Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2010, 22:22 uur
Het Verslag van Brodeck,
nu bezig in Het Kleine Meisje van Meneer Linh, beiden van Claudel.
nu bezig in Het Kleine Meisje van Meneer Linh, beiden van Claudel.
0
geplaatst: 12 juli 2010, 22:32 uur
Die laatste heb ik voor Frans moeten lezen (in het Frans, uiteraard).
0
geplaatst: 24 juli 2010, 18:39 uur
Gallow schreef:
Steppewolf uit, nu bezig in Ulysses
Steppewolf uit, nu bezig in Ulysses
Toe maar! Engels of Nederlands - revised edition/gecorrigeerd?
Altijd handig om Coles Notes of A Reader's Guide to ... (bijv. Tindall) over Ulysses erbij te hebben ivm struktuur.
0
Benno
geplaatst: 24 juli 2010, 20:39 uur
Het Linati schema is goed genoeg. Bovendien weet je dan tenminste zeker dat het een "approved by James Joyce"-stempeltje heeft. Het boek leest naar mijn ervaring makkelijker weg in het Engels dan in het Nederlands, mits je natuurlijk de Engelse taal voldoende machtig bent.
0
Gallow
geplaatst: 28 juli 2010, 16:50 uur
Mjuman schreef:
[Toe maar! Engels of Nederlands - revised edition/gecorrigeerd
[Toe maar! Engels of Nederlands - revised edition/gecorrigeerd
Een Nederlandse vertaling, verzorgd door Paul Claes & Mon Nys. Bijzonder mooie kaft ook

0
sxesven
geplaatst: 29 juli 2010, 11:04 uur
Op vakantie gelezen:
Paul Auster - Man in the Dark, Neil Gaiman & Terry Pratchett - Good Omens, Daoud Hari - The Translater, Harry Harrison & Jack C. Haldeman II - Bill, the Galactic Hero on the Planet of the Zombie Vampires, Jeffery Deaver - The Twelfth Card, Max Allan Collins - Saving Private Ryan, David Mitchell - Thousand Autumns of Jacob de Zoet, en de helft van Nassim Taleb - The Black Swan.
Tevens begonnen in Thomas Pynchon - Against the Day.
Paul Auster - Man in the Dark, Neil Gaiman & Terry Pratchett - Good Omens, Daoud Hari - The Translater, Harry Harrison & Jack C. Haldeman II - Bill, the Galactic Hero on the Planet of the Zombie Vampires, Jeffery Deaver - The Twelfth Card, Max Allan Collins - Saving Private Ryan, David Mitchell - Thousand Autumns of Jacob de Zoet, en de helft van Nassim Taleb - The Black Swan.
Tevens begonnen in Thomas Pynchon - Against the Day.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:17 uur
Gallow schreef:
téring, hoelang ben jij weggeweest?
Zo te lezen is zijn leven één groot feest: alleen vakantie. Die David Michell alleen al ben ik wel 3 - 4 dagen mee bezig geweest (naast werk uiteraard), fijn boek, goed geschreven; eigenlijk een boek dat je bitwise moet lezen om de taal van Mitchell extra te kunnen genieten.
@Gallow: Joyce is ook een echte taalkubstenaar - dat stukje van Bloom op de pot is fraai - en let ook eens op het Bloom's (afleidings)mechaniek om naar zijn nagels te kijken als ie spanning/emotioneel moeilijke momenten kent.
0
sxesven
geplaatst: 29 juli 2010, 11:20 uur
Gallow schreef:
Elf dagen.

Overigens, Mju, kanttekeningetje w.b. Mitchell, daar was ik thuis al in begonnen; heb enkel de laatste 100 pagina's op vakantie uitgelezen. Van Mitchell lezen moet je geen haastklus maken; ik heb er een aardige tijd over gedaan - zie bericht van 17 april.

0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:26 uur
sxesven schreef:
Elf dagen.
Overigens, Mju, kanttekeningetje w.b. Mitchell, daar was ik thuis al in begonnen; heb enkel de laatste 100 pagina's op vakantie uitgelezen. Van Mitchell lezen moet je geen haastklus maken; ik heb er een aardige tijd over gedaan.
(quote)
Elf dagen.

Overigens, Mju, kanttekeningetje w.b. Mitchell, daar was ik thuis al in begonnen; heb enkel de laatste 100 pagina's op vakantie uitgelezen. Van Mitchell lezen moet je geen haastklus maken; ik heb er een aardige tijd over gedaan.
Heb ik ook niet gedaan - maar het boek is zodanig opgezet dat het mooi in grote delen is te lezen - dit itt Cloud Atlas. Er was ook nog werk te doen.
Nu ben je zeker vast wel aardig gebruind; of heb je onder een parasol zitten lezen.
Zelf nog aan het worstelen met Jonathan Liddell - De welwillenden; vind dat een hele kluif. Moest me ook echt inhouden toen ik van de week bij Selexsys (Broese) was - maar ja, op dit moment (met nog een aardige leesvoorraad, veel non-fictie) is boeken kopen goed voor lijfstraffen.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:34 uur
Ik heb tijdens mijn vakantie nogal een Harlan Coben fase gehad...
- Deal Breaker
- Drop Shot
- Fade Away
- Promise Me
- The Woods
Ik heb nog liggen:
David Mitchell - Thousand Autumns of Jacob de Zoet
Michael Chabon - Manhood for Amateurs (gesigneerde eerste druk!)
@Itchy: Wat vind je van The Gargoyle? Die heb ik volgens mij in de kast staan en nog niet gelezen. Mijn vrouw werkt in een boekhandel dus we hebben er nogal veel en ik loop er altijd een stuk of twintig op haar achter...
- Deal Breaker
- Drop Shot
- Fade Away
- Promise Me
- The Woods
Ik heb nog liggen:
David Mitchell - Thousand Autumns of Jacob de Zoet
Michael Chabon - Manhood for Amateurs (gesigneerde eerste druk!)
@Itchy: Wat vind je van The Gargoyle? Die heb ik volgens mij in de kast staan en nog niet gelezen. Mijn vrouw werkt in een boekhandel dus we hebben er nogal veel en ik loop er altijd een stuk of twintig op haar achter...
0
geplaatst: 29 juli 2010, 13:22 uur
@WT - heb onlangs Just One Look (Momentopname) van Coben gelezen en ik vond dat nogal pover: onwaarschijnlijk en niet best vertaald. Is het andere werk beter?
In dat genre heb ik meer met Michael Connelly of Dean Koontz (alhoewel ook die op den duur gaat vervelen).
In dat genre heb ik meer met Michael Connelly of Dean Koontz (alhoewel ook die op den duur gaat vervelen).
0
geplaatst: 29 juli 2010, 13:38 uur
Die heb ik dan weer niet gelezen. Ik heb er eentje van Coben gelezen in het Nederlands en dat is dan best wel afzien. Ik vind de boeken over hoofdpersoon Myron Bolitar erg leuk. De kracht er van is de humor in vooral de dialogen en dat verlies je volledig in het vertalen.
Het doet we wel eens denken aan een geschreven mix van Fargo met een vleugje The Big Lebowski gesitueerd in een context van de wereld van sport met een mespuntje Sopranos.
Nogal grote namen om mee te vergelijken, maar a la.
Het is natuurlijk geen hoogstaande literatuur, maar wel zeer vermakelijke thrillers die binnen het genre volgens mij bovengemiddeld zijn.
Het doet we wel eens denken aan een geschreven mix van Fargo met een vleugje The Big Lebowski gesitueerd in een context van de wereld van sport met een mespuntje Sopranos.
Nogal grote namen om mee te vergelijken, maar a la.
Het is natuurlijk geen hoogstaande literatuur, maar wel zeer vermakelijke thrillers die binnen het genre volgens mij bovengemiddeld zijn.
0
Misterfool
geplaatst: 29 juli 2010, 13:48 uur

voor de eerste keer dat een boek van Mulisch mij tegenvalt.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 14:34 uur
De Trilogie van "De Beproeving" van Fiona McIntosh.
1) Het Verraad
2) De Wraak
3) De Beproeving
Prima fantasy serie.
Nu net begonnen in de Trilogie De Bezieling (The quickening)
deel 1.
1) Myrrens geschenk - Myrren's gift
2) Bloed en geheugen - Blood and memory
3) Brug der zielen - Bridge of souls
Ook prima Fantasy boeken.
1) Het Verraad
2) De Wraak
3) De Beproeving
Prima fantasy serie.
Nu net begonnen in de Trilogie De Bezieling (The quickening)
deel 1.
1) Myrrens geschenk - Myrren's gift
2) Bloed en geheugen - Blood and memory
3) Brug der zielen - Bridge of souls
Ook prima Fantasy boeken.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 29 juli 2010, 14:42 uur
Delen 1 en 2 van de Haruki Murakami-trilogie 1q84. Heerlijke boeken.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 19:58 uur
musician schreef:
In de vakantie: De Helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst.
Ik ook In de vakantie: De Helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst.
Wat een genot.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 20:00 uur
Vakantietijd! Ik heb deel 1 en 2 van die Millenium trilogie gelezen. Volgend jaar lees ik deel 3
0
geplaatst: 29 juli 2010, 20:32 uur

Een verzameling columns uit Het Parool van deze brulkikker. Hij heeft hele leuke invalshoeken.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 30 juli 2010, 17:11 uur
Via speciale actie Humo aangekocht en bijna uitgelezen:

0
geplaatst: 4 augustus 2010, 21:23 uur
Beeswax, ik heb dat boek van Pink Floyd net uit, echt geweldig en ik zocht dus nu een nieuw goedkoop boek en dat is me wel gelukt voor 4 euro:

0
leander?
geplaatst: 4 augustus 2010, 22:06 uur
ATM bezig in:
Watership Down - Rchard Adams
Der Schrecksenmeister - Walter Moers
Ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch
Zo kan ik kiezen in welke taal ik zin heb
De laatste paar dagen is dat meestal Engels, overigens.
Watership Down - Rchard Adams
Der Schrecksenmeister - Walter Moers
Ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch
Zo kan ik kiezen in welke taal ik zin heb
De laatste paar dagen is dat meestal Engels, overigens.* denotes required fields.

en