MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Schooltopic

zoeken in:
jasper1991 schreef:
Ik wijs je op een taalfout terwijl je er de grootste mond over hebt.

'Just out of curiosity' moet zijn 'Just because of curiosity'. Je was toch nieuwsgierig en je stapte toch juist niet af van je nieuwsgierigheid?

Mag ik je er dan op wijzen dat 'out of curiosity' gewoon prima Engels is. Ik heb zo'n vermoeden dat je geen Engels studeert.

Dat laatst klinkt mij bekend in de oren. Regelmatig werkgroep van mensen die tussen student en docent inhangen. Meestal bezig met een afstudeerproject en als bijbaantje werkgroepen geven. Maar ja, de locatie is inderdaad prachtig. Normaal had ik mijn colleges altijd in de oudemanhuispoort, prachtig pand. Al merk je er niets meer van als je eenmaal in de zaal zit

Maar goed, vooral communicatie (hoe ironisch) ontbreekt het nogal aan bij de UvA. Vorige week kon ik helaas niet bij de eerste werkgroep zijn van een vak. Dit kwam doordat ik pas twee dagen voor de vakantie over was wist ik in welke werkgroep ik zat. Een uitzendbureau houdt hier helaas geen rekening mee en dus moest ik gewoon werken. Daar was dus communicatiefout nummer één. Vervolgens wil ik me afmelden middels een email naar de docent. Blijkt Blackboard niet te functioneren. Probleem twee. Werkt Blackboard een paar dagen later eindelijk wel blijkt er op de groep pagina nul informatie te vinden over de docent en dus probleem nummer drie.

Maar verder is het er geweldig hoor

Ulfat-e-Zulmat
En het is te blank.

Te blank?

jasper1991 schreef:
Ik wijs je op een taalfout terwijl je er de grootste mond over hebt.

'Just out of curiosity' moet zijn 'Just because of curiosity'. Je was toch nieuwsgierig en je stapte toch juist niet af van je nieuwsgierigheid?

Kan gewoon hoor. Als je anderen de les leest moet je het wel goed doen. Just bcause of curiosity lijkt me een nederlandsisme.

Linius schreef:
Te blank?
Ik heb van een paar vrienden ook gehoord dat ze zich enorm ergerden aan de meeste mensen daar. Koorknaapjes die te vaak woorden als 'pauper' gebruiken zeg maar. Tegelijkertijd kijken dit soort mensen neer op de paar studenten die uit 'sociaal lagere kringen' komen of mensen die zich anders kleden/gedragen/een kleurtje hebben of wat dan ook. Te blank dus.

Ach ja, het is waar dat er veel van die yuppen uit A'dam Zuid of het Gooi rondlopen die de hele dag 'a-relaxt' en 'moeilijk snel' roepen. Maar ja, volgens mij zijn die op de meeste universiteiten wel. En zolang ze zich een beetje inhouden en niet opscheppen over hun 'bezit' vind ik allemaal wel best.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:54 uur

geplaatst: vandaag om 12:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.