MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
4x 10 punten vs. 4x 7 punten toch?

Dan win ik met een half puntje voorsprong

De enige manier om nog te kunnen winnen was om de keeper om te kopen, dat is gelukt enkel heeft Teunnis het per ongeluk ook goed, dat is dan weer jammer

Maar liefst 3 deelnemers hebben de uitslag in de finale correct voorspeld:

Uitslag finale:
1 Teunnis 40
1 VladTheImpaler 40
1 vigil 40
4 nelis 28
5 Nicolage Rico 28
5 jeroentjuhh 28
5 Paap_Floyd 28
5 stoepkrijt 28
9 Gretz 20
9 jordidj1 20
11 dumb_helicopter 0
11 Justus18 0
11 laxus11 0
11 luigifort 0

Teunnis heeft het al goed uitgerekend. Met het kleinst mogelijke verschil mag hij zich winnaar noemen van de MuMe CL-poel 2017-2018. De ongelukkige nelis zal zich voelen als een Loris Karius. Het podium wordt gecomplementeerd door vigil.

Eindstand MuMe CL-poel 2017-2018:
1 Teunnis 632
2 nelis 631,5
3 vigil 617
4 VladTheImpaler 613,5
5 Nicolage Rico 609
6 jeroentjuhh 571
7 Gretz 569,5
8 Justus18 552,5
9 stoepkrijt 552
10 dumb_helicopter 532,5 '
11 jordidj1 516,5
12 laxus11 497,5 "
13 luigifort 485,5 *
14 Paap_Floyd 477 "'

'= 2 wedstrijden gemist
"= 8 wedstrijden + 2 1/2-finales + finale gemist
'"= 9 wedstrijden + 2 1/4-finales gemist
*= 4 1/8-finalewedstrijden gemist

Rondewinnaars:
1e ronde: Gretz (83)
2e ronde: nelis/vigil (88)
3e ronde: Justus18 (75)
4e ronde: jeroentjuhh/Gretz (75)
5e ronde: Teunnis/VladTheImpaler (87)
6e ronde: Gretz (73)
1/8 finale (h): Nicolage Rico (72)
1/8 finale (t): nelis/laxus11 (45)
1/4 finale (h): Teunnis (40)
1/4 finale (t): laxus11 (18)
1/2 finale (h): dumb_helicopter/nelis/VladTheImpaler (45)
1/2 finale (t): Teunnis/VladTheImpaler (27)
finale: Teunnis/VladTheImpaler/vigil (40)

Alle deelnemers hartelijk dank!

Balen van die 3e goal voor Real. Gefeliciteerd Teunnis! En Justus, bedankt weer voor het rekenwerk.

Gefeliciteerd Teunnis

Voor diegenen die nog mee willen doen aan mijn internationale WK voetbalpool (inclusief voormalige deelnemers die nog geen uitnodiging hebben ontvangen), stuur mij even een pm en je krijgt alle info.

Deelname is 5 euro en voorgaande wk/ek edities hadden we meer dan 1000 euro in de pot te verdelen.

Ik ben uiteraard weer van de partij!

De Giro-pool op Sportpools was ook weer leuk heh jongens? Het schrappen van Froome (en Wellens) na zn val en ruilen voor Bennett en Poels had erger kunnen uitpakken.

Ik gunde het Froome op voorhand al niet en van Dumoulin verwachtte ik niet veel. Toen hield ik een hoop punten over om andere renners te selecteren. Dat ging lang goed (ik stond zelfs 3 dagen overall eerste) tot achtereenvolgens Aru, Yates en Pinot het lieten afweten. Verder heb ik erg genoten van de Giro.

El Ninjo schreef:
Voor diegenen die nog mee willen doen aan mijn internationale WK voetbalpool (inclusief voormalige deelnemers die nog geen uitnodiging hebben ontvangen), stuur mij even een pm en je krijgt alle info.

Ingevuld en afgesloten (met alle risico van blessures tijdens trainingen en oefenwedstrijden, maar dat neem ik voor lief). Kan ik ergens mijn eigen voorspellingen al terugzien of moet ik wachten tot het totaaloverzicht?

Even wachten tot het totaaloverzicht Justus.

Als Coric van Schwartzman had gewonnen, had ik met SP naar een monsterscore kunnen gaan. Maar goed, daar koop ik nu niks voor.

Wawrinka de enige echte mispick. Zag het wel aankomen, maar kon hem voor 1 punt niet laten liggen. Shapovalov ook geen beste keuze.

Gaat lekker in de superpool van El Ninjo.

Ronaldo en Lukaku (en Costa) geschrapt als doelpuntenmakers.

DjFrankie (moderator)
Weer een tour pouletje Justus18

DjFrankie schreef:
Weer een tour pouletje Justus18
Natuurlijk!

Spelregels van mijn Toerpoel:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer). De deadline is een kwartier na de start van de eerste etappe.

De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit (als die er is), want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met de slotdag 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].

Veel succes met het samenstellen!

Antwoorden op eerder gestelde vragen:
Zit er een limiet op het opstellen van "top"-renners? Nee. Een ieder mag zijn ploeg in volledige vrijheid samenstellen.
Leveren uitvallers strafpunten op? Nee. Het uit de koers nemen van een renner op basis van het dopingreglement levert zelfs 13 bonuspunten op.
Kan ik reserves aanwijzen voor het geval mijn renner op het laatste moment toch niet meedoet? Nee. De deadline voor inzending is een kwartier na de start. Tot die tijd kan je je ploeg nog wijzigen.

Vijftien is wel weinig. Alleen aan klassementsmannen heb ik er al twaalf...

Er zijn rond de twintig renners die een serieuze kans op het podium (denken te) maken. Dan ook nog veel topsprinters, goede aanvallers en punchers, oftewel, er moeten keuzes gemaakt worden!

De rugnummerlijst is er waarschijnlijk vrijdag trouwens.

Zeg dat wel zeg. Twintig renners zou misschien beter zijn. Als je nu één of twee verkeerde keuzes (Valverde, Quintana, Landa bijv.) maakt ben je al redelijk kansloos.

Edgar18 schreef:
Zeg dat wel zeg. Twintig renners zou misschien beter zijn. Als je nu één of twee verkeerde keuzes (Valverde, Quintana, Landa bijv.) maakt ben je al redelijk kansloos.

Met meer renners per ploeg krijg je alleen maar meer dezelfde ploegen. De afgelopen jaren was het vaak zo dat een paar goede keuzes het verschil maakten. Er is daarom wel eens discussie geweest of er hier iets van een beperking aan de vrije keuze ingevoerd zou moeten worden. Ik vind het alleen maar mooi dat het deelnemersveld van zichzelf al de keuze moeilijk maakt.

Mochten er trouwens hier mensen zijn die aan het gratis Tourspel van Sportpools meedoen: er is een subleague van Musicmeter, Tour de France 2018 subleague Musicmeter klassement - Sportpools

Voor wie nog niet meedoet maar wel van Tourspellen houdt: je krijgt 20 punten waarmee je renners kan selecteren. Verder selecteer je een kluns: als je b.v. Cavendish (3 punten) selecteert mag je 23 punten aan je andere renners besteden, maar elk punt dat Cavendish haalt is een strafpunt (en uitval van hem levert ook strafpunten op). Soms is de keuze van een kluns makkelijk, dit jaar niet...

Gezellig hier in mijn eentje Maar ik heb mijn selectie naar Justus gestuurd!

Ik heb 7 lijstjes ontvangen.

De Toer start morgen om 11:10 uur. Dat houdt in dat de deadline voor inzending bij mij ligt op 11:25 uur. Mijn team zal ik iets voor verstrijken van de deadline hier plaatsen.
Ik zal nog even wat deelnemers van vorig jaar taggen: johan de witt, L_T_B, Teunnis, Nicolage Rico, Paap_Floyd, stoepkrijt en gigage.

Helaas te laat getagd Justus. Hoop dat ik nog de tijd kan vinden om een lastminute team samen te stellen.

Nicolage Rico schreef:
Helaas te laat getagd Justus. Hoop dat ik nog de tijd kan vinden om een lastminute team samen te stellen.

Ik heb net sportpools ingevuld en ik verwacht dat ik hier met bijna dezelfde ploeg zal spelen (hoewel dat een gok is).

Ik kijk vanavond even.

Ik heb net met pijn in het hart een persoonlijke favoriet overboord gegooid. Vijftien is echt weinig. Zeker in een tour met zoveel 'favorieten'.

Ontzettend leuk, die Tourpooltjes (toch wel de leukste pools van het jaar, veel leuker dan af en toe de uitslag van een voetbalwedstrijd voorspellen), maar ik sla ze dit jaar over. Geen tijd gehad om me in de Tour te verdiepen (wie doen er überhaupt mee, wat voor parcours hebben we?) dus ik ga me de komende weken compleet laten verrassen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.