menu

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
geplaatst:
Hup BORA!

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 14

Hopelijk hebben jullie geluisterd naar mijn advies. Al heb ik zelf de etappe niet live kunnen kijken. Gelukkig heb ik de geweldige Player en heb ik in een uurtje er doorheen gespoeld. De etappe begon met weer een heerlijke strijd om in de kopgroep te zitten. Na vijftig kilometer ontstond er eindelijk een definitieve kopgroep, alleen waren de namen daarin niet zo spectalulair. BORA - hansgrohe vond ook dat er wel wat meer mocht gebeuren en besloten de knuppel in het hoenderhok te gooien. Voornamelijk onder leiding van (knecht) Wilco Kelderman werd er een verschroeiend tempo gereden in het peloton. Al gauw was het geen peloton meer, maar een groepje favorieten die de leiding in de etappe overnam van de vluchters. Zodra Kelderman zijn werk erop zat, volgde er een versnelling van Jai Hindley waar enkel Richard Carapaz, Vincenzo Nibali en verrassend genoeg ook Juan Pedro López een antwoord op hadden. Het viel daarna wel weer stil en de andere favorieten sloten weer aan totdat een verschroeiende demarrage van Richard Carapaz alles definitief aan stukken scheurde. López brak en verloor op die manier de maglia rosa. Hindley en Nibali bleven in het spoor en kwamen uiteindelijk weer bij Carapaz, met ook in hun wiel Simon Yates. Die had goed verstoppertje gespeeld en had nog een laatste snok in zijn benen en reed zo in de laatste kilometers weg van de drie en richting de etappezege. De leiding in het klassement voor de maglia rosa ging naar Carapaz. João Almeida hield de schade beperkt en mag daardoor vanaf gisteren in de maglia bianca fietsen. Er werden dus een hele hoop punten gescoord, voornamelijk door Richard Carapaz alsook Simon Yates en João Almeida.

De stand in de pool ziet er na de veertiende etappe als volgt uit:

1. Poek (170 punten)
1. yeahyeahyeah (170 punten)
3. AllemeMaglia's (156 punten)
4. jeroentjuhh (122 punten)
5. El Ninjo (99 punten)
6. McSavah (96 punten)
7. Poles Apart (95 punten)
8. LuukRamaker (92 punten)
9. Edgar18 (84 punten)
9. FinisTerra (84 punten)
9. Teunnis (84 punten)
12. Coma Cat (80 punten)
13. zaaf (66 punten)
14. Justus18 (59 punten)
15. PEC (56 punten)
16. TheBunk (53 punten)
17. DjFrankie (39 punten)

Gisteren een bergetappe, maar wel eentje waar de klassementsmannen helemaal niks mee gaan doen. Eigenlijk dus meer een overgangsetappe voor de avonturiers.

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 15

Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft. Waar de eerste zeventig kilometer een waar spektakel was, viel de koers daarna eerst een beetje dood, om vervolgens aan het begin van de slotklim al direct in een plooi te vallen. De strijd om in de kopgroep te komen was heftig en uiteindelijk bleken er twee renners gekozen door ons voor de maglia azzurra mee te zitten: Giulio Ciccone en Natnael Tesfatsion. Ook Koen Bouwman was het gelukt mee te zitten en kon zo genoeg punten sprokkelen om de maglia azzurra over te nemen van Diego Rosa. Ook Ciccone en Tesfatsion deed goede zaken in dat klassement en maken nu nog een kans op de eindwinst daarin. En voor degene die Ciccone hebben gekozen was het deze etappe sowieso al feest, want hij bleek overduidelijk de sterkste van de kopgroep en kwam solo als eerste over de streep. Tien punten binnen en het ziet er hoopvol uit voor de komende etappes. In de andere klassementen gebeurde er niks en dus weer tien punten voor Richard Carapaz, vijf punten voor Arnaud Démare en vijf punten voor João Almeida. Wie hebben die drie in hun team (op de juiste plek)? Jazeker, de huidige top-3. Ik denk dat er gekke dingen moeten gebeuren wil de winnaar een ander worden dan één van deze drie teams.

De stand in de pool ziet er na de vijftiende etappe als volgt uit:

1. Poek (190 punten)
1. yeahyeahyeah (190 punten)
3. AllemeMaglia's (176 punten)
4. jeroentjuhh (133 punten)
5. El Ninjo (114 punten)
6. McSavah (111 punten)
7. Poles Apart (110 punten)
8. Edgar18 (109 punten)
9. LuukRamaker (107 punten)
10. Teunnis (103 punten)
11. FinisTerra (99 punten)
12. Coma Cat (95 punten)
13. zaaf (82 punten)
14. Justus18 (74 punten)
15. TheBunk (68 punten)
16. PEC (56 punten)
17. DjFrankie (44 punten)

Vandaag een welverdiende rustdag. Dinsdag zal de strijd om de maglia rosa weer volledig losbarsten. Dat laatste klimmetje die dag ziet er smerig uit. Zin in!

geplaatst:
yeahyeahyeah schreef:
Intussen een ander tussenstandje op de rustdag

Doe ik meteen ook even de alle tussenstanden:

Maglia Rosa

1. Richard Carapaz 00:00
2. Jai Hindley +00:07
3. João Almeida +00:30
4. Mikel Landa +00:59
5. Domenico Pozzovivo +01:01
6. Pello Bilbao +01:52
7. Emanuel Buchmann +01:58
8. Vincenzo Nibali +02:58
9. Juan Pedro López +04:04
10. Guillaume Martin +08:02

Op papier maakt de top-8 nog kans op de eindzege, al denk ik dat we Bilbao en Buchmann wel kunnen wegstrepen, zeker gezien de betere positie van hun teamgenoten. Jai Hindley is de enige niet-gekozen renner in de top-4. De rest van de top-10 is ook niet gekozen (voor dit klassement).

Maglia Bianca

1. João Almeida 00:00
2. Juan Pedro López +03:34
3. Thymen Arensman +11:17
4. Santiago Buitrago +15:50
5. Pavel Sivakov +25:07

In dit klassement is er alleen gekozen voor Almeida en Tobias Foss. Die staat twaalfde op meer dan een uur, dus dat wordt niks meer qua truipunten. PEC moet hopen op dagsucces voor de Noor.

Maglia Ciclamino

1. Arnaud Démare 238
2. Mark Cavendish 121
3. Fernando Gaviria 117
4. Mathieu van der Poel 91
5. Alberto Dainese 81

De winnaar van dit klassement staat eigenlijk al vast, mits Démare niet uitvalt. Er is nog maar één redelijk vlakke etappe voor de sprinters, maar ook die etappe zie ik niet als een gegarandeerde massaspurt. Nee, hier gaat weinig meer gebeuren, buiten elke etappe vijf truipunten voor de Démare.

Maglia Azzurra

1. Koen Bouwman 109
2. Diego Rosa 92
3. Jai Hindley 62
4. Giulio Ciccone 58
5. Richard Carapaz 56

Dit is hét klassement waar de stand in de pool nog aardig door in de war geschud kan worden. Diego Rosa was gisteren zo abominabel bergop dat ik die eigenlijk wel weggestreept heb. De crux van dit klassement gaat zijn hoe vaak er iemand vanuit de vluchtgroep gaat winnen en hoe vaak de klassementsmannen. Nog een speciale vermelding voor mijn Eritrese vriend Natnael Tesfatsion op de zesde plek. Hij moet mijn meubelen de komende dagen gaan redden.

Trofeo Fast Team

1. BORA - hansgrohe 00:00
2. Bahrain - Victorious +01:02
3. Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux +11:49
4. Trek - Segafredo +28:53
5. INEOS Grenadiers +48:48

Het veelgekozen Bahrain - Victorious zit het niet-gekozen BORA - hansgrohe op de hielen. Dat wordt nog spannend de komende dagen!

Traguardi Volanti

1. Filippo Tagliani 78
2. Mattia Bais 45
3. Stefano Oldani 29
4. Diego Rosa 28
5. Julius van den Berg 22

Dit ziet er uit alsof het al beslist is. Sowieso is geen van deze vijf namen gekozen, dus dit klassement kunnen we vergeten.

Premio Fuga

1. Mattia Bais 617
2. Filippo Tagliani 581
3. Diego Rosa 301
4. Mirco Maestri 247
5. Samuele Rivi 172

Hier vinden we wél gekozen renners: Mattia Bais lijkt op weg naar een herhaling van vorig jaar. De andere gekozen renner, Samuele Rivi moet heel flink aan de bak om nog te winnen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe de puntentelling precies werkt, dus ik heb ook geen idee of Rivi nog daadwerkelijk kan winnen. Vlak daarachter vinden we trouwens ook nog Alessandro de Marchi.

Premio della Combattività

Deze prijs wordt aan het eind door een jury beslist, dus geen tussenstand. De dagprijzen gingen onder andere naar Lennard Kämna, Mattia Bais (2x), Thomas de Gendt, Alessandro de Marchi en Giulio Ciccone. Mattia Bais heeft wat dat betreft de beste papieren, maar is niet in dit klassement gekozen. Daarnaast waren de etappes waar hij deze prijs kreeg niet de meest gedenkwaardige etappes, dus ik zie hem niet als grootste kanshebber. Nee, de komende dagen zullen veel beslissender zijn.

Fair Play

1. Bahrain - Victorious 0
1. Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux 0
1. Cofidis 0
1. Team DSM 0
5. Astana Qazaqstan Team 20
5. Trek - Segafredo 20

Vier teams nog zonder boetes. Intermarché was veelvoudig door jullie gekozen. Bahrain - Victorious en Team DSM beiden éénmaal.

geplaatst:
Rustdag in de Giro; tijd om de gedachten te verplaatsen naar de finale van de CL.

Zaterdag 28 mei 21:00 uur

Liverpool - Real Madrid

Graag prognoses op tijd per pm of in dit topic. Vlak na de aftrap zal ik alle prognoses hier publiceren.

Mijn prognose plaats ik alvast hier:

Liverpool - Real Madrid 2-2

geplaatst:
Teunnis schreef:
Nog een speciale vermelding voor mijn Eritrese vriend Natnael Tesfatsion op de zesde plek. Hij moet mijn meubelen de komende dagen gaan redden.

Ritiro Natnael Tesfatsion

geplaatst:
Mijn man Ciccone kon het ook niet bijwerken. Lijkt een Maglia Azzurra te gaan worden voor Nederland.

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 16

Spettacolo! Dit was een rit om van start tot finish aan het beeldscherm gekluisterd te zitten. We begonnen de dag met een kopgroepje om te lachen. Mark Cavendish, Mathieu van der Poel, Thomas de Gendt; dat soort namen. De vlakke aanloop in deze etappe verleidde deze mannen er toe om mee te springen. Je kunt Cavendish zijnde maar beter de bergen in deze etappe beginnen met een voorsprong. Doordat de kopgroep niet serieus te nemen was (voor de etappezege in deze loeizware bergrit), kregen we weer een hele andere koers zodra het omhoog ging. Een continue strijd om mee te zitten en een tactisch steekspel om de maglia azzurra. Giulio Ciccone trok initieel aan het langste eind en leek ook plots de grootste kanshebber op de eindwinst in dit klassement door als eerste boven te komen op de eerste berg van de dag. In de daaropvolgende afdaling draaiden de kansen weer 180 graden in het voordeel van Koen Bouwman, toen hij met nog zeven anderen er vandoor muisde. Die groep renners behield de voorsprong op de achtervolgende groep (met Ciccone) en het peloton. Op de Mortirolo bleven de sterksten van de kopgroep over, inclusief Koen Bouwman, die zo belangrijke punten kon binnenslepen voor de maglia azzurra. In het peloton nam Astana Qazaqstan Team de regie over aan het eind van de Mortirolo-beklimming. Gezien de kopman van die ploeg waren de bedoelingen vrij duidelijk: aanvallen in de steile en technische afdaling ná de Mortirolo. Dat geschiedde en leidde tot een valpartij en tijdverlies voor Domenico Pozzovivo. De kleine Italiaan kan ook nooit een ronde rijden zonder te vallen. Kelderman². Voor de renners aan de laatste pittige klim van de dag begonnen, was er eerst nog een ongecategoriseerd klimmetje van 5,6 kilometer aan 8,2% gemiddeld en een stuk van 16%. Degene die over de categorisatie van de klimmetjes gaat moet dronken zijn geweest. Anyway, de klim was zwaar genoeg om Koen Bouwman in de kopgroep te lozen, maar zijn rit was al geslaagd dankzij de uitgebreide voorsprong in het bergklassement. De rest bleef wel bij elkaar in de kopgroep, al had Lennard Kämna een slim plannetje bedacht door in de afdaling erna weg te rijden en zo met een voorsprong aan de laatste klim te beginnen. Die klim was in de eerste helft nog niet zo zwaar en Kämna kon met zijn hardrijdersbenen zijn voorsprong mooi uitbouwen. Maar zodra het zwaar begon te worden slinkte zijn voorsprong snel. Initieel was het Thymen Arensman die in zijn eentje op jacht ging naar Kämna, maar later kreeg hij gezelschap van Jan Hirt. Wout Poel, een ander lid van de kopgroep, ging juist in tegengestelde richting. Hij liet zich terugzakken, want inmiddels was duidelijk dat zijn ploeg Bahrain - Victorious, met kopman Mikel "Morele Winnaar" Landa, de meest snode plannen van de dag had. Het team is al de hele Giro indrukwekkend, maar vandaag waren ze al helemaal op afspraak. Het leidde tot flink tijdverlies voor onder andere Emanuel Buchmann en Juan Pedro López. Zodra het aan de kopman zelf was, moesten ook João Almeida en Vincenzo Nibali lossen en bleven, naast Landa, enkel Jai Hindley en maglia rosa Richard Carapaz over. Ondertussen was het voorin ook retespannend: nadat Hirt en Arensman wegreden van Kämna, kwam er nóg een extra versnelling van Hirt en leek Arensman gezien. Maar Arensman gaf zich niet gewonnen en hield de achterstand eerst beperkt en later werd de achterstand zelfs kleiner en kleiner. Toch kwam hij net te kort en zag hij Hirt voor zich uit met de handen in de lucht. Een ruime minuut later kwamen de drie sterkste kopmannen richting de streep en in het sprintje tussen de vedetten pakte Hindley de derde plek en daarmee vier belangrijke bonificatieseconden. Wat betreft de punten voor gekozen renners, was het weer vooral Richard Carapaz die goede zaken deed met zijn vierde plek en behoud van de maglia rosa, en kregen Arnaud Démare en João Almeida weer kostbare sprokkelpuntjes voor het ontvangen van een maglia.

Lol, ik heb het geprobeerd bondig te houden. Niet te doen.

De stand in de pool ziet er na de zestiende etappe als volgt uit:

1. Poek (224 punten)
1. yeahyeahyeah (224 punten)
3. AllemeMaglia's (203 punten)
4. jeroentjuhh (143 punten)
5. El Ninjo (139 punten)
6. Poles Apart (137 punten)
7. LuukRamaker (136 punten)
8. McSavah (133 punten)
9. Edgar18 (131 punten)
10. Teunnis (125 punten)
11. FinisTerra (121 punten)
12. Coma Cat (120 punten)
13. zaaf (104 punten)
14. Justus18 (82 punten)
15. TheBunk (78 punten)
16. PEC (56 punten)
17. DjFrankie (49 punten)

Vandaag opnieuw klimmen. Dit keer eentje waarop met koeienletters "vluchters" staat geschreven. Meteen klimmen vanaf de start en daarna een ellendig lange vallei. In die vallei zal de kopgroep waarschijnlijk een voorsprong van tientallen minuten verzamelen. In het klassement zie ik weinig gebeuren tot de laatste klim van de dag, die is niet heel erg lang maar wel pittig. Of ik zit er compleet naast en de openingsklim gaat gebruikt worden voor een enorme coupe. Nee, dat is ijdele hoop.

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 17

Deze Giro begint een beetje een herhaling van zetten te worden. Al was het dit keer zonder leuke strijd om in de vluchtgroep te zitten. Een saai groepje met de voorspelbare namen. Even leek het alsof het peloton ze kort wilde houden, maar helemaal aan het eind van de vallei kreeg de kopgroep de voorsprong die het nodig zou hebben. Koen Bouwman stelde zijn blauwe trui weer wat zekerder. Gelukkig was daar nog Mathieu van der Poel, altijd in voor een verrassing. Hij leek vrij kansloos in de kopgroep in dit hooggebergte, maar ging er voor de laatste klim vol voor en even leek het erop alsof hij echt kans zou maken. Helaas won de logica en ging eerst Gijs Leemreize en later ook Santiago Buitrago hem voorbij. Laatstgenoemde bleek op die laatste klim de beste benen te hebben en bleef ook in de korte afdaling erna zijn tegenstanders voor. In de groep der favorieten was er ook een klein detail net anders: op het moment dat João Almeida weer eens aan de rekker hing, waren er nog knechten over (van INEOS Grenadiers en Bahrain - Victorious) en dus konden ze de Portugees eindelijk eens écht op achterstand rijden. Ook Vincenzo Nibali verloor vandaag flink wat tijd. Van de gekozen renners was het alweer Richard Carapaz als grote winnaar. Mikel Landa liet nog kostbare punten en seconden liggen door in het eindsprintje op zes seconden te worden gereden. Zo ga je dus nooit een eindronde winnen, Mikel. In ons pooltje ook op het eerste oog status quo, maar op het tweede oog toch een subtiele verandering: LuukRamaker steeg van de zevende plek naar de vierde plek, terwijl jeroentjuhh precies dezelfde weg achteruit bewandelde.

De stand in de pool ziet er na de zeventiende etappe als volgt uit:

1. Poek (256 punten)
1. yeahyeahyeah (256 punten)
3. AllemeMaglia's (229 punten)
4. LuukRamaker (163 punten)
5. El Ninjo (160 punten)
6. Poles Apart (159 punten)
7. jeroentjuhh (155 punten)
8. McSavah (154 punten)
9. Edgar18 (152 punten)
10. Teunnis (146 punten)
11. FinisTerra (142 punten)
12. Coma Cat (141 punten)
13. zaaf (127 punten)
14. Justus18 (87 punten)
15. TheBunk (84 punten)
16. PEC (56 punten)
17. DjFrankie (54 punten)

Morgen gaan we sprinten, tenzij de sprintploegen er weinig energie meer voor hebben én er een fantastische sterke kopgroep ontstaat. Dus waarschijnlijk zien wie Mattia Bais en Filippo Tagliani 140 kilometer voorop met een peloton dat op slakkengang alsnog op tijd de koplopers inhaalt voor een massasprint. Het enige positieve aan morgen is dat Mark Cavendish duidelijk nog fit genoeg is om het Arnaud Démare moeilijk te maken.

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 18

Zat ik gisteren nog te klagen over voorspelbaarheid en voorspelde ik voor vandaag voorspelbaarheid in de overtreffende trap, worden we vandaag keer op keer verrast! Dat begon al in de ochtend, nog voor de renners vertrokken waren met groot nieuws: drager van de maglia bianca en #4 in het algemeen klassement, João Almeida, heeft corona en ging dus niet meer van start. Daardoor zijn er nu een hoop teams waar drie van de vier voorspelde maglia's de koers hebben (moeten) verlaten. De grootste pechvogel is DjFrankie, in zijn team zijn alle vier de voorspelde maglia's al vertrokken. Maar niet alleen buiten de koers kregen we vandaag verrassing. Waar ikzelf na twintig kilometer dacht het wel gezien te hebben en alleen nog van plan was het sprintje terug te kijken, hadden de renners hele andere plannen. Het begon ermee dat het peloton nerveus begon te worden of ze de koplopers wel op tijd zouden terughalen. Het kopgroepje van vier bevatte vooral hardrijders, zoals Edoardo Affini en Dries de Bondt. Met nog zo'n dertig kilometer te gaan begon het peloton zich zorgen te maken en zette de tandwielen een versnelling hoger. Maar het gevolg was heel anders dan verwacht: het peloton kwam nauwelijks dichterbij de voorste vier, maar tegelijkertijd brak het in het peloton door het hoge tempo. Duidelijk dat we in de derde week zitten. Het grootste slachtoffer van de breuk in het peloton: Juan Pedro López, juist net degene die vanochtend het hardst stond te juichen om het nieuws van Almeida. De maglia bianca zal hij vermoedelijk niet meer verliezen, maar hij verloor vandaag wel meer dan tweeënhalve minuut. Nu wordt het toch nog een beetje spannend in dat klassement, met Santiago Buitrago en Thymen Arensman binnen zeven minuten. Ondertussen ging het peloton full retard om de koplopers proberen in te lopen, maar de knechten van de sprintersploegen konden het niet bolwerken. En dus gingen we sprinten met vier. Dries de Bondt had daarvan vandaag de rapste sprinterbenen en finishte nipt voor Edoardo Affini. Het peloton, waar Alberto Dainese het sprintje voor de eer won, finishte op veertien seconden. In het pooltje slechts twee renners in de punten: tien puntje voor Arnaud Démare (zesde in de etappe en drager van de maglia ciclamino) en ook tien punten voor Richard Carapaz (drager van de maglia rosa).

De stand in de pool ziet er na de achttiende etappe als volgt uit:

1. Poek (276 punten)
1. yeahyeahyeah (276 punten)
3. AllemeMaglia's (249 punten)
4. LuukRamaker (173 punten)
5. El Ninjo (170 punten)
6. Poles Apart (169 punten)
7. jeroentjuhh (165 punten)
8. McSavah (164 punten)
9. Edgar18 (162 punten)
10. Teunnis (156 punten)
11. FinisTerra (152 punten)
12. Coma Cat (151 punten)
13. zaaf (137 punten)
14. Justus18 (87 punten)
15. TheBunk (84 punten)
16. PEC (56 punten)

Nog twee bergetappes en dan de afsluitende tijdrit in Verona. Ik heb slecht nieuws voor jullie: die twee bergetappes zien er erg matig uit. Morgen één kek bergje, maar daarna nog zo'n 40 kilometer in dalende of vlakke lijn om af te sluiten met een hele slappe slotklim. Dit wordt een dag waar middelmatige vluchters kans gaan maken. In het algemeen klassement gaat niks, maar dan ook echt helemaal niks, gebeuren. Hopelijk kan Mathieu van der Poel er nog wat jeu aan geven.

geplaatst:
Nog iets meer dan een dag en dan is de finale: Gretz, herman, jeroentjuhh, johan de witt en laxus11.

geplaatst:
3-2 Liverpool

geplaatst:
Plaatsing van prognoses gebeurt na de aftrap

geplaatst:

geplaatst:
Alle prognoses:

Ajax&Litmanen1 1 - 2
dumb_helicopter 1 - 2
Gretz 0 - 0
happie 2 - 1
herman 2 - 0
j0enne 1 - 2
jeroentjuhh 2 - 4
johan de witt 3 - 2
jordidj1 0 - 2
Joy4ever 1 - 1
Justus18 2 - 2
laxus11 1 - 3
martijn011 1 - 1
mjk87 0 - 2
stinissen 3 - 1
TheBunk -
vigil 2 - 2

geplaatst:
De finale is gespeeld; het seizoen zit er op. Zeven spelers hebben de juiste winnaar voorspeld, waarbij jordidj1 en mjk87 ook goed hadden voorzien dat Liverpool niet zou scoren.

Finale
01 jordidj1 28
01 mjk87 28
03 jeroentjuhh 20
03 Ajax&Litmanen1 20
03 j0enne 20
03 laxus11 20
03 dumb_helicopter 20
08 stinissen 8
08 Joy4ever 8
08 martijn011 8
08 happie 8
08 Gretz 8
13 herman 0
14 vigil 0
15 TheBunk 0
16 Justus18 0
17 johan de witt 0

Toen de finale begon maakten op basis van de ingeleverde prognoses nog 4 deelnemers kans op de eindoverwinning, maar uiteindelijk gebeurde er aan de top van het klassement niet zo veel meer. Met anderhalf punt verschil is de overwinning in de MoMeMuMe-CLpoel 21-22 voor laxus11. Gefeliciteerd!

Eindstand
(01) 01 laxus11 672,5
(02) 02 Ajax&Litmanen1 671
(03) 03 dumb_helicopter 648
(06) 04 jordidj1 641,5
(07) 05 j0enne 631,5
(04) 06 happie 629,5 +
(04) 07 herman 621,5
(09) 08 Gretz 616 d
(07) 09 vigil 611,5
(10) 10 johan de witt 605
(12) 11 martijn011 603
(11) 12 Justus18 600,5
(14) 13 jeroentjuhh 598,5
(13) 14 stinissen 592
(16) 15 Joy4ever 543
(15) 16 TheBunk 540 d
(17) 17 mjk87 518,5 d

+ = 2 wedstrijden gemist
d = 1 dag gemist

Rondewinnaars
Ronde 1: luigifort (84)
Ronde 2: Ajax&Litmanen1 (83)
Ronde 3: Ajax&Litmanen1 (92)
Ronde 4: Gretz en laxus11 (99)
Ronde 5: luigifort (86)
Ronde 6: Justus18 (93)
1/8 finale (h): laxus11 (76,5)
1/8 finale (t): martijn011 (45)
1/4 finale (h): vigil (48)
1/4 finale (t): happie (38)
1/2 finale (h): jordidj1/herman/Ajax&Litmanen1/happie/j0enne/johan de witt (45)
1/2 finale (t): laxus11 (51)
Finale: jordidj1 en mjk87 (28)

geplaatst:
Goed gedaan, Lex!

geplaatst:
Ik ben er op zich nog wat vroeg mee, maar wou met wat vrienden voor het komende WK voetbal een pronostiek/poule in elkaar steken. Kwestie van het warm water niet te willen uitvinden, dacht ik dat daar wel tooltjes of iets dergelijks voor bestaan. Dat lijkt echter niet zo gemakkelijk te vinden zijn (of ik zoek op de verkeerde termen), maar wat ik zoek is het volgende:
- iets waar je met meerdere mensen tegelijkertijd aan kunt meedoen
- je geeft per te spelen match een pronostiek in en de site/Google Sheets/Excel/... berekent automatisch hoeveel punten je krijgt
- een klassement met de deelnemers
- eventueel nog wat extra bonusvragen zoals "wie wordt topscorer"

Ben ik inderdaad te vroeg en moet ik gewoon een maand voor het zover is nog eens beginnen zoeken of heeft iemand hier een goede tip? Ik ben op een aantal betalende sites gekomen, maar die zijn nogal bijzonder prijzig voor het aantal deelnemers (minder dan 10) waar ik me op richt.

PS: ik heb ook nul komma nul ervaring met dit, dus misschien onderschat ik het wel gewoon enorm hard Op mijn vorig werk hadden ze voor het EK zoiets, maar dat is nu niet echt een optie.

geplaatst:
Gefeliciteerd Lex!

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 19

Terwijl de wielrenners allemaal al weer thuis op de bank zitten, moet ik me nog door de laatste drie etappes heen zwoegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit de minst interessante Giro in jaren vond en de laatste etappes kon me eigenlijk niet zoveel meer schelen. Zoals ik had voorspeld, gebeurde er vrijdag vrij weinig en was het aan matige vluchters om voor de dagzege te strijden. Gelukkig bracht het slot nog spektakel, mede dankzij dronken parcoursontwerpers. Koen Bouwman deed zijn beste Verstappen-imitatie en liet iedereen kansloos achter in de bocht. Mauro Schmid had ook nog een sterke Hamilton-imitatie na afloop. En verrek, zelfs de klassementsmannen probeerden het nog met wat speldenprikjes in de slotklim. Maar de berg was er niet naar om echt weg te kunnen rijden. Al zorgde De Bocht toch voor wat secondenverschillen. Oh ja, er was ook nog Guillaume Martin met een Guillaume Martin-imitatie. Levert toch maar weer mooi vier hele punten op. Ik zie Poek en yeahyeahyeah al zenuwachtig worden. Trouwens ook de eerste puntjes voor Attila Valter, ondanks dat hij gewoon rechtdoor bleef rijden bij De Bocht. Misschien maar beter ook.

De stand in de pool ziet er na de negentiende etappe als volgt uit:

1. Poek (297 punten)
1. yeahyeahyeah (297 punten)
3. AllemeMaglia's (267 punten)
4. LuukRamaker (189 punten)
5. El Ninjo (183 punten)
5. Poles Apart (183 punten)
7. McSavah (177 punten)
8. Edgar18 (175 punten)
9. jeroentjuhh (174 punten)
10. Teunnis (169 punten)
11. FinisTerra (165 punten)
12. Coma Cat (164 punten)
13. zaaf (154 punten)
14. Justus18 (87 punten)
15. TheBunk (85 punten)
16. PEC (63 punten)

Nog één laatste bergetappe. Zou het wat uitmaken? In ieder geval gaat het weer een snoozefest worden tot aan de laatste klim. Niet alleen omdat er weer een ellending lange vallei voor ligt, maar dit keer ook omdat die klim zo loeisteil is, dat echt niemand het aandurft om zijn kruit al eerder te verschieten.

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 20

Het was weer eens een Nederlandse dag in de kopgroep. Alleen waren ze dit keer niet zo sterk. Nee, de twee sterksten uit de kopgroep luisterden deze etappe naar de namen Domen Novak en Alessandro Covi. Laatstgenoemde ging er al op de Pordio, de voorlaatste klim, in zijn eentje vandoor. Gekkenwerk, zou ik hem hebben gezegd. Gelukkig voor hem kwam de concurrentie van Domen Novak. Oké, het is een Sloveen en hij rijd voor Bahrain - Victorious, maar Covi heeft alleen al in zijn linkerteen meer talent dan Novak. Omdat de klassementsmannen weer eens slappe hap was, was deze tweestrijd er ook een om de dagzege. En gelukkig won Covi. Let op, die naam gaan we de komende jaren nog vaak horen. Daarachter was het wachten op de Fedaia. Of preciezer: de laatste vijf kilometer van de Fedaia. Vanaf daar was er geen reden meer om krachten te sparen en zou de Giro definitief beslist worden. En de beslissing is dat deze Giro de winnaar krijgt die het verdiend: Jai Hindley liet Richard Carapaz hélemaal geparkeerd achter en greep de macht. Hij is de nieuwe drager van de maglia rosa. Dat worden veel punten voor... voor helemaal niemand. En zo gaan drie van de vier maglia's naar een ongekozen renner. We mogen ons diep schamen... Vandaag de meeste punten voor degenen die Giullio Ciccone voor de maglia azzurra hebben, hij werd nog knap derde.

De stand in de pool ziet er na de twintigste etappe als volgt uit:

1. Poek (302 punten)
1. yeahyeahyeah (302 punten)
3. AllemeMaglia's (272 punten)
4. LuukRamaker (189 punten)
5. Poles Apart (185 punten)
6. Edgar18 (183 punten)
6. El Ninjo (183 punten)
8. jeroentjuhh (179 punten)
9. McSavah (177 punten)
10. Teunnis (169 punten)
11. FinisTerra (165 punten)
12. Coma Cat (164 punten)
13. zaaf (154 punten)
14. Justus18 (95 punten)
14. TheBunk (95 punten)
16. PEC (63 punten)

Morgen nog een tijdritje, maar het doet er weinig meer toe. Wellicht dat Pello Bilbao nog over Vincenzo Nibali heen kan wippen naar de vierde plek in het algemeen klassement. Normaal best een prestatie, de vierde plek in een grote ronde, maar deze editie is daar weinig eer mee te halen. Nibali, op acht minuten gereden door Jai Hindley en moeten strijden met Jan Hirt. Wat een armoe...

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Tappa 21

Een tijdrit. Mijn favoriete onderdeel. Ene Matteo Sobrero won. Hebben we dat ook weer gehad. En Richard Carapaz haalde nog net de top-10, maar in het algemeen klassement veranderde er zo goed als niks. Er is dus in deze laatste etappe één schamel puntje uitgedeeld. We sluiten af in stijl.

In deze update enkel de etappepunten van de laatste etappe meegerekend. De punten voor de eindklassementen volgen een andere keer, want ik moet er nu vandoor!

De stand in de pool ziet er na de eenentwintigste etappe als volgt uit:

1. Poek (303 punten)
1. yeahyeahyeah (303 punten)
3. AllemeMaglia's (273 punten)
4. LuukRamaker (190 punten)
5. Poles Apart (186 punten)
6. Edgar18 (184 punten)
6. El Ninjo (184 punten)
8. jeroentjuhh (179 punten)
9. McSavah (178 punten)
10. Teunnis (170 punten)
11. FinisTerra (166 punten)
12. Coma Cat (165 punten)
13. zaaf (155 punten)
14. Justus18 (95 punten)
14. TheBunk (95 punten)
16. PEC (63 punten)

Voor de duidelijkheid: dit is nog NIET de eindstand. Er zijn nog een hoop klassementspunten uit te delen.

geplaatst:
Oei, de Giro-organisatie is vergeten de Premio della Combattività uit te delen. De jury gaat in beraad wat we hiermee doen. Ondertussen is iedereen in uiterste spanning: wie heeft er nou het pooltje gewonnen?

geplaatst:
Il Gioco delle Classifiche de Giro d’Italia - Il Finale

De jury heeft er de Nederlandse Wikipedia erbij gepakt en zag daar de naam Mathieu van der Poel staan. Dat kan ook alleen maar het juiste antwoord zijn op de vraag wie de meest strijdlustige renner in deze Giro was, dus gaan we er gewoon van uit dat Matje hem gewonnen heeft. Niet dat het veel uitmaakt: wonder boven wonder heeft niemand de naam Mathieu van der Poel genoemd in dit klassement. Mathieu van der Poel is überhaupt niet genoemd. Wat een kenners hier...

Anyway, de laatste punten worden uitgedeeld. Geen 200, maar slechts 90 punten voor Richard Carapaz. Ook nog een leuke 80 punten voor Mikel Landa. De andere drie genoemde renners voor de maglia rosa hebben Verona niet gehaald. Ook in het klassement voor de maglia ciclamino veel uitvallers. Alleen Arnaud Démare bleef op zijn fiets, wint het klassement en bezorgd de mensen die vertrouwen in hem hadden 100 punten. Bij de maglia azzurra haalt ook maar één gekozen renner de punten, 40 punten voor Giulio Ciccone met zijn tweede plek. De maglia bianca is helemaal een troosteloos verhaal. João Almeida stapte met corona af en Tobias Foss werd op zo'n drie uur achterstand gereden en dus geen punten.

In de nevenklassementen kon je nog behoorlijk wat punten halen als je Bahrain - Victorious had gekozen voor de Trofea Fast Team. INEOS Grenadiers leverde je nog 10 troostpunten op, ook al waren ze compleet kansloos in het ploegenklassement. Verder pakt Mattia Bais zijn tweede Premio Fuga op rij en pakt daarmee 10 punten, en zijn Bahrain - Victorious, Cofidis en Team DSM boeteloos de Giro doorgekomen en winnen daarmee Fair Play.

Daarmee komen we tot de volgende eindstand:

1. yeahyeahyeah (553 punten)
2. Poek (503 punten)
3. AllemeMaglia's (463 punten)
4. Edgar18 (364 punten)
5. LuukRamaker (340 punten)
6. jeroentjuhh (329 punten)
7. McSavah (328 punten)
8. Poles Apart (326 punten)
9. Teunnis (320 punten)
10. El Ninjo (284 punten)
11. FinisTerra (266 punten)
12. Coma Cat (265 punten)
12. TheBunk (265 punten)
14. zaaf (255 punten)
15. Justus18 (145 punten)
16. PEC (113 punten)
17. DjFrankie (64 punten)

Mijn felicitaties aan yeahyeahyeah! Duidelijk de grootste kenner onder ons. De rest van het podium was ook wel afgetekend. Iedereen daaronder moet zich goed gaan afvragen wat er nou precies mis ging.

geplaatst:
Ik had een lichte antipathie richting Bahrain Victorious niet mijn beslissingen moeten laten beïnvloeden Maar gefeliciteerd yeah 3x! En bedankt Teunnis voor het spel met de originele insteek. Ik speel heel veel wielerspellen maar deze variant was ik nog niet tegengekomen.

geplaatst:
Dank Teunnis, inderdaad een originele insteek en mooie verslagen bij de etappes!

geplaatst:
Teunnis bedankt, proficiat yeahyeahyeah, DjFrankie gaat er met de Giro-versie van de Wim Vansevenant Award vandoor zie ik, ook gefeliciteerd

Met de Dauphiné al in aantocht is het niet lang tot de Tour begint. Spelen we dan weer?

geplaatst:
Dank Teunnis voor deze leuke variant....op naar een Tour editie zou ik zeggen.

geplaatst:
Ja, leuk spel Teunnis. Dank!

En felicitaties aan de drie nog grotere kenners dan ik . Je ziet, met zo'n mainstream team kun je nog best een eind komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:47 uur

geplaatst: vandaag om 08:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.