MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Olympische Spelen

zoeken in:
Respect voor Zavo D met zijn bewonderenswaardige 39ste plek bij de Telesport poule.

stuart
Ik wil onze Belgische mede MuMér gebruikers feliciteren met het welverdiende goud van Tia Hellebaut.(ik vind Slavic een prachtige hoogspringster maar ze heeft vaak wel een 'grote mond')

stuart schreef:
Ik wil onze Belgische mede MuMér gebruikers met welverdiende goud van Tia Hellebaut.(ik vind Slavic een prachtige hoogspringster maar ze heeft vaak wel een 'grote mond')

Slavic=Vlasic

stuart
Dit is de 2e keer dat me dit overkomt: eerst Naomi i.pv. Ranomi (de zwemster) en nu Slavic i.p.v. Vlasic; maar jullie weten in ieder geval wél wie ik bedoel.

Inderdaad, wie is Zavo D ?

En ook inderdaad Gajarigon, het leek wel alsof Ghislain 10x zo traag liep als Van Branteghem/Borléé/Borléé maar ik dacht dat dat ook was omdat de andere ploegen hun kanonnen als laatste hadden staan.

Ghislain is natuurlijk ook de jongste en minst ervaren van de vier.

FatBottomedGirl
Zie aan de versierde straat dat ik tegenover een gouden medaille winnaar woon.

Ik hoopte op een hockeydame maar het is een waterpolodame. Ook leuk!

Die versieringen hangen bij ons in het dorp ook, maar dan vanwege een roeister (van der Kolk)
Bij mij om de hoek woont een iets minder vrolijke bondscoach neem ik aan. Ik zal Peter Pieters binnenkort even van zijn sokken rijden, dat is ie wel gewend.

Van harte Tia Hellebaut, onverwacht maar wel heel leuk, pieken op het juiste moment.
De Belgische wielrijders, waar zijn ze gebleven?

stuart
Leuke pot basketball gezien; USA - Spanje. Die Spanjaarden maakten het de Yanks wel moeilijk, maar helaas kwamen ze net wat te kort; ik had het wel een stunt gevonden.

Ja prachtige wedstrijd.

Een echte stunt zou dat nu ook weer niet zijn. In 2006 werd Spanje makkelijk wereldkampioen.

Die hebben idd een mooi team de spanjaarden, vind het jammer dat de finale al om 8.30 begon daardoor heb ik het moeten missen (lag nog op een oor). USA basketbal team was mijn favoriete team tijdens de OS.

stuart
Frozen_Devil schreef:
Ja prachtige wedstrijd.

Een echte stunt zou dat nu ook weer niet zijn. In 2006 werd Spanje makkelijk wereldkampioen.

Daar heb je wel gelijk in, dat is ook zo. Maar ik heb soms zo het gevoel dat (behalve de OS) de USA niet altijd zo bezig is met de nationale ploeg om wat voor reden dan ook.(ego's bijv., geen teameenheid, puisante rijkdom). Ik denk dat ze qua talent altijd nog de beste zijn.

Ja ze blijven de beste, dankzij goede opleidingen en dat basket daar natuurlijk zeer populair is. Bij Spanje gaat bijv. voetbal nog voor. Nu ja, aangezien USA zich 4 jaar heeft voorbereid zou dit wel een stunt kunnen genoemd hebben. Mij reactie klopt niet helemaal. 2006 is al 2 jaar geleden.

De eindstand van de subpoule:

1 1 Zavo D 217 39 20 10 11 0 2 2
2 2 El Ninjo 1648 1453 17 12 8 1 3 0
3 4 Steven De Witte 1838 3557 17 9 5 3 0 2
4 3 Predator 4059 2823 15 7 7 0 1 2
5 5 De Tentbakkers 4143 4066 15 7 5 1 1 2
6 8 cathrien oitmann 6053 7613 14 2 5 2 1 1
7 6 ruud koster 6129 6150 13 11 6 1 1 2
8 7 Blauwvingerboy 7422 7456 13 2 10 1 0 4
9 9 Team Florsi Florsa 9147 9436 11 9 9 1 1 1
10 10 Tom Mulder 10054 12361 11 4 8 2 1 2

Ach, ik heb toch héél even eerst gestaan

Qui est Zavo D by the way ?

Ik denk Zavo. Zoek maar op.

C'est moi.

Hallo daar.

En gefeliciteerd.

De Olympische spelen heb ik ook voor een deel bekeken en ik vond het gewoon fantastisch. Onvergetelijke hoogtepunten waren voor mij :
- de Chinese turnstertjes
- Michael Phelps in het zwemmen
- Usain Bolt in de sprintnummers
- basketfinale USA - Spanje
- de Nederlandse leukemiepatiënt Maarten van der Weijden won de 10 km zwemmen
- de Ethiopiërs op de lange afstanden
- de gouden sprong van Tia Hellebaut over 2m05 en haar vreugdekreet

Dikke tegenvallers waren de Belgische wegrenners en Jean Michel Saive.

Dit waren voor mij de mooiste momenten:

- De overwinning van de Duitse gewichtheffer Steiner. Nog nooit iemand zo blij gezien met een gouden medaille, en wat later stond-ie op het podium met een foto van z'n overleden vrouw.

- Isinbayeva die bij haar derde en laatste poging over de wereldrecordhoogte springt.

- Hellebauts 2,05m natuurlijk

- Phelps die met 0,01s wint.

- De gouden plak van Samu Sanchez in het wegwielrennen.

Voor mij:

-De gouden plak van Choi Min-Ho bij het judo.
-Usain Bolt op de 100 en 200m
-Goud van Van der Weijden op de 10km zwemmen en PvdH die uit zijn dak gaat
-Kwartfinale van het waterpolo Nederland - Italie met penalty shoot-out
-De splittijd vanLezak bij de 4*100m estafette, waardoor Bernard van Frankrijk toch nog wordt ingehaald
-De tranen van Marianne Vos

Zo dat was het wel.

Het hoogtepunt voor mij was de sluitceremonie. Voor twee jaar verlost van de OS.

De overwinning van de Duitse gewichtheffer Steiner en vooral het tonen van de foto van zijn overleden vrouw na de medaille-uitreiking vond ik aangrijpend en eveneens één van de meest memorabele momenten.
Marianne Vos : schitterend gewoon, een echte allround-wielrenster!

Arno schreef:
- Phelps die met 0,01s wint.

Voor zover ik begrepen heb is daar het laatste woord nog niet over gesproken.

LucM schreef:
Dikke tegenvallers waren de Belgische wegrenners

Lijkt me een beetje kort door de bocht. Op zo'n parcours was een top 10-plek sowieso het meest haalbare & dan is de 8e plek van Aerts echt wel mooi.

Maar hét moment van de Spelen blijft voor mij toch die 4x100m vrije slag in het zwemmen waar Lezak Bernard nog net voorbijzwom. De ontlading die te zien was bij Phelps was enorm, meer nog dan bij de vlinderslag of 8e gouden.

Joy4ever schreef:
Het hoogtepunt voor mij was de sluitceremonie. Voor twee jaar verlost van de OS.

Was het maar waar... We moeten nog 4 jaar wachten hoor

De Winterspelen zitter er nog tussen

Och ja, maar daar wordt hier toch amper aandacht aan besteed? Vraag me af of we daar überhaupt wel atleten naartoe sturen...

Waldo Jeffers schreef:
Och ja, maar daar wordt hier toch amper aandacht aan besteed? Vraag me af of we daar überhaupt wel atleten naartoe sturen...

Misschien een verdwaalde schaatser

Gast
geplaatst: vandaag om 11:24 uur

geplaatst: vandaag om 11:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.