MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik ga er bij deze pool altijd vanuit dat je per zwart punt ongeveer 50 punten moet kunnen halen, waarmee je op 1000 punten in totaal zou uitkomen. Dit jaar had ik zelfs 1163 punten, oftewel 58,15 per zwart punt. Als mijn 4-punts kluns dan maar 100 punten haalt noem ik dat een uitstekende deal.

Ik ook ja. Al heb je ook wat uitschieters nodig. Maar dat geldt niet voor de kluns. 100 minpunten is veel te veel. Ook omdat je er altijd wel een of meerdere flaters bij hebt zitten met 2 punten.

1000 punten is sowieso veel te weinig om hoge ogen te gooien.

Zijn er nog mensen die meedoen met de eredivisie pool van Scorito?

Ik ben trouwens een Vuelta-pool aan het ontwerpen. 15 renners selecteren, á la Justus' Tourpool. Spelregels volgen.

Paap_Floyd schreef:

Ja, ik!

Lijkt me wel leuk als we een MuMe subpool kunnen maken als er meer mensen meedoen.

Nou heb meteen het daad bij het woord gevoegd. De bedoeling van de pool is dat je met een bepaald budget een eredivisie team samenstelt met twee keepers, vijf verdedigers, zes middenvelders en vijf aanvallers. Per speelronde moet je dan een opstelling maken en voor de spelers in je opstelling krijg je dan punten voor hoe goed de speler heeft gepresteerd. (Doelpunten/assists gemaakt, de nul gehouden). De spelers op die je op de bank plaatst krijgen halve punten.

Speelrondes 1 t/m 4 behoren tot een proefperiode. Je mag dan nog onbeperkt je team veranderen. De hoogste score die je in de vier rondes behaalt telt mee voor het spel, de andere drie rondes leveren geen punten op. Tijdens de winterstop gaat de transfermarkt weer open en kan je je team weer aanpassen. Maar let op, de spelers in je team kunnen, afhankelijk van hoe ze presteren, in waarde stijgen en dalen.

Lijkt je het leuk om hier aan mee te doen, klik dan op deze link en stel je team samen! (Het is trouwens wel aan te raden om op de site zelf nog goed de spelregels te lezen.)

Paap_Floyd schreef:

Jep.

Even nog wat geïnteresseerden taggen:

herman, stoepkrijt, Nicolage Rico, musician, Titmeister, Teunnis, Justus18, vigil, laxus11, Martial, jeroentjuhh, panjoe, Mjuman, lennon, trebremmit,Rudi S, chevy93, Running On Empty

Leuk, ik ga meedoen. Vaak vergeet ik het nog voor de winterstop (was ook met coach van het jaar), maar ach, we zien wel hoe ver we komen.

panjoe (moderator)
Same here, ik doe ook mee.

Ik ga es ff kijken. Profcoach vergat ik vorig seizoen een stuk of 10x... maar altijd leuk.

Nou, ik heb een team gekozen. Geen idee of het een goed team is, want ik heb de spelregels niet helemaal gelezen en derhalve heb ik nog niet gelezen hoe je nou precies punten kunt verdienen. Zo vond ik het opvallend dat een Guardado relatief weinig punten waard is i.v.m. meer aanvallende middenvelders.

chevy93 schreef:
Zo vond ik het opvallend dat een Guardado relatief weinig punten waard is i.v.m. meer aanvallende middenvelders.

Dat komt omdat het niet gaat om hoe goed een speler in een team is, maar meer om hoeveel doelpunten en assists hij maakt. Daar verdien je veel punten mee. Een aanvallende middenvelder maakt relatief meer doelpunten en assists dan een wat meer verdedigend ingestelde middenvelder.

Het was een hele zoektocht, maar ik heb een team samengesteld. Ik ben er niet tevreden over, maar we hebben nog 3 oefenrondes.

Ik ben redelijk tevreden. Beste score in de eerste ronde, al zegt het nog vrij weinig.

Moet je bij Scorito telkens een basisopstelling maken eigenlijk?

Ja, als je wilt winnen.

Maar het hoeft niet. 2 jaar geleden deed ik op een site mee aan een soortgelijk spel. Daar kon je elke week een transfer aanbrengen. Dat lijkt leuk, maar was eigenlijk zo arbeidsintensief dat ik vorig jaar niet meer meedeed. Hier kun je je basis net zo goed elke week hetzelfde houden.

Nee, dan de Vuelta-pool die ik heb bedacht. Of nou ja, ik ben vooral geïnspireerd door die duizenden andere pools. Zelfde idee als Justus' Tourpool: 15 renners selecteren, en per pm naar mij toesturen.

Puntentelling:

http://s2.postimg.org/gv35cg32h/Clipboard03.jpg

Voor de truien na elke etappe geen punten gegeven (want dat vind ik onzin )

Deadline: 22 augustus, 18:40 uur.

Ik zal eens kijken naar de eredivisie poule

Paap_Floyd schreef:
Nee, dan de Vuelta-pool die ik heb bedacht. Of nou ja, ik ben vooral geïnspireerd door die duizenden andere pools. Zelfde idee als Justus' Tourpool: 15 renners selecteren, en per pm naar mij toesturen.

Puntentelling:

(afbeelding)

Voor de truien na elke etappe geen punten gegeven (want dat vind ik onzin )

Deadline: 22 augustus, 18:40 uur.

Geen jongerenklassement? Why not?

cosmic kid (moderator)
laxus11 schreef:
Ik zal eens kijken naar de eredivisie poule

I'm in!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Geen jongerenklassement? Why not?
Omdat dat klassement toch synchroon loopt met AK. Beetje onzin om mee te nemen. En die paar punten voor de jongeren buiten de top 25 (die vermoedelijk geen AK punten kringen...). Die jongeren kiest toch niemand

Scorito flikkerde 1/3 van mijn team in de prullenbak; kon ik weer opnieuw gaan puzzelen.

Ja, heb hetzelfde. En ik had zo'n perfect team .

Ook wel onzin. Je moet t beloond worden voor het maken van goede keuzes voordat spelers populair/duur worden

Klopt. Maar dar zit sowieso in de weg met de proefperiode.

Gewoon de transferdeadline een maand naar voren laten schuiven. Stuur jij een mail?

Paap_Floyd: als een renner uitvalt in jouw pool, krijg je geen minpunten toch?

Al veel animo eigenlijk?

Ik wacht even tot 22 augustus, voordat er weer iemand betrapt wordt.

Ik doe ook zeker mee. Mocht ik zaterdagmiddag nog geen ploeg hebben opgestuurd, ben ik het waarschijnlijk vergeten. Dan mag je me altijd even taggen of PM'en, Paap.

Ik wil ook wel meedoen. Meestal volg ik de Vuelta niet zo heel goed, maar dit jaar ben ik van plan een uitzondering te maken. (Tijdens de eerste week ben ik op vakantie, dat begint al goed.)

Geen minpunten voor uitvallers. En ook nog geen animo. Maar dat is logisch met n startlijst die nog niet vast staat. Ik heb zelf ook nog geen team.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.