MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Voor Sportpools ben ik er blij mee. Hopelijk zijn er veel mensen die die namen als kluns hadden

Niet veel, ben ik bang.

Ook Kessiakoff geeft op

Paap_Floyd schreef:
Voor Sportpools ben ik er blij mee. Hopelijk zijn er veel mensen die die namen als kluns hadden

Bij mij is het precies omgekeerd. Bovendien had ik Kessiakoff ook al bij sportpools.

134 hebben VDB als Kluns (en 514 normaal), 131 hebben Bouhanni als kluns (en 232 normaal)

Kessiakoff is 612 keer gekozen en ook nog 171 keer als sw.

Ik heb ze alledrie niet, dus we winnen zomaar gratis wat plekjes. Wanneer geeft Contador op?

In onze poel:
21. Van Den Broeck: johannesA, L_T_B en rooster1970
73. Bouhanni: DJFrankie, Paap_Floyd en stoepkrijt
Kessiakoff had niemand (evenals de ook al uitgevallen Bagot, Bouet, Kasjetsjkin en King).

Ik heb ook Bouhanni in jouw pool Vraag me af waarom...

En nu ik toch bezig ben, dan ook maar even de uitslag van etappe 5. Dat was een etappe voor de liefhebbers van de massasprint, waartoe ik mijzelf reken. Ondanks het ontbreken van enkele prominente massasprinters, was het prachtig. Zoals Cavendish werd opgehaald en afgeleverd en het met overmacht afmaakte: fenomenaal! Voor iedereen 25 punten.
En nog eens 15 punten voor iedereen voor Sagan's derde plek en het groen. De ondergrens ligt vandaag dus op 40 punten.
In de poel waren er verder punten te verdienen met Boasson Hagen (12), Greipel(8), Kristoff (5) en Rolland (5). Koplopers johannesA en Nicolage Rico missen alleen laatstgenoemde.

Uitslag:
1 johannesA 65
1 Nicolage Rico 65
3 DJFrankie 60
4 jeroentjuhh 53
4 Teunnis 53
4 johnnyhill 53
4 Paap_Floyd 53
4 L_T_B 53
4 stoepkrijt 53
4 Justus18 53
11 Eric 52
12 rooster1970 48
12 madmadder 48
14 Wim 45

En met hun dagsucces vergroten beide koplopers hun voorsprong in het algemeen klassement:

Tussenstand:
1 johannesA 165
1 Nicolage Rico 165
3 jeroentjuhh 150
3 Teunnis 150
5 DJFrankie 148
6 johnnyhill 147
6 Paap_Floyd 147
8 rooster1970 130
9 L_T_B 102
9 stoepkrijt 102
9 Justus18 102
12 Eric 98
13 Wim 94
14 madmadder 82

Rode lantaarn madmadder loopt 3 puntjes op Wim in, maar het is nog wel een gaatje.

Paap_Floyd schreef:
Ik heb ook Bouhanni in jouw pool Vraag me af waarom...

Dank je. Ik had het wel gezien, maar vergeten in het berichtje te zetten. Dat heb ik nu aangepast.

Kessiakoff Ik had hem aanvankelijk als secret weapon. Samen met Goss (en Moser) voorlopig de grootste tegenvaller in mijn team.

Gelukkig ga ik in de pool van Justus een stukje beter.

Kessiakoff was m'n verrassing van vorig jaar. Dit jaar verrast-ie ook: negatief. Had er eigenlijk al een slecht gevoel over, omdat hij al een (slechte) Giro had gereden.

Paap_Floyd schreef:
Kessiakoff is 612 keer gekomen.

Geef mij ook zo'n Zweedse vrouw.

Benieuwd of Breekjefiets nog opstapt.

Ja. Maar voor hoe lang? Hij zat er niet lekker bij.

En Taaramäe ziet er ook al niet best uit.

1 en 2 in m'n team. De rest niet. Ik ben tevreden

Ik ook. Net als 12 en 13. Maar -5 vanwege Kessiakoff. Die is naar z'n vrouw toe.

Etappe 6 werd ondanks de waarschuwing van gisteren toch weer getekend door een belangrijke valpartij. Cavendish' val op ruim 30 kilometer voor de meet zal van invloed zijn geweest op zijn aankomstvermogen. Concurrent Greipel mag derhalve de kussen van de rondemissen op de wangen ontvangen en dat is niet tot genoegen van Eric en Wim. De rest ontvangt 25 punten.
En dankzij de waarschuwing van gisteren ontstond er in de laatste 3 kilometer wel een gaatje in het peloton, hetgeen een hoop renners opeens op 5 seconden zette. Toch een merkwaardige regel dat dat dan wel meetelt. De truiwisseling van Gerrans naar Impey was van tevoren aangekondigd en is voor de poel niet van belang.
Sagan leverde met een tweede plek en het groen 17 punten op voor iedereen, zoals Cavendish dat met 8 moest doen. Verder waren er alweer 5 punten voor Kristoff en Rolland. Kittel pakte er toch weer 10. Dat geeft in de poel de volgende

Uitslag:
1 johannesA 65
1 Nicolage Rico 65
1 jeroentjuhh 65
1 Teunnis 65
1 johnnyhill 65
1 Paap_Floyd 65
7 DJFrankie 60
7 rooster1970 60
9 L_T_B 55
9 stoepkrijt 55
9 Justus18 55
12 madmadder 50
13 Wim 30
14 Eric 25

Tussenstand:
1 johannesA 230
1 Nicolage Rico 230
3 jeroentjuhh 215
3 Teunnis 215
5 johnnyhill 212
5 Paap_Floyd 212
7 DJFrankie 208
8 rooster1970 190
9 L_T_B 157
9 stoepkrijt 157
9 Justus18 157
12 madmadder 132
13 Wim 124
14 Eric 123

DJFrankie jojoot een beetje door de lijst en bovenin is er verder weinig verandering. Wel hebben we met Eric een nieuwe rode lantaarn.

De laatste etappes scoor ik best aardig, maar toch lever ik elke keer in op bijna iedereen in. Laat die bergen een beetje opschieten!

DjFrankie (moderator)
Een jojo trekt op het laatst aan het rechte eind

Mijn ervaring met jojo's is dat ze op het eind altijd net boven de grond bungelen en je ze dan niet meer omhoog krijgt.

DjFrankie schreef:

Bouhanni heeft je alvast los gelaten na een trucje.

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:

Nicolage Rico schreef:
Bouhanni heeft je alvast los gelaten na een trucje.

een goeie gochelaar heeft meerdere trucs in zijn hoed

Een truck of een bus?

Vandaag zitten bijna al zijn trucs in de bus

Teunnis schreef:

Maar Sagan gaat zijn 5 punten niet waard zijn. Zeker niet als je het vergelijkt met Cavendish. Vandaag en morgen zijn de kansen voor Sagan (al zie ik het morgen wel weer gebeuren dat een of meerdere avonturiers slagen), de rest van de etappes met sprint (ik schat 6) zal Cavendish Sagan makkelijk kloppen. Sagan werd vandaag zelfs bijna geklopt door (met alle respect) Kwiatkowski. Gezien zijn prestaties dit jaar heeft hij zijn klimcapaciteiten verbeterd ten koste van pure spurtsnelheid.

Het lijkt me nu al beslist dat Sagan meer punten gaat behalen dan Cavendish.

Ik wou er niet over beginnen.

DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
Vandaag zitten bijna al zijn trucs in de bus

Degenkolb is de naam vandaag uit de hoge hoed

Nicolage Rico schreef:
Benieuwd of Breekjefiets nog opstapt.

Abandon:
61. Brajkovic (rooster1970 en Justus18)
146. Malori
179. VandeVelde

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.