MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Ik heb zo'n gevoel dat Sagan wel eens met andere doelen naar de Tour kan zijn gekomen dan vorig jaar. Dat hij zich gaat richten op heuveletappes in plaats van de pure massasprints. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, want als hij kansen krijgt in een massasprint zal hij die waarschijnlijk met beide handen aanpakken.

Volgens mij gaat Sagan gewoon weer voor groen. Heb ik ergens gelezen. Dacht ik...

Paap_Floyd schreef:
Cavendish gaat veel minder punten halen hoor. Zn hoogste score voor de tour is geloof ik 211,voor Sagan 256 ofzo. Maargoed, het parcours ligt dit jaar wel anders. We zien het wel. Cav is ook niet in vorm

We zullen 21 juli wel zien wie er gelijk heeft

Paap_Floyd schreef:
Volgens mij gaat Sagan gewoon weer voor groen. Heb ik ergens gelezen. Dacht ik...

Ja, 4 berichten hierboven.

Paap_Floyd schreef:

Heb ik ook gelezen. Maar tegelijkertijd ging hij dit jaar ook voor de klassiekers. Gezien het Tour-parcours zal hij het dus vele malen lastiger krijgen (minder sprintsnelheid + minder geschikt parcours).

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ja, 4 berichten hierboven.

Gerrans was mijn reservekluns

Ik wist niet dat Kwiatkowski zo goed kon sprinten. Ik dacht dat hij een klassementsrijder was/is.

Oei oei, mijn kluns heeft de eerste punten, 3, binnen. Verder nagenoeg dezelfde uitslag als gisteren, met dezelfde drie namen in de top 7 die mij punten opleveren (waarvan Sagan en Gavazzi op dezelfde positie, en Kwiatkovski eentje lager.)

Geen heel beroerde dag dus, al heb ik spijt dat ik Rojas erbuiten heb gelaten. maar dat is achteraf heh.

De stand volgt.

Van Rojas heb ik tot nu toe ook spijt. Ik had hem niet geselecteerd omdat ik hem geen schijn van kans geef in een 'echte' massasprint, een waar alle grote namen aan meedoen.

Nou ja, hij scoort momenteel al meer punten dan ik hem vooraf had toegedicht. En daar komt nog wel wat bij. Maar inderdaad: of het een van de beter scorende een-punters wordt is nog maar de vraag. We hebben nu 2 haast identieke ritten gehad, en een ontspoorde eerste etappe. Parijs is nog ver bladiblabla.

Btw: heb jíj al punten, stoepkrijt?

Overmorgen haal ik je weer in, Paap.

Zolang ik je over 3 weken maar ingehaald heb

Rojas moet ongeveer 50 punten halen om z'n 1-zwartepuntstatus waar te maken. Dat gaat hij wel halen, denk ik. In Parijs zal hij ook wel top 10 rijden + nog wat Groene Trui punten. Ik heb 'm ook weggestreept, omdat z'n echte sprintersbenen weggelopen zijn.

Paap_Floyd schreef:
Zolang ik je over 3 weken maar ingehaald heb

Dat verwacht ik niet. Mijn SW staat nu al op 135 punten.

Ja, dat is ook wel zo, maar voor 1-punters heb ik zelfs iets van 80 als ondergrens gerekend, omdat er zo veel goede 1-punters zijn. Ik hoop eigenlijk dat ze bij Europcar nog gaan bepalen dat Voeckler voor de bollen mag, en niet Rolland. Nou ja, laat laatstgenoemde anders maar uitvallen

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat verwacht ik niet. Mijn SW staat nu al op 135 punten.
O, dan is het niet Kwiatkowski, want die heeft er 134 (als ie deze truipunten behoudt, wat niet zal gebeuren.)

Mijn sw staat nog op... 0 En ik bedenk nu dat het halve peloton Kwiatkovski als sw heeft

Haha, serieus? Ik had de truien nog niet meegerekend...

Nee, ik noemde maar een getal; ik houd mijn SW geheim, zoals het SW's betaamt.

Paap_Floyd schreef:
Dit is onnodig kwetsend En ja, ik heb al punten dankzij mijn SW.

Justus18 schreef:
Alle deelnemers aan de MuMe toerpoel op volgorde van inzending op een rijtje:

johnnyhill:
1. Christopher Froome
6. Richie Porte
11. Peter Sagan
24. André Greipel
39. Tejay van Garderen
63. Jakob Fuglsang
71. Pinot, Thibaut
91. Alberto Contador
94. Roman Kreuziger
101. Joaquin Oliver Rodriguez
103. Alexander Kristoff
121. Alejandro Valverde
151. Mark Cavendish
164. Bauke Mollema
171. Ryder Hesjedal
197. Marcel Kittel

Dit (16 renners in een ploeg) kan dus niet, maar het is een kopieerfoutje mijnerzijds. Valverde zit niet in de ploeg van johnnyhill.

Zo. Eindelijk heb ik het spreadsheet (hoop ik) op orde (mensen die denken punten te missen, graag per p.m. melden)

Uitslag etappe 1, waarin de jury en een verlate bus van Orica het peloton zo de schrik aanjagen, dat er ongelukken gebeuren. Kittel en Kristoff profiteren (en met hen natuurlijk iedereen die hen in hun ploeg had). De zogenaamde kenners moeten op de blaren zitten.

1 johannesA 55
1 Nicolage Rico 55
1 johnnyhill 55
1 Paap_Floyd 55
5 jeroentjuhh 43
5 DJFrankie 43
5 Teunnis 43
5 rooster1970 43
9 Eric 0
9 madmadder 0
9 Wim 0
9 L_T_B 0
9 stoepkrijt 0
9 Justus18 0

Afgelopen zondag was etappe 2. Ik was nog net op tijd thuis om te zien dat een wit hondje het idee had dat de kopgroep van 6 (met de voor de poel belangrijke Fuglsang) wel alleen naar de finish mocht. Met gevaar voor eigen leven joeg een omstander het hondje net op tijd weg.
De van teelbalkanker genezen (waar hadden we dat verhaal ook al eens eerder gehoord) Irizar had de hulp van het hondje niet nodig en finishte 1 tel voor het jagende peloton, waarvan Sagan de sprint won. Kittel behield het groen, Rolland pakte de bolletjes en Kwiatkowski pakte het wit
De winnaars van de dag in onze poel hebben dat te danken aan Boasson Hagen.

De uitslag:
1 johannesA 23
1 Nicolage Rico 23
1 DJFrankie 23
4 jeroentjuhh 22
4 Teunnis 22
6 Eric 18
7 johnnyhill 17
7 Paap_Floyd 17
7 rooster1970 17
7 Wim 17
7 L_T_B 17
7 stoepkrijt 17
7 Justus18 17
14 madmadder 12

De tussenstand:
1 johannesA 78
1 Nicolage Rico 78
3 johnnyhill 72
3 Paap_Floyd 72
5 DJFrankie 66
6 jeroentjuhh 65
6 Teunnis 65
8 rooster1970 60
9 Eric 18
10 Wim 17
10 L_T_B 17
10 stoepkrijt 17
10 Justus18 17
14 madmadder 12

Niemand meer zonder punten, maar met madmadder hebben we wel de eerste drager van de rode lantaarn. Voor het geel is het nog spannend.

Edit: Ik moet dit commentaar helaas opnieuw inspreken. Jantje Bakelants wint de etappe en heeft ook het geel.

Balen dat B. Hagen geen geel pakte vandaag. Maar verder:

Justus18 schreef:
De van teelbalkanker genezen (waar hadden we dat verhaal ook al eens eerder gehoord) Irizar had de hulp van het hondje niet nodig en finishte 1 tel voor het jagende peloton.

Daar zal Jantje Bakelants niet blij mee zijn, dat-ie z'n gele trui voor niets gedragen heeft.

Het is al erg genoeg dat de verslaggevers het pas na 5 herhalingen zagen, maar dat een poule organisator het na 3 dagen nog niet ziet... dat riekt naar omkoping!

Van etappe 3 heb ik weinig meegekregen (ik heb al eerder beweerd dat ik het tijdens deze toer zo nu en dan een beetje te druk heb), maar uit de krant vernam ik dat er wederom verwarring was over wie de etappe gewonnen had. Sagan was tweede, dat was duidelijk, en hij heeft ook het groen (17 punten voor iedereen), maar wie was er nu eerste? Namen en rugnummers zijn opeens een groot probleem.
Dat was ook al zo bij de inzendingen. Velen hebben de moeite genomen om bij de inzending ook de rugnummers door te geven. Daarvoor mijn hartelijke dank, want dat maakt het voor mij makkelijker zoeken. Helaas zaten er wel wat foutjes tussen. Ik hoop dat ik die naar behoren heb opgelost.
Na bekendmaking van de ploegen kreeg ik nog wel een mailtje van deelnemer Eric. Ik had in zijn ploeg 181. Igor Anton Hernandez veranderd in 111. Igor Anton. Nadat ik hem gewezen had op de alternatieven (93. Jesus Hernandez en 181. Simon Gerrans) besloot hij toch voor 111. Igor Anton te gaan.
Enfin, Gerrans blijkt de etappe te winnen èn Eric wint (dankzij de vijfde plek van Gilbert) in onze poel toch ook. De deelnemers met 22 punten hebben dat te danken aan de bolletjes voor Rolland.

Uitslag 3e etappe:
1 Eric 23
2 jeroentjuhh 22
2 Teunnis 22
2 Wim 22
2 L_T_B 22
2 stoepkrijt 22
2 Justus18 22
8 johannesA 17
8 Nicolage Rico 17
8 johnnyhill 17
8 Paap_Floyd 17
8 DJFrankie 17
8 rooster1970 17
8 madmadder 17

Voor het geel in onze poel gaat het nog steeds nek-aan-nek. Madmadder behoudt de rode lantaarn.

Tussenstand:
1 johannesA 95
1 Nicolage Rico 95
3 johnnyhill 89
3 Paap_Floyd 89
5 jeroentjuhh 87
5 Teunnis 87
7 DJFrankie 83
8 rooster1970 77
9 Eric 41
10 Wim 39
10 L_T_B 39
10 stoepkrijt 39
10 Justus18 39
14 madmadder 29

Etappe 4 is een ploegentijdrit over 25 km . Zo'n etappe is er natuurlijk alleen maar ingelast op het verzoek van toerpoelorganisatoren met een administratieve achterstand (@Nicolage Rico: het kost een paar centen, maar dan heb je wel wat).

Alleen truienpunten dus: 5 voor Sagan en 5 voor Rolland. Gerrans in het geel (arme Eric).

Uitslag 4e etappe:
1 jeroentjuhh 10
1 Teunnis 10
1 Wim 10
1 L_T_B 10
1 stoepkrijt 10
1 Justus18 10
7 johannesA 5
7 Nicolage Rico 5
7 johnnyhill 5
7 Paap_Floyd 5
7 DJFrankie 5
7 rooster1970 5
7 Eric 5
7 madmadder 5

Tussenstand:
1 johannesA 100
1 Nicolage Rico 100
3 jeroentjuhh 97
3 Teunnis 97
5 johnnyhill 94
5 Paap_Floyd 94
7 DJFrankie 88
8 rooster1970 82
9 Wim 49
9 L_T_B 49
9 stoepkrijt 49
9 Justus18 49
13 Eric 46
14 madmadder 34

Paap_Floyd schreef:
Dankzij Greipel ben ik eindelijk van de nul af. En toch ben ik wéér 14 plaatsen gezakt...

Aan Goss heb ik ook helemaal niks. Dat zijn drie hele dure zwarte punten.

Zo, 2 grote uitvallers/namen voor de pool van Justus: na v/d Broeck zal Bouhanni het ook niet gaan redden vandaag. Niet leuk voor de Tour, helaas.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.