MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Edwin Abott - Flatland
Erik Valeur - Het zevende kind
Haruki Murakami - 1Q84 Deel 2
Kees van Kooten - De verrekijker
Thomas Pynchon - The crying of lot 49
Griet Op de Beeck - Vele hemels boven de zevende
Herman Brusselmans - Watervrees tijdens een verdrinking

Je kunt een boek toch niet samenvatten met een smiley, gekkie?

Ik ben nu bezig in Maggie Cassidy van Jack Keroac. In het Engels, uiteraard. Het leest minder prettig dan On The Road, maar een mooi boek is het zeker. Punten ook voor de herkenbaarheid. Elke man kent volgens mij wel een Maggie Cassidy.

In één smiey samengevat:

Het zijn ook geen samenvattingen, Maarten. Het zijn beoordelingen door middel van een smiley, gekkie.

Als men samenvattingen van de boeken wil, moeten ze maar mijn gekke recensies lezen of zo.

madmadder schreef:
Het zijn ook geen samenvattingen, Maarten. Het zijn beoordelingen door middel van een smiley, gekkie.

Als men samenvattingen van de boeken wil, moeten ze maar mijn gekke recensies lezen of zo.

als je op die manier samenvattingen en reviews mag schrijven voor je baan, dan ga ik ook maar eens solliciteren

madmadder schreef:

Wanneer ga je je recensies door smileys vervangen dan?

Als ik rijk en beroemd ben.

Als je rijk bent gaan we trouwen.

Slowgaze schreef:
Als je rijk bent gaan we trouwen.

En vervolgens een Turks adoptiekind nemen

Smeerkees en de Mad hatter lijkt me idd een ideale titel voor een picareske roman met erotische inslag.

Soort van Clockwork Orange maar dan in de polder

Nu begint het een beetje eng te worden, Mju.

Slowgaze schreef:
Nu begint het een beetje eng te worden, Mju.

Welnee joh, ik bepaal het format en je mag je broek aanhouden. Misschien cast ik wel Sjef Sjowbink in de rol van Alex als polderpoeet en verplaats ik de locatie naar Hilversum, word jij cultureel adviseur.

Misschien kan het een Titanic achtige love story worden, gesitueerd in de Peel.
Een soort van Semi autobiografie, met in het voorwoord een gedicht van Maarten.

Rudi S schreef:
(quote)

En vervolgens een Turks adoptiekind nemen

Maarten is toch geen vrouw?

Klopt maar je kunt ook een meisje adopteren

Laatst gelezen: Hans Andreus - Denise en Maarten Biesheuvel - In de Bovenkooi.

Op de planning: Adriaan van Dis - Indische Duinen.

madmadder schreef:
(quote)

Maarten is toch geen vrouw?

Maar wel lesbisch.

Wat vinden jullie trouwens van dit fragment? YouTube - Maarten Biesheuvel leest Brief aan Vader

Kafka's "Proces" herlezen, en morgen beginnen aan East of Eden.

GrafGantz schreef:
Kafka's "Proces" herlezen, en morgen beginnen aan East of Eden.

Intussen vlieg je over de oceaan Want dat East of Eden ligt wel een heel stuk ten westen van Praag.

Hier - net:

(afbeelding)

Thans:

(afbeelding)

(afbeelding)

Zéér interessant, een aanrader!

En ook nog deze:

(afbeelding)

Gewéldig.

Stijn_Slayer

Vond 't ook een razend interessant boek.

kiriyama
Laatst in de tuin de twee boeken 'Post Office' en 'Factotum' van Bukowski gelezen. Heerlijk! Heb meteen nog even 7 van zijn boeken gekocht. Literaire hoogstandjes zou ik het niet noemen, maar het zijn wel heerlijke wegleesboeken. Zuipen, neuken en banen verliezen, niemand die daar zo goed een 200 pagina tellend boek over kan schrijven als Bukowski.

Van de week ook maar eens de 4 uur durende docu 'The Bukowski Tapes' gaan kijken.

Bukowski is een heerscher.

In het land der blinden is éénoog koning; 'k zal niet zo ver gaan Bukowski te ontmantelen - daarvoor ben ik noch Joris noch draak- overschat vind ik 'em wel.

Maar ik zuip niet veel en verlies ook weinig banen

(afbeelding)

Enkele dagen geleden gekocht en sinds vanochtend volop aan het lezen en ik ben om. Geweldig boek.

Lin

(afbeelding)

even een vermakelijk tussendoortje

Ik voel me als een onzekere vrouw op leeftijd: in de maand maart deed ik aan 'treinlezen', en dat is bijzonder goed bevallen. Twee maal een Rus, twee maal vertaald naar het Nederlands:

Vladimir Vojnovitsj - De Merkwaardige Lotgevallen van Soldaat Ivan Tsjonkin
Nikolaj Ljeskov - De Priesters van Stargorod

Stijn_Slayer
Al een tijdje bezig in Tom Wolfe - The Electric Kool-Aid Acid Test. Ben de laatste tijd een beetje into New Journalism. Fascinerend boek dat in combinatie met de docu Magic Trip (2001) nog wat meer tot leven komt.

Het doet me ook wel denken aan Hunter Thompson. Wolfe vind ik op zich een betere schrijver, al heeft Thompson toch een meer kenmerkende stijl.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.