Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 15 juli 2009, 20:06 uur
Inderdaad, ik recycle graag
De Sleutel bijna uit weer, ga ook weer beginnen aan Tanizaki's Kruisende Lijnen. 
0
geplaatst: 15 juli 2009, 20:09 uur
Vakantievoorbereiding: de lonely planet van Bolivia. En bezig in House of Leaves.
0
geplaatst: 15 juli 2009, 21:42 uur
itchy schreef:
Vakantievoorbereiding: de lonely planet van Bolivia. En bezig in House of Leaves.
Al grammenjagend zeg ik HoL die is te groot (qua omvang) om mee te nemen naar Bolivia; may I suggest some lighter bit of reading?
Jeffrey Eugenides - Middlesex of Alan Hollinghurst - The Line of Beauty?
Of een Engelse versie van Stieg Larsson? Of Zafon's nieuwe?
Ik worstel nog met "Die Mittagsfrau" - mooi proza, maar traag lezend; maar ja as always doet mjuman aan parallellisme: Mark Kurlansky - "Biography of a Cod" helder, goed geschreven verhaal over de impact van de kabeljauwvisserij.
En sinds herlezen de nieuwe trend (Watch that man: sxesven) is: Ulysses, House of Leaves en Toergenew (verhalen) liggen klaar

0
geplaatst: 16 juli 2009, 09:10 uur
Misschien dat ik die maar weer eens moet gaan herlezen. Vond ik een fantastisch goed boek.
0
geplaatst: 16 juli 2009, 10:35 uur
Juist uit:
Odon Von Horvath - Jeugd zonder God
Geschreven in 1938 in Duitsland. Werd door de nazis direct op de verboden luist gezet wegens zijn pacifistische inslag. Minimalistisch meesterwerk (ook in volume, want het telt 'slechts' 189 blz), die in een directe taal is geschreven. Het toont aan hoe het individu 'opgaat' in een totalitaire staat. Klasse!
En nu begonnen:
Daniel Jonah Goldhagen - Hitlers Gewillige Beulen
Wetenschappelijk onderzoek van deze Harvard politicoloog die probeert te achterhalen hoe tienduizenden Duitsers in de oorlog zonder wroeging mannen, vrouwen, zieken en kinderen konden doden. Nog maar een kleine 100 pagina's ver, en het is verschrikklelijk goed onderbouwd en fascinerend, maar zoals gezegd het is wetenschappelijke literatuur.
... ja, ik heb een fascinatie voor WOII
Odon Von Horvath - Jeugd zonder God
Geschreven in 1938 in Duitsland. Werd door de nazis direct op de verboden luist gezet wegens zijn pacifistische inslag. Minimalistisch meesterwerk (ook in volume, want het telt 'slechts' 189 blz), die in een directe taal is geschreven. Het toont aan hoe het individu 'opgaat' in een totalitaire staat. Klasse!
En nu begonnen:
Wetenschappelijk onderzoek van deze Harvard politicoloog die probeert te achterhalen hoe tienduizenden Duitsers in de oorlog zonder wroeging mannen, vrouwen, zieken en kinderen konden doden. Nog maar een kleine 100 pagina's ver, en het is verschrikklelijk goed onderbouwd en fascinerend, maar zoals gezegd het is wetenschappelijke literatuur.
... ja, ik heb een fascinatie voor WOII

0
geplaatst: 20 juli 2009, 17:26 uur
Op een haar na gevild:
Het derde en laatste boek van Archipelag GOELag van Aleksander Solzjenitsyn. Een belangwekkend boek met een schandalig lage rating op boekmeter.
Hierna in de planning:
The Mosquito Coast - Paul Theroux
De bekendste roman van de man die ik vooral vanwege z'n reisverhalen erg hoog heb zitten. Benieuwd of zijn fictie ook zo boeiend is.
Het derde en laatste boek van Archipelag GOELag van Aleksander Solzjenitsyn. Een belangwekkend boek met een schandalig lage rating op boekmeter.
Hierna in de planning:
The Mosquito Coast - Paul Theroux
De bekendste roman van de man die ik vooral vanwege z'n reisverhalen erg hoog heb zitten. Benieuwd of zijn fictie ook zo boeiend is.
0
jeko
geplaatst: 20 juli 2009, 18:47 uur
GrafGantz schreef:
Op een haar na gevild:
Op een haar na gevild:
Stond hier laatst mee in mijn handen bij een kringloopwinkel, waren drie delen elk één euro per stuk. Heb ik toen niet gekocht, stom eigenlijk!
0
geplaatst: 21 juli 2009, 00:04 uur
Wow, ik dacht al dat ik goedkoop uit was destijds met 5 euro voor 3 delen.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 19:44 uur
Laatst gelezen: Stephen King - Desperation
Begonnen in: Joseph Heller - Sluitingstijd
In de planning: Thomas Mann - De Toverberg
Begonnen in: Joseph Heller - Sluitingstijd
In de planning: Thomas Mann - De Toverberg
0
Antonio
geplaatst: 22 juli 2009, 08:34 uur
essence schreef:

Heb deze (in de Engelse versie dan) in de zomer van 2006 eens op het Centraal Station in Munchen gekocht, toen ik vanuit Innsbruck (waar ik toen de hele zomer op een camping werkte) met de trein onderweg was naar het Arrow Rock Festival, om aldaar Roger Waters voor de 2e keer in mijn leven te gaan zien.
Een erg heftig en confronterend boek, met inderdaad af en toe ook een behoorlijke droge opsomming van feiten en cijfers.
Zoals gezegd een boek van universitair niveau, desondanks heeft deze laaggeschoolde hem in een paar weken uitgelezen en er een hele hoop van geleerd.
Je beseft je dat zoiets zo weer zou kunnen gebeuren...
0
geplaatst: 27 juli 2009, 09:19 uur
Wow, deze turf in het Engels doorploegen. Chapeau!
Ik denk dat mijn (zelfs gedegen) basiskennis van het Engels niet ver genoeg zou reiken om dit aan te kunnen.
Ik denk dat mijn (zelfs gedegen) basiskennis van het Engels niet ver genoeg zou reiken om dit aan te kunnen.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 09:21 uur
Ben halfweg deze fantastische verstripping. Een echte aanrader!! Zwart-wit tekeningen vol dynamiek en redelijk waarheidsgetrouw. Heel goede sfeerschepping en het gaat natuurlijk over één van mijn helden.

0
Antonio
geplaatst: 27 juli 2009, 10:56 uur
essence schreef:
Het was best een zware kluif inderdaad, ondanks het feit dat ik alleen maar Engelstalige boeken lees.
Je krijgt af en toe koude rillingen van de vele getuigenverslagen in het boek:
Zoals van een (ik geloof) Duitse officier die Joodse kinderen bij hun haar omhoog tilt en ze met de andere hand door hun hoofd schiet en ze vervolgens als oud vuil laat vallen !!!
Je kunt je nauwelijks voorstellen dat mensen tot zoiets in staat zijn

Veel succes ermee !
0
Antonio
geplaatst: 27 juli 2009, 22:13 uur
snarf349 schreef:
Guillermo del Toro – De Meester (2009)
Guillermo del Toro – De Meester (2009)
Een boek geschreven door de regisseur zelf ?
0
geplaatst: 28 juli 2009, 00:50 uur
Ik ben begonnen in John Steinbeck - The Grapes of Wrath en ik ben er nu achter waar de titel van het Springsteen-album The Ghost of Tom Joad vandaan komt. Grappig 

0
Pastichio Rocker
geplaatst: 28 juli 2009, 01:16 uur
Antonio schreef:
(quote)
Samen met nog iemand (ene Chuck Hogan).
nu.nl/boek | Guillermo del Toro - De Meester
essence schreef:
Ben halfweg deze fantastische verstripping. Een echte aanrader!! Zwart-wit tekeningen vol dynamiek en redelijk waarheidsgetrouw. Heel goede sfeerschepping en het gaat natuurlijk over één van mijn helden.
(afbeelding)
(afbeelding)
Waar heb je die gekocht?
0
geplaatst: 28 juli 2009, 07:17 uur
In de Fnac (België), maar moet volgens mij in iedere zichzelf respecterende stripwinkel te vinden zijn, want hij is intussen overladen met goede recensies en prijzen.
0
Antonio
geplaatst: 30 juli 2009, 14:58 uur

Heb bovenstaand boek in maart van dit jaar meegenomen uit een boekenkast van een youth hostel in Winnipeg (Canada), waar ik toen een nacht verbleef.
Ben er toen in begonnen en heb hem nog steeds niet uit, ondanks maar 175 pagina's.
De achtergrond, historie en het verhaal is opzichzelfstaand een prachtig gegeven, maar uitgewerkt in dit boek is het mijn inziens weinig boeiend...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 juli 2009, 15:08 uur
David Crosby's Since Then: How I Survived Everything and Lived to Tell About It en The Rough Guide to the Velvet Underground.
Leuke boeken, maar het lijkt me niks voor de gemiddelde luisteraar.
0
geplaatst: 30 juli 2009, 16:01 uur
Stijn_Slayer schreef:
David Crosby's Since Then: How I Survived Everything and Lived to Tell About It en The Rough Guide to the Velvet Underground.
De Rough Guides die ik ken (zoals reggae, jazz) vind ik heel veel info bieden - en veel handreikingen/overzichten voor een beginnende (niet persoonlijk bedoeld, Stijn) luisteraar. Peter Guralnick is ook een bekend muziekschrijver.
Lees op dit moment Stephenie Myer - Twilight, probeer daarbij espresso te drinken; het is - om zo te zeggen - niet echt mijn kopje thee.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 10:38 uur
Heb House of Leaves uit en vond hem redelijk tegenvallen. Waanzinnig interessant uitgangspunt maar daarna helaas meer vorm dan inhoud. Op het laatst zat ik echt tegen mijn zin te lezen. Nu begonnen in
en die bevalt al gelijk een stuk beter.
en die bevalt al gelijk een stuk beter.
0
jeko
geplaatst: 1 augustus 2009, 09:25 uur
Begin gemaakt met:
De Drie Portretten en Andere Verhalen - I.S. Toergenjev
De Drie Portretten en Andere Verhalen - I.S. Toergenjev
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 16:30 uur
Volgende week vertrek ik voor een 2-tal weken naar Bretagne. Mijn reislectuur:
Strips:
- Bardin de Surrealist (Max)
- Broze Stad (stripbewerking van een roman van Paul Auster)
- De Tweede Kus, dl 2 & 3 (Conz)
- Verder (Marc Legendre)
- Watchmen (Dave Gibbons, e.a.)
Romans:
- De Thuiskomst van Jossel Wasserman (Edgar Hilsenrath)
- Nemen Wij Dan Samen Afscheid van de Liefde (Paul Baeten Gronda)
- De Duivel in Vermomming (essays over popmuziek)
- Biografie van Berry Gordy, de oprichter van het Motown label
Strips:
- Bardin de Surrealist (Max)
- Broze Stad (stripbewerking van een roman van Paul Auster)
- De Tweede Kus, dl 2 & 3 (Conz)
- Verder (Marc Legendre)
- Watchmen (Dave Gibbons, e.a.)
Romans:
- De Thuiskomst van Jossel Wasserman (Edgar Hilsenrath)
- Nemen Wij Dan Samen Afscheid van de Liefde (Paul Baeten Gronda)
- De Duivel in Vermomming (essays over popmuziek)
- Biografie van Berry Gordy, de oprichter van het Motown label
* denotes required fields.