MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Benno schreef:
(quote)

In het Grieks? Dan is het wel een hele kluif.

Nee hoor, vertaling van Xavier de Win. Elke week samen met wat vrienden een stukje gelezen en n.a.v. de tekst gediscussieerd en zo

G.W.F. Hegel - Phenomenologie des Geistes (net begonnen) (voor het eerst in het Duits)

omg ik heb zelf alleen de meester-slaaf dialectiek van de fenomenologie gelezen (waar marx zo door beïnvloed is), maar dat vond ik echt fantastisch. ik wens je wel veel sterkte wie weet doe je er langer dan een jaar en 2 maanden over

Stalin schreef:
(quote)

Ben benieuwd of de ontknoping in het boek net zo slap is als in de film...

Niets mis met een open einde, toch?

Laatst gelezen: Het Land is Moe
Nu: Cuba na Castro

Benno
madmadder schreef:

omg ik heb zelf alleen de meester-slaaf dialectiek van de fenomenologie gelezen (waar marx zo door beïnvloed is), maar dat vond ik echt fantastisch.

Als je er nog verder in wilt gaan zou je op zoek moeten gaan naar het boek van Alexandre Kojève over Hegel (zijn colleges die hij in de jaren dertig in Frankrijk heeft gegeven). Hij past de meester-slaaf dialectiek toe op een bredere schaal dan Hegel-puriteinen goed zouden vinden. Maar het boek is wel redelijk toegankelijk.

Beatrice & Vergilius van Yann Martel, wat ik in tegenstelling tot sommige anderen een erg goed boek vond.

sxesven
Vond ik ook een erg fijne Martel, weer.

't is mijn eerste Martel, maar zijn vorige heb ik maar eens gereserveerd bij de bieb.

sxesven
Tof, Life of Pi is namelijk wel aanzienlijk beter, die heb ik een keer of vijf gelezen, inmiddels.

Piscine - ja, dat boek was goed voor heel wat vragende blikken van wederhelft (zo van: "alles verder goed met je?").

Inmiddels bezig in Nick Harkaway - The Gone Away World en het wil me nog niet echt pakken; de laatste Butler & Öhrlund (Mord.net in 't Zweeds) ligt op de loer en erachter liggen een aantal boekenweekgeschenken + dito van de week van het spannende boek; dat krijg je als je je te-lezen-/net-gelezen plank eens langs fietst.

Snel Geld (Snabba Cash) onlangs gelezen en gisteren de film gezien en waar de millenium trilogie baat heeft bij de snoeischaar, mis je in deze film aardig wat draadjes van het boek. Bovendien is het onbegrijpelijk dat ze de ondertiteling bijna onleesbaar projecteren (ik had daar - om begrijpelijke reden - geen last van); ook daardoor mis je een deel van de intrige.

Net bezig in: Amos Oz - Een verhaal van liefde en duisternis

Nian
Het Grote gemis - Guillaume Musso
Prachtig boek

Yann Samsa
Ward Ruyslinck - Het Reservaat

Net uit: Ronnie Thompson // Bajesklant

Een Engelse cipier, maar vooral lad beschrijft het leven in het corrupte Britse gevangenissysteem. Full speed ahead and in your face.

Mark Oliver Everett - Things The Grandchildren Should Know.

Ferre Clabau schreef:
Ward Ruyslinck - Het Reservaat

Ja, die is uitstekend

MAS
Robert Vuijsje - Alleen Maar Nette Mensen

Masimo schreef:
Mark Oliver Everett - Things The Grandchildren Should Know.

Ik probeer deze al een tijdje in handen te krijgen, maar blijkbaar vindt de bib van Gent deze de moeite niet. Zit niet in hun collectie en mijn 35 aankoopsuggesties hiervoor worden blijkbaar telkens verticaal geklasseerd. Damn shame.

Ik ben gisteren begonnen in de roman "Luvia" van Martien van Bergen, die misschien beter bekend is bij jullie als de muzikant Blimey!.

Op vakantie gelezen:

'Gloed' van Sandor Marai en
'De laatste liefde van mijn moeder' van Verhulst.

dubbel

Net begonnen in
Johan Harstad // Buzz aldri...
Nog maar een 35 pagina's ver, maar nu al heel goed.

Nian
Bezeten Brein - John Saul

aslan (crew)

(afbeelding)

Gallow

Ik heb laatst "Een vlucht regenwulpen" uitgelezen, wat best een aardig boek was. Ik vraag me af of Houellebecq het boek kent, want in "Elementaire deeltjes" lijkt wel wat van dat boek door te echoëen.

Nu ben ik bezig in "The Life of Pi" en dat boek over Gaudi dat bij de Volkskrant zat, naast de gedichtenbundels waar ik ook in bezig ben ("Leaves of Grass" van Walt Whitman, "Ivoren toren" van Lernert Engelberts en een bloemlezing van Russische poëzie).

sxesven
Hoe bevalt Pi?

Ik ben net iets na dat het mis gaat met het schip en Pi zo bang is voor de tijger, maar tot nu toe bevalt ie me zeker hoor.

Dexter schreef:
Op vakantie gelezen:

'Gloed' van Sandor Marai en
'De laatste liefde van mijn moeder' van Verhulst.

dubbel

Sándor Márai . Fantastische schrijver! Al zijn boeken zijn gewoon de moeite waard, maar 'Gloed' denk ik wel één van zijn beste werken.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:06 uur

geplaatst: vandaag om 05:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.