MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Gretz schreef:
Justus18: mag ik mijn voorspelling nog aanpassen naar 0-1 voor Real?

Ik zou graag wijzigen naar 0-3 of 2-3, maar daar gaan we niet aan beginnen.

Prima op schema

Wat Rico betreft wel

Laat ook maar. Daar gaat mijn tweede plaats Gefeliciteerd Rico

Gefeliciteerd Nicolage Rico.

Vanavond volgt de complete uitslag.

Gefeliciteerd Nicolage Rico.

Bedankt jongens. Had eerst 1-2 voor Real en door het wijzigen naar 1-1 net niet gewonnen op MoMe. Maar hier wel - tot mijn grote verbazing.

Justus18 Dank voor het regelen!

Maar weinig spelers hebben het aangedurfd om de mijns inziens gedoodverfde favoriet als winnaar na 90 minuten te voorspellen. Dacht iedereen dat alle anderen dat wel zouden doen en wilden ze nog een kansje maken op de eerste plaats? Of wilde men (net zoals ik en mijn zoon) gewoon dat Juve zou winnen? Twee durfals waren de uitzondering. Niemand voorzag 1-4, maar dankzij dat ene tegendoelpuntje wint laxus11 de finale.

Uitslag finale:

1 laxus11 28
2 vigil 20
3 Nicolage Rico 8
3 nelis 8
3 stoepkrijt 8
3 johan de witt 8
7 VladTheImpaler 0
7 dumb_helicopter 0
7 Gretz 0
7 Paap_Floyd 0
7 jeroentjuhh 0
7 Justus18 0
7 luigifort 0

We wisten al dat dit genoeg was voor Nicolage Rico om de poel te winnen. En omdat laxus11 en vigil te ver achterstonden blijft het podium van de laatste tussenstand intact.

Eindstand CL 2016/2017:
1 Nicolage Rico 672
2 VladTheImpaler 655,5
3 dumb_helicopter 655
4 laxus11 651,5
5 vigil 650
6 Gretz 644,5
7 Paap_Floyd 639
8 jeroentjuhh 637
9 Justus18 632,5
10 luigifort 632
11 nelis 623,5
12 stoepkrijt 623
13 johan de witt 554,5'

'= halve ronde + 1 wedstrijd gemist

Rondewinnaars:
1e ronde: stoepkrijt (85)
2e ronde: Teunnis (86)
3e ronde: VladTheImpaler (108)
4e ronde: Nicolage Rico (88)
5e ronde: dumb_helicopter (101)
6e ronde: GrafGantz (67)
1/8e finale (h): stoepkrijt (70,5)
1/8e finale (t): laxus11/Nicolage Rico (63)
1/4e finale (h): nelis (54)
1/4e finale (t): Justus18 (48)
1/2e finale (h): nelis (42)
1/2e finale (t): Paap_Floyd/ Justus18 (51)
finale: laxus11 (28)

Justus18 schreef:
Dacht iedereen dat alle anderen dat wel zouden doen en wilden ze nog een kansje maken op de eerste plaats? Of wilde men (net zoals ik en mijn zoon) gewoon dat Juve zou winnen? Twee durfals waren de uitzondering.

Beide! Bedankt voor de organisatie. En tot ziens bij de Tour?

Paap_Floyd schreef:
Beide! Bedankt voor de organisatie. En tot ziens bij de Tour?

Dank je wel. Tot ziens bij de Toer!

Bedankt voor de organisatie, Justus! Jammert van mijn troosteloze twaalfde plaats, maar ik heb gelukkig wél even bovenaan gestaan en twee rondes gewonnen. Dat verzacht de pijn.

Met de tourpoules ben ik ook weer van de partij.

Edgar18 schreef:
De nieuwe tussenstand:

Ataloona: 24 punten +3
bennerd: 22 punten +3
Edgar18: 21 punten +7
Gretz: 19 punten +3
Voorafgaand aan The Finals was dit de tussenstand. Helaas werden The Finals niet wat ik ervan gedacht en gehoopt had. Mijn favoriet Cleveland kon niet op tegen de Warriors en door het domme verlies is wedstrijd drie was de serie ook al snel zijn echte spanning kwijt. Sowieso vond ik dit hele saaie play-offs. De overmacht van Golden State en Cleveland was zo groot dat de hele play-offs ook schriftelijk afgedaan hadden kunnen worden. Het meest heb ik genoten van sommige spannende ontmoetingen in Ronde 1 zoals Chicago - Boston en Los Angeles - Utah.

Geert en ik hadden dus de finale winnaar goed en krijgen er beide vijf punten bij. Niemand had de uitslag goed voorspeld. Dat maakt dat we de volgende eindstand hebben gekregen:

Edgar18: 26 punten +5
Gretz: 24 punten +5
Ataloona: 24 punten
bennerd: 22 punten

En zo kroon ik mijzelf dan maar tot winnaar van deze play-offs. Dat het volgend jaar maar weer gewoon LeBron mag zijn .

Fuck it, jongens. Ik doe niet meer mee met de toto.

Bijzonder saaie play-offs inderdaad. En het erge is dat iedereen nu superteams zal willen maken om te kunnen concurreren. Zelfs Cleveland...

Gefeli Edgar. Soort van dan

Hoewel genoten van Washington (in het begin dan) en hoe de Spurs uiteindelijk de conference finales haalden (wat uiteindelijk echt een rampscenario werd - hoe anders had het in Oakland en na game 1 kunnen verlopen?). Verder een matige play-offs. Niet alleen saai, maar ook gewoon niet altijd goed of vermakelijk. Volgende jaren dreigt er inderdaad een inflatie te komen voor superteams waardoor ook de spanning in de eerste rondes minder dreigt te gaan worden. Durant zal niet na één jaar GSW al weg gaan, dus moet ook Cleveland inderdaad gaan puzzelen. Genoeg teams die dat moeten doen, maar er zullen er vast een paar zijn die een gooi gaan doen naar het creëren van een superteam. Boston en eigenlijk ook wel de Pelicans come in mind.

Zelf hoop ik dat de Spurs nog een manier kunnen vinden om een topteam te creëren voor het tweede seizoen post-Duncan era. Wordt wel lastig met de veteranen en de opzich goede diepe bank, die echter nergens een vervanger/aanvulling op Kawhi intern kunnen produceren. Tegen de echt goede teams heb je weliswaar een topcoach, maar blijkt de Spurs net zo goed hetzelfde syndroom te hebben als OKC en HOU. Ook Aldridge is toch niet echt dé topper als tweede man. De Spurs zijn ook gewoon net te goed om echt weer een desastreus seizoen te hebben zoals in de 90's, om iemand als Duncan in huis te halen. En om nu iemand te gaan traden voor een toekomstige - eventueel - goede draftpick... Lastig allemaal.

Gefeliciteerd Edgar!

Als er nog mensen aan een leuk tourspel willen meedoen, www.tourdekans.com
Deelname kost 10 euro.

Om mee te doen heb je ook een inlogvoucher nodig dat je moet invullen als je je inschrijft.
Het inlogvoucher voor 2017 is: hongerklop
Ga dus snel naar de website, druk op 'schrijf je hier in' , vul het voucher in en doe mee!

De competitie gaat volgens mij pas met de rit van maandag van start, je kunt als ik het goed heb je ploeg ook tot maandag 12.00u samenstellen. Volgens mij kun je vanaf donderdag ook pas je team invullen als alle rugnummers definitief uitgedeeld zijn.

Vorige maand 50 euro gewonnen met de Girovariant van dit spel, doe ook zeker weer mee!

Justus18 Organiseer je geen Tourspel dit jaar?

Nicolage Rico schreef:
Justus18 Organiseer je geen Tourspel dit jaar?

Dat is vragen naar de bekende weg. De spelregels zijn dit jaar weer net als vorig jaar en de jaren daarvoor.

Spelregels:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer). De deadline is een kwartier na de start van de eerste etappe.

De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit (als die er is), want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met de slotdag 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].

Veel succes met het samenstellen!

Antwoorden op eerder gestelde vragen:
Zit er een limiet op het opstellen van "top"-renners? Nee. Een ieder mag zijn ploeg in volledige vrijheid samenstellen.
Leveren uitvallers strafpunten op? Nee. Het uit de koers nemen van een renner op basis van het dopingreglement levert zelfs 13 bonuspunten op.
Kan ik reserves aanwijzen voor het geval mijn renner op het laatste moment toch niet meedoet? Nee. De deadline voor inzending is een kwartier na de start. Tot die tijd kan je je ploeg nog wijzigen.

Hoera, de Justus-pool is er weer!

Doen jullie dit jaar ook weer mee op Sportpools.net? Ik heb gisteren alvast in razend tempo een team in elkaar geknutseld zonder er al te veel bij na te denken. Misschien doe ik er verstandig aan eens bij die eerste ingevingen te blijven.

Ik sla Porte maar een jaartje over. Ik heb hem graag in mijn team, maar 4 zwarte punten wordt me echt te duur.

Ik doe uiteraard mee met sportpools en met Justus. Ik vind het dit keer wel erg erg moeilijk. Gelukkig hebben we nog even..

Lastigste editie bij Sportpools ooit. Al heb ik dat al 4 x eerder gezegd ofzo.

Er is nog geen editie geweest waarbij ik zo kort voor de start nog geen team op papier heb staan.

Bij Sportpools heb ik mijn team samengesteld, maar écht tevreden ben ik er nog niet over.

Ik heb nu al spijt van degene die ik bovenaan mijn lijstje heb gezet. Ik heb sterk mijn twijfels of hij het gaat waarmaken, maar ik kan het niet verkroppen als hij de Tour wint en ik hem níet in mijn team had.

Hmm vond het met de hoeveelheid koopjes (voornamelijk 0- en 1-punters) juist niet zo moeilijk. Al baal ik wel dat ik geen plaats voor Porte en Valverde heb. Misschien toch een gokje wagen met een 4-puntenkluns? Al heb ik nu wel echt een heerlijke kluns voor 2 punten (die ik maar al te graag mijn pool zie verpesten).

Op Scorito vond ik het ook niet zo moeilijk, vooral omdat ik van een aantal grote namen erg weinig verwacht (Bertje, Quintana, Degenkolb, Cav, Kristoff).

Die koopjes heb ik dan blijkbaar gemist. Ik vind dat alle fatsoenlijke renners ineens ontzettend duur zijn geworden. Volgens mij heb ik wel tien sprinters gezien met minimaal 3 zwarte punten en ook de meeste klassementsrenners vind ik duur.

Teunnis schreef:
Al heb ik nu wel echt een heerlijke kluns voor 2 punten (die ik maar al te graag mijn pool zie verpesten).
Gesink lijkt me wel een goede ja, die gaat die 2 punten nooit waard zijn.
Ik durf het wel aan om een vierpunter als kluns te nemen.

Gesink is denk ik juist een gevaarlijke kluns. Die kan zomaar een paar in een ontsnapping meezitten en dan punten pakken met de etappe uitslag. En wie weet gaat hij ook nog zijn zinnen zetten op het bergklassement mocht dat zo uitkomen.

Daar is hij echt niet (meer) goed genoeg voor in dit deelnemersveld.
Gesink gaat hooguit 1 keer in de top 10 rijden.

Als hij dezelfde vorm weet te vinden als in de afgelopen Vuelta zou ik niet weten waarom hem dat niet zou lukken.

Kijk maar eens wie hij daar klopte en wie er nu meerijden.
Van ritten kapen zal het niet komen.
Zie hem nog eerder 10-15 in het AK komen als etappe 5 aardig gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:31 uur

geplaatst: vandaag om 02:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.