MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Ik zal nog 'ns wat zeggen.

Wel zuur, 25 km voordat de bergen beginnen. Gesink reageerde in ieder geval lekker nuchter.

Wat een drama.

Ook voor mijn pool trouwens. Ik heb nu alle hoop gevestigd op Nibali en Taaramae, wat betreft de klassementsrenners.

Het grote nieuws was de grote valpartij om 16.44 uur. Wie daar allemaal last van hebben gehad zou ik niet weten, want ik zat toen zelf op de fiets (van werk naar huis). Het is duidelijk dat een aantal sprinters niet mee konden sprinten. De grotere consequenties zullen er voor de klassementen zijn en speculaties daarover leiden alleen maar tot reacties die beter in het algemeen sporttopic kunnen worden geplaatst.
Met Sagan (30 punten) als winnaar zal iedereen in de poel vrede hebben. Nicolage Rico pakt met Greipel (12), Goss (10) en Cancellara (10) in de ploeg wederom de dagprijs en verstevigt zijn eerste plek.

Plaats Naam Totaal (+etappe6 onder voorbehoud)

1. Nicolage Rico 409 (+62)
2. L_T_B 392 (+52)
3. DJFrankie 344 (+50)
4. Joy4ever 288 (+52)
5. Teunnis 286 (+52)
5. Justus18 286 (+52)
7. Paap_Floyd 257 (+42)

En dan weer terug naar Wimbledon: Sorry Teunnis.

Wat een hectiek gisteren! Gelukkig is mijn selectie er redelijk vanaf gekomen. Alleen Vino's klassement is nu helemaal naar de klote, voor zover dat nog niet het geval was

Had je serieus Vino als klassementsrenner?

Min of meer wel ja... Maar als hij het als klassementsrenner niet waar kan maken zal hij zeker proberen voor een etappeoverwinning te gaan, dus daarom durfde ik de gok wel aan.

Op sportpools.net Wimbledon 113e geworden van de 789 deelnemers (en als Murray gisteren had gewonnen was het misschien nog iets beter geweest). Als ik mee had gedaan met de poule van Moviemeter (derde in het eindklassement), zou ik daar vierde zijn geworden. Ik ben daar wel tevreden over.
Morgen weer wat meer nieuws over mijn toerpoel.

Alsnog 715e geworden met Wimbledon, hoger dan verwacht en nog boven Paap

Na afgelopen weekend waren er nog 178 renners in koers, dat wil zeggen dat er 20 zijn uitgevallen. Na Rojas, Kittel, Danielsen (Joy4ever) en Poels (Paap_Floyd), die al eerder waren uitgevallen, behoren ook Sam. Sanchez (in ieders ploeg) en Hesjedal (in niemands ploeg) daarbij. Vandaag is er met Di Gregorio een 21e uitvaller, omdat hij is aangehouden in het kader van een dopingonderzoek. In onze poel is dat 13 punten waard, maar niemand heeft deze renner in de ploeg.

Na de tijdrit van gisteren is de tussenstand:

Plaats Naam Totaal

1. Nicolage Rico 604
2. L_T_B 583
3. DJFrankie 489
4. Justus18 436
5. Joy4ever 433
6. Teunnis 428
7. Paap_Floyd 407

Sagan (126), Wiggins (101), Evans (34), Cavendish (31) en Nibali (18) heeft iedereen.
De verschillen worden vooral gemaakt door:
Greipel (74): niet in de ploeg van DJFrankie
Goss (40): niet in de ploeg van L_T_B en Paap_Floyd
Cancellara (135): in de ploeg van Nicolage Rico, L_T_B en DJFrankie
Froome (46): in de ploeg van Nicolage Rico en L_T_B
Boasson Hagen (30): in de ploeg van L_T_B
Chavanel (16): in de ploeg van Joy4ever en Paap_Floyd
Taaramäe (12): in de ploeg van Justus18
En verder wordt er met allerlei renners puntjes gesprokkeld (deelnemers krijgen per p.m. meer gespecificeerde uitslagen).

Opmerkelijk vind ik toch het herstel van Wiggins en in zijn kielzog het goede presteren van Froome.
Opvallend is het goede presteren van Nicolage Rico. Hij doet het dit jaar in vrijwel elke poel uitzonderlijk goed.

Ik ga dit jaar wel dramatisch met pools. Al klim ik wel telkens op het eind uit het dal (bij het EK was er nog even kans op dikke prijzen als Italië had gewonnen). Nu moet ik vooral hopen op Brajkovic (de hoop in Cobo en Valverde heb ik al opgegeven).

Teunnis schreef:
Alsnog 715e geworden met Wimbledon, hoger dan verwacht en nog boven Paap
LOL ja, ik had geen Federer

Justus18 schreef:
Opvallend is het goede presteren van Nicolage Rico. Hij doet het dit jaar in vrijwel elke poel uitzonderlijk goed.

In de laatste etappes sprint ik hem (weer) voorbij.

Maar in deze poule kan ik niet vergeten de finale in te vullen.

L_T_B zal het dit keer niet van de laatste etappes moeten hebben. Met Scarponi (12) zet hij dus direct de aanval in op Nicolage Rico. Verstandig, want Scarponi heb ik ook in mijn ploeg.
Van Den Broeck levert vandaag 2 punten op en daarmee zijn alle verschillen in onze poel verklaard met Wiggins (10) in het geel en Sagan (5) in het groen.

Plaats Naam Totaal (+etappe10)

1. Nicolage Rico 621 (+17)
2. L_T_B 610 (+27)
3. DJFrankie 504 (+15)
4. Justus18 463 (+27)
5. Joy4ever 450 (+17)
6. Teunnis 445 (+17)
7. Paap_Floyd 422 (+15)

Afstapper T. Martin deed mee in de ploegen van Joy4ever, Paap_Floyd, L_T_B en DJFrankie.

Gaat L_T_B me met 1 punt voorbij omdat zijn renner F. Schleck op doping betrapt is.

Laat ik ook hier maar weer eens een tussenstand plaatsen:

Plaats Naam Totaal (+punten van de rustdag)

1. L_T_B 792 (+13)
2. Nicolage Rico 791
3. DJFrankie 655 (+13)
4. Justus18 621
5. Joy4ever 613
6. Teunnis 608
7. Paap_Floyd 570

Er zullen niet veel toerpoels zijn waarbij je ook op een rustdag punten kunt verdienen

Na de Koninginnerit van de Pyreneeën is de stand onveranderd, behalve dan dat iedereen er 15 punten bij krijgt voor Wiggins en Sagan.

In etappe 17 maakte Nicolage Rico duidelijk dat die grap met die dopingpunten nu wel lang genoeg heeft geduurd. Met Valverde (25), Wiggins (20), Froome (12), VDB (5), Sagan (5) en Nibali (4) pakt hij met 71 punten de dagprijs en slaat hij een gat met L_T_B. Er zullen heel gekke dingen moeten gebeuren wil Nicolage Rico de poel niet winnen.
DJFrankie rijdt op een comfortabele derde plek, terwijl ook Teunnis een goede dag heeft (van plek 6 naar plek 4)

Plaats Naam Totaal (+etappe16; +etappe17)

1. Nicolage Rico 877 (+15; +71)
2. L_T_B 848 (+15; +41)
3. DJFrankie 724 (+15; +54)
4. Teunnis 682 (+15; +59)
5. Justus18 665 (+15; +29)
6. Joy4ever 662 (+15; +34)
7. Paap_Floyd 614 (+15; +29)

De komende dagen heb ik weinig tijd voor tussenstanden. De eindstand plaats ik op maandagavond.

Ik heb m'n team helemaal verkeerd samengesteld. Haal mijn naam alsjeblieft weg hahaha

De naam van die knakker op plaats 6 mag dan ook gelijk weggehaald worden

Jij kan nog een beetje naar boven kijken. Vierde plek is nog haalbaar zelfs

Goh, in die pool van Sportpools ga ik steeds lekkerder. Eergisteren heeft Vino zijn eerste punten binnegehaald en gisteren sloeg Valverde zijn slag.

De enige renners die me nog bijna niks hebben opgeleverd zijn Coppel en Porte. Hopelijk hebben die morgen nog succes. Porte hoeft zich nu niet meer te sparen voor Wiggins, dus wie weet zit er wat moois in.

Door de vroege finish vandaag (en wat een spectaculaire!) heb ik onverwacht toch tijd voor een tussenstand.
De dagprijzen gaan naar de sprintploegen van DJFrankie, Joy4ever en Justus18 met Cavendish (25), Sagan (15), Goss (12), Wiggins (10) èn Farrar (5).
In de poel verstevigen Nicolage Rico en DJFrankie hun eerste en derde plek.

Plaats Naam Totaal (+etappe18)

1. Nicolage Rico 939 (+62)
2. L_T_B 898 (+50)
3. DJFrankie 791 (+67)
4. Teunnis 744 (+62)
5. Justus18 732 (+67)
6. Joy4ever 729 (+67)
7. Paap_Floyd 664 (+50)

@ Paap_Floyd: Uitgerekend in de enige wedstrijd ter wereld waarbij de laatste plek ook als een bijzondere prestatie wordt gezien, wil je opgeven
Ik heb wel eens bedacht dat de laatste renner in het algemeen klassement ook een puntje zou mogen opleveren. Per dag zouden er dan 100 punten te verdelen zijn in plaats van 99, maar er zijn te veel praktische bezwaren.

De rode lantaarn is tegenwoordig ook niet zo prestigieus meer hoor

De uitslag van mijn toerpoeltje:

Plaats Naam Totaal (+klassement)

1. Nicolage Rico 1547 (+506)
2. L_T_B 1439 (+447)
3. Teunnis 1285 (+451)
4. DJFrankie 1244 (+366)
5. Justus18 1236 (+412)
6. Joy4ever 1234 (+415)
7. Paap_Floyd 1104 (+360)

Na voor het poeltje weinig spannende etappes weet Teunnis dankzij het matige klassement van DJFrankie een plekje te winnen.

De perfecte ploeg haalt 1993 punten en bestaat uit de volgende renners:

1. Wiggins 425
2. Sagan 279
3. Froome 165
4. Van Garderen 157
5. Voeckler 135
6. Cancellara 135
7. Greipel 106
8. Nibali 98
9. Cavendish 81
10. Evans 76
11. Van Den Broeck 75
12. Rolland 73
13. Pinot 70
14. Goss 66
15. Zubeldia 52

LL Sanchez is zestiende met 51 punten en daarna komt B. Hagen met 42 punten.

Vergeet ik de felicitaties. Met 1547 punten heeft Nicolage Rico een heel mooie prestatie neergezet .

Gefeliciteerd Rico! Jij hebt meer verstand van wielrennen, ik van voetbal.

Bedankt voor de Organisatie, Justus. Gefeli, Rico. Volgende keer voor elke uitvaller +500 punten. Op naar de Vuelta

Gast
geplaatst: vandaag om 13:38 uur

geplaatst: vandaag om 13:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.