MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Toch was het vorig jaar leuker.

Dat 'onze jongens' weer een rol van betekenis spelen, is wel het bewijs dat de Tour weer schoon is, net als in de dagen van Rooks en Theunisse

Enfin, het klassement ligt in een eerste plooi, maar Parijs is nog ver!

Hehe, Teunnis, na de actie van Cavendish verwacht ik niet dat hij meer punten gaat pakken dan Sagan.

Een spectaculaire sprint vandaag. De deelnemers met Kittel (1) en Greipel (2) pakken 37 punten, maar het zal afwachten zijn wat de jury oordeelt over de actie van Cavendish. Een nieuwe tussenstand volgt derhalve pas morgen.

Cav eruit!

Het is slecht voor mijn pool, maar ik zeg: diskwalificeren die man!

Voor de Justus pool maakt het niet uit.

Maar hij wordt niet gediskwalificeerd.

Nicolage Rico schreef:
Hehe, Teunnis, na de actie van Cavendish verwacht ik niet dat hij meer punten gaat pakken dan Sagan.

Cav stelt teleur, maar nog steeds blijf ik achter mijn keuze staan. Sagan gaat met zo weinig sprintjes bergop niet zijn 5 punten waard zijn. Cav enkel en alleen als hij de gebruikelijke Tour-vorm had. Sagan was wel een veiligere keuze geweest, maar dan had ik liever beiden niet gekozen. Dat was ook in eerste instantie mijn idee, totdat ik laat in de avond voor de start toch nog wat ging veranderen.

Jij zei dat Cav meer punten ging behalen dan Sagan.

Sagan is een zekerheidje. Met die 5 punten zou je inderdaad andere renners kunnen kiezen, met de hoop dat ze in totaal ook 200-250 punten behalen.

Ja Sagan is de enige die ik volgend jaar gegarandeerd weer opstel (als hij niet geblesseerd of wat dan ook is.)

De jury heeft beslist om de uitslag van gisteren te handhaven. Wat mij betreft is dat terecht. Na vele herhalingen gezien te hebben, denk ik dat Veelers bewust naar rechts uitwijkt om Kittel op links doorgang te verlenen en Cavendish de pas af te snijden. Dat Cavendish die actie niet ontwijkt, is niet slim, maar ook niet verwijtbaar.
Derhalve 10 punten voor Cavendish, en met de 13 punten voor Sagan en 10 voor Froome behaalt iedereen tenminste 33 punten. Voor Eric is daarmee de koek op. De anderen scoren met Kittel (25), Greipel (12), Kristoff (5), Rolland (5) en Quintana (3).

Uitslag etappe 10:
1 Nicolage Rico 78
1 Teunnis 78
1 Paap_Floyd 78
4 jeroentjuhh 75
4 johannesA 75
4 johnnyhill 75
7 DJFrankie 73
8 rooster1970 70
9 stoepkrijt 53
10 Justus18 50
10 L_T_B 50
12 madmadder 48
13 Wim 38
14 Eric 33

Tussenstand:
1 Nicolage Rico 455
2 Teunnis 435
3 Paap_Floyd 430
4 jeroentjuhh 427
5 johannesA 425
5 johnnyhill 425
7 DJFrankie 412
8 rooster1970 375
9 stoepkrijt 349
10 madmadder 332
11 Justus18 326
12 L_T_B 322
13 Wim 313
14 Eric 279

Weinig opmerkelijke positiewisselingen. Alleen L_T_B wint een plekje ten koste van Wim.

Voor de neutrale kijker is een individuele tijdrit net zo weinig interessant als een ploegentijdrit, maar we zijn hier niet met neutrale kijkers. Tony Martin wint nipt en levert 25 punten op voor jeroentjuhh, madmadder, Wim, rooster1970 en Justus18, terwijl Quintana (madmadder, DJFrankie, Nicolage Rico, Teunnis, stoepkrijt en Paap_Floyd) het wit moet teruggeven aan Kwiatkowski (niemand).
Froome (22) en Sagan (5) leveren 27 punten op voor iedereen. Puntjes waren er ook nog voor de uitstekende Porte (8) en de bolletjes van Rolland (5).
Niet voor de klassementen van belang maar wel opmerkelijk was de zesde plek voor Tuft, die gisteren als laatste binnenkwam.

Uitslag etappe 11:
1 Wim 65
2 madmadder 60
3 jeroentjuhh 57
3 Justus18 57
5 rooster1970 52
6 Teunnis 40
6 stoepkrijt 40
8 Nicolage Rico 35
8 Paap_Floyd 35
8 johnnyhill 35
8 DJFrankie 35
12 L_T_B 32
13 johannesA 27
13 Eric 27

Tussenstand:
1 Nicolage Rico 490
2 jeroentjuhh 484
3 Teunnis 475
4 Paap_Floyd 465
5 johnnyhill 460
6 johannesA 452
7 DJFrankie 447
8 rooster1970 427
9 madmadder 392
10 stoepkrijt 389
11 Justus18 383
12 Wim 378
13 L_T_B 354
14 Eric 306

Bovenin plaatst jeroentjuhh een belangrijke jump. Hij stijgt van 4 naar 2 en heeft nog maar 6 punten achterstand op het geel van Nicolage Rico. Verder zet madmadder haar stijgende lijn voort en wisselen Wim en L_T_B weer eens van plek. Eric is de trotse eigenaar van de rode lantaarn.

Spannond.

Heb de beelden ook bestudeerd... Eigenaardig dat de jury geen enkele consequentie verbindt aan de duidelijke beuk die Cavendish uitdeelt. Valt niet te rechtvaardigen, dergelijke halvegare fratsen brengen een half peloton ernstig in gevaar. Mogelijk vond de jury het dubbel-Duitse succes aan de Bretonse kust al wrang genoeg voor de Britse fans

Meest opmerkelijke feit tot dusver is wat mij betreft de enorme progressie van de 32-jarige Laurens ten Dam. Tien maanden geleden reed hij voor 't eerst top20 in een grote ronde (8e Vuelta) en nu geeft hij Contador klimles

Contador gaat Ten Dam ook nog wel klimles geven.

Zou me niet verbazen, mits Contador op de tweede rustdag weer een paar Spaanse biefstukjes eet.

Gisteren heb ik weer niet kunnen kijken, maar ik heb ook niet veel gemist. Wel was er een valpartij met als belangrijkste slachtoffer Boasson Hagen (johannesA, Eric, DJFrankie en Nicolage Rico). Verder zal Greipel er wel weer last van hebben gehad, zodat hij niet meedeed aan de sprint, die duidelijk gewonnen werd door Kittel (25) voor Cavendish en 12 punten voor iedereen. Froome behield het geel (10) en Sagan het groen en werd derde (15); dus in totaal 37 punten voor iedereen.
Punten waren er verder nog voor Kristoff (8) en de bolletjes van Rolland (5).

Uitslag etappe 12:
1 Nicolage Rico 70
1 Paap_Floyd 70
1 johnnyhill 70
1 johannesA 70
5 jeroentjuhh 67
5 Teunnis 67
7 DJFrankie 62
7 rooster1970 62
9 stoepkrijt 42
9 Justus18 42
9 Wim 42
9 L_T_B 42
13 madmadder 37
13 Eric 37

Tussenstand (met minieme verschuivingen):
1 Nicolage Rico 560
2 jeroentjuhh 551
3 Teunnis 542
4 Paap_Floyd 535
5 johnnyhill 530
6 johannesA 522
7 DJFrankie 509
8 rooster1970 489
9 stoepkrijt 431
10 madmadder 429
11 Justus18 425
12 Wim 420
13 L_T_B 396
14 Eric 343

Vooralsnog hebben Contador en Ten Dam (en de andere Saxo/Belkin-mannen) waaierles gegeven aan Valverde en – in minder mate – Froome... Daar kan geen paardebiefstuk tegenop!

Etappe13 heb ik vanaf de eerste schifting kunnen volgen. Het was schlemielig dat Valverde door een lekke band uit de eerste waaier wegviel. Daarom is het ook deze keer weer een goede kluns.
De race om alsnog aansluiting te vinden was boeiend om te volgen. Normaal heb ik muziek aan staan tijdens het fietsen kijken, maar die zette ik nu niet op. Dit moest ik volgen. Helaas kon ik daardoor ook naar het commentaar luisteren. Waar is het ouderwetse "de toer wacht op niemand, Jean" gebleven?
Helemaal spectaculair werd het toen Contador de aanval op Froome inzette. Enfin, een geweldig middagje televisie.
Wat betekent het voor de punten? Cavendish (25), Sagan (17), Froome (10) en Contador (4) heeft iedereen (56). Extra punten waren er voor Mollema (10), Fuglsang (8), Rolland (5) en Rogers (1).

Uitslag etappe 13:
1 johnnyhill 79
2 jeroentjuhh 71
2 L_T_B 71
4 Wim 70
5 Paap_Floyd 66
5 rooster1970 66
5 madmadder 66
8 Eric 65
9 Teunnis 61
9 stoepkrijt 61
9 Justus18 61
12 Nicolage Rico 56
12 johannesA 56
12 DJFrankie 56

Ook in de poel dus een slechte dag voor de gele trui (Nicolage Rico) en met hem johannesA en DJFrankie. Dat levert de volgende tussenstand op:

1 jeroentjuhh 622
2 Nicolage Rico 616
3 johnnyhill 609
4 Teunnis 603
5 Paap_Floyd 601
6 johannesA 578
7 DJFrankie 565
8 rooster1970 555
9 madmadder 495
10 stoepkrijt 492
11 Wim 490
12 Justus18 486
13 L_T_B 467
14 Eric 408

Etappewinnaar johnnyhill stijgt in het klassement van 5 naar 3. Mee in de slag zat jeroentjuhh die het geel overneemt van Nicolage Rico. Verder zijn er wat kleine positiewisselingen. L_T_B zat ook mee van voren, zodat de rode lantaarn nog vaster aan de bagagedrager van Eric is komen te zitten.

Ja met een bagagedrager fiets het natuurlijk niet makkelijk. Logisch dat Wim laatste staat...

Justus18 schreef:
Helaas kon ik daardoor ook naar het commentaar luisteren. Waar is het ouderwetse "de toer wacht op niemand, Jean" gebleven?

Toch was het pingpongspel van het commentaarduo Herbert & Maarten van een ouderwets Jean & Mart-niveau: Maarten Ducrot zag meteen het gevaar voor Valverde, terwijl Herbert Dijkstra dat aanvankelijk luchtig wegwuifde... Ook bij de waaierbreuk die de Saxo's op 32km voor de meet forceerden, zag Ducrot onmiddellijk dat Froome in het pak gestoken werd, terwijl Dijkstra bleef aarzelen... 2-0 voor Ducrot, mijn complimenten!

In de tweede etappe sloegen ze overigens een daverende flater, toen Jan Bakelants solo naar de finish snelde en ze op dramatische toon de doopceel van diens ploeggenoot Markel Irizar gingen lichten. In de samenvatting bleken ze nieuw en correct commentaar ingesproken te hebben, op even enthousiaste en verbaasde toon.

Neen, Jean & Mart blijven onovertroffen, maar ik ben zeer tevreden over de ontwikkeling van Herbert & Maarten!

Geel staat me toch niet.

johnnyhill schreef:

In de tweede etappe sloegen ze overigens een daverende flater, toen Jan Bakelants solo naar de finish snelde en ze op dramatische toon de doopceel van diens ploeggenoot Markel Irizar gingen lichten.

En dat is niet de eerste keer...

Gisteren was het weer een andere dag. Een kopgroep van maar liefst 18 man mocht het onderling gaan uitvechten. Voor de poel was de meest interessante vluchter TJ Van Garderen. Hij was geselecteerd door johannesA, jeroentjuhh, madmadder, DJFrankie, Nicolage Rico, johnnyhill, Teunnis, L_T_B, rooster 1970 en stoepkrijt. TJ werd slechts zestiende en leverde geen punten op. Wel werden er 10 punten verdiend door DJFrankie en Teunnis met de derde plek van Talansky. De rest moet het doen met de bekende truipunten. Teunnis wint de etappe dankzij de bolletjes van Rolland. Froome (10) en Sagan (5) heeft iedereen.

Uitslag etappe 14:
1 Teunnis 30
2 DJFrankie 25
3 jeroentjuhh 20
3 stoepkrijt 20
3 Wim 20
3 Justus18 20
3 L_T_B 20
8 Nicolage Rico 15
8 johnnyhill 15
8 Paap_Floyd 15
8 johannesA 15
8 rooster1970 15
8 madmadder 15
8 Eric 15

Tussenstand:
1 jeroentjuhh 642
2 Teunnis 633
3 Nicolage Rico 631
4 johnnyhill 624
5 Paap_Floyd 616
6 johannesA 593
7 DJFrankie 590
8 rooster1970 570
9 stoepkrijt 512
10 Wim 510
11 madmadder 510
12 Justus18 506
13 L_T_B 487
14 Eric 423

En met de etappewinst stijgt Teunnis in het klassement ten koste van Nicolage Rico en johnnyhill van 4 naar 2. De verschillen zijn bovenin klein. ook de nummer 5, Paap_Floyd, zit er nog goed bij. Daarna is er een klein gaatje met johannesA en DJFrankie. Nummer 8, rooster1970, is bezig met een klassieke chasse patate. Dan volgt een kwartet, waarbij het voortdurend van plekje wisselen is. Zij hebben een redelijk gat naar nummer 13 L_T_B en rode lantaarndrager Eric.

Nicolage Rico schreef:
Paap en DjFrankie worden m'n grootste concurrenten.

Paap of Teunnis gaat de pool winnen.

Ik ben er niet zeker van. Met Voeckler, Pinot en Van Garderen heb ik mannen die werkelijk niks klaarspelen.

Bij sportpools komt daar bij dat mn sw nog 0 punten heeft, en dat zal wel zo blijven. Tevens staat ook nog Velits op 0. Veel verkeerde keuzes Maarja, dat is altijd achteraf. En ik twijfelde nog een beetje over Fuglsang, maar daar zag ik het niet in zitten haha.

Je moet het vergelijken met de overige deelnemers.

Als Hagen niet was weggevallen, had je er niet meer aangekomen.

Sportpools (MuMe) ga je sowieso winnen.

De truipunten zijn wel in mn voordeel zie ik ja

Vandaag is de finish op de legendarische Mont Ventoux gelegd. Het zal aan mij liggen, maar de etappes die daar eindigen hebben mij nooit willen bekoren. Als jochie heb ik ooit de berg beklommen (op de achterbank van de auto van mijn ouders). Met veel moeite en in een enorme hitte wisten we (halverwege de jaren '70) een schamel gedenkplaatje voor Simpson te ontdekken. Tussen mij en deze berg is het nooit meer goed gekomen.
Froome wint de etappe, behoudt het geel en verovert de bolletjes (40); Sagan neemt de tussensprint serieus en behoudt het groen (5); en Contador probeerde tevergeefs een plekje in het klassement op te schuiven, maar eindigt als zesde (5). Dat is 50 punten voor iedereen.
De extra punten komen deze keer van Quintana (15) met een mooie tweede plek en het wit, Rodriguez (8), Fuglsang (4) en Mollema (3).

Uitslag etappe 15:
1 Paap_Floyd 76
1 madmadder 76
3 Teunnis 73
3 Nicolage Rico 73
3 stoepkrijt 73
6 johnnyhill 71
7 DJFrankie 65
8 Wim 62
8 Eric 62
10 jeroentjuhh 61
10 rooster1970 61
10 L_T_B 61
13 johannesA 58
13 Justus18 58

Tussenstand:
1 Teunnis 706
2 Nicolage Rico 704
3 jeroentjuhh 703
4 johnnyhill 695
5 Paap_Floyd 692
6 DJFrankie 655
7 johannesA 651
8 rooster1970 631
9 madmadder 586
10 stoepkrijt 585
11 Wim 572
12 Justus18 564
13 L_T_B 548
14 Eric 485

Met Teunnis hebben we weer een nieuwe geletruidrager, maar wat zit het bovenin dicht bij elkaar . Voormalig geletruidrager jeroentjuhh duikelt zelfs naar plek 3. Outsider Paap_Floyd doet met zijn gedeelde etappe-overwinning goede zaken.

Justus18 schreef:
Met Teunnis hebben we weer een nieuwe geletruidrager

En dat terwijl ik Mollema stomweg vergeten ben Anders had ik hem vervangen voor Talansky

Sportpools gaat een stuk minder lekker, en daar heb ik juist veel (of misschien juist te veel) aandacht aan besteed.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.