Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2010, 21:44 uur
ShakmUWontBreakm schreef:
Net uitgelezen; Een Fractie van het Geheel van Steve Toltz
Net uitgelezen; Een Fractie van het Geheel van Steve Toltz
Een tijd geleden ook gelezen. Het heeft lang geduurd, bijna te lang, maar uiteindelijk kwam hij toch binnen en ben het toch een geweldig boek gaan vinden.
0
geplaatst: 27 oktober 2010, 21:46 uur
Ik heb zojuist de Diamant Soetra uitgelezen (voor de taalpuristen: Vajracchedikā Prajñāpāramitā Sūtra is de originele titel), een van de belangrijkste geschriften in het Boedhism. Lastig te volgen, maar het is mooi.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 19:18 uur
Ik las vandaag de bloemlezing "proef mijn tong in je oor" van Ginsberg, vertaald door Simon Vinkenoog. Mooie gedichten waren dat.
Overigens las ik ook Life of Pi uit, dat ik erg mooi vond. Martel bouwt knap spanningsbogen met een minimale setting en actie.
Overigens las ik ook Life of Pi uit, dat ik erg mooi vond. Martel bouwt knap spanningsbogen met een minimale setting en actie.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 19:39 uur
Life of Pi moet ik spoedig eens herlezen. Iets van 8 jaar terug eens gelezen, maar hij wist me niet erg te pakken, hoewel ik er toch erg vaak goede verhalen over hoor!
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 21:03 uur
De grap is dat je weet dat het goed komt (staat op de achterkant, staat in het eerste deel van het boek), terwijl het toch elke keer maar weer spannend is met Richard Parker.
0
geplaatst: 3 november 2010, 19:11 uur
Ben bezig met Keith Richards - Life .
Bij mij moet een boek met muziek te maken hebben anders lees ik er geen 1 .
Bij mij moet een boek met muziek te maken hebben anders lees ik er geen 1 .
0
geplaatst: 4 november 2010, 10:49 uur
Bezig in:
Jonathan Liddell - De welwillenden (en dat wil niet echt)
Nick Harkaway - The Gone-Away World
Nicholas Carr: The Shallows: How the Internet is Changing the Way We Think, Read and Remember
Net gelezen:
Buthler & Öhrlund - Mord.net - spannend, maar niet zo goed als hun volgende
Herman Koch - Het diner - vlot geschreven, maar tone of voice (beetje "ons kent ons" sfeertje) gaat tegenestaan op den duur.
James Joyce - Dubliners (voor de xte keer)
Jonathan Liddell - De welwillenden (en dat wil niet echt)
Nick Harkaway - The Gone-Away World
Nicholas Carr: The Shallows: How the Internet is Changing the Way We Think, Read and Remember
Net gelezen:
Buthler & Öhrlund - Mord.net - spannend, maar niet zo goed als hun volgende
Herman Koch - Het diner - vlot geschreven, maar tone of voice (beetje "ons kent ons" sfeertje) gaat tegenestaan op den duur.
James Joyce - Dubliners (voor de xte keer)
0
geplaatst: 4 november 2010, 11:00 uur
Mjuman schreef:
Bezig in: Jonathan Liddell - De welwillenden (en dat wil niet echt)
Bezig in: Jonathan Liddell - De welwillenden (en dat wil niet echt)
Hey, die ligt toevallig op mijn nachtkast, klaar om opengeslagen te worden.
Waarom wil het niet zo?
0
geplaatst: 4 november 2010, 11:30 uur
Ik zet onderstaande maar even tussen spoiler tags, met de waarschuwing dat je hierna misschien geen zin meer hebt om aan De Welwillenden te beginnen 
Ik heb het boek vorig jaar gelezen en vond het tamelijk taai en bij momenten zwaar over-the-top. De controverse om het boek heen was voornamelijk gebaseerd op een handjevol smerige scènes, die je met een vergrootglas moet zoeken in de verdere duizend pagina's aan wolligheid. Ik ben benieuwd of al die recensenten die het een jaar of wat geleden de hemel inprezen danwel affakelden, überhaupt het hele boek hadden gelezen of slechts doorgebladerd hadden naar de paar pagina's aan ranzigheid.
Ik vond het een tamelijk suf boek met een volstrekt belachelijke hoofdpersoon. En juist daar zat het grote probleem: het boek was zogenaamd controversieel omdat het de oorlog liet zien door de ogen van een Duitser die niet door en door slecht was, maar een mens die gewoon deed wat hem werd opgedragen. Om dat effect daadwerkelijk te bereiken, had Liddell zijn bejaarde Freudianisme thuis moeten laten waarmee hij, zeker in de tweede helft van het boek, de hoofdpersoon maakte tot een karikatuur. Het eerste deel van het boek, zo'n beetje tot en met Stalingrad, vond ik nog wel te lezen; daar vlotte het verhaal betrekkelijk en op een paar momenten wist Liddell mij inderdaad te overtuigen van de vieze alledaagsheid van de oorlog. Maar daarna ontspoorde het boek helaas compleet.

Ik heb het boek vorig jaar gelezen en vond het tamelijk taai en bij momenten zwaar over-the-top. De controverse om het boek heen was voornamelijk gebaseerd op een handjevol smerige scènes, die je met een vergrootglas moet zoeken in de verdere duizend pagina's aan wolligheid. Ik ben benieuwd of al die recensenten die het een jaar of wat geleden de hemel inprezen danwel affakelden, überhaupt het hele boek hadden gelezen of slechts doorgebladerd hadden naar de paar pagina's aan ranzigheid.
Ik vond het een tamelijk suf boek met een volstrekt belachelijke hoofdpersoon. En juist daar zat het grote probleem: het boek was zogenaamd controversieel omdat het de oorlog liet zien door de ogen van een Duitser die niet door en door slecht was, maar een mens die gewoon deed wat hem werd opgedragen. Om dat effect daadwerkelijk te bereiken, had Liddell zijn bejaarde Freudianisme thuis moeten laten waarmee hij, zeker in de tweede helft van het boek, de hoofdpersoon maakte tot een karikatuur. Het eerste deel van het boek, zo'n beetje tot en met Stalingrad, vond ik nog wel te lezen; daar vlotte het verhaal betrekkelijk en op een paar momenten wist Liddell mij inderdaad te overtuigen van de vieze alledaagsheid van de oorlog. Maar daarna ontspoorde het boek helaas compleet.
0
geplaatst: 4 november 2010, 12:04 uur
Op auto's vind ik spoilers veelal nix, maar hier helpt 't wel.
Ik heb in ca 4 mnd 300 p. gefileerd - en ik was idd niet onder de indruk, het pakt me niet echt en daardoor schuift het steeds naar onder op het multi-task-read stapeltje.
Net is daar trouwens (thank you Amazon.co.uk) Nancy Huston - Dolce Agonia bijgekomen, GBP 3,94 (voor verzending) en 0,21 voor een splinternieuw boek. Selexzys zei: "we kunnen het wel voor u bestellen" - no thank you,dat kan ik zelf veel beter!
Liddell: 'k ga gewoon door; maar je hebt van die boeken, net als Desanne van Brederode - Mensen met een hobby: een kéér, maar nooit weer!
Ik heb in ca 4 mnd 300 p. gefileerd - en ik was idd niet onder de indruk, het pakt me niet echt en daardoor schuift het steeds naar onder op het multi-task-read stapeltje.
Net is daar trouwens (thank you Amazon.co.uk) Nancy Huston - Dolce Agonia bijgekomen, GBP 3,94 (voor verzending) en 0,21 voor een splinternieuw boek. Selexzys zei: "we kunnen het wel voor u bestellen" - no thank you,dat kan ik zelf veel beter!
Liddell: 'k ga gewoon door; maar je hebt van die boeken, net als Desanne van Brederode - Mensen met een hobby: een kéér, maar nooit weer!
0
geplaatst: 4 november 2010, 12:42 uur
My Sister's Keeper - Jodi Picoult.
Moesten een boek lezen voor Engels, en zodoende... Mooi boek, maar erg verwarrend, omdat ik nogal een denker ben
en ik voor mezelf niet kon uitmaken wat ik zelf zou doen in die situatie. Vreemd genoeg heb ik op het einde de slappe lach gehad, terwijl ik het gevoel had dat ik moest huilen
Enfin, dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mij 
Moesten een boek lezen voor Engels, en zodoende... Mooi boek, maar erg verwarrend, omdat ik nogal een denker ben
en ik voor mezelf niet kon uitmaken wat ik zelf zou doen in die situatie. Vreemd genoeg heb ik op het einde de slappe lach gehad, terwijl ik het gevoel had dat ik moest huilen
Enfin, dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mij 
0
geplaatst: 4 november 2010, 17:05 uur
Bezig aan The Great War For Civilization van Robert Fisk. Vierde poging of zo om het helemaal uit te lezen.
0
geplaatst: 4 november 2010, 17:08 uur
0
geplaatst: 4 november 2010, 17:25 uur
Hij doelt op het feit dat jij slechts boeken leest die met muziek te maken hebben.. En dat mag zeker een treurnis worden genoemd 

0
geplaatst: 4 november 2010, 17:48 uur
Thomzic schreef:
Hij doelt op het feit dat jij slechts boeken leest die met muziek te maken hebben.. En dat mag zeker een treurnis worden genoemd
Ja maar we zitten hier op Musicmeter en niet op Boekenmeter .

0
geplaatst: 4 november 2010, 18:11 uur
rudiger schreef:
(quote)
En daarom ga jij dat ook nog op dit boekentopic posten - en bij Boekenmeter ga je zeker posten dat er zo weinig boeken over muziek worden gepost

0
geplaatst: 5 november 2010, 07:38 uur
Smaakt blijft toch persoonlijk - misschien vind je 't wel een meesterwerk

0
geplaatst: 5 november 2010, 12:06 uur
Mjuman schreef:
En daarom ga jij dat ook nog op dit boekentopic posten - en bij Boekenmeter ga je zeker posten dat er zo weinig boeken over muziek worden gepost
(quote)
Nee , ik kom niet op BM .
Ik vind niks aan lezen en ik heb er geen geduld voor .
Het moet al een autobiografie zijn over bv John Lennon , Bono of een andere muzikant .
Maar verder heb ik maar 1 boek gelezen in mn leven en dat was de Cirkel .
Ik luister liever een cd of kijk `n film .
En nu ben ik bezig met Keith Richards - Life en dat moet volgens mij in dit topic geplaatst worden .
0
geplaatst: 5 november 2010, 12:36 uur
Is dat het boek waarin hij vertelt dat Mick een kleine plasser heeft waarna Jerry Hall zich genoodzaakt zag om dit publiekelijk tegen te spreken? Dat vond ik toch een vrij treurig gebeuren als ik zo vrij mag zijn...
0
geplaatst: 5 november 2010, 12:36 uur
pretfrit schreef:
en is het de moeite waard ?
en is het de moeite waard ?
Ja ik vind van wel .
Je moet er van houden maar dat is voor elk boek .
Net zoals dat met muziek is .
Ik ben helemaal geen lezer . Ik luister liever naar muziek of kijk naar een muziek dvd .
Dat boek van Richards bestaat uit 560 pagina`s dus dat kan wel 2 jaar duren voordat ik dat uitheb .
Kan ook zo zijn dat het verder ongelezen in de kast blijft staan .
Ik zat op de 3de klas MAVO vroeger en hoorde hoeveel boeken we moesten lezen in het vierde jaar en daar had ik geen zin in en ben toen naar de LTS gegaan , haha .
Enigste boek is de Cirkel geweest ergens in de jaren 80 .
Ik was ergens op vacantie en daar was geen klap te beleven tussen die 4 muren .
Dus de enige optie was de bieb .

0
geplaatst: 5 november 2010, 15:12 uur
Ook bezig met Life - Keith Richards,
Weer een andere invalshoek en droge/zwarte humor, zoals verwacht spelen drugs een grote rol(ik zie de film Fear and loathing in Las Vegas voor me).
Weer een andere invalshoek en droge/zwarte humor, zoals verwacht spelen drugs een grote rol(ik zie de film Fear and loathing in Las Vegas voor me).
0
geplaatst: 6 november 2010, 11:27 uur
Net ook Life - Keith Richards bij de boekhandel gehaald, lekker voor de afwisseling tussen het leren voor tentamens
0
geplaatst: 6 november 2010, 15:20 uur

Een feministisch magisch-realistisch verhaal met tijdreizen, maar desondanks kan ik het iedereen aanraden

Ik ben flabbergasted.
0
Nian
geplaatst: 20 november 2010, 15:57 uur
Dean Koontz - Het Franciscus Complot
Prachtig boek !! Weeral een meesterwerk van Dean Koontz.
Toch één van de beste schrijvers naar mijn mening
Prachtig boek !! Weeral een meesterwerk van Dean Koontz.
Toch één van de beste schrijvers naar mijn mening

* denotes required fields.