MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Het zullen vooral de zwarte punten zijn, die het lastig maken.

Vooralsnog doet Evans z'n werk als kluns ook erg goed. Gisteren weer een puike dag

Dat was de eerste die ik opschreef.

Na Sagan dan.

Mijn kluns doet het juist erg slecht. Ik wilde niet teveel risico nemen met mijn 1-punter, maar hij staat verdozie negende in het klassement.

De Tours van Rolland, Pinot, Schleck, Van Garderen en Porte zijn ook al naar de kloten. Ik vind het niet meer leuk

Edit: Over Moser zal ik het maar helemaal niet hebben.

Paap_Floyd schreef:
Bij sportpools komt daar bij dat mn sw nog 0 punten heeft, en dat zal wel zo blijven.
Over Moser gesproken

Moser is niet mijn sw, Cameron Meyer wel. Moser heb ik vervangen door Gavazzi. Ik had Velits beter kunnen vervangen door Laurens ten Dam, maar ik had niet verwacht dat-ie zn Vuelta-kunst ging herhalen... Wie wel?

Tja, ik had Pinot beter kunnen vervangen door Mollema. Zo kunnen we wel ff doorgaan.

Niemand denk ik. Achteraf is het altijd makkelijk praten. Ik had absoluut niet verwacht dat Ten Dam het zo goed zou doen. Voor Mollema geldt hetzelfde.

Ik vind het opvallend hoe vaak Mollema gekozen is bij Sportpools. Ik vraag me af of die mensen hem echt zo hoog hadden ingeschat of dat het meer een soort chauvinistische wanhoopsdaad was.

Uiteraard een groot deel chauvinisme. Om die reden wilde ik 'm ook nog kiezen, maar had te weinig hoop.

Ik zag het wel zitten na zijn Ronde van Zwitserland. Aan chauvinisme doe ik niet bij het invullen van m'n pools.

O, ik dacht dat je vanwege die reden Voeckler had gekozen.

Voor alle ongeduldige volgers van de uitslagenservice van de toerpoel: HET IS VANDAAG RUSTDAG!
Een mooi moment om mijn planning voor de komende dagen bekend te maken.
Morgenavond zal ik voor 24:00 uur de uitslag hier kunnen posten. Dat is weliswaar een voorlopige tussenstand (correcties op de uitslag tot 24:00 uur tellen immers mee), maar woensdag ben ik niet op mijn post. Ik zal dat donderdag inhalen en tot en met zaterdag is er een dagelijkse uitslag. Zondag en maandag overdag ben ik niet beschikbaar. De einduitslag volgt derhalve pas maandagavond. Omdat ik dan ook het eindklassement moet verwerken kan het een latertje worden.

stoepkrijt schreef:
Niemand denk ik. Achteraf is het altijd makkelijk praten. Ik had absoluut niet verwacht dat Ten Dam het zo goed zou doen. Voor Mollema geldt hetzelfde.

Ik vind het opvallend hoe vaak Mollema gekozen is bij Sportpools. Ik vraag me af of die mensen hem echt zo hoog hadden ingeschat of dat het meer een soort chauvinistische wanhoopsdaad was.

Geen chauvinisme hier. Hij was in vorm en heeft een goed eindschot, wat met dit soort spelletjes flink helpt. Ongeveer de 6e renner die ik invulde.

stoepkrijt schreef:
Mijn kluns doet het juist erg slecht. Ik wilde niet teveel risico nemen met mijn 1-punter, maar hij staat verdozie negende in het klassement.

Mijn kluns gaat misschien zelfs het podium halen. Zag hem niet echt als knecht #1 van Contador.

Voor de liefhebbers van 'als-dan'- en achteraf-redeneringen, zouden we ook een schaduwtoerpoel kunnen spelen, met ploegen samengesteld uit de laatste vijf afvallers en de laatste vijf wel-genomineerden voor de officiële toerpoelploeg.

Mijn laatste vijf afvallers waren: Valverde, Quintana, Pierre Rolland, Schleck en Degenkolb.
Daarvoor in de plaats heb ik uiteindelijk respectievelijk wel in m'n ploeg opgenomen: Rodriguez, Kreuziger, Thibaut Pinot, Fuglsang en Kristoff.
Lood om oud ijzer, schat ik.

Afgelopen twintig jaar gold: hoe minder Nederlandse renners, hoe kansrijker je ploeg. Dat lijkt dit jaar te veranderen, al zijn de verschillen vanaf de runner-up (Mollema) uiterst gering en liggen er nog vele hoge bergen voor de Champs Elysées... Er zijn dus nog fikse verschuivingen mogelijk, al verwacht ik dat Froome z'n voorsprong op de runner-up (wie op die positie ook moge eindigen) gaat uitbouwen tot ongeveer tien minuten, tenzij hij zich in toom houdt om de dopinggeruchten enigszins te sussen.

Een kopgroepje met Voeckler, Pinot, Van Garderen, Gavazzi, Meyer, Sagan, Velits lijkt me leuk.

Fedrigo voor Voeckler en Impey voor Meyer.

O dat gaat niet meer lukken, want Pinot stapt niet meer op.

Zieke Thibaut Pinot start niet in zestiende rit - Sportwereld - nieuwsblad.be

Keelontsteking. Is er niemand die mij dit voor het invullen van m'n pools had kunnen vertellen?

Ja, net zo vervelend als valpartijen. Ben er nu al 3 kwijt. Zielig hè?

Arme jongen

Paap_Floyd schreef:
Een kopgroepje met Voeckler, Pinot, Van Garderen, Gavazzi, Meyer, Sagan, Velits lijkt me leuk.
Meyer, Velits en Voeckler check! Nu nog top 3.

Ik heb helemaal niemand in de kopgroep... Laat Tom Dumoulin dan maar winnen.

Precies 1 plek gezakt. Ik ben tevreden.

Abandon: Pinot (johannesA, Eric, madmadder, DJFrankie, johnnyhill, Teunnis, stoepkrijt, Justus18 en Paap_Floyd).
In de etappe van vandaag zaten 26 renners voor het peloton met de favorieten. Daar werd het nog even spannend doordat Contador zichzelf vloerde en Froome daar last van had. Contador was nog boos op Quintana, maar ik kon niet zien waarom. Mollema wist helaas niet te profiteren.
Froome (15) en Sagan (5) leveren 20 punten op voor iedereen. Met Quintana pak je er 3 bij, maar met Klöden 6, Astarloza 4 en met Gilbert ook nog 3.

Uitslag etappe 16:
1 rooster1970 26
2 L_T_B 24
3 Teunnis 23
3 Nicolage Rico 23
3 Paap_Floyd 23
3 DJFrankie 23
3 madmadder 23
3 stoepkrijt 23
3 Eric 23
9 jeroentjuhh 20
9 johnnyhill 20
9 johannesA 20
9 Wim 20
9 Justus18 20

Tussenstand:
1 Teunnis 729
2 Nicolage Rico 727
3 jeroentjuhh 723
4 Paap_Floyd 715
4 johnnyhill 715
6 DJFrankie 678
7 johannesA 671
8 rooster1970 657
9 madmadder 609
10 stoepkrijt 608
11 Wim 592
12 Justus18 584
13 L_T_B 572
14 Eric 508

Hopelijk kan ik vandaag bij Sportpools weer een slagje slaan. Met Froome, Porte, Chavanel en Talansky in mijn team moet dat kunnen. De 3000e plaats lijkt me een mooi streven

In de pool van Justus bungel ik ook al de hele tijd ver onderaan, maar net niet ver genoeg om een keer in zijn verhaaltjes genoemd te worden Ik vind tourpools ineens helemaal niet leuk meer...

Ik heb vernomen dat Porte niet volle bak gaat

Een top 10 met Froome, Mollema, Talansky, Kwiatkowski en misschien wel Van Garderen lijkt me leuk

Paap_Floyd schreef:
Ik heb vernomen dat Porte niet volle bak gaat
Net zoals vorig jaar... Toen zat hij ook in mijn pool (voornamelijk voor de tijdritten) en reed hij ook als een natte dweil. Volgens mij probeer je mij te sarren, maar als het wel waar is verbaast het me niet.

Van Garderen in de top 10 Ik help het je hopen, maar ik zie hem nog geen top 50 rijden.

Peraud vanochtend gevallen en sleutelbeen gebroken. Start wel in de tijdrit, maar met een beetje pech voor sommigen, die hem al kluns hebben stapt ie straks af.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.