaam de hele cyclus, "tandeloze tijd", aan het lezen.
Mooi.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 00:17 uur
Ben nu begonnen in
De eenzaamheid van de priemgetallen
Paolo Giordano
De eenzaamheid van de priemgetallen
Paolo Giordano
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 25 augustus 2010, 09:03 uur
Imperial Bedrooms van Bret Easton Ellis.
En Book of Illusions van Paul Auster ligt klaar om in te beginnen.
En Book of Illusions van Paul Auster ligt klaar om in te beginnen.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 09:13 uur
Steffie van den Oord - Eeuwelingen
Ze zijn honderd. En ouder. Ze overleefden de Spaanse griep, de crisisjaren en twee wereldoorlogen. Ze luisterden naar Troelstra's revolutionaire redevoering of zongen het kroningslied van Wilhelmina in 1898. En ze kunnen het nog navertellen. Nederland telt bijna elfhonderd mensen van honderd en ouder. Hun dagelijkse bestaan veranderde radicaal met de intrede van de stofzuiger, de automobiel, en het wonder van het 'nieuwe licht'. Alles veranderde, maar zij bleven 'gewoon doorademen' zoals de hoogbejaarden het nuchter uitdrukken. Is hun kalmte en vastberaden optimisme het recept om honderd te worden? In Eeuwelingen wordt in tweeëntwintig persoonlijke geschiedenissen de twintigste eeuw geportretteerd.
Ze zijn honderd. En ouder. Ze overleefden de Spaanse griep, de crisisjaren en twee wereldoorlogen. Ze luisterden naar Troelstra's revolutionaire redevoering of zongen het kroningslied van Wilhelmina in 1898. En ze kunnen het nog navertellen. Nederland telt bijna elfhonderd mensen van honderd en ouder. Hun dagelijkse bestaan veranderde radicaal met de intrede van de stofzuiger, de automobiel, en het wonder van het 'nieuwe licht'. Alles veranderde, maar zij bleven 'gewoon doorademen' zoals de hoogbejaarden het nuchter uitdrukken. Is hun kalmte en vastberaden optimisme het recept om honderd te worden? In Eeuwelingen wordt in tweeëntwintig persoonlijke geschiedenissen de twintigste eeuw geportretteerd.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 11:33 uur

Meesterwerk en hoogtepunt van Ellroy's Underground USA trilogy. In het Engels gelezen, niet eenvoudig wegens het veelvuldig gebruik van slang.
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 00:58 uur
Alweer een paar dagen terug, maar City van Alessandro Baricco. 

0
Lukk0
geplaatst: 29 augustus 2010, 20:38 uur
Druk bezig in het twaalfde boek van 'Het Rad des Tijds' van Robert Jordan (& Brandon Sanderson, aangezien Jordan jammer genoeg overleden is). Het is een poos geleden dat ik de overige elf gelezen heb, maar nu ik de twaalfde eindelijk in handen heb zit ik er gelijk weer helemaal in.
* denotes required fields.