MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Tour de France

zoeken in:
Oldfart schreef:
En ja hoor: de hele ploeg naar huis; ze trekken zich terug.

Cobo Acebo is namelijk ook voor geen haar te vertrouwen, denk ik.

En jawel, ik krijg gelijk dan toch. Mijn haat jegens Ricco was dus niet onterecht, een teken van God lijkt mij.
Het belachelijkste van al vind ik dat hij een stoere bek heeft & zit te zeggen dat hij de allerbeste is terwijl hij godverdomme neemt; daar kan ik absoluut niet tegen. Dus ben ik blij om te zeggen: dag Ricco Hopelijk zien we jou nooit meer terug !

Nu denk ik dat de meeste 'pakkers' onder de 'favorieten' toch wel weg zijn .. Of is er nog iemand die wat verdacht overkomt ?

Ook goed voor mijn Tourpoule trouwens

PS: Vandaag wint Gert Steegmans, als hij de kans krijgt om er uit te komen tenminste, en daarmee bedoel ik niet op 400m van de streep..

Ricco gearresteerd.

Nicolage Rico schreef:
Ik laat mijn naam vanaf morgen veranderen in Ricco.

Ik hou mijn naam gewoon zo...

Oldfart schreef:
Ricco betrapt op epo?!

Is het nu gedaan met de Tour dit jaar?

Het is al jaren gedaan met de Tour D(op)E france , wat is dat toch een pokkeland dat Frankrijk , als je daar een asperientje inneemt wordt je al gearresteerd .
Geef die zooi gewoon vrij , iedereen is vrij wat ie wel of niet inneemt .
De enige kleurrijke figuur hebben ze er nu ook uitgehaald , de tv hoeft ook niet meer aan , misschien kunnen ze de herhalingen van GTST uitzenden ,

Wat had ik gezegd over Devolder? Top30 zou al mooi zijn .
Maar het blijft natuurlijk een fantastische renner.

Trouwens, ik heb ook grote fouten gemaakt, Zubeldia en Popovich staan in mijn poule en Fränk Schleck niet...

Over Ricco: iedereen vond hem zo goed en 'eindelijk nog iemand die aanvalt' (ik ook hoor), en iedereen klaagde maar dat Evans niet aanvalt. Ook Menchov en Sastre zijn niet de meest explosieve renners. Misschien omdat zij het spelletje net iets eerlijker spelen?

AGE-411 schreef:
pronostiek: Cavendish

eerste maal dit jaar dat ik een pronostiek juist heb.

Over rit vandaag:

Goed treintje van Quick-Step en Steegmans doet zijn best, maar die Cavendish... tja, wat doe je daar tegen?

Ace
Cavendish Wat is die gozer snel... Dit heb ik in jaren niet gezien! Ooit had McEwen ook een tijd dat hij volle bak sprintte (zonder treintje) en iedereen op een fiets eraf reed, maar dit is misschien nog wel indrukwekkender.

Jammer, weer Gert niet!

AGE-411 schreef:
(quote)

eerste maal dit jaar dat ik een pronostiek juist heb.

Cavendish - onder de dope .

Ace
Die Bram Tanking, wat een geweldige gozer is dat toch! "Ik heb die Ricco gelukkig gisteren nog een klap verkocht in de afdaling, net op tijd. Wat een etter is dat... Als ik zijn ploeggenoot was zou ik 'm in elkaar rossen!"

Vorig jaar Brammetje gesproken op de rustdag in Tignes, echt een prachtige nuchtere jongen. Net als Koos Moerenhout trouwens, ook zo'n held: "Jongens, niet te veel drinken vandaag he... Ik moet fietsen van ome Erik dus dat zal wel water worden. De ballen he!"

Geweldige reactie inderdaad van Tankink

Devolder schuift alweer wat op dankzij die gedopeerde ploeg daar & ik geloof er steevast in dat hij nog top 20 zal rijden want hij wil de Tour niet verlaten zonder opgeheven hoofd..

Steegmans, goeie spurt gereden !
Hij hield Hushovd, Freire, Zabel, .. achter zich.
Ik denk dat Steegmans nog wel een etappe zal winnen in de Tour, al is het misschien niet die van 2008

Ploppesteksel schreef:
Geweldige reactie inderdaad van Tankink

Devolder schuift alweer wat op dankzij die gedopeerde ploeg daar & ik geloof er steevast in dat hij nog top 20 zal rijden want hij wil de Tour niet verlaten zonder opgeheven hoofd..

Zoals Jose De cauwer (co-comentator één) zei: "met al die dopinggevallen kan Monfort nog de Tour winnen"

Monfort staat nu 19de. Boven de verwachtigen dus. En pas op, da's nog een jong kereltje. Die kan (en zal) de volgende jaren beter doen.

De Volder staat nu 26ste. Ik zie hem nog wel top20 binnen sluipen:
1) Omdat ik vermoed dat Ricco niet de laatste was
2) Omdat ie toch wel zijn slechte dag gehad heeft, en nu toch wel iets moet ondernemen en daarbij toch bij de beste 10/15 moet eindigen
3) Hij kan nog wel een goede tijdrit rijden.

Eindelijk is die Riccó gepakt, eindelijk verlost van dat arrogant ventje. Goed ook dat de hele ploeg ermee kapt, want Cobo en Piepoli zijn natuurlijk ook voor geen haar te vertrouwen.

Frozen_Devil schreef:

Over Ricco: iedereen vond hem zo goed en 'eindelijk nog iemand die aanvalt' (ik ook hoor), en iedereen klaagde maar dat Evans niet aanvalt. Ook Menchov en Sastre zijn niet de meest explosieve renners. Misschien omdat zij het spelletje net iets eerlijker spelen?

Hier ga ik helemaal mee akkoord.

Ik merk bij mezelf dat ik renners die beter presteren dan ze anders doen automatisch ga verdenken. Denk aan Kohl en Vandevelde, alhoewel beiden me niet echt types lijken om de boel te bedonderen.

En Sella die heeft denk ik het geluk gehad dat ze in Italië nog niet die 3e generatie EPO konden vinden, anders was hij er vast en zeker ook bij geweest. Zijn prestaties dit jaar in de Giro stonden gewoon niet in verhouding met wat hij in de jaren ervoor heeft laten zien.

Wellicht zijn er nu die ook bang

zo van: "shit, ik heb op Super-Bresse ook 3de generatie-EPO gebruikt. Zouden ze dan overmorgen mij ook komen halen ?"

Reactie van Stuart O'Grady op de zaak Ricco: "Gewoon voor het leven schorsen. Dan gaan ze maar kersen plukken of zoiets".

Onwaarschijnlijke sukkel natuurlijk. Had ie maar geen grappen moeten maken over de krekel. WIE IS HIER NU DE PLANT?

Mooie tweede plek voor Sebastien Chavanel, eindelijk

Arno schreef:
Eindelijk is die Riccó gepakt, eindelijk verlost van dat arrogant ventje. Goed ook dat de hele ploeg ermee kapt, want Cobo en Piepoli zijn natuurlijk ook voor geen haar te vertrouwen.

Zulke renners geven de tour tenminste wat kleur .
Als Balkenende na 12 uur vergaderen besluit om de benzineprijzen en de tabak omhoog te gooien nadat hij z`n neus heeft volgepropt met een spiegel vol witte lijnen , dan hoor je geen haan kraaien .

Nog even een reactie over de Ricco-zaak. Het valt me toch een beetje op mijn dak (of hoe die uitspraak ook zijn mag). Mede omdat ik toch wel mooi vond dat hij een renner was die koersen maakte. En tsja, als het zo moet, dan liever maar niet.
En eerlijk gezegd gaat mijn sympathie richting het wielrennen per dopinggeval een stukje naar beneden. Nu is die hoog, dus het kan wat leiden.

Reijersen schreef:
. En tsja, als het zo moet, dan liever maar niet.
En eerlijk gezegd gaat mijn sympathie richting het wielrennen per dopinggeval een stukje naar beneden. Nu is die hoog, dus het kan wat leiden.

Das misschien de reden dat men in andere sporten niet of nauwelijks controleerd.

AGE-411 schreef:
(quote)

Das misschien de reden dat men in andere sporten niet of nauwelijks controleerd.

Ja, dat is ook zoiets. Die lijst van vorig jaar van Puerto (of was het Puerta?), daar stonden niet alleen wielrenners op, maar ook tennissers en voetballers bijvoorbeeld. Maar horen we daar nog wat over? Nee. En hebben we daar überhaupt nog iets over gehoord? Nee, ook niet.

Rit van morgen:

(afbeelding)

pronostiek: Steegmans

(hopen dat de pronostiek weer klopt)

Wat betreft geval Ricco': het hele wielermilieu heeft boter op zn hoofd. Al vanaf dat wielrennen bestaat, wordt er gepakt. Dat was doodgezwegen kennis van iedereen die er mee te maken had, en als je gepakt werd, had je pech en zat je je straf uit om daarna weer lekker verder te gaan. Nu is de laatste 10 jaar de trend om doping uit te bannen uit het wielrennen. Sindsdien houdt wielrennen als een van de weinige sporten een keiharde heksenjacht op doping, ik bedoel, ga zo streng controleren bij gewichtheffen en je kunt de sport opdoeken. Niet dat ik hier tegenstander van ben, integendeel, veel sporters realiseren zich niet de enorme gezondheidsrisico's die doping met zich meebrengt. Vraag dat maar aan de nabestaanden van Flo Jo Griffith of Chaba Jiménez, of één van die vele andere veel te vroeg overleden sporters.
Maar goed om terug te komen op het punt: waar gehakt wordt, vallen spaanders. Oftewel als je een peloton notoire grootgebruikers opeens in een dopingvrije pasvorm wilt gieten, komen daar positieve gevallen bij. Dat het daarbij eens in de zoveel tijd gaat om een grote renner als Ricco', is onvermijdelijk. Ik zou zeggen: wees blij, weer een pakker minder, lekker doorgaan en uiteindelijk krijg je vanzelf wel een dopingvrij (althans een geen-middelen-die-op-de-dopinglijst-staan-gebruikend) peloton. En tot die tijd vooral lekker focussen op de koers en niet zo veel aandacht besteden aan dat dopinggeleuter, het boeit namelijk geen flikker om voor de 5e keer op een avond te horen dat Bram Tankink (who the fuck is Bram Tankink?) Ricco' liever op zn bek timmert...

Wat betreft de etappe van morgen: ik verwacht weer een massasprint, alle sprinters zitten er namelijk nog in, en behalve Hushovd en Cavendish heeft er nog geen één gewonnen. Echter zullen alle ploegen weer gewoon netjes voor Cavendish rijden...

Reijersen schreef:
Ja, dat is ook zoiets. Die lijst van vorig jaar van Puerto (of was het Puerta?), daar stonden niet alleen wielrenners op, maar ook tennissers en voetballers bijvoorbeeld. Maar horen we daar nog wat over? Nee. En hebben we daar überhaupt nog iets over gehoord? Nee, ook niet.

Volgens mij stond zelfs Rafael Nadal erop. Maar het is wel zo dat in een sport als wielrennen zo'n middeltje wel iets meer kan doen dan in tennis of voetbal. Je gaat nu eenmaal niet beter voetballen of tennisen als je EPO neemt, je kan het hoogstens wat langer volhouden. Dat wil niet zeggen dat ze daar dan maar niet op moeten controleren, want het blijft valsspelen natuurlijk. Maar in het wielrennen kan die EPO wel van doorslaggevende betekenis zijn, omdat het een uithoudingssport is.

Ik hoor trouwens ook niet vaak over EPO in het atletiek, daar lijkt het me dan wel weer geschikt voor (zeker voor langeafstandslopers).

En weer hosanna roepen als iemand een ' buitengewone' prestatie leert; lekker doen of er niets aan de hand is!.
Ja dat helpt, zorgt er mede voor dat zij die wel slikken of spuiten denken er mee weg te komen.

Overigens voor alle sporten zou moeten gelden; in de ban en aan de schandpaal.

Jasper schreef:
Volgens mij stond zelfs Rafael Nadal erop. Maar het is wel zo dat in een sport als wielrennen zo'n middeltje wel iets meer kan doen dan in tennis of voetbal. Je gaat nu eenmaal niet beter voetballen of tennisen als je EPO neemt, je kan het hoogstens wat langer volhouden.

Heb jij Nadal ooit zien spelen? Zijn spel is puur gebaseerd op kracht, snelheid en uithoudingsvermogen. Als iemand voordeel heeft bij doping is hij het wel.

BoordAppel schreef:
(quote)

Heb jij Nadal ooit zien spelen? Zijn spel is puur gebaseerd op kracht, snelheid en uithoudingsvermogen. Als iemand voordeel heeft bij doping is hij het wel.
Als iemand gebruikt (heeft) is hij het wel.

Die Federer heeft ook wel wat weg van een plant trouwens.

Wat denken we vandaag? Ik hoop wederom op Sebastien Chavanel in de voorste gelederen.

Het zal weer Cavendish zijn zeker? Twijfelt hij trouwens nog steeds om de Tour vroegtijdig te verlaten?

Frozen_Devil schreef:
Het zal weer Cavendish zijn zeker? Twijfelt hij trouwens nog steeds om de Tour vroegtijdig te verlaten?

nee, hij heeft een aantal dagen geleden gezegd dat ie wil proberen uit te rijden...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.