MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Schooltopic

zoeken in:
Psst, fiets kopuh?

Misterfool
Mag ik mijn fiets terug, Harm

Jocharo-T
130km reizen om de fiets van Misterfool te stelen. Ja, die Harm heeft zeeën van tijd

chevy93 schreef:
(quote)
Wat moet ik dan zeggen? Ah, wat zielig! Daarom vroeg ik wat voor vooropleiding hij had gedaan. Iemand met havo of vwo zou hier toch geen problemen mee moeten hebben? In het kader van "het middelbaar onderwijs stelt tegenwoordig zeer teleur" (iets wat ik recent ook al aanstipte), ben ik wel benieuwd wat voor vooropleiding hij gedaan heeft. Dit soort problemen zou een middelbare school af moeten leren. Daar zit verder niks neerbuigends in. En sorry als dat zo overkomt.

Ik heb Vmbo gedaan met Lwoo Chevy

vigil schreef:
(quote)

Ja, dat is zeker vervelend. Ach, volgende keer weer beter.

Maar heten die mensen na de lagere school niet gewoon leraar

Ja maar het is toch allemaal hetzelfde

Stijn_Slayer
harm1985 schreef:
Psst, fiets kopuh?

Ja, een tweede fiets kopen om die helemaal in Nijmegen neer te zetten zodat ik in een tussenuur evt. een keer mee kan. Sorry Harm, dat was ik niet bepaald van plan.

laxus11 schreef:
Ik heb Vmbo gedaan met Lwoo Chevy
Dan is het inderdaad logischer. Het spreken van Engels was zeker ook niet echt een vereiste? (en zal dat bij deze opleiding ook wel niet zijn, toch?)

Nou ja het ligt eigenlijk niet aan engels want dat kan ik vrij goed maar ik was gewoon nerveus that's all
En het spreken van engels is wel een vereiste net zoals schrijven en luisteren

Ok. Just out of curiosity: Waarom is Engels zo belangrijk voor een koksopleiding?

Nou ja misschien niet zo voor het kok zijn maar de wet is dat je als je je diploma gaat halen voor Economie, Nederlands en Engels zowieso een Voldoende moet halen en als je er geen voldoende voor hebt dan blijf je zitten dus het is wel belangrijk om het te halen.

Wacht even. Zoals ik het nu lees krijg je dat (Ec, NL en En) daadwerkelijk als vakken?

Jep en ik krijg ook nog Vaktherorie en Praktijk koken

Sectumsempra
laxus11 schreef:
Jep en ik krijg ook nog Vaktherorie en Praktijk koken

Frans lijkt me eigenlijk belangrijker... Kan aan mij liggen hoor

Jocharo-T
Ligt eraan in welke keuken je je wilt verdiepen natuurlijk

Sectumsempra schreef:
(quote)

Frans lijkt me eigenlijk belangrijker... Kan aan mij liggen hoor

Bij vaktheorie krijg je ook een beetje frans

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ja, een tweede fiets kopen om die helemaal in Nijmegen neer te zetten zodat ik in een tussenuur evt. een keer mee kan. Sorry Harm, dat was ik niet bepaald van plan.

Ik had ook een tweede fiets in Delft, was verdomde handig, kon ik van station naar faculteit fietsen, was ik dus niet meer afhankelijk van de bus. En kon ook nog af en toe de stad in, of als ik op donderdag uit ging en bij iemand bleef tukken was het toch wel handig dat ik mobiel was. Maar goed, mijn vrienden studeerden ook allemaal in Delft, beter gezegd, mijn vrienden heb ik leren kennen in Delft.

chevy93 schreef:
Ok. Just out of curiosity:
En dit moet zeker doorgaan voor Engels? 'Put your money where your mouth is' zeggen de Engelsen ook wel.

laxus11 schreef:

Bij vaktheorie krijg je ook een beetje frans

Voor de haute cuisine zeker.

Die term ken ik ook alleen maar omdat ik een tijdje naar Topchef heb gekeken.

Misterfool
Morgen het begin van de universiteit. Eerst een hoorcollege Straf(proces)recht.

Ik heb zowaar mijn eerste hoorcollege in een kerk. Hangt zelfs een kroonluchter midden in de zaal

Hogere krachten zorgen voor hogere cijfers.

Zou een mooie bijkomstigheid zijn
Kan het ook wel gebruiken, statistiek is mijn zwakke kant

jasper1991 schreef:
En dit moet zeker doorgaan voor Engels? 'Put your money where your mouth is' zeggen de Engelsen ook wel.
Ok. Hier zeggen we wel eens: Ok. (Lees: Wat wil je nou eigenlijk zeggen?)

Linius schreef:
Ik heb zowaar mijn eerste hoorcollege in een kerk. Hangt zelfs een kroonluchter midden in de zaal
Ik hoorde dat men in Groningen in de bioscoop colleges krijgen.

Ik wijs je op een taalfout terwijl je er de grootste mond over hebt.

'Just out of curiosity' moet zijn 'Just because of curiosity'. Je was toch nieuwsgierig en je stapte toch juist niet af van je nieuwsgierigheid?

Volgens mij is het gewoon correct Engels...

Ulfat-e-Zulmat
Linius schreef:

Studeer je ook aan de UvA?

Jep. Jij komt ook wel eens in de Lutherse kerk?

Ulfat-e-Zulmat
Ja, al vind ik de Mozes & Aäronkerk net wat indrukwekkender. Wat studeer je dan?

Die kerk moet ik ook een aantal keer heen komend semester. Ze houden van afwisseling denk ik.

Maar ik studeer Communicatiewetenschap. Jij?

Overigens wel vervelend, ze denken bij de UvA waarschijnlijk dat ik kan teleporteren. Ik heb aansluitend op m'n college in die kerk een werkgroep aan de kloveniersburgwal. En op een andere dag zelfs aansluitend op het REC. Vreemde planning

Ulfat-e-Zulmat
Communicatiewetenschap klinkt als een interessante en leuke studie.

Ikzelf begeer wijsheid - Wijsbegeerte dus. En UvA heeft wel meer tekortkomingen. Ik wacht bv al ruim 3 weken op m'n collegekaart, bovendien ben ik voor alle vakken in verschillende werkgroepen ingedeeld. Het is beetje een rommeltje, maar de locatie maakt alles meer dan goed.

Al vind ik het wel jammer dat ik les krijg van "medestudenten".

Gast
geplaatst: vandaag om 11:24 uur

geplaatst: vandaag om 11:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.