Overig / Algemeen / Algemeen Schooltopic
zoeken in:
0
Jocharo-T
geplaatst: 9 september 2011, 16:20 uur
130km reizen om de fiets van Misterfool te stelen. Ja, die Harm heeft zeeën van tijd 

0
geplaatst: 9 september 2011, 16:52 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Wat moet ik dan zeggen? Ah, wat zielig! Daarom vroeg ik wat voor vooropleiding hij had gedaan. Iemand met havo of vwo zou hier toch geen problemen mee moeten hebben? In het kader van "het middelbaar onderwijs stelt tegenwoordig zeer teleur" (iets wat ik recent ook al aanstipte), ben ik wel benieuwd wat voor vooropleiding hij gedaan heeft. Dit soort problemen zou een middelbare school af moeten leren. Daar zit verder niks neerbuigends in. En sorry als dat zo overkomt.
Ik heb Vmbo gedaan met Lwoo Chevy

0
geplaatst: 9 september 2011, 16:54 uur
vigil schreef:
Ja, dat is zeker vervelend. Ach, volgende keer weer beter.
Maar heten die mensen na de lagere school niet gewoon leraar
(quote)
Ja, dat is zeker vervelend. Ach, volgende keer weer beter.
Maar heten die mensen na de lagere school niet gewoon leraar
Ja maar het is toch allemaal hetzelfde

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 september 2011, 17:06 uur
harm1985 schreef:
Psst, fiets kopuh?
Psst, fiets kopuh?
Ja, een tweede fiets kopen om die helemaal in Nijmegen neer te zetten zodat ik in een tussenuur evt. een keer mee kan. Sorry Harm, dat was ik niet bepaald van plan.
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:23 uur
Dan is het inderdaad logischer. Het spreken van Engels was zeker ook niet echt een vereiste? (en zal dat bij deze opleiding ook wel niet zijn, toch?)
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:26 uur
Nou ja het ligt eigenlijk niet aan engels want dat kan ik vrij goed maar ik was gewoon nerveus that's all
En het spreken van engels is wel een vereiste net zoals schrijven en luisteren
En het spreken van engels is wel een vereiste net zoals schrijven en luisteren
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:31 uur
Ok. Just out of curiosity: Waarom is Engels zo belangrijk voor een koksopleiding?
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:33 uur
Nou ja misschien niet zo voor het kok zijn maar de wet is dat je als je je diploma gaat halen voor Economie, Nederlands en Engels zowieso een Voldoende moet halen en als je er geen voldoende voor hebt dan blijf je zitten dus het is wel belangrijk om het te halen.
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:46 uur
Wacht even. Zoals ik het nu lees krijg je dat (Ec, NL en En) daadwerkelijk als vakken?
0
Sectumsempra
geplaatst: 9 september 2011, 20:45 uur
Frans lijkt me eigenlijk belangrijker... Kan aan mij liggen hoor

0
Jocharo-T
geplaatst: 9 september 2011, 20:53 uur
Ligt eraan in welke keuken je je wilt verdiepen natuurlijk 

0
geplaatst: 10 september 2011, 09:39 uur
Sectumsempra schreef:
(quote)
Bij vaktheorie krijg je ook een beetje frans

0
geplaatst: 11 september 2011, 19:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ja, een tweede fiets kopen om die helemaal in Nijmegen neer te zetten zodat ik in een tussenuur evt. een keer mee kan. Sorry Harm, dat was ik niet bepaald van plan.
(quote)
Ik had ook een tweede fiets in Delft, was verdomde handig, kon ik van station naar faculteit fietsen, was ik dus niet meer afhankelijk van de bus. En kon ook nog af en toe de stad in, of als ik op donderdag uit ging en bij iemand bleef tukken was het toch wel handig dat ik mobiel was. Maar goed, mijn vrienden studeerden ook allemaal in Delft, beter gezegd, mijn vrienden heb ik leren kennen in Delft.
0
geplaatst: 11 september 2011, 20:25 uur
chevy93 schreef:
Ok. Just out of curiosity:
En dit moet zeker doorgaan voor Engels? 'Put your money where your mouth is' zeggen de Engelsen ook wel.Ok. Just out of curiosity:
0
geplaatst: 11 september 2011, 20:34 uur
Voor de haute cuisine zeker.

Die term ken ik ook alleen maar omdat ik een tijdje naar Topchef heb gekeken.

0
Misterfool
geplaatst: 11 september 2011, 20:35 uur
Morgen het begin van de universiteit. Eerst een hoorcollege Straf(proces)recht.
0
geplaatst: 11 september 2011, 20:48 uur
Ik heb zowaar mijn eerste hoorcollege in een kerk. Hangt zelfs een kroonluchter midden in de zaal 

0
geplaatst: 11 september 2011, 20:55 uur
Zou een mooie bijkomstigheid zijn 
Kan het ook wel gebruiken, statistiek is mijn zwakke kant

Kan het ook wel gebruiken, statistiek is mijn zwakke kant

0
geplaatst: 11 september 2011, 21:18 uur
jasper1991 schreef:
En dit moet zeker doorgaan voor Engels? 'Put your money where your mouth is' zeggen de Engelsen ook wel.
Ok. Hier zeggen we wel eens: Ok. (Lees: Wat wil je nou eigenlijk zeggen?)En dit moet zeker doorgaan voor Engels? 'Put your money where your mouth is' zeggen de Engelsen ook wel.
Linius schreef:
Ik heb zowaar mijn eerste hoorcollege in een kerk. Hangt zelfs een kroonluchter midden in de zaal
Ik hoorde dat men in Groningen in de bioscoop colleges krijgen.Ik heb zowaar mijn eerste hoorcollege in een kerk. Hangt zelfs een kroonluchter midden in de zaal
0
geplaatst: 11 september 2011, 22:16 uur
Ik wijs je op een taalfout terwijl je er de grootste mond over hebt.
'Just out of curiosity' moet zijn 'Just because of curiosity'. Je was toch nieuwsgierig en je stapte toch juist niet af van je nieuwsgierigheid?
'Just out of curiosity' moet zijn 'Just because of curiosity'. Je was toch nieuwsgierig en je stapte toch juist niet af van je nieuwsgierigheid?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 11 september 2011, 23:30 uur
Linius schreef:
Studeer je ook aan de UvA?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 11 september 2011, 23:35 uur
Ja, al vind ik de Mozes & Aäronkerk net wat indrukwekkender.
Wat studeer je dan?
Wat studeer je dan?
0
geplaatst: 11 september 2011, 23:40 uur
Die kerk moet ik ook een aantal keer heen komend semester. Ze houden van afwisseling denk ik.
Maar ik studeer Communicatiewetenschap. Jij?
Overigens wel vervelend, ze denken bij de UvA waarschijnlijk dat ik kan teleporteren. Ik heb aansluitend op m'n college in die kerk een werkgroep aan de kloveniersburgwal. En op een andere dag zelfs aansluitend op het REC. Vreemde planning
Maar ik studeer Communicatiewetenschap. Jij?
Overigens wel vervelend, ze denken bij de UvA waarschijnlijk dat ik kan teleporteren. Ik heb aansluitend op m'n college in die kerk een werkgroep aan de kloveniersburgwal. En op een andere dag zelfs aansluitend op het REC. Vreemde planning

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 11 september 2011, 23:48 uur
Communicatiewetenschap klinkt als een interessante en leuke studie.
Ikzelf begeer wijsheid - Wijsbegeerte dus. En UvA heeft wel meer tekortkomingen. Ik wacht bv al ruim 3 weken op m'n collegekaart, bovendien ben ik voor alle vakken in verschillende werkgroepen ingedeeld. Het is beetje een rommeltje, maar de locatie maakt alles meer dan goed.
Al vind ik het wel jammer dat ik les krijg van "medestudenten".
Ikzelf begeer wijsheid - Wijsbegeerte dus. En UvA heeft wel meer tekortkomingen. Ik wacht bv al ruim 3 weken op m'n collegekaart, bovendien ben ik voor alle vakken in verschillende werkgroepen ingedeeld. Het is beetje een rommeltje, maar de locatie maakt alles meer dan goed.
Al vind ik het wel jammer dat ik les krijg van "medestudenten".
* denotes required fields.