MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Tour de France

zoeken in:
BoordAppel schreef:

Heb jij Nadal ooit zien spelen? Zijn spel is puur gebaseerd op kracht, snelheid en uithoudingsvermogen. Als iemand voordeel heeft bij doping is hij het wel.

Doe je hem toch wel iets tekort mee vind ik. Het effect wat hij aan een bal mee kan geven is uniek. Kracht, snelheid en uithoudingsvermogen zijn zeker sterke punten van hem, maar zelfs als je dat weghaalt blijft er een zeer goede speler over. Maar zoals gezegd, ik wil ook niet beweren dat tennissers niet moeten worden gecontroleerd, ik denk alleen dat bij tennis talent wel doorslaggevend is, terwijl dat bij wielrennen nogal is anders kan zijn.

Als je kracht, snelheid en uithoudingsvermogen bij Nadal weghaalt heb je een tennisser die de top 100 niet eens kan halen. Natuurlijk slaat hij mooie effectballen, maar zonder die elementen heb je daar nogal weinig aan.

Monfort is een plaats gezakt in het klassement dankzij 20 seconden straftijd.

Ie is nu 19de

Nu ook Piepoli

De directeur van Saunier (het bedrijf) gaat klacht indienen en een rechtzaak inspannen (tegen de wielerploeg).
Saunier Duval is nu natuurlijk wereldberoemd. Is slechte reclame ook reclame?

rayman schreef:
Een gedrogeerde Cobra.
Die zijn het gevaarlijkst.

Wat een oetlul!

Cobra?

Een worm ja

Cav...

(afbeelding)

Pluspuntje: Mc Ewen is toch de beter na Cavendish.
Als die na morgen huiswaarts gaat kan Mc Ewen de rest winnen.

Als Cavendish naar huis gaat is niemand meer dé allerrapste, natuurlijk zijn Freire, Hushovd & McEwen dan wel de topfavorieten maar als alles meezit bij Zabel, Chavanel, Ciolek, Förster, Haussler, Steegmans, Hunter, ...
Of misschien dat Gilbert een stunt zoals eerder dit jaar in Mallorca kan herhalen

Rudiger: komop ? Blijf jij Ricco verdedigen ?
Zo'n godverdomse loser die een vroom bakkes heeft van hier tot ginder én daarna nog blijkt dat hij godverdomme aan de doping zit ?
Sjonge jonge, dat hij spektakel maakt haalt toch niets uit, of wil jij naar bedriegers kijken? Geef mij dan maar 'echte' mensen die gewoon afzien & aanvallen als ze superbenen hebben, zie Fränk Schleck, Valverde, Cunego, Sastre, ..

Ik was toen nog niet op dit forum; maar wat denken jullie van, mijn favoriete coureur allertijden, Vinokourov ?

Ploppesteksel schreef:

Ik was toen nog niet op dit forum; maar wat denken jullie van, mijn favoriete coureur allertijden, Vinokourov ?

(afbeelding)

Vinokourov. Heb die vroeger wat gevonden. Indertijd in de tour van 2003 (denk ik).

Was een bekliming van C3, op 10 km van de aankomst. (Dacht naar Gap, niet zeker).
Vinokourov was de dag ervoor in de echte bergrit wat te kort geschoten en kwam roet in het eten gooien van de sprintersploege; die de boel tesamen wouden houden (ze hadden de vluchter al bijne gegrepen).
Vinokourov demareerd beneden. Dus moeten alle favorieten volgen (dat in een domme vlakke/overgans-etappe).

Ik weet nog dat Beloki viel op de plakkerige asfalt (was toen 35°C+) en gebroken was, en dat armstrong van de weg af geraakte, haarspeltbocht af sneedt. En als een veldrijder over het beekje sprong, fiets op de straat, en terug achter vino aan. (die toen wel won!)

Maar daarnaast kwam ie steeds tekort in grote rondes. Kweet ook nog in de tour van 2005 (denk ik). Dat ie moest afhaken na een versnelling van Ulrich op de col der colls: de TOURMALET.

Was een poging van Ulrich om Armstrong te isoleren en zo man tegen man voor de etappe en de rit te vechten. Iedereen was mee, behalve Vino, die als eerste kopman moest afhaken.

Kdacht zelf dat die etappe gewonnen werd door George Totschnig, de 35 jarige kopman van Gerolsteiner die nog nooti wat deftigs gewonnen had, maar steeds in de top10 eindigde. Was voor zijn laatste jaar (het ging niet meer goed) eens met de vluchters mee gegaan.

Maar mijn symphatie voor VINO is enorm gezakt sinds ongeveer 2005. Dieptepunt natuurlijk vorig jaar.

Een van mijn favo' renners blijft Pantani Dat was pas een coureur. In mijn eerste jaar dat ik de ronde volgde. 2000. Die rit van Carpentras naar LE MONT VENTOUX.
Armstrong wou zeker winnen op die berg. Als kers op de taart.

Pantani was rap ten aanval gegaan bij de voet van de berg en de vluchtertjes opgeraapt. Intussen had trein US Postal service zijn werk gedaan en was het peleton de kopgroep met de favorieten.

Pantani reed na de vluchtertjes geëlimineerd te hebben op gecontroleerd, eigen tempo, naar boven.

En Amstrong met veel machtsvertoon weg flitsen van bij Ulrich en co. Die konden allemaal niet meer.

Hup, naar Pantani. Er op en er over dacht iedereen. Mooi niet. Pantani bleef plakken in het wiel van Armstrong die dacht: "verrek, die ging daarnet zo traag, en toch kan ie nog mee"
Armstrong probeert enkele kerne te versnellen. Nog lost ie niet.

Armstrong probeerde al zijn kruit te verschieten, Pantani wou niet lossen. Maar Armstrong heeft de beste sprint van allemaal, dus geen probleem.

Einde van die berg is een bocht van 90°, en dan 50 m enorm stijl (net alsof ge een ondergrondse parkeergarage boven rijd ).
En iedereen denken dat Armstrong gingen winnen
Armstrong zet aan, en hup Pantani zijn velo er voorbij. Die seconde, iedereen zat wellicht verbaasd aan zijn scherm.

De 10 beste minuten tour van de laatste jaren:
bekijk het hier

En bovendien won Pantani enkele dagen later op Couchevel nog eens.

Mijn favoriete renner, maar dat zal velen niet verbazen, is Paolo Bettini. Ofwel II Grillo: de krekel. Als hij zijn zinnen had gezet op een klassieker, WK op de weg of Olympische Spelen dan hield hij woord. Daarom begreep ik ook niet de opmerking van Ricco. Als er iemand wel vaak ten strijde trekt dan is het Bettini. Prachtige renner. Maar mijn mooiste wielermoment is toch wel de overwinning van Mario Cippolini bij het WK op de weg in 2002. Kippenvel kreeg ik. Het hele Italiaanse team was afgestemd op Mooie Mario. En toen hij de sprint won zag je al zijn teammaats al ver voor de finish met de handen omhoog rijden. Schitterend.

Ik begrijp de opmerking van Ricco wel. Het is namelijk een misselijk arrogant ventje die zich geen houding weet te geven anders dan het afzagen van mensen die wel iets bewezen hebben.
Ricco noemde Bettini een plant, omdat hij vóór een bepaalde koers zou hebben gezegd dat ie zou gaan aanvallen als ie de benen zou hebben. Bettini viel die dag niet aan omdat ie de benen dus niet had. Ricco viel wel aan, alleen maar om Bettini een plant te kunnen noemen.
Wat een misselijke druif is dat joch zeg.

Rit van vandaag:

(afbeelding)

Overwegend hellend dus.

Pronostiek:

E. Zabel

Eerst even big boobs babes bekijken en dan ter inspanning je coureur wanen.

AGE-411 schreef:
Pronostiek:

E. Zabel

Alweer (maar) 3des

AGE-411 schreef:
Een van mijn favo' renners blijft Pantani Dat was pas een coureur. In mijn eerste jaar dat ik de ronde volgde. 2000. Die rit van Carpentras naar LE MONT VENTOUX.
Armstrong wou zeker winnen op die berg. Als kers op de taart.

Pantani was rap ten aanval gegaan bij de voet van de berg en de vluchtertjes opgeraapt. Intussen had trein US Postal service zijn werk gedaan en was het peleton de kopgroep met de favorieten.

Pantani reed na de vluchtertjes geëlimineerd te hebben op gecontroleerd, eigen tempo, naar boven.

En Amstrong met veel machtsvertoon weg flitsen van bij Ulrich en co. Die konden allemaal niet meer.

Hup, naar Pantani. Er op en er over dacht iedereen. Mooi niet. Pantani bleef plakken in het wiel van Armstrong die dacht: "verrek, die ging daarnet zo traag, en toch kan ie nog mee"
Armstrong probeert enkele kerne te versnellen. Nog lost ie niet.

Armstrong probeerde al zijn kruit te verschieten, Pantani wou niet lossen. Maar Armstrong heeft de beste sprint van allemaal, dus geen probleem.

Einde van die berg is een bocht van 90°, en dan 50 m enorm stijl (net alsof ge een ondergrondse parkeergarage boven rijd ).
En iedereen denken dat Armstrong gingen winnen
Armstrong zet aan, en hup Pantani zijn velo er voorbij. Die seconde, iedereen zat wellicht verbaasd aan zijn scherm.

De 10 beste minuten tour van de laatste jaren:
bekijk het hier

En bovendien won Pantani enkele dagen later op Couchevel nog eens.

Inderdaad geweldig om te zien wat deze 2 epo rennners laten zien , de beste wieler momenten komen nog altijd van de slikkers.

rudiger schreef:
(quote)

Inderdaad geweldig om te zien wat deze 2 epo rennners laten zien , de beste wieler momenten komen nog altijd van de slikkers.

Wie is jouw favoriete renner dan?

AGE-411 schreef:
(quote)

Wie is jouw favoriete renner dan?

In deze tour was dat Ricco .

Komaan zeg AGE, Armstrong verloor toen omdat hij zich dat kon veroorloven. Pantani mocht half uit medelijden van hem winnen die dag, zeker in 2000 en 2001 deed Lance wat hij wilde, tegen wie dan ook. Je vertelt trouwens niet dat hij daarvoor nog twee keer gewacht heeft op Pantani toen die loste. Reed daar aan hartslag 140 naar boven.

Vond het wel een bizarre rit want zoiets geef je toch niet weg. Maar als je de beelden bekijkt is dat precies wat hij deed.

@ rudiger: van Armstrong is er nooit bewezen dat hij gepakt heeft, tot zover ik weet is-ie zelfs nooit in opspraak gekomen. Natuurlijk zijn er al heel wat geruchten geweest, hij is dan ook zevenvoudig winnaar.

(afbeelding)

Profiel van vandaag

pronostiek: Kzou het niet weten
--> gokje dan maar: Oscar Pereiro

oeioeioei: Devolder opgave !!

Oldfart schreef:
oeioeioei: Devolder opgave !!

Direct na de 2000 had ie het weer moeilijk.

Arno schreef:
@ rudiger: van Armstrong is er nooit bewezen dat hij gepakt heeft, tot zover ik weet is-ie zelfs nooit in opspraak gekomen. Natuurlijk zijn er al heel wat geruchten geweest, hij is dan ook zevenvoudig winnaar.

Dat is correct , maar niemand in de wereld kan 7 keer de tour winnen op `n bord brinta.

AGE-411 schreef:
pronostiek: Kzou het niet weten
--> gokje dan maar: Oscar Pereiro

tzal voor volgend jaar wezen

rudiger schreef:
(quote)

Dat is correct , maar niemand in de wereld kan 7 keer de tour winnen op `n bord brinta.
Op 'n bord brinta? Daar houd je het een paar uur mee vol, ik ken niemand die het daar 7 jaar op volhoud. Misschien je laten invriezen 6 jaar en 364 dagen, je daarna laten ontdooien en je hebt een paar uur over voor dat bord brinta nietwaar .

Ik gok op Pate voor vandaag

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:16 uur

geplaatst: vandaag om 08:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.