MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Het kan ook ferm veranderen. Ik stond ergens halverwege nog op een roemloze voorlaatste plaats.

Maar eens een voorspelling doen voor de eindstand van de Eredivisie 2014/2015

1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. Twente
5. Vitesse
6. AZ
7. PEC Zwolle
8. Heerenveen
9. FC Utrecht
10. Groningen
11. ADO Den Haag
12. SC Cambuur
13. Go Ahead Eagles
14. Heracles Almelo
15. Willem 7
16. NAC Breda
17. FC Dordrecht
18. Excelsior

vind je het erg als ik hiermee nog een weekje of 3 wacht?

Nee, maar dan is het wel een stuk makkelijker voorspellen. De competitie begint morgen al.

dat klopt als een bus maar de transfer deadline is pas over ruim 3 weken, er kan nog zoveel gebeuren. Zeker als het om Willem eeehh 7 gaat

Okay hier mijn voospelling dan:

1. PSV
2. Ajax
3. Vitesse
4. FC Twente
5. Feyenoord
6. Heerenveen
7. AZ
8. Fc Groningen
9. Pec Zwolle
10. Ado Den Haag
11. Fc Utrecht
12. Heracles Almelo
13. SC Cambuur
14. Go Ahead Eagles
15. FC Dordrect
16. NAC
17. Willem II
18. Excelsior

1. Ajax
2. PSV
3. FC Twente
4. Feyenoord
5. Vitesse
6. SC Heerenveen
7. FC Groningen
8. AZ
9. FC Utrecht
10. PEC Zwolle
11. ADO Den Haag
12. Heracles Almelo
13. Go Ahead Eagles
14. NAC Breda
15. FC Dordrecht
16. SC Cambuur
17. Willem II
18. Excelsior

1. Ajax
2. PSV
3. Twente
4. Feyenoord
5. AZ
6. Vitesse
7. Heerenveen
8. FC Utrecht
9. Groningen
10. PEC Zwolle
11. ADO Den Haag
12. SC Cambuur
13. Heracles Almelo
14. NAC Breda
15. Willem II
16. Go Ahead Eagles
17. FC Dordrecht
18. Excelsior

1. PSV
2. Ajax
3. FC Twente
4. AZ
5. Vitesse
6. Feyenoord
7. FC Utrecht
8. Heerenveen
9. PEC Zwolle
10. ADO Den Haag
11. FC Groningen
12. SC Cambuur
13. Heracles Almelo
14. Go Ahead Eagles
15. Willem II
16. NAC Breda
17. Dordrecht
18. Excelsior

Ik doe niet flauw en ik zal mijn voorspelling ook nu al plaatsen

1. Ajax
2. PSV
3. FC Twente
4. Feyenoord
5. Vitesse
6. Heerenveen
7. AZ
8. FC Utrecht
9. FC Groningen
10. PEC Zwolle
11. Heracles Almelo
12. ADO Den Haag
13. SC Cambuur
14. Go Ahead Eagles
15. Willem II
16. Dordrecht
17. NAC Breda
18. Excelsior

Martial
Lastig om nu al met een voorspelling te komen, aangezien er tot 31 augustus nog van alles kan gebeuren qua transfers.

1. PSV (mits Depay blijft )
2. Ajax
3. FC Twente
4. FC Utrecht
5. Feyenoord
6. Vitesse
7. Heerenveen
8. Groningen
9. AZ
10. PEC Zwolle
11. ADO Den Haag
12. Heracles
13. NAC Breda
14. SC Cambuur
15. Go Ahead Eagles
16. Willem II
17. Excelsior
18. Dordrecht

Mag die 31 augustus nog veranderd worden in geval dat?

Martial schreef:
4. FC Utrecht

Nou nou je verwacht nogal wat ...

Martial
Running On Empty schreef:

Nou nou je verwacht nogal wat ...

Ja, ik verwacht wel het een en ander van FC Utrecht of het helemaal terecht is
zal moeten blijken uiteraard

Als je FC Utrecht hoger dan ROE zet, weet je zéker dat je fout zit.

Het is de gunfactor wellicht

De voorspelling gegeven door Infostrada's Euro club index. Benieuwd of ik hiermee kan winnen

1. Ajax
2. FC Twente
3. PSV
4. Feyenoord
5. SC Heerenveen
6. AZ
7. Vitesse
8. FC Utrecht
9. FC Groningen
10. ADO Den Haag
11. Heracles Almelo
12. PEC Zwolle
13. NAC Breda
14. Willem II
15. SC Cambuur
16. FC Dordrecht
17. Go Ahead Eagles
18. Excelsior

Running On Empty schreef:
Het is de gunfactor wellicht

Ik gun je alles zelfs een reunie van Marillion met Fish maar een vierde plek lijkt me wat veel van het goede

Paap_Floyd schreef:
De voorspelling gegeven door Infostrada's Euro club index. Benieuwd of ik hiermee kan winnen

Ben benieuwd. Op basis van begrotingen zou dit de eindstand worden:

1. Ajax 65
2. PSV 62
3. FC Twente 45,7
4. Feyenoord 35
5. Vitesse 30
6. AZ 28
7. Heerenveen 22
8. Groningen 18
9. Utrecht 17
10. NAC 14
11. ADO 13,6
12. PEC 9
13. Heracles 9
14. Cambuur 6,5
15. Willem II 5,6
16. Go Ahead 5,2
17. Excelsior 2,7
18. Dordrecht 2,1

Bron: http://eredivisie-programma.com/teams.php

Ik zou dan eerder voor de Infostrada's Euro Club Index gaan. Ik denk dat alleen PEC daar echt te laag staat (2 tot 4 plekken). En PSV zie ik (op dit moment) echt veel eerder tweede eindigen dan FC Twente.

EDIT: Die Infostrada's Euro Club Index voorspelt ook hoeveel punten de clubs verzamelen (en hoeveel kans ze op het kampioenschap maken):

1. Ajax - 74 (43.5%)
2. FC Twente - 65 (15.7%)
3. PSV - 65 (13.8%)
4. Feyenoord - 64 (11.8%)
5. sc Heerenveen - 54 (3.9%)
6. AZ - 53 (3.6%)
7. Vitesse - 51 (2.2%)
8. FC Utrecht - 50 (1.8%)
9. FC Groningen - 49 (1.7%)
10. ADO Den Haag - 43 (0.7%)
11. Heracles Almelo - 41 (0.4%)
12. PEC Zwolle - 41 (0.4%)
13. NAC Breda - 40 (0.3%)
14. Willem II - 32 (0.1%)
15. SC Cambuur - 32 (0.0%)
16. FC Dordrecht - 29 (0.0%)
17. Go Ahead Eagles - 29 (0.0%)
18. Excelsior - 29 (0.0%)

Ajax dus opnieuw redelijk eenvoudig kampioen. Spannende strijd om plek 2. Mits Feyenoord nog aardig inkoopt, zie ik dat ook wel gebeuren. Daarna een subtop van sc Heerenveen t/m FC Groningen die dicht bij elkaar zit. Ook daar kan ik me in vinden, al zou PEC Zwolle als verrassing daar tussen kunnen staan. Een ook onderaan zit het dicht bij elkaar met de vijf clubs die ik daar ook verwacht. Al zie ik SC Cambuur dit jaar misschien wel definitief de stap zetten naar de middenmoot. En ik zie het niet zo'n close-finish worden. Excelsior gaat niet in de buurt kunnen blijven van Go Aheas Eagles, Willem II en zeker SC Cambuur. FC Dordrecht héél misschien dankzij hun aanvallende en frisse speelstijl. Maar met een begroting van 2,1 miljoen zou dat een flinke prestatie zijn.

Verdere voorspelling van Infostrada:

Kampioen België: Anderlecht (met Club Brugge en Standard Luik er vlak achter)
Kampioen Duitsland: Bayern München (Borussia Dortmund op gepaste afstand, de rest mijlen ver)
Kampioen Engeland: Manchester City (met de hele top-7 - inclusief Tottenham Hotspur en Everton - dicht op elkaar)
Kampioen Frankrijk: Paris Saint-Germain (heel dik)
Kampioen Italië: Juventus (eenvoudig)
Kampioen Rusland: Zenit St. Petersburg (CSKA Moskou net erachter)
Kampioen Spanje: Real Madrid (vlak voor FC Barcelona, daarna een klein gaatje naar Atlético en de rest kansloos)

Duidelijk dat de Premier League de spannendste competitie gaat worden, nog een stukje spannender dan vorig jaar. Ik ben dan ook van plan om hem dit jaar intensief te volgen - ook mede vanwege Van Gaal.

NAC gaat nog ook echt geen 13de worden, geen geld en zelfs op dit moment niet genoeg spelers. Ontevreden spelers, trainer en supporters. Het is weer wachten op de verhalen of ze het seizoen wel kunnen afmaken.

Mijn voorspelling (een dagje te laat, maar hopelijk zien jullie het door de vingers):

1. Ajax
2. PSV
3. FC Twente
4. FC Groningen
5. AZ
6. Feyenoord
7. Vitesse
8. SC Heerenveen
9. PEC Zwolle
10. ADO Den Haag
11. FC Utrecht
12. Heracles Almelo
13. Go Ahead Eagles
14. NAC Breda
15. Willem II
16. SC Cambuur
17. Excelsior
18. FC Dordrecht

Lang getwijfeld over Groningen en AZ, maar uiteindelijk heb ik ze toch maar lekker hoog gezet. Deels omdat ik het ze gun, deels omdat verrassingen altijd leuk zijn en deels omdat ik er ook echt in geloof.

stoepkrijt schreef:
Mijn voorspelling (een dagje te laat, maar hopelijk zien jullie het door de vingers)

Nee natuurlijk niet, je hebt nu n.a.v. gisteren PEC boven Utrecht gezet en dat had je anders nooit gedaan

Doe eens niet zo wantrouwig

Eerlijk waar, ik had FC Utrecht sowieso al onder PEC staan. Ze hebben een meer dan leuke selectie, maar ik heb weinig vertrouwen in Robbie Alflen.

Martial
stoepkrijt schreef:

Ze hebben een meer dan leuke selectie, maar ik heb weinig vertrouwen in Robbie Alflen.

Vandaar dat Harry v/d Ham ook naast hem zit, die vorig seizoen bij Dordrecht heeft bewezen met minimale middelen uitstekend te presteren en dat Utrecht gisteren heeft verloren zegt natuurlijk nog niets over de rest van het seizoen + dat Utrecht toch wel redelijk gehavend was gisteren tegen Zwolle.

Martial
chevy93 schreef:
Als je FC Utrecht hoger dan ROE zet, weet je zéker dat je fout zit.

Eind van het seizoen volgt de afrekening en dan zullen we zien of ik Utrecht inderdaad te hoog heeft ingeschat, maar vooralsnog blijf ik bij mijn 4e plaats

1 op de 1000 keer wordt Willem II dus kampioen?

Martial schreef:
(quote)

Vandaar dat Harry v/d Ham ook naast hem zit, die vorig seizoen bij Dordrecht heeft bewezen met minimale middelen uitstekend te presteren en dat Utrecht gisteren heeft verloren zegt natuurlijk nog niets over de rest van het seizoen + dat Utrecht toch wel redelijk gehavend was gisteren tegen Zwolle.
Bij FC Utrecht werken ze volgens mij niet bepaald met 'minimale middelen', dus die ervaring van Van den Ham zegt me niet zoveel. Dat Utrecht gehavend was klopt natuurlijk wel. Duplan en Oar zijn toch belangrijke spelers.

Martial
chevy93 schreef:
1 op de 1000 keer wordt Willem II dus kampioen?

Ja zoiets, je moet het maar net treffen die ene keer

Martial
stoepkrijt schreef:

Bij FC Utrecht werken ze volgens mij niet bepaald met 'minimale middelen', dus die ervaring van Van den Ham zegt me niet zoveel.

Dat zeg ik ook nergens dat Utrecht werkt met minimale middelen, ik heb het in dit geval over v/d Ham waarbij een beginnend hoofdtrainer als Rob Alfen de kennis en ervaring prima kan gebruiken van een v/d Ham.

Martial schreef:
(quote)

Dat zeg ik ook nergens dat Utrecht werkt met minimale middelen, ik heb het in dit geval over v/d Ham waarbij een beginnend hoofdtrainer als Rob Alfen de kennis en ervaring prima kan gebruiken van een v/d Ham.
Wat ik bedoel is dat de prestaties van Van den Ham bij Dordrecht helemaal niets zeggen over de kansen van Utrecht dit seizoen. Twee totaal verschillende clubs, met veel verschil in financiële middelen en verwachtingspatronen. Twee clubs dus die een totaal andere aanpak vragen.

Iemand als Ron Jans bijvoorbeeld presteert ook goed met minimale of beperkte middelen, maar toen ze hem bij Heerenveen aan het roer zetten viel hij ineens tegen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:22 uur

geplaatst: vandaag om 16:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.