MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Lijmen / Het been; van onze beste auteur ooit.

en straks: kaas

godlydevil7
Complot!

Dat zijn zeg maar 45 Complot! hoofstukken uit de Kijk in een boek gedaan, op zich wel leuk (ook leuk dat bij sommige complottheorieën zonder dat de schrijver wat zegt het al heel ongeloofwaardig lijkt (ook op het net) en dat er dan heel veel gelovigen zijn...)

AGE-411 schreef:
Lijmen / Het been; van onze beste auteur ooit.

en straks: kaas

Heart of Darkness voor m'n studie en Reis naar het Einde van de Nacht voor mezelf

Groot Woordenboek der Nederlandse Taal - Van Dale.

Lin
Ben nu bezig in ' In Handen van de Vijand' van Elizabeth George, zo'n heerlijke engelse detective met Thomas Lynley, niet te moeilijk, wel spannend

wcs
patrick suskind - het parfum
moest voor school maar valt gelukkig nog goed mee

wcs schreef:
patrick suskind - het parfum
moest voor school maar valt gelukkig nog goed mee

Valt mee, valt mee??!! Dat boek is meesterlijk! Goeie school heb jij

Patrick Geary - Furta Sacra

wcs
Woody schreef:
(quote)

Valt mee, valt mee??!! Dat boek is meesterlijk! Goeie school heb jij

Inderdaad uitstekend maar ik bedoelde dat de boeken die ik voor school moet lezen soms echt saai kunnen zijn en dat ik toch liever zelf kies , deze is wel een uitzondering

je kan ook de film kijken. Erg mooi verfilmd ook vorig jaar.

wcs
Sowieso, we moeten als opdracht het boek met de film vergelijken

Aha! leuke opdracht! interessant onderwerp.

Het was sowieso al een moeilijk te verfilmen boek. Het zou onverfilmbaar zijn. Hier over te lezen: http://www.digg.be/movie.php?id=1178

Succes dan maar...

Aldous Huxley- Brave New World

Die kende ik nog niet

titan (crew)
Stenders leesvermaak van Rob Stenders.

handsome_devil
Norwegian Wood van Haruki Murakami (OMG! ) en nu lees ik Crime and Punishment van Dostojevski wat tot nu toe ook een redelijk geniaal boek is.

Dostojevski is de absolute meester
Van Murakami heb ik De Opwindvogelkronieken en Ten Zuiden van de Grens, Ten Westen van de Zon gelezen en dat vond ik redelijk overschatte boeken. Norwegian Wood stond een tijdje terug op nummer 1 op BM; is die ook echt beter dan deze twee?

handsome_devil
geen idee, norwegian wood is het eerste wat ik van em las

De Opwindvogelkronieken overschat?! Vond het toch een van de beste boeken, die ik de afgelopen jaren heb gelezen.

Laatste boek wat ik (gisteren) heb uitgelezen;

Michael Chabon - De Jiddische Politiebond

Na zoveel lyrische reacties erop, had ik toch iets meer verwacht. Ik vond het verder ook niet echt slecht - stukken beter dan Ten Zuiden... - maar meer ook niet.

Even lichte kost tussendoor, trouwens: De Regelaars van Stephen King.

wcs
dimitri verhulst - mevrouw verona daalt de heuvel af

@ Woody, ook een goeie film van het parfum maar kan toch niet tippen aan het meesterlijke boek

Het boekenweek-geschenk van Bernlef: best een aangename deze keer.

Sheplays
Judith Koelemeijer - Anna Boom

titan schreef:
Stenders leesvermaak van Rob Stenders.

Ben ik best naar benieuwd, is het wat?

dix
aERodynamIC schreef:
Het boekenweek-geschenk van Bernlef: best een aangename deze keer.

aangename bernlef ?

ik vind alle bernlefs eigenlijk wel aangenaam (als dat woord van toepassing kan zijn op zijn werk)

Ik heb De Avonden van Gerard Reve maar weer 's van stal gehaald. Toch wel erg geniaal.

Ik lees zelden boeken , gewoon geen tijd voor maar ik heb toch van `t weekend `n boek gekocht .
John Lennon de man , de mythe en de waarheid van Larry Kane .

dix schreef:
aangename bernlef ?

ik vind alle bernlefs eigenlijk wel aangenaam (als dat woord van toepassing kan zijn op zijn werk)

Ik kende helemaal niks van zijn werk, maar eindelijk eens een geschenk dat best goed is. Maakt me wel nieuwsgierig naar ander werk.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.