MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Razernij van Stephen King, is en blijft goed.

Gevallen Meisjes van Ingrid Black

sxesven
sxesven schreef:
Net het geniale Heart of Darkness van Joseph Conrad achter de kiezen, momenteel het voorlopig het hartverwarmende Life of Pi van Yann Martel aan het lezen.

Heb Life of Pi even onderbroken, tussendoor Lord of the Flies van William Golding, Special Topics in Calamity Physics van Marisha Pessl en The Adventures of Sherlock Holmes van Arthur Conan Doyle gelezen, en half begonnen in Great Expectations van Charles Dickens. Nu bezig (en bijna klaar) met The Memoirs of Sherlock Holmes, daarna óf verder met Dickens, of The Merchant of Venice van William Shakespeare lezen.

*Laura* schreef:
"Norwegian Wood" van Haruki Murakami

Ha daar ben ik nog mee bezig., het eerste boek dat ik van de beroemde Murakami lees. Hoe vond je het?

Ik ben bijna klaar met Virginia Woolf's To the lighthouse. Heel erg mooi, al gebeurt er het hele boek lang eigenlijk vrijwel niets.

Bobiej
Ik ben voor de 3e keer De Hobbit aan het lezen, maar toch - hij blijft geweldig.

sxesven
Paalhaas schreef:
Ik ben bijna klaar met Virginia Woolf's To the lighthouse. Heel erg mooi, al gebeurt er het hele boek lang eigenlijk vrijwel niets.

Tof!

Zelf klaar met Memoirs of Sherlock Holmes, daarna The Merchant of Venice van Shakespeare gelezen en inmiddels bezig in The Turn of the Screw van Henry James.

sxesven schreef:
inmiddels bezig in The Turn of the Screw van Henry James.
Die moet ik ook eens lezen, vond "Portrait of a Lady" erg goed. Erg modern geschreven voor zijn tijd, vond ik zo.

sxesven schreef:
(quote)

Tof!

Zelf klaar met Memoirs of Sherlock Holmes, daarna The Merchant of Venice van Shakespeare gelezen en inmiddels bezig in The Turn of the Screw van Henry James.

Ha, ik ben toevallig simultaan ook bezig in James' The golden bowl.

fredpit
Gouden gids, Regio Arnhem 06-07

Beter als regio Apeldoorn.Regio Amsterdam blijft natuurlijk DE klassieker binnen het genre.

J Bernlef - Schiet niet op de pianist ( boeiend, over jazz )
B Hulsman & P Stienz - Zwanen zangen ( De Laatste liederen van vroeggestorven pophelden, pulp maar vermakelijk )

fastpulseboy
was bezig in het leo blokhuis boek (grijsgedraaid) met CD.

Ik vind het een pretentieuze zeurpiet met een doorsnee ouwe zouteloze zeiksmaak...dus ik lees niet verder.

als iemand interesse heeft in het boek...doe een leuk bod. (de cd is ook niet gedraaid)

sxesven
Paalhaas schreef:
(quote)

Ha, ik ben toevallig simultaan ook bezig in James' The golden bowl.

Niet misselijk. Zelf klaar met Turn of the Screw, nu van diezelfde James The Aspern Papers aan het lezen.

Ik ben nu halverwege - In Ongenade - van Coetzee.

Een aanrader!

Lin
Ik ben nu bezig in een geweldig boek:

Jose Saramago - De Stad Der Blinden...beklemmend!

Lord of the Flies van William Golding tijdje geleden uitgelezen voor engels. Ik ben nu bezig in Wild Swans: Three Daughters of China van Jung Chang, prachtig

fastpulseboy
Lin schreef:
Ik ben nu bezig in een geweldig boek:

Jose Saramago - De Stad Der Blinden...beklemmend!

jaaaaaaaaaaa

die is heeeeeel mooi

beklemmend is wel het goeie woord, dit boek heeft heel erg veel indruk op me gemaakt.

De biografie van Cynthia Lennon.. John

Best wel een mooi boek met ook een aantal foto's. Een leuk kijkje in het leven van John Lennon voor het grote succes van The Beatles... Maar voornamelijk over Haar leven met John, voor tijdens en na het hele Yoko gebeuren. (Al moet ik wel zeggen dat ik soms het idee heb dat ze zichzelf hier en daar tegenspreekt..)

Begin nu aan (de engelse versie) van: Angels dance and Angels die: The Tragic Romance of Pamela and Jim Morrison van Patricia Butler... Ik vraag me af of daar uberhaupt een nederlandstalige versie van is. Hmm, maar eens opzoeken. (ok, ik praat weer tegen mezelf )

Verder ben ik voor de zoveelste keer bezig in Bet Me van Jennifer Crusie, (Wat een heerlijk boekje is dat toch *zucht* )

sxesven
sxesven schreef:
(quote)

Niet misselijk. Zelf klaar met Turn of the Screw, nu van diezelfde James The Aspern Papers aan het lezen.

Even gestopt met The Aspern Papers, en toen de volgende boeken gelezen:

David Mitchell - Cloud Atlas
Sue Townsend - The Diary of Adrian Mole, Aged 13 3/4
Julian Barnes - Arthur & George
DBC Pierre - Vernon God Little
Yann Martel - Life of Pi

Tevens simultaan bezig in Safran Foer's Everything Is Illuminated (voorlopig verschrikkelijk) en Wilde's The Picture of Dorian Gray (niet onaardig, maar even wennen, dat Victoriaanse geneuzel, na een rijtje moderne klassiekers). Op een laag pitje overigens, want totaal geen tijd.

Ik, Jan Cremers

sxesven schreef:
DBC Pierre - Vernon God Little

Angela Carter - Wise Children
Angela Carter - the Passion of New Eve
Mark Haddon - the Curious Incident of the Dog in the Night-Time

Stephen King, jazeker, alweer, met de bundel 'Duistere krachten'

sxesven
pauljojo schreef:

net gelezen :

Weis & Hickman - Rose of the Prophet trilogy

waarschijnlijk nu eentje van David Gemmell

pauljojo schreef:
(quote)

één van mijn favorieten!

Everything is Illuminated van Jonathan Safran Foer.

Ik heb net in het Engels 'The Royal Hunt of the Sun' van Peter Shaffer gelezen. Een play over de Spaanse veroveringen in Peru 500 jaar geleden.

In één dag 'De Aanslag' van Harry Mulisch uitgelezen, en ben nu bezig in 'De Rode Kamer' van Nicci French. Heb alleen nogal moeite om er doorheen te komen, ook al ben ik nu over de helft..

Benno
Ik heb net weer het eerste deel van Orlando Furioso van Ludivico Ariosto herlezen. Een heel goed boek, overigens (was de afgelopen week in Rome, dus ik vond het wel toepasselijk)

Lin
fastpulseboy schreef:
(quote)

jaaaaaaaaaaa

die is heeeeeel mooi

beklemmend is wel het goeie woord, dit boek heeft heel erg veel indruk op me gemaakt.

ga zo beginnen in de stad der zienden... heb je het verzuim van de dood al gelezen? ook al zo'n kraker

Lin
niet gelezen nog, wel net gekocht, en lijkt me wel interessant voor een hoop MuMe-ers:

(afbeelding)

" In Musicofilia laat Oliver Sacks ons kennismaken met mensen die hun muzikale vaardigheden zijn kwijtgeraakt en anderen die, paradoxaal genoeg, juist voor het eerst over muzikaliteit beschikken. We ontmoeten mensen met het Williams-syndroom (hypermuzikaliteit), mensen die kleuren en vormen zien wanneer ze naar muziek luisteren en mensen die aan zo’n ernstig geheugenverlies lijden dat ze niets van hun persoonlijke leven meer weten – behalve de muziek die er een rol in speelde.

Oliver Sacks laat zien hoe muziek mensen kan drijven tot flauwtes, trances en beroertes. Maar muziek heeft ook de unieke kracht te kalmeren en ze wekt ideeën en gevoelens op. Muziek is een betere heelmeester en trooster dan wat ook: mensen met de ziekte van Parkinson, het syndroom van Gilles de la Tourette, afasie, Alzheimer en andere neurologische aandoeningen ondervinden de heilzame werking van muziek, zoals Sacks overtuigend laat zien in dit boek. Maar boven alles poneert Sacks in Musicofilia het denkbeeld dat de mens niet alleen door zijn taalvermogen maar even goed door zijn muzikaliteit uniek is "

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.