Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2009, 13:54 uur
Ik ben net begonnen in 2666 van Bolaño. In het Engels want dan valt het boek uiteen in drie delen in plaats van een onhandelbaar ding van 1500 bladzijdes en aardig wat kilo's.
Nog maar net op weg, maar het beloofd wat te gaan worden!
Nog maar net op weg, maar het beloofd wat te gaan worden!
0
geplaatst: 30 september 2009, 14:16 uur
Reif Larssen - The Collected Works of T.S. Spivet uitgelezen. Mooi, vermakelijk en vertederend. Denk aan Mark Haddon (Curious Incident), Yann Martel (Life of Pi) - nee niet J.S. Foer (dat is mij te niffy-naffy); mooi ook met illustraties (van hoofdpersoon) en in hardback slechts 3 euro duurder dan paperback. Aanrader!
Nu begonnen in Jonathan Littell - De welwillenden - 950 p. in frogspeak (F) is (te) veel.
Oja, lezen met muziek - graag en vaak; kwestie van aanpassen (jazz, klassiek, ambient).
Nu begonnen in Jonathan Littell - De welwillenden - 950 p. in frogspeak (F) is (te) veel.
Oja, lezen met muziek - graag en vaak; kwestie van aanpassen (jazz, klassiek, ambient).
0
handsome_devil
geplaatst: 30 september 2009, 14:22 uur
ik heb een tijd gehad dat ik wel graag dingen als william basinski opzette tijdens het lezen, maar ik merk nu dat zelfs als ik de meest 'saaie' ambient opzet, ik op een gegeven moment toch afdwaal naar de muziek.
0
geplaatst: 30 september 2009, 14:29 uur
Klassiek en ambient/minimal is geen probleem tijdens het lezen. Zolang het maar niet teveel vocals zijn zeg maar.
0
geplaatst: 30 september 2009, 21:46 uur
Ik heb vanmiddag Het Zijn Net Mensen van Joris Luyendijk uitgelezen. Een leuk kijkje in de keuken van het correspondentschap (en van het Midden Oosten natuurlijk), met als enig bijkomstig nadeel dat mijn toch al zo skeptische kijk op nieuws en beeldvorming er bepaalt niet beter van is geworden.
Het volgende boek dat op de planning staat is The Enchantress of Florence van Salman Rushdie.
Het volgende boek dat op de planning staat is The Enchantress of Florence van Salman Rushdie.
0
geplaatst: 30 september 2009, 22:56 uur
Ik lees ook dagelijks boeken in de trein. Echter, ik probeer een goede student te zijn waardoor ik het grootste deel van mijn leestijd kwijt ben aan psychologie boeken. Daardoor hou ik vaak weinig motivatie over om nog ander spul te lezen. Hoe dan ook, als ik in de trein lees, heb ik juist muziek nodig om me te kunnen concentreren. Ik irriteer me ontzettend aan al het gekwetter om me heen in de trein. Zeker nu ik de stilte heb ervaren in het Japanse OV systeem. Heerlijk. Je hoort daar echt niemand. Bellen is taboe en luid spreken ook. Soms wilde ik dat mensen iets meer respect toonden voor hun omgeving en ook gewoon stil waren. Die zogenaamde vrijheid van ons zorgt voor veel te veel irritatiefactoren als ik weer eens een dagje heen en weer naar de uni moet. Maar goed, ik dwaal hopeloos af.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 oktober 2009, 14:35 uur
obsessed schreef:
Ik heb vanmiddag Het Zijn Net Mensen van Joris Luyendijk uitgelezen. Een leuk kijkje in de keuken van het correspondentschap (en van het Midden Oosten natuurlijk), met als enig bijkomstig nadeel dat mijn toch al zo skeptische kijk op nieuws en beeldvorming er bepaalt niet beter van is geworden.

Goed boek, ook nog leuk geschreven met een paar goeie moppen.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 14:44 uur
Nog even over lezen en muziek. Da's bij mij een oude gewoonte uit de studententijd. Het was nooit stil genoeg in de flat om zonder muziek te studeren; je moest wel je eigen geluidssfeer creëren om dat mogelijk te maken. Instituutsbibliotheek en UB waren geen optie (niet alleen vanwege de sluitingstijd); ik ben er meermalen uitgestuurd - ik studeerde gewoon te lawaaiig.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 14:50 uur
Ik kan op zich ook wel goed lezen met muziek aan, moet ook wel met iemand als reptile in huis, kan me er goed voor afsluiten... Maar als ik mag kiezen heb ik het liever heeeerlijk stil, in een hoekje met mn boekje 

0
Social_Mask
geplaatst: 1 oktober 2009, 14:57 uur
Ik luister altijd muziek als ik lees. Vooral jazz albums - en dan niet van de nerveuze soort - doen het goed bij mij; Somethin' Else van Cannonball Adderley of Sonny Rollins - Saxophone Colossus, Miles Davis - Birth of Cool zijn een paar voorbeelden. Het komt alleen wel eens voor dat ik afdwaal naar de muziek. Maar of dat zo erg is..
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 16:02 uur
Het hangt er ook wel vanaf wat je leest. Gewoon literatuur kan wel met een muziekje (liefst iets met niet al te veel vocalen inderdaad), een lastig wetenschappelijk artikel doe ik ook liever in stilte.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 17:31 uur
obsessed schreef:
Als dat je interesseert zou je ook ooit eens moeten beginnen in De Context van het Nieuws, Het Gouden Pennetje, etc, etc.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 17:34 uur
Ik kan alles opzetten tijdens het lezen....behalve nederlandstalige muziek, dan kan ik me niet concentreren. Scheelt dat ik weinig nederlandstalige muziek luister.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 17:55 uur
bonothecat schreef:
Ik kan alles opzetten tijdens het lezen....
Ik kan alles opzetten tijdens het lezen....
Ik zet wel eens een gek hoedje op tijdens het lezen. En ik kom er nog mee weg ook...
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 18:08 uur
Sandokan-veld schreef:
Als dat je interesseert zou je ook ooit eens moeten beginnen in De Context van het Nieuws, Het Gouden Pennetje, etc, etc.
(quote)
Bedankt voor de tips, het interesseert me inderdaad nogal. Zal binnenkort hier eens naar kijken.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 19:27 uur
Hierin staan ook een paar hoofdstukken over het functioneren van de media, sluit erg goed aan op het boek van Luyendijk.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 22:54 uur
Ik heb t.a.t. muziek op staan, dus ook bij het lezen. Maar dan moeten ze niet gaan ouwe hoeren op de radio. Nederlandstalige muziek is ook storend.
Ben trouwens halverwege deel 1 van de Millennium-trilogie van Stieg Larsson.
Ben trouwens halverwege deel 1 van de Millennium-trilogie van Stieg Larsson.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 16:58 uur
Ik lees ook het liefst in stilte, maar soms word ik gedwongen om me met muziek af te sluiten van de buitenwereld (vooral in de trein, ja, treffende beschrijving van Dn!S).
Ben nu trouwens Mister Pip van Lloyd Jones aan het lezen.... in stilte.
Ben nu trouwens Mister Pip van Lloyd Jones aan het lezen.... in stilte.
0
geplaatst: 3 oktober 2009, 18:40 uur
Niet alleen de stilte is noodzakelijk om te lezen, er moet ook een leesbril op m`n neus. 

0
geplaatst: 5 oktober 2009, 22:07 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 17:30 uur
Laatst gelezen:

Middag van de diploma-uitreiking, een van de vele verhalen: OMG

Middag van de diploma-uitreiking, een van de vele verhalen: OMG
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 18:37 uur
Net Everything Is Illuminated van JS Foer uitgelezen.
Geen aanrader. Moeilijkdoenerig boek.
Geen aanrader. Moeilijkdoenerig boek.
0
jeko
geplaatst: 16 oktober 2009, 06:18 uur
Ja zeker een week
, fantastisch boek overigens! En ben wel benieuwd naar de film! 
, fantastisch boek overigens! En ben wel benieuwd naar de film! 
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 18:21 uur
Bezig in

Beetje jammer dat ik eerst het 'vervolg' heb gelezen maar doe gewoon net alsof ik niet weet hoe het later met de personages is

Beetje jammer dat ik eerst het 'vervolg' heb gelezen maar doe gewoon net alsof ik niet weet hoe het later met de personages is

* denotes required fields.