MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Bonothecat zei: "Ik moet voorlopig even geen Israeli tegenkomen. Maar na dit boek moet ik waarschijnlijk ook iets gaan lezen over het hoe en waarom van Israël en hoe zij het conflict in Palestina ervaren."

Een goed geschiedenisboek over de 20e eeuw (Palmer - Short History of the Modern World) moet volstaan. Het dillema ligt voor een deel verankerd in de Britse benadering van de wereldpolitiek toentertijd (de Balfour declaration uit 1919) vs de VN-belofte van een eigen staat, Israel, aan de Joden na WOII. Achtergrond van beide beloftes: compensatie, voor strijd (tegen de Turken in WO1) dan wel leed.

Antonio
bonothecat schreef:

Maar na dit boek moet ik waarschijnlijk ook iets gaan lezen over het hoe en waarom van Israël en hoe zij het conflict in Palestina ervaren.

Nog steeds niet genoeg aan de wekelijkse ''greatest hits'' op het 8 Uur Journaal van het ontruimen van nederzettingen, immer vastlopende onderhandelingsgesprekken, bezettingen, invallen en aanslagen, zelmoordacties, rellen, opstootjes, huilende moeders en kinderen, stenengooiende menigte's tegenover zwaarbewapende militairen en luchtaanvallen ???

Antonio schreef:
(quote)

Nog steeds niet genoeg aan de wekelijkse ''greatest hits'' op het 8 Uur Journaal van het ontruimen van nederzettingen, immer vastlopende onderhandelingsgesprekken, bezettingen, invallen en aanslagen, zelmoordacties, rellen, opstootjes, huilende moeders en kinderen, stenengooiende menigte's tegenover zwaarbewapende militairen en luchtaanvallen ???

Nee, en dit boek is zeker goed om het 8 uur nieuws beter te kunnen begrijpen. In principe lijkt het erop dat de palestijnen nog heel mild reageren op wat hun wordt aangedaan.

Social_Mask
Antonio schreef:
(quote)

Dries van Agt, wat een held
Zag hem afgelopen week nog praten bij Pauw & Witteman over dit boek.
Het blijft een genot om naar deze man te luisteren, wat een prachtige bewoordingen en volzinnen gebruikt hij toch, net poezie !!!

Ben ook erg benieuwd naar het boek trouwens...

Echt een genot om naar te kijken en te luisteren!

Kan dat boek ook goed gebruiken voor mijn profielwerkstuk.

Ik ben net begonnen in De terugkeer van Bonanza van Brusselmans. Vermakelijk figuur, die Guggenheimer.

Paap_Floyd schreef:
Ik ben net begonnen in De terugkeer van Bonanza van Brusselmans. Vermakelijk figuur, die Guggenheimer.

Heerlijk boek inderdaad. De eerste en meteen ook de beste van de Guggenheimer reeks

Terug in de veilige haven zal ik maar zeggen. Mijn vierde Murakami boek heet Ten Zuiden van de Grens en ik moet oppassen dat ik hem niet te snel uit heb. Wat een held is het toch. Als eerbetoon een mooie shot van Murakami als avatar de komende tijd!

Antonio
bonothecat schreef:

In principe lijkt het erop dat de palestijnen nog heel mild reageren op wat hun wordt aangedaan.

Dat kan best zijn, maar wat kunnen de Palestijnen nou eigenlijk echt inbrengen tegenover het uber-machtige Israel, wat zich ook nog eens gesteund ziet door zo'n beetje elk zichzelf respecterende grootmacht ter wereld...

Gaat het om boeken die je als laatste gelezen hebt of waar je nog mee bezig bent? Het laatst gelezen boek is "dit lees je nooit" van Jeroen van Merwijk. Op mn werk ben ik bezig met The Beatles, de definitieve biografie van Philip Norman, thuis ben ik bezig met het slimme onbewuste van Ap Dijksterhuis.

Antonio
Amber79 schreef:
Op mn werk ben ik bezig met The Beatles, de definitieve biografie van Philip Norman

Lees je dat boek dan beroepsmatig, of heb je zo weinig te doen op je werk ?

Vrachtwagenchauffeuse, ideaal als je ergens moet wachten, tijd over hebt of verplicht je rust maakt...

Ik kreeg vandaag deze binnen:

(afbeelding)

(afbeelding)

Vanavond in beginnen.

Lin
Ben toch maar begonnen in de Millenniumtrilogie van Stieg Larsson (met het oog op weken thuis zitten )
Kwam moeilijk in deel 1, pas na een pagina of 100 begon het me te boeien en heb ik de rest vrij snel uitgelezen, dus ga zo in deel 2 beginnen.

Lin schreef:
Ben toch maar begonnen in de Millenniumtrilogie van Stieg Larsson (met het oog op weken thuis zitten )
Kwam moeilijk in deel 1, pas na een pagina of 100 begon het me te boeien en heb ik de rest vrij snel uitgelezen, dus ga zo in deel 2 beginnen.

Dit werkt bij deel 2 precies hetzelfde...deel 3 lacht me ook toe in de boekenkast....maar eerst even wat andere boeken doen

Lin
bonothecat schreef:
(quote)

Dit werkt bij deel 2 precies hetzelfde...deel 3 lacht me ook toe in de boekenkast....maar eerst even wat andere boeken doen

Haha ja ik heb ook nog talloze boeken die ongelezen op me wachten in de boekenkast... heerlijk vooruitzicht om altijd iets te lezen te hebben
Ik zal dus maar even doorzetten met deel 2

Lin schreef:
(quote)

Haha ja ik heb ook nog talloze boeken die ongelezen op me wachten in de boekenkast... heerlijk vooruitzicht om altijd iets te lezen te hebben
Ik zal dus maar even doorzetten met deel 2

Ik koop er twee, en in die tussentijd lees ik er één...De voorraad stapelt zich maar op. Wat doe ik hier op musicmeter...ik moet gaan lezen !

Lin
hahahaha, ik ken het

Sinds ik geswitched ben naar boeken lezen in de trein i.p.v. die gratis krantjes heb ik dat probleem niet meer. Vroeger altijd minstens een paar duizend ongelezen pagina's in de kast staan. Vorige week weer eens een boek uit, op naar de boekenkast, blijk ik potdorie alles wat er staat al gelezen te hebben... dus toen maar weer 4 nieuwe boeken aangeschaft.

Toch maar ver van Amsterdam gaan wonen, dan heb ik ook lekker lang woon-werk verkeer. Problem solved.

Lin
Ik ga binnenkort weer lunchen met aERo en dat combineren we altijd met een bezoekje aan Donner in Rotterdam, slecht idee maar wel errug leuk! Kom altijd met een tas vol boeken thuis

Ik kan niet zo lekker lezen in de bus en metro dus moet t van thuis en in bed hebben. Speaking of which, ga maar eens uitloggen en beginnen!

Moet je eens naar De Slegte gaan, kom je voor hetzelfde geld met twee tassen thuis. En nee, geen bagger...

GrafGantz schreef:
Moet je eens naar De Slegte gaan, kom je voor hetzelfde geld met twee tassen thuis. En nee, geen bagger...

Integendeel, ik heb er voor net 10euro n biografie van the Beatles en Jimi Hendrix gekocht. Even n kleine koppeling naar dit forum: hebben jullie ook muziek opstaan tijdens het lezen? Ik draai vaak gare du nord, eels en dat soort muziek..

Paap en DN!S weten van boeken .

En van muziek ook wel wat, ergens .

Het Licht van Torgny Lindgren

Vanochtend besloten m'n (veel te kleine) Bommel-collectie weer eens te gaan herlezen. Nu bezig in "Geld Speelt Geen Rol", met daarin wellicht m'n favoriete Bommelverhaal ooit: "De Bovenbazen".

Gallow
Net de opwindvogelkronieken uit, en begin nu in Narziss und Goldmund.

Amber79 schreef:
Even n kleine koppeling naar dit forum: hebben jullie ook muziek opstaan tijdens het lezen? Ik draai vaak gare du nord, eels en dat soort muziek..

Ja, eigenlijk altijd wel. Tenzij ik al in bed lig.

sxesven
Hier nooit, tegelijk muziek luisteren en lezen kan ik absoluut niet.

handsome_devil
ik ook niet

Ik ook niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:53 uur

geplaatst: vandaag om 22:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.