Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 28 januari 2008, 21:26 uur
mstb schreef:
Lord of The rings van JRR Tolkien... wie heeft die al gelezen?
Lord of The rings van JRR Tolkien... wie heeft die al gelezen?
Is dat niet een beetje hetzelfde als vragen: "Wie heeft OK Computer nog niet gehoord?"

0
sxesven
geplaatst: 28 januari 2008, 21:29 uur
*steekt hand op* 
Lord of the Rings wel gelezen, overigens.

Lord of the Rings wel gelezen, overigens.

0
Harald
geplaatst: 28 januari 2008, 21:31 uur
grovonion schreef:
deze bekendere Michael Jackson, in kringen boven 4,5% tenminste, is trouwens vorig jaar in augustus gestorven. In memoriam et spiritus sancti. Hij was trouwens ook een lyrische fan van Belgisch Bier (met Hoofdletter
).
deze bekendere Michael Jackson, in kringen boven 4,5% tenminste, is trouwens vorig jaar in augustus gestorven. In memoriam et spiritus sancti. Hij was trouwens ook een lyrische fan van Belgisch Bier (met Hoofdletter
).Dat Michael gestorven is wiste ik niet. Maar het was me wel bekent dat hij een liefhebber van belgisch Bier was.
Ik heb dit net op wikipedia gevonden:
"Hoewel Jackson al enige publicaties op zijn naam had staan, kreeg hij eind jaren tachtig grote bekendheid door zijn televisieserie The Beer Hunter op Discovery Channel. Hij beschouwde bier als een onderdeel van de cultuur en beschreef bieren in hun culturele context. Hij was wars van trends en had een zwak voor tradities. Hoewel hij zich wereldwijd in biercultuur verdiepte, gold hij vooral als een autoriteit op het gebied van de Belgische bieren. Jackson's publicaties voorkwamen het 'uitsterven' van diverse biersoorten, waaronder een aantal onbekende uit België.[4] Zijn belangrijke bijdrage aan het internationale succes van het Belgische bier werd in 1997 bekroond met een benoeming tot ereofficier in de Ridderschap van de Roerstok, een eer die tot dan toe alleen aan brouwers was voorbehouden. In 1998 bracht hij een eigen lijn van bierglazen uit.
Ook wat whisky betreft, was Jackson een veelgebruikte referentie. De Malt Whisky Companion is een belangrijke maatstaf. In het boek geeft hij een score op honderd aan whisky's. Alleen whisky's met een score boven de vijfenzeventig zijn volgens hem een aankoop waard.
Michael Jackson, die sinds 10 jaar de symptomen van de ziekte van Parkinson had, overleed op 65-jarige leeftijd aan een hartaanval."
RIP
0
geplaatst: 29 januari 2008, 14:24 uur
Harald schreef:
Dit boek ken ik niet en kan hierover dan ook niets zeggen. Maar algemeen wordt onder Malt liefhebbers "Michael Jackson's Malt Whisky Companion - The Definitive Guide To The Water Of Life" als het beste boek over Malt begreepen. Kan ik echt aanraden!
Any time is Whisky time and Whisky time is now....ik ga nu even een fles Laphroaign pakken
p.s. om grappen voor te komen, de author heeft niets te maken met de Michael Jackson van Thriller enz
Dit boek ken ik niet en kan hierover dan ook niets zeggen. Maar algemeen wordt onder Malt liefhebbers "Michael Jackson's Malt Whisky Companion - The Definitive Guide To The Water Of Life" als het beste boek over Malt begreepen. Kan ik echt aanraden!
Any time is Whisky time and Whisky time is now....ik ga nu even een fles Laphroaign pakken
p.s. om grappen voor te komen, de author heeft niets te maken met de Michael Jackson van Thriller enz
Het leuke van Whisky Classified is dat er geen oordeel over de whiskies wordt geveld, maar dat van elke single malt de neus, smaak en afdronk wordt beschreven en ze daarop worden ingedeeld. Mocht je een bepaalde whisky dus erg lekker vinden dan kom je zo op een hele lijst vergelijkbare distillaten.
Ik ben persoonlijk bijvoorbeeld meer een fan van fruitige en sherry-achtige whiskies dan van de, hoewel op z'n tijd best lekkere, door o.a. MJ aanbevolen, rokerige en zilte Islay-varianten als Laphroaig en Lagavulin.
0
MetalDex
geplaatst: 29 januari 2008, 23:14 uur
De kolonel krijgt nooit post.
Ik vind de titel al zo mooi en treurig dat ik bijna bang ben om het boek te gaan lezen, in angst dat het tegen zal vallen.
Maar Márquez kennende zal dat wel meevallen.
Ik vind de titel al zo mooi en treurig dat ik bijna bang ben om het boek te gaan lezen, in angst dat het tegen zal vallen.
Maar Márquez kennende zal dat wel meevallen.
Haha, ik had mijn post al verwijderd omdat ik dacht dat ik in het drank-top-5-topic zat

0
geplaatst: 2 februari 2008, 22:12 uur
MetalDex schreef:
Haha, ik had mijn post al verwijderd omdat ik dacht dat ik in het drank-top-5-topic zat

Het boek is net zo mooi en treurig als de titel al doet vermoeden.
0
[Roel]
geplaatst: 9 februari 2008, 20:51 uur
de bibliotheek van alexandrië- jean pierre luminet
prima boek
prima boek
0
geplaatst: 10 februari 2008, 14:19 uur
Cormac McCarthy - De weg
Erg derprimerend, doch indrukwekkend verhaal
Erg derprimerend, doch indrukwekkend verhaal
0
[Roel]
geplaatst: 10 februari 2008, 21:04 uur
logica voor idioten van herman brusselmans, zelden zo hard gelachen
0
geplaatst: 21 februari 2008, 10:13 uur
0
ElMeroMero
geplaatst: 23 februari 2008, 17:38 uur
Net uit (fictie gebaseerd op het leven van Djenghis Khan):

Ik kan niet wachten tot het vervolg hiervan uitkomt

Ik kan niet wachten tot het vervolg hiervan uitkomt

0
geplaatst: 23 februari 2008, 21:20 uur
en dan maar snel weer eens samen naar donner, geld uitgeven 

0
ElMeroMero
geplaatst: 24 februari 2008, 14:14 uur
Natuurlijk heb ik daar dan wel eerst geld voor nodig...of bedoel je dat ik jou mag geld zien uitgeven ? 

0
geplaatst: 24 februari 2008, 18:06 uur
ElMeroMero schreef:
Natuurlijk heb ik daar dan wel eerst geld voor nodig...of bedoel je dat ik jou mag geld zien uitgeven ?

hahaha, allebei

0
geplaatst: 24 februari 2008, 18:53 uur

Wetenschappelijk werkje dat veelbelovend begon maar daarna maar in herhaling bleef vallen in herhaling bleef vallen in herhaling bleef vallen in herhaling bleef vallen.
En toen was het opeens klaar zonder duidelijke conclusie.
Matig dus...
* denotes required fields.