Overig / Algemeen / Tour de France
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2008, 09:44 uur
Ik vind het vandaag een typische ontsnapping voor Weening of Ten Dam om mee te gaan. Kunnen redelijk bergop, en zouden eventueel alleen aan kunnen komen bij de finish.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 10:08 uur
Ten Dam lijkt alleen wat te verslechteren en Weening heeft zich gisteren compleet leeg gereden. Ik gok op Moncoutie vandaag.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 10:23 uur
Laar Fothen maar een keer wat gaan doen. Die sukkelaar heeft het geweldige aantal van NUL punten bijeen gefietst voor me tot nu toe. 

0
geplaatst: 24 juli 2008, 10:30 uur
Joy4ever schreef:

(quote)

Opgelet: volgend jaar krijgt ie concurrentie van Contador en Ivan Basso.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 11:02 uur
AGE-411 schreef:
- Michel Wuyts en Co-comentator vertellen ook wel eens iets grappig
- Meestal samengaant met anekdotes (over de co-comentator die meestal een (ex-)ploegleider/fietser is)
- Veel tourverhalen uit de oude doos. "Het was op deze col dat Lucien van Impe zijn zege uit 1976 definitef vast legde door weg te rijden op x km van de top en ...."
- Michel Wuyts weet ook wel iets te vertellen over de gastronomie. Elk kasteel dat in beeld komt weet ie wel iets over.
MAAR! het belangrijkste verschil is de stem. Als iemand soms aanvalt is het steeds alsof ie een gat in de lucht springt. En roepen in de micro. Met veel overtuiging zeg.
Voorbeeld:
aankomst in Gent vorig jaar
(quote)
- Michel Wuyts en Co-comentator vertellen ook wel eens iets grappig
- Meestal samengaant met anekdotes (over de co-comentator die meestal een (ex-)ploegleider/fietser is)
- Veel tourverhalen uit de oude doos. "Het was op deze col dat Lucien van Impe zijn zege uit 1976 definitef vast legde door weg te rijden op x km van de top en ...."
- Michel Wuyts weet ook wel iets te vertellen over de gastronomie. Elk kasteel dat in beeld komt weet ie wel iets over.
MAAR! het belangrijkste verschil is de stem. Als iemand soms aanvalt is het steeds alsof ie een gat in de lucht springt. En roepen in de micro. Met veel overtuiging zeg.
Voorbeeld:
aankomst in Gent vorig jaar
- Mopjes à la 'de tank van Tankink is nu helemaal leeg' mogen van mij gerust achter wege gelaten worden.
- Anekdotes over de goeie ouwe tijd ("maar dat waren andere tijden, nu zijn er limieten") mogen van mij ook gerust wegblijven.
- Gastronomie: ik kijk naar de koers voor de koers, niet om de streek te leren kennen. Als er niets te beleven valt in de koers, stop dan alsjeblieft met die integrale uitzendingen. Ze vallen toch pas aan op de laatste col.
Mark Uytterhoeven vond ik dan weer wel een goeie presentator.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 11:08 uur
Zubeldia! Daar ga ik voor vandaag!
Haha, die kerel speelt dit jaar echt niks klaar. En dan staat hij ook nog eens in mijn Tour-poule. Nee, echt blij wordt ik er niet van. Waar is die man toch gebleven
Haha, die kerel speelt dit jaar echt niks klaar. En dan staat hij ook nog eens in mijn Tour-poule. Nee, echt blij wordt ik er niet van. Waar is die man toch gebleven

0
geplaatst: 24 juli 2008, 11:37 uur
Zubeldia
Staat ook in mijn ploeg. Ik denk dat Schumacher het weer gaat proberen 
Staat ook in mijn ploeg. Ik denk dat Schumacher het weer gaat proberen 
0
geplaatst: 24 juli 2008, 12:17 uur
AGE-411 schreef:
Michel Wuyts weet ook wel iets te vertellen over de gastronomie. Elk kasteel dat in beeld komt weet ie wel iets over.
Michel Wuyts weet ook wel iets te vertellen over de gastronomie. Elk kasteel dat in beeld komt weet ie wel iets over.
Stel je daar niet te veel bij voor. De commentatoren krijgen kant en klare voorleespraatjes in zes talen van de Franse VVV uitgeprint.
Kijk noodgedwongen naar de Duitse tv, die commentatoren kunnen elkaar werkelijk niet luchten of zien. "Meinst du wirklich was du da sagst? Neeee, so ist es total nicht!"

0
geplaatst: 24 juli 2008, 13:51 uur
AGE-411 schreef:
Wat zijn die Nederlands comentatoren zooooooooooooo saai.

Heb deze week een half uurtje op Nederlandse zender gekeken. Was rap blij dat ze op Éen terug verder deden zeg.
(quote)
Wat zijn die Nederlands comentatoren zooooooooooooo saai.

Heb deze week een half uurtje op Nederlandse zender gekeken. Was rap blij dat ze op Éen terug verder deden zeg.
Ik was gisteren, de uitzending met Boogerd erbij, wat heen en't weer aan't zappen en ik moet zeggen dat ik Michel Wuyts zijn stem apprecieer maar die praat af en toe té veel..
José de Cauwer heeft mijns inziens niets toe te voegen, evenals een Gans de Clercq, al is die nog wel grappig met zijn piepstem.
Dan zap ik soms toch ook liever naar Hollandse televisie waar die Maarten & Herbert niet altijd iets zinnigs vertellen maar gewoon niet praten als ze niets weten om te praten & toch heb ik niet het gevoel dat ze stilvallen.
Paap_Floyd schreef:
Ik herinner me nog een tijdrit van Rasmussen in het geel die ook niemand voor mogelijk had gehouden.
Ik herinner me nog een tijdrit van Rasmussen in het geel die ook niemand voor mogelijk had gehouden.
Die ene waar hij 500 keer viel en 2 keer fietsproblemen had ?

AGE-411 schreef:
(quote)
Ivan Basso niet. Liquigas heeft al laten weten dat ze hem niet in de Tour laten fietsen omdat de ASO zo misschien hun niet zou toelaten zoals Astana dit jaar ofzoiets ..
0
geplaatst: 24 juli 2008, 14:21 uur
Kos schreef:
Lang en Bruseghin doen wel even rustig voor de tijdrit.
Eerder Chavanel, Lefevre, Cioni, Moncoutie, Fedrigo, dat soort figuren.
(quote)
Lang en Bruseghin doen wel even rustig voor de tijdrit.
Eerder Chavanel, Lefevre, Cioni, Moncoutie, Fedrigo, dat soort figuren.
Die ook, maar Lang en Bruseghin zetten niet alles op een tijdrit die ze niet gaan winnen en waar ze geen barst mee opschieten (omdat hun kopmannen ook niks te winnen hebben en ze niet voor het klassement rijden), denk dat beide toch meegaan als ze de kans krijgen. meer kans om een etappe te winnen.
edit: Lees nu dat Lang is weggeweest, maar teruggepakt.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 21:24 uur
Thomas Dekker gaat niet naar Peking.
Geeft ie lekker op tijd aan zeg. Wat een druiloor. Gaat niet goed komen met die boy als ie zo doorgaat.
Geeft ie lekker op tijd aan zeg. Wat een druiloor. Gaat niet goed komen met die boy als ie zo doorgaat.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 21:50 uur
Mooie rit vandaag. Wel niet gezien, maar gehoord op sporza radio, in de auto.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 22:36 uur
De tour loopt alweer naar het einde toe , en de Olympische spelen staan weer voor de deur , het Nederlands voetbal elftal probeert daar `n medaille te halen , nu kan er weer gepould worden , gewoon inschrijven en dan in de subpoule Musicmeter , zie de volgende link , succes .
http://www.ospoultje.nl/
http://www.ospoultje.nl/
0
geplaatst: 24 juli 2008, 22:58 uur
Cunego geeft op, maar je moet't hem wel nageven. De hele rit achtervolgen op het peloton én toch willen uitrijden !
Respect voor die jongen
Respect voor die jongen

0
geplaatst: 25 juli 2008, 00:35 uur
Ja en dat in een tour waar toch al echt niks voor 'm liep. Heroiek.
Zorgwekkend dat de vormcrisis van Dekker zo diep zit dat hij zelfs afhaakt voor Peking. Bepaald geen goed teken, heb het idee dat hij mentaal niet zo sterk is als ik dacht. Ik had eigenlijk gehoopt op een mooie tijdrit en daarna de Vuelta, maar ik vrees dat ook dat laatste misschien niet gaat gebeuren. De Vuelta begint ook al over vijf weken ofzo.
Zorgwekkend dat de vormcrisis van Dekker zo diep zit dat hij zelfs afhaakt voor Peking. Bepaald geen goed teken, heb het idee dat hij mentaal niet zo sterk is als ik dacht. Ik had eigenlijk gehoopt op een mooie tijdrit en daarna de Vuelta, maar ik vrees dat ook dat laatste misschien niet gaat gebeuren. De Vuelta begint ook al over vijf weken ofzo.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 01:02 uur
Morgen is nog zo'n pittig overgangsetappe'ke.
Hier en daar een col'etje.
Massaspurt of niet? Zo ja, Qui gagne ?
Hier en daar een col'etje.
Massaspurt of niet? Zo ja, Qui gagne ?
0
geplaatst: 25 juli 2008, 02:09 uur
Geen massasprint denk ik, al was de etappe van vandaag wel wat pittiger dan deze. Ik verwacht eigenlijk een herhaling van vandaag. Groepje vooruit, misschien twee groepjes. CSC houdt het tempo strak en grote groep finisht met een voor de klassementsrenners acceptabele achterstand.
De laatste hoop voor de Nederlanders en de Belgen ook. Want zaterdag zit het er zeker niet in en zondag is de kans ook erg klein. Dus ik duim dat er in elk geval één Nederlander mee is. Ten Dam en Clement zullen dat in elk geval niet zijn, want die zijn blij dat ze het redden, daar is het beste vanaf. Langeveld is nooit goed geweest deze ronde. De Jongh en Maaskant zie ik ook niet meegaan.
Moerenhout en Weening waren sterk op Alpe d'huez dus wie weet, Terpstra is gretig en wil zich bewijzen, Tankink is onverwoestbaar en Posthuma is wat anoniem maar lijkt ook niet volledig op. Laat een van die vijf meezitten. Bij de Belgen was Aerts degene die erg goed was op de alp, maar ook renners als Rosseler en Steegmans lijken eerder te verbeteren dan te verslechteren. En Hoste zal ook wel in zijn voor een vlucht.
Maar Fransen uit Franse ploegen zullen domineren. Bij gebrek aan serieuze klassementsrenners (hoe lang is het al geleden dat een Fransman het podium haalde? Volgens mij was Virenque in 1997 de laatste en over twee jaar is het 25 jaar geleden dat een Fransman won ) en Franse topsprinters (met alle respect voor Sebastien Chavanel en Jimmy Casper) zijn die Franse ploegen allemaal van die "mama, kijk ik zit mee"-ploegen geworden.
Trouwens: Sylvain Chavanel naar Quick-step. Dat viond ik slim van allebei. Zo komt Chavanel is een wat meer uit dat ghetto van Franse wedstrijden en Quick step haalt een potentiele klassiekerwinnaar in huis. Quick step is in de grote rondes een sprint/vrijbuiterploeg dus in de tour houdt Chavanel gewoon zijn vrije rol in de niet-vlakke etappes. Ik begrijp ze wel.
De laatste hoop voor de Nederlanders en de Belgen ook. Want zaterdag zit het er zeker niet in en zondag is de kans ook erg klein. Dus ik duim dat er in elk geval één Nederlander mee is. Ten Dam en Clement zullen dat in elk geval niet zijn, want die zijn blij dat ze het redden, daar is het beste vanaf. Langeveld is nooit goed geweest deze ronde. De Jongh en Maaskant zie ik ook niet meegaan.
Moerenhout en Weening waren sterk op Alpe d'huez dus wie weet, Terpstra is gretig en wil zich bewijzen, Tankink is onverwoestbaar en Posthuma is wat anoniem maar lijkt ook niet volledig op. Laat een van die vijf meezitten. Bij de Belgen was Aerts degene die erg goed was op de alp, maar ook renners als Rosseler en Steegmans lijken eerder te verbeteren dan te verslechteren. En Hoste zal ook wel in zijn voor een vlucht.
Maar Fransen uit Franse ploegen zullen domineren. Bij gebrek aan serieuze klassementsrenners (hoe lang is het al geleden dat een Fransman het podium haalde? Volgens mij was Virenque in 1997 de laatste en over twee jaar is het 25 jaar geleden dat een Fransman won ) en Franse topsprinters (met alle respect voor Sebastien Chavanel en Jimmy Casper) zijn die Franse ploegen allemaal van die "mama, kijk ik zit mee"-ploegen geworden.
Trouwens: Sylvain Chavanel naar Quick-step. Dat viond ik slim van allebei. Zo komt Chavanel is een wat meer uit dat ghetto van Franse wedstrijden en Quick step haalt een potentiele klassiekerwinnaar in huis. Quick step is in de grote rondes een sprint/vrijbuiterploeg dus in de tour houdt Chavanel gewoon zijn vrije rol in de niet-vlakke etappes. Ik begrijp ze wel.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 02:16 uur
starbright boy schreef:
- Hoste werd al eens 2de of 3de (niet dit jaar).
- Steegmans in Parijs? best mogelijk
0
geplaatst: 25 juli 2008, 11:02 uur
De Belgen zijn betere afmakers dan de Nederlanders, vooral mensen als Hoste en Steegmans. Als die in een ontsnapping meezitten en er rijdt ene groepje naar de finish hebben ze een behoorlijke kans. Ik vond Steegmans wel bepaald weinig indruk maken als sprinter dit jaar in de tour en denk dat hij het niet red tegen Freire (die in vorm is) en Hushovd (die altijd makkelijk over de bergen lijkt te komen). Als ik Steegmans was zou ik mikken op een ontsnapping en niet op een massasprint. Maar er gebeurt wel vaker iets geks in Parijs , dus wie weet.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 11:22 uur
Hoste een afmaker? Ga dat Ballan wijs maken 
Ik denk trouwens dat Rosseler net zo ver kan komen als Hoste morgen, maar beiden zullen behoorlijk tekort komen. Het zal of vandaag of zondag worden voor de Belgen, en voor Nederland is er eigenlijk alleen nog vandaag een kans op dagsucces.

Ik denk trouwens dat Rosseler net zo ver kan komen als Hoste morgen, maar beiden zullen behoorlijk tekort komen. Het zal of vandaag of zondag worden voor de Belgen, en voor Nederland is er eigenlijk alleen nog vandaag een kans op dagsucces.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 11:28 uur
Ik vind zowel Hoste als Steegmans wel wat tekort komen bij de echte rittenkapers. De huidige groep Nederlanders ook trouwens.
Deze etappe lijkt me wel iets voor Flecha.
Deze etappe lijkt me wel iets voor Flecha.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 12:15 uur
Het is ook meer een laatste kans gevoel dat ik bij de Nederlanders en Belgen heb, dan dat ik echt geloof dat het gaat lukken.
@ Jasper: Vergeleken bij de genoemde Nederlanders heeft Hoste echt meer kans om het af te maken denk ik. maar misschien zegt dat meer over de Nederlanders dan over Hoste.
@ Jasper: Vergeleken bij de genoemde Nederlanders heeft Hoste echt meer kans om het af te maken denk ik. maar misschien zegt dat meer over de Nederlanders dan over Hoste.
0
geplaatst: 26 juli 2008, 00:05 uur
Laatste kans voor Steegmans is in Parijs.
Alhoewwel ie wel tekort komt tegen de echte sprinter Hushovd, Freire, McEwen.
Alhoewwel ie wel tekort komt tegen de echte sprinter Hushovd, Freire, McEwen.
0
geplaatst: 26 juli 2008, 02:47 uur
Hehe, ik had ook even een 'aan Kos denk'-moment toen ik de uitslag doornam. 

0
geplaatst: 26 juli 2008, 05:34 uur
Laat ik me eens aan een voorspelling wagen voor morgen.
De stand na de etappe en tevens eindstand:
1. Carlos Sastre
2. Cadel Evans op 21 seconden (precies het verschil van vorig jaar)
3. Bernhard Kohl op 3.22
4. Denis Mensjov op 3.39
5. Christian Vandevelde op 3.42
6. Frank Schleck
7. Kim Kirchen (rijdt zich met een sterke tijdrit terug de top 10 in)
8. Samuel Sanchez
9. Alejandro Valverde
10. Andy Schleck
Efimkin en Valjavec vallen de top 10 uit.
Cancellara wint de tijdrit. Beste Nederlander wordt Posthuma (36e). Clement is normaal beter, maar te moe.
Een mengelmoes van hoop en verwachting. Ik hoop dat Sastre het haalt. Echt in alles een leukere renner dan Evans, die ik nooit heb gemogen.
1. Carlos Sastre
3. Bernhard Kohl op 3.22
4. Denis Mensjov op 3.39
6. Frank Schleck
8. Samuel Sanchez
9. Alejandro Valverde
10. Andy Schleck
Cancellara wint de tijdrit. Beste Nederlander wordt Posthuma (36e). Clement is normaal beter, maar te moe.
Een mengelmoes van hoop en verwachting. Ik hoop dat Sastre het haalt. Echt in alles een leukere renner dan Evans, die ik nooit heb gemogen.
0
geplaatst: 26 juli 2008, 07:53 uur
starbright boy schreef:
1. Carlos Sastre
3. Bernhard Kohl op 3.22
4. Denis Mensjov op 3.39
6. Frank Schleck
8. Samuel Sanchez
9. Alejandro Valverde
10. Andy Schleck
1. Carlos Sastre
3. Bernhard Kohl op 3.22
4. Denis Mensjov op 3.39
6. Frank Schleck
8. Samuel Sanchez
9. Alejandro Valverde
10. Andy Schleck
sta ik helemaal achter, zou het prima vinden als bernhard kohl in parijs met een brede glimlach op het podium staat.
zonder gekheid, goed gefiest van dat manneke.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.