MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Ik ook niet, daarom heb ik hem in het Nederlands gelezen.

Ik beheers het Nederlands ook niet optima forma

Robbie Keane schreef:
Ik beheers het Nederlands ook niet optima forma

Dat geldt voor meerderen hier - als je maar wel wat anders beheerst, zo niet wordt het hard to rule

Stijn_Slayer
Ben al een tijdje bezig in Hunter S. Thompsons Fear and Loathing on the Campaign Trail '72. Heb er niet zo'n haast mee, maar tot dusver bevalt het me wel.

Ik ben bij 'maart' aangekomen. Tot nu toe schetst hij vooral de politieke toestand, en geeft daar zijn mening over. Verrassend hoeveel dat overeenkomt met de huidige politiek en de gevoelens/gedachten die mensen daarbij hebben.

Heb net; De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween, uit van Jonas Jonasson. Een grappig boek dat leest als een road movie en 2 verhaallijnen volgt, een in het heden en het andere door de geschiedenis heen...maar goed Allan Karlson is dan ook 100 jaar. In die 100 jaar is het welhaast op een nonchalante wijze hoe hij in aanraking komt met zowat alle historische leiders van de afgelopen eeuw en an passant als koffieinschenker ook nog even de missing link aanreikt voor het maken van een antoombom. Vlot boek.

MDV
Ik heb vandaag 'The Illuminatus! Triology' uit gelezen. Er zaten geniale momenten in, maar ik vond het vrij warrig geschreven en er zaten een aantal volstrekt overbodige seksscènes in. Beetje gemengde gevoelens dus.

Zo voelde ik me ook toen ik 3 boeken van Jan Wolkers moest lezen.
Maar dan zonder de geniale momenten

Niets mis met Wolkers. Welken heb je gelezen?

Zeumerhitte, Toerks Fruitoe en nog een... ik heb het wel geweten maar ik ben het weer vergeten.

Ik ben sowieso geen lezer, ook geen laser.
Ik houd niet van stil zitten

MDV schreef:
Ik heb vandaag 'The Illuminatus! Triology' uit gelezen. Er zaten geniale momenten in, maar ik vond het vrij warrig geschreven en er zaten een aantal volstrekt overbodige seksscènes in. Beetje gemengde gevoelens dus.

Binnenkort ook van plan om te lezen! Lijkt mij wel interessant.

Robbie Keane schreef:
Zeumerhitte, Toerks Fruitoe en nog een... ik heb het wel geweten maar ik ben het weer vergeten.

Ik ben sowieso geen lezer, ook geen laser.
Ik houd niet van stil zitten

Zomerhitte is erg matig, Turks Fruit niet echt mijn favoriet van hem en die derde, dat zal denk ik wel Terug naar Oestgeest zijn geweest, of niet?

Robbie Keane schreef:
Zo voelde ik me ook toen ik 3 boeken van Jan Wolkers moest lezen.
Maar dan zonder de geniale momenten

You are me wan: Wolkers - plasticus authenticus - lezen en je niet vermaken; heb je iig geen gevoel voor (taal)humor, maar zulks was al eerder gebleken uit het niveau van je grappen elders. "Ga direct naar de gevangenis, ga niet langs af en ontvang geen salaris."

Kort Amerikaans, Serpentina's petticoat, Hond met de blauwe tong mogen er allemaal zijn. Terug naar Oegstgeest heeft als thema mentaal afrekenen met je ouders - da's een terugekerend thema in de NL literatuur (ook bij 't Hart) dat menigeen zou moeten aanspreken.

Et bien je reste mon fromage!

MDV schreef:

Klopt.

Tip: Robert Anton Wilson- Cosmic Trigger (deel 1 en deel 2). Zelfde mindfuck, minder meligheid.

Mjuman toch, je bent Een Roos van Vlees vergeten, wat mij betreft zijn mooiste. Misschien niet zijn beste, maar in elk geval wel zijn mooiste. Met je keuze voor Serpentina's Petticoat ben ik het overigens wel zeker eensch.

Vandaag begonnen aan het herlezen van Honderd Jaar Eenzaamheid

Heb net Venus In Furs uitgelezen.

(afbeelding)

Beetje een bizar boek, wel een interessante verhaallijn.

(afbeelding)

Nog maar eens een keer; hier hiet 't: Popmuziek uit Sexbierumerveen

Bezig in dit boek:

(afbeelding)

Brusselmans heeft z'n beste tijd misschien al wel gehad, maar hij blijft in mijn ogen toch boeken schrijven die het lezen waard zijn.

Stijn_Slayer
Even valsspelen, want een boek is het niet.

Ik heb net de vertaling van Hamlet door Gerrit Komrij uit 1989 gelezen. Zo'n toneelstuk is natuurlijk niet al te veel leesvoer, aangezien veel minder ruimte per pagina besteedt wordt.

Voor wie het stuk nog nooit gelezen heeft, of voor wie juist in allerlei versies is geinteresseerd is dit wel een aanrader. Een mooie, poetische vertaling. Staan soms echt schitterende zinnen in.

Een boek is het niet? Heb je het op een papyrusrol gelezen dan, Stijn?

Ziehier.

Wij lezen trouwens de hele tijd toneelstukken op school, vooral met Engels. Dan heb je inderdaad al die aanwijzingen voor het podium. Nu Othello

Quatsch dat een toneeltekst geen boek is. Dan is Van den Vos Reynaerde ook geen boek, want die staat in de lange Middeleeuwse orale traditie. 't is geen roman, neen, Hamlet, maar wel degelijk een boek.

Vind ik ook hoor, wij noemen het ook gewoon 'boeken'

Nou dan.

MDV
Slaughterhouse Five van Kurt Vonnegut. Geen slecht boek, ik snap alleen niet wat mensen er grappig aan vinden.

't is een grappige roman hoor. Niet per se humor om te lachen, maar het is wel degelijk grappig.

MDV
Welk gedeelte was dan grappig? Dat die aliens wisten dat we eigenlijk 6 geslachten hadden? De humor is echt langs me heen gegaan.

Ik weet niet wat je normaal leest, maar Vonnegut is niet van het type humor-als-Brusselmans. Er zitten gewoon een aantal subtiele doch snijdende grapjes in, satirische stukjes, postmoderne grapjes, zulke zaken.

(afbeelding)

Wat een geweldige autobiografie! Lemmy verteld zeer kleurrijk over zijn ervaringen als muzikant. Vol humor en pretentieloos.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:53 uur

geplaatst: vandaag om 14:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.