menu

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
geplaatst:
Ik vond het juist wel een doordachte regel om aan de groene trui geen extra punten toe te kennen. Die krijgt onderweg al voldoende punten. Het zou raar zijn dat je met de toerwinnaar minder punten zou kunnen verdienen dan met de groene trui.

geplaatst:
Dat was wel mijn oorspronkelijke gedachtegang. En ik ben opnieuw overtuigd van mezelf en Justus18. Wie weet kiest er iemand dan geen Sagan meer. Is toch alleen maar leuk? En stel, Sagan valt laat uit en Groenewegen wint per ongeluk het groen, dan is die jongen extreem veel beloond voor een paar keer aanzetten. Eigenlijk zou ik massaspurts met de helft van de punten willen belonen, maar dan maak ik het mezelf veel te moeilijk.

geplaatst:
Teunnis schreef:
Helaas is er dit jaar ook geen concurrentie. Als Van Aert in een ander team zat, had ik het nog een kans gegeven. De (sterke) sprinters gaan er niet voor - heel misschien Ewan, maar die is te wisselvallig. De sprinter-puncheurs zijn allemaal trager dan een slechte Sagan.
Ik vind de massasprints juist het verschil maken in spelletjes als deze. Kies je voor een ploeg vol sprinters zodat je in een aantal etappes flinke punten haalt of zet je alles op de klassementsmannen en pak je er slechts één of twee topsprinters bij.

Juist deze Tour zijn er niet zo gek veel kansen voor de echte sprinters. Met goed geluk komen ze aan zeven maar het zou zomaar bij een kans of vijf kunnen blijven. De puncheurs krijgen minstens zoveel kansen. Ik denk dat Alaphilippe een serieuze kanshebber is op groen. Ook Matthews zal zijn best doen, ze moeten toch iets bij Sunweb. Ewan en Viviani kunnen ook lekker een berg over.

geplaatst:
Minpunten voor de truien doen

geplaatst:
Initieel wilde ik helemaal geen truipunten doen. Regelmatigheid is overschat. Alles of niets is wat we (lees: ik) willen zien!

Maar goed, ik ga niks meer wijzigen. Jullie moeten het er maar mee doen.

geplaatst:
Poek schreef:
Minpunten voor de truien doen
dat zou wel een leuke optie zijn.

maar ik begreep ergens dat Teun het niet meer verandert

geplaatst:
Leuk, dat deze pool wordt georganiseerd. Ik kom ook wel met een lijstje. Lijkt me dat je toch wel genoeg sprinters moet selecteren. Denk minimaal 6.

geplaatst:
100 punten voor de groene trui winnaar is nu definitief hè? Net of iemand Sagan niet zou nemen als je daar geen 100 punten voor krijgt als hij na de laatste etappe groen om zijn lichaam heeft. Sagan gaat nu véél meer punten bij elkaar sprokkelen, doordat je per etappe zo ontiegelijk veel punten kunt verdienen.

geplaatst:
Ik heb nu zes lijstjes binnen (inclusief die van mezelf). Je krijgt een pm ter bevestiging, dus dan kan je controleren of ik hem gelezen en verwerkt heb.

Hopelijk stromen de lijstjes vandaag en morgen binnen.

Je hebt tot zaterdag 12:40 uur de tijd.

EDIT: Geen 100 punten voor de groene trui! De regels in mijn eerste post zijn de definitieve regels. Maar zou het wat uitmaken?

geplaatst:
Teunnis schreef:
Je hebt tot zondag 12:40 uur de tijd.

Je bedoelt toch zeker zaterdag?

geplaatst:
Teunnis schreef:
EDIT: Geen 100 punten voor de groene trui! De regels in mijn eerste post zijn de definitieve regels. Maar zou het wat uitmaken?

Huh? Dat komt niet overeen met je post daarvoor.

Maar is goed. Maakt geen verschil. Iedereen neemt Sagan.

geplaatst:
Teunnis schreef:
Dat was wel mijn oorspronkelijke gedachtegang. En ik ben opnieuw overtuigd van mezelf en Justus18. Wie weet kiest er iemand dan geen Sagan meer. Is toch alleen maar leuk?

Bij nader inzien was ik weinig duidelijk.

En waar ik zondag zei, bedoelde ik zaterdag. Stop de tijd.

geplaatst:
Tot 12:40 vandaag toch? Zijn er nog wijzigingen in de startlijst van wielerflits?

geplaatst:
Volgens mij was er even onduidelijkheid of nou Offredo of Vliegen - wie kent ze niet? - ging starten, maar de startlijst is ongewijzigd gebleven.

En nog een uur de tijd inderdaad.

geplaatst:
De zeventien deelnemers en hun team:

Team DjFrankie:
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
61. Nairo Quintana
62. Alejandro Valverde
71. Jakob Fuglsang
84. Dylan Groenewegen
121. Daniel Martin
126. Alexander Kristoff
141. Michael Matthews
151. Christophe Laporte
161. Caleb Ewan

Team Edgar18:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
121. Daniel Martin
131. Richie Porte
154. Jesús Herrada
161. Caleb Ewan

Team El Ninjo:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
61. Nairo Quintana
84. Dylan Groenewegen
91. Rigoberto Urán
101. Adam Yates
111. Greg Van Avermaet
121. Daniel Martin
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team gigage:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
43. Sonny Colbrelli
51. Thibaut Pinot
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
111. Greg Van Avermaet
126. Alexander Kristoff
133. Giulio Ciccone
161. Caleb Ewan
171. Lilian Calmejane

Team jeroentjuhh:
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
65. Mikel Landa
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
88. Wout van Aert
91. Rigoberto Urán
101. Adam Yates
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team johan de witt:
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
12. Emanuel Buchmann
18. Maximilian Schachmann
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
51. Thibaut Pinot
65. Mikel Landa
71. Jakob Fuglsang
84. Dylan Groenewegen
88. Wout van Aert
101. Adam Yates
107. Matteo Trentin
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team johannesA:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
51. Thibaut Pinot
61. Nairo Quintana
62. Alejandro Valverde
71. Jakob Fuglsang
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
126. Alexander Kristoff
131. Richie Porte
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team Joshua68:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
25. Enric Mas
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
76. Alexey Lutsenko
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
107. Matteo Trentin
131. Richie Porte
151. Christophe Laporte
161. Caleb Ewan

Team Justus18:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
71. Jakob Fuglsang
84. Dylan Groenewegen
91. Rigoberto Urán
101. Adam Yates
126. Alexander Kristoff
138. Jasper Stuyven
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team Mb.:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
25. Enric Mas
28. Elia Viviani
51. Thibaut Pinot
65. Mikel Landa
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
141. Michael Matthews
154. Jesús Herrada
161. Caleb Ewan
201. Edvald Boasson Hagen
211. Warren Barguil

Team Nicolage Rico:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
121. Daniel Martin
126. Alexander Kristoff
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team Paap_Floyd:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
51. Thibaut Pinot
61. Nairo Quintana
62. Alejandro Valverde
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
138. Jasper Stuyven
141. Michael Matthews
211. Warren Barguil

Team Poek:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
88. Wout van Aert
101. Adam Yates
121. Daniel Martin
161. Caleb Ewan
211. Warren Barguil

Team Poles Apart:
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
12. Emanuel Buchmann
21. Julian Alaphilippe
25. Enric Mas
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
76. Alexey Lutsenko
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
88. Wout van Aert
91. Rigoberto Urán
101. Adam Yates
122. Fabio Aru
126. Alexander Kristoff

Team Teunnis:
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
18. Maximilian Schachmann
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
41. Vincenzo Nibali
51. Thibaut Pinot
65. Mikel Landa
71. Jakob Fuglsang
84. Dylan Groenewegen
88. Wout van Aert
101. Adam Yates
111. Greg Van Avermaet
154. Jesús Herrada
161. Caleb Ewan

Team yeahyeahyeah:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
121. Daniel Martin
126. Alexander Kristoff
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

Team zaaf:
1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
65. Mikel Landa
84. Dylan Groenewegen
88. Wout van Aert
121. Daniel Martin
126. Alexander Kristoff
141. Michael Matthews
151. Christophe Laporte
161. Caleb Ewan
201. Edvald Boasson Hagen

Vier renners zijn door iedereen gekozen: Dylan Groenewegen, Egan Bernal, Julian Alaphilippe en Peter Sagan. Elia Viviani en Thibaut Pinot missen slechts in één enkel lijstje. Erg opvallend is dat de titelverdediger, Geraint Thomas, slechts twaalf keer genoemd is. Ook Michael Matthews, Nairo Quintana, Greg Van Avermaet en Vincenzo Nibali zijn relatief weinig genoemd als je kijkt naar hun verleden in de Tour. Opvallende namen bij de niet-gekozen renners: André Greipel, Bauke Mollema, Ilnur Zakarin, Michael Woods, Simon Yates, Tejay van Garderen, Wilco Kelderman, Wout Poels en de Lotto-boys Thomas De Gendt, Tiesj Benoot en Tim Wellens (a.k.a. T3).

Dit zijn de vijftien meest gekozen renners:

1. Geraint Thomas
2. Egan Bernal
11. Peter Sagan
21. Julian Alaphilippe
28. Elia Viviani
31. Romain Bardet
51. Thibaut Pinot
71. Jakob Fuglsang
81. Steven Kruijswijk
84. Dylan Groenewegen
101. Adam Yates
121. Daniel Martin
126. Alexander Kristoff
141. Michael Matthews
161. Caleb Ewan

In totaal zijn er 37 verschillende renners gekozen. Allemaal zitten ze in de MoMeWielerJaarspel-teams, dus dat scheelt mij weer elke dag vijf seconde administratief werk en een tabblad in mijn Excel-bestand. Hoera!

En, voor wat het waard is, nog een prognose van mij aan de hand van een sterrenverdeling.

Gele Trui:
**** Egan Bernal
*** Geraint Thomas, Adam Yates
** Jakob Fuglsang, Thibaut Pinot, Mikel Landa
* Steven Kruijswijk, Nairo Quintana, Romain Bardet, Rigoberto Urán

Groene Trui:
**** Peter Sagan
*** Michael Matthews, Caleb Ewan
** Elia Viviani, Julian Alaphilippe, Wout van Aert
* Alexander Kristoff, Sonny Colbrelli, Dylan Groenewegen, Greg van Avermaet

Bollentrui:
**** Julian Alaphilippe
*** Warren Barguil, Jesús Herrada
** Vincenzo Nibali, Mikel Landa, Egan Bernal
* Thibaut Pinot, Giulio Ciccone, Thomas de Gendt, Nairo Quintana

Witte Trui:
**** Egan Bernal
** Enric Mas, David Gaudu, Maximillian Schachmann
* Tiesj Benoot, Lennard Kämna, Laurens de Plus, Kasper Asgreen

Sprintkoning
**** Dylan Groenewegen
*** Elia Viviani, Caleb Ewan
** Peter Sagan, Michael Matthews, Alexander Kristoff
* Sonny Colbrelli, Matteo Trentin, Christophe Laporte, Giacomo Nizzolo

geplaatst:
Vorig jaar waren er veel bergetappes waarbij er groepjes vooruit reden die de punten van de klassementsrenners wegkaapten. Sprinters is wel een zekerheid.

geplaatst:
Wel eens met de sterren.
Yates en Landa lijken me ook de enige twee die bergop het de Ineos-trein moeilijk kunnen maken.
Laten we hopen dat ze morgen de schade kunnen beperken en donderdag al bergop wat kunnen laten zien.

geplaatst:
Overigens komt er vanavond nog geen tussenstand, die krijgen jullie vermoedelijk zondagavond.

geplaatst:
Mijn laatste twee afvallers waren Uran en Quintana. Ook renners als Matthews en Buchmann had ik wel op willen nemen maar ik zie te weinig aankomsten waar zij echt punten gaan pakken. En bovendien, wie laat je er dan uit? Herrada verwacht ik als verrassing deze Tour en is voor mij tevens een serieuze kandidaat voor de bollen. In Richie Porte heb ik eigenlijk weinig vertrouwen maar na mijn relaas van vorige week dacht ik: een man een man, een woord een Porte!

geplaatst:
L_T_B kwam om 15:10 met deze pm:

Ik ben te laat maar mag ik nog meedoen?

01. G. Thomas
02. E. Bernal
03. P. Sagan
04. J. Alaphilippe
05. E. Viviani
06. V. Nibali
07. N. Quintana
08. J. Fuglsang
09. S. Kruijswijk
10. D. Groenewegen
11. R. Uran
12. A. Yates
13. F. Aru
14. C. Ewan
15. M. Matthews

Aangezien dit nog voor de tussensprint was en er nog zo goed als niks was gebeurd - nja, Van Avermaets avontuurtje, maar moeilijk in te schatten of dit positief of negatief is - wil ik hem nog meetellen. Maar als iemand (desnoods anoniem ) bezwaar indient, dan heeft L_T_B dikke pech.

Sowieso wel schappelijk dat hij voor een team met 14 renners kiest, want Aru gaat natuurlijk voor 0 punten.

geplaatst:
Vanwege Aru mag het ja

Wel in de punten met Matthews!

geplaatst:
Mee laten doen, zolang er geen plaatsgenoot als Teunissen staat. Venray werd gek vanmiddag. Mike woont in een kerkdorp van Venray

geplaatst:
Mijn lijst gelijk aan de gezamenlijke lijst? Was het bij de muziektopics maar zo'n feest!

Ik dacht eerst nog aan Quintana ipv Kruijs, maar die bakt er de laatste jaren niet veel meer van en die derde week lijkt toch wel gemaakt voor onze rooie kleerhanger. Ook Uran en Landa zijn 'bubbling under'.

Wat is die Herrada veel gekozen. Leuke keuze, wel meer iemand die ik een ritje zie uitkiezen vanuit de vroege vlucht dan iemand die over de hele Tour echt veel gaat scoren. Maar misschien de bollen inderdaad. Vanwege die Mont Ventoux-wedstrijd zeker?

geplaatst:
De spelregels cq puntentelling lenen zich nu veel meer voor dagsuccessen. Dus iedere dag weer een verrassing. Aan de andere kant valt nu een renner in de hele top 20 in de prijzen (Gister van Avermaet, kristoff). Klassementsrenners redden dat vaak wel in de bergen. Keuzes keuzes. Ben benieuwd

geplaatst:
Ik ben weer op aarde. Over een uurtje daadwerkelijk thuis, dus dan de eerste tussenstand (nadat ik de slotkilometers van de eerste etappe heb teruggekeken).

yeahyeahyeah schreef:
Wat is die Herrada veel gekozen. Leuke keuze, wel meer iemand die ik een ritje zie uitkiezen vanuit de vroege vlucht dan iemand die over de hele Tour echt veel gaat scoren. Maar misschien de bollen inderdaad. Vanwege die Mont Ventoux-wedstrijd zeker?

Herrada is al het hele jaar aan het schroeien. Ik verwacht hem veelvuldig in de vlucht tijdens de bergetappes, en dan zal hij ook elke keer tot de sterkste vluchters behoren. Een beetje zoals Majka zijn wondertour.

geplaatst:
Het zou dé dag van Dylan "Bowlingbal" Groenewegen worden. De NOS had al een nationale feestdag afgekondigd. Maar de wereldkampioen jinxen deed zijn reputatie eer aan. Dylan Groenewegen zijn bijnaam ook. Hij rolde hoogstpersoonlijk een hoop pionnen omver. En tóch mocht er gefeest worden in ons landje. Want het was niemand minder dan Mike "De Teun" Teunissen, die na het vallen van zijn kopman kloek genoeg was om te beseffen dat dit zijn kans was. De alleskunner verpieterde vorig jaar bij Team Sunweb onder het strenge regime van Iwan de Verschrikkelijke, maar is dit jaar helemaal tot bloei gekomen in de schaduw van Groenewegen bij Team Jumbo-Visma. En het al schitterende jaar werd hier nog eens beloond met geel, groen én etappewinst, nadat Teunissen zijn fiets net voorbij Peter "Tourminator" Sagan wist te drukken.

Eerder die dag gebeurde er - ondanks de parcourstechnische middelvinger naar Eddy Merckx - ook het één en ander. Zo ging Greg van Avermaet verrassend op avontuur in de kopgroep. De ploegleider van den Krek in het MoMeWielerJaarspel, ondergetekende, wist de Belg vloekend en tierend terug in het peloton te dirigeren, maar hij snoepte nog wel wat puntjes binnen voor de bergtrui.

Dit demotiveerde de gehele kopgroep en dus konden de rappe mannen meteen bij de eerste tussensprint al voor de volle punten spurten. Een sprint waar je in dit spel je mannen NIET wilt zien. Groenewegen hield wijs zijn benen stil. Sonny Colbrelli, Van Avermaet, Michael "Bling" Matthews en Matteo "Trento" Trentin werden enigszins gemakkelijk verslagen door Peter de Grote.

Toen Brussel steeds dichter kwam, werd het peloton ook met de minuut nerveuzer, wat op iets minder dan twintig kilometer van de streep voor een valpartij zorgde. Het leek weinig erg, maar vervolgens zagen we Jakob "Birdie" Fuglsang met een bebloed gezicht. Zijn team communiceerde na afloop dat hij niks heeft gebroken, maar een fijne start is het allerminst. Emanuel Buchmann staat trouwens ook in het medisch bulletin met enkele schaafwonden.

Wat sowieso directe gevolgen heeft voor dit spel is de einduitslag van de etappe - waar Julien Simon overigens werd gedeclasseerd voor de kopstootjes richting Sagan. De eerste slag wordt geslagen door johan de witt. Met name de keuze voor Trentin is onderscheidend en verder veel punten dankzij Sagan, Caleb "Pocket Rocket" Ewan, Matthews en Viviani. Ook Wout "Halve Nederlander" Van Aert pikte zijn puntjes mee. Onderaan het klassement vinden we Poles Apart, maar dat is niet gek met zijn team vol heuvel- en bergtoppers. Groenewegen was eigenlijk zijn enige niet-puncheur/klimmer. Bovendien is het in het wielrennen natuurlijk een hele eer om de laatste plek te mogen bezetten.

Klassement na etappe 1:

1. johan de witt (245)
2. gigage (237)
3. Justus18 (232)
4. zaaf (226)
5. DjFrankie (221)
6. El Ninjo (220)
7. johannesA (217)
7. Nicolage Rico (217)
7. yeahyeahyeah (217)
10. jeroentjuhh (215)
11. L_T_B (210)
11. Mb. (210)
13. Joshua68 (204)
14. Teunnis (185)
15. Poek (175)
16. Edgar18 (170)
17. Paap_Floyd (155)
18. Poles Apart (92)

geplaatst:
"De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen", zei m'n pa ooit. Gefeliciteerd johan de witt met de dagzege, ik ga op zoek naar een rood lantaarntje!

geplaatst:
yeahyeahyeah schreef:
Mijn lijst gelijk aan de gezamenlijke lijst?

Dat betekent dat we exact hetzelfde team hebben. Jippie.

Ik wilde nog voorstellen om 20 renners te kiezen ipv 15 vanwege deze vermoedens. Wellicht voor de volgende keer. Al hadden we dan vast dezelfde 5 extra renners gekozen.

geplaatst:
Beetje jammer idd, klopt dat 15 renners wat weinig is om het verschil te maken. Al speel ik vaker dit soort pools en precies hetzelfde team binnen een groep van minder dan 20 spelers is echt een zeldzaamheid.

geplaatst:
Na een weekend in het teken van de suprematie van Team Jumbo-Visma in Brussel - de hier niet meetellende ploegentijdrit werd overtuigend gewonnen - was het tijd om naar Frankrijk te fietsen. Van Nederland/België in de spotlights ging het naar Frankrijk/België in de spotlights. Vijf Vlamingen bij de beste elf én de etappewinst + geel voor de ploeg Deceuninck-Quick Step. Maar het waren de Fransen die het hardst juichten, want hun lieveling Julian "Loulou" Alaphilippe reed de stenen uit de straat en zette het gehele peloton weg als nietsnutten. Mochten er nog twijfels over zijn, dan is het nu toch wel duidelijk dat Flip op dit moment de beste renners ter wereld is. Niet voor niks staat hij in elk team in dit spel.

Voordat Alaphilippe aan zijn huzarenstukje begon was het ook één en al België en Frankrijk. Tim "Nietes" Wellens ging namelijk mee in de vluchtgroep met vier onbeduidende Fransmannen. Het waren Team Jumbo-Visma en Deceuninck Quick-Step die het achtervolgende werk opknapten. Wellens had vast niet de bedoeling om de etappe te winnen; de bollentrui was het voornaamste doel en daarin slaagde de Belg.

Vlak voordat Wellens werd ingelopen zagen we de geletruidrager aan het elastiek bungelen, terwijl de finale, met meerdere steile heuveltjes, pas net begonnen was. Dat werd dus niks en dus ging de focus bij Jumbo-Visma op Van Aert en Steven "De Kleerhanger" Kruijswijk. Maar toen Alaphilippe eenmaal aanging op de Côte de Mutigny was er niemand die kon volgen - ook een achtervolgend groepje met schitterende jongens als Mikel "#Free" Landa, Alexey "De Luts" Lutsenko, Michael "Rusty" Woods en Maximilian "De Schach" Schachmann kwam niet eens in de buurt. Erg jammer, want dat was echt genieten geweest voor het MoMeWielerJaarspel.

Het peloton kon het achtervolgende groepje nog terughalen, maar Alaphilippe was gevlogen. Sterker nog, Alaphilippe was letterlijk aan het vliegen. Nja, bijna dan. Zijn voorsprong bleef de hele tijd rond de 30 seconden hangen en dus was ook de gele trui binnen. In de sprint voor de tweede plek, heuvel op, was Matthews de andere rappe klassieke mannen als Jasper "Jappe" Stuyven, Van Avermaet, Sagan, Trentin en Colbrelli te snel af.

De strijd om de etappezege was in deze pool een heel stuk spannender. Justus18 en Paap_Floyd excelleerden dankzij een Stuyven en het verschil van één punt in het voordeel van eerstgenoemde is het verschil tussen Bardet (16e) en Kruijswijk (17e).

Uitslag etappe 3:

1. Justus18 (344)
2. Paap_Floyd (343)
3. El Ninjo (327)
4. johan de witt (321)
5. jeroentjuhh (290)
6. Nicolage Rico (278)
6. yeahyeahyeah (278)
8. gigage (277)
9. zaaf (272)
10. johannesA (269)
11. DjFrankie (266)
12. Mb. (262)
13. Teunnis (261)
14. L_T_B (258)
15. Joshua68 (234)
16. Poek (218)
17. Poles Apart (206)
18. Edgar18 (198)

Justus18 slaat een dubbelslag door ook meteen het geel te veroveren. De verschillen zijn nog relatief klein.

Klassement na etappe 3:

1. Justus18 (576)
2. johan de witt (566)
3. El Ninjo (547)
4. gigage (514)
5. jeroentjuhh (505)
6. zaaf (498)
6. Paap_Floyd (498)
8. Nicolage Rico (495)
8. yeahyeahyeah (495)
10. DjFrankie (487)
11. johannesA (486)
12. Mb. (472)
13. L_T_B (468)
14. Teunnis (446)
15. Joshua68 (438)
16. Poek (393)
17. Edgar18 (368)
18. Poles Apart (298)

Nicolage Rico en yeahyeahyeah, als jullie willen dat jullie niet gelijk eindigen, mogen jullie voorspellen met welke voorsprong Egan Bernal de Tour gaat winnen (negatieve secondes mocht je zo gek zijn te denken dat hij op achterstand staat in Parijs).

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.