MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Mooie winnaar. Het is Anderson gegund met de geweldige vorm die hij al een jaar heeft.

Gretz schreef:
Het is Anderson gegund met de geweldige vorm die hij al een jaar heeft.
Heb eerlijk gezegd een afkeer van dat pijltjesgooien - voor mij is het een sport voor pantoffelhelden die gewoon een excuus zoeken om moeder-de-vrouw te ontvluchten en in de kroeg te gaan zuipen en daarom dat pijltjesgooien hebben bedacht als dekvlag.

Maar zo'n zin over de geweldige vorm van zo'n pijltjespleurder houdt mij dan weer even bezig: hoe uit zich dat, gooit ie Gauss-curves, sinusoides, paardesprongen of eerder een scattergram? Ik mis voetbal wel, maar zo'n diepe zin verlicht veel

Mjuman schreef:
Maar zo'n zin over de geweldige vorm van zo'n pijltjespleurder houdt mij dan weer even bezig: hoe uit zich dat, gooit ie Gauss-curves, sinusoides, paardesprongen of eerder een scattergram? Ik mis voetbal wel, maar zo'n diepe zin verlicht veel

Nou, gewoon zoals in andere sporten: een langere periode dat iemand erg goed bezig is. Anderson had een uitstekend jaar met een halve finale Premier League, halve finale Matchplay, halve finale Grand Prix en de winst in The Players Championship Finals. Daarnaast won hij nog 5 kleinere toernooien. Ongelofelijk knap om voor langere tijd zo goed te presteren in een mentale sport als darts. Volgens mij deed niemand hem dit na afgelopen jaar.

Mjuman schreef:
(quote)
Heb eerlijk gezegd een afkeer van dat pijltjesgooien - voor mij is het een sport voor pantoffelhelden die gewoon een excuus zoeken om moeder-de-vrouw te ontvluchten en in de kroeg te gaan zuipen en daarom dat pijltjesgooien hebben bedacht als dekvlag.

Dat is een behoorlijk groot vooroordeel. Bij de PDC wordt er al zo'n 10-15 jaar door een brede top op zo'n hoog niveau gegooid dat je echt niet meer kan ontkennen dat het gewoon absoluut topsport is. De pakweg 50 beste darters ter wereld maken net zoveel uren en zijn net zo intensief met hun sport bezig als bijvoorbeeld de top 100 van de ATP.

Darten > alle andere sporten op voetbal na.

Mjuman schreef:
(quote)

Behoorlijk elitair geneuzel van iemand die zich hier om de haverklap mengt in voetbaldiscussies .

Ga korfballen gekke meid

Vond het al opvallend dat iemand tweemaal reageert op zo'n post - die dat helemaal niet verdient/rechtvaardigt- vlak voor het slapengaan blijkbaar, omdat ie ze niet even samenvoegt. M.n die tweede vond ik vrij sneu. Alsof je per se alle sporten zou moeten waarderen (en niets mag zeggen als dat niet het geval is) - nou dat wordt nog wat: simultaan zwemmen/springen, orientering, curling, fierljeppen ("je moest 'ns weten hoe lang de sporters oefenen met zo'n gladde paal"), dwerg werpen, kei slingeren. Give me a break

Ach ja, per sport een bepaalde waardering toekennen is ook onzinnig. Een kenmerk van sport is namelijk dat het per definitie onbelangrijk is, ook voetbal. Het ene gaat om zo hard mogelijk rennen, het andere gaat om zo secuur mogelijk mikken.

Tuurlijk zijn darters geen topatleten - datzelfde geldt voor snookeraars, handboogschutters en sjoelers. Maar darts is ontegenzeggelijk spannend om naar te kijken en daarmee een uitermate geschikte televisiesport, of moet ik zeggen televisieaangelegenheid. Ik volg het altijd met veel plezier.

Mjuman schreef:
Ga korfballen gekke meid

Wat sport bereft is dit hetgeen wat me momenteel het meeste bezig houdt: On El Capitan?s Dawn Wall, Climb Thought to Be World?s Toughest Progresses Slowly - NYTimes.com

Maar aangezien buizen hier z'n gezicht niet meer laat zien zal ik waarschijnlijk de enige zijn die hier enthousiast van wordt.

Afgelopen zomer heeft een user hier een deel van de Kungsleden (Koningsweg) gelopen (liep ik zo'n 35 jaar geleden), maar da's een flauwe tocht vergeleken bij deze Spaanse Koningsweg , El Caminito del Rey – The World’s Most Dangerous Walkway | Amusing Planet - amusingplanet.com

Ik moet toegeven dat darten erg spannend is om naar te kijken. Geen fysieke sport, maar mentaal lijkt het me best zwaar. Die partij van Van Barneveld tegen Lewis was in ieder geval episch.

Mjuman schreef:
Afgelopen zomer heeft een user hier een deel van de Kungsleden (Koningsweg) gelopen (liep ik zo'n 35 jaar geleden), maar da's een flauwe tocht vergeleken bij deze Spaanse Koningsweg , El Caminito del Rey – The World’s Most Dangerous Walkway | Amusing Planet - amusingplanet.com

Ja, die ken ik uiteraard wel. Maar aangezien er gewoon een stalen kabel langs de route loopt en het veelal horizontaal is zie ik dit eigenlijk meer als een eenvoudige " klettersteig" (of via ferrata op z'n Italiaans). Zoals je op de foto kunt zien dragen die wandelaars allemaal een klimgordel en zitten ze vast aan die kabel. Veel heisa om niks dus, al zou ik geen nee zeggen tegen zo'n tochtje. Maar gevaarlijk ziet het er in elk geval niet uit, maar websites die het van clickbait moeten hebben laten zich natuurlijk altijd uit in de meest ronkende bewoordingen.

Mb.
Ik ben blij dat Anderson gewonnen heeft. Het is hem gegund. Taylor heeft al zoveel gewonnen. Ik ben ook blij dat Anderson niet meeging met de mind games van Taylor en zo dat vuistje van Taylor totaal negeerde. Dat kietelen aan de kin van Anderson was belachelijk. En dan klaagt die Taylor over het gedrag van onze Belgische vriend Huybrechts. Nogal hypocriet van de grootmeester. Enfin, het was een spannende finale!

herman schreef:
...Anderson had een uitstekend jaar met een halve finale Premier League, halve finale Matchplay, halve finale Grand Prix en de winst in The Players Championship Finals. Daarnaast won hij nog 5 kleinere toernooien. Ongelofelijk knap om voor langere tijd zo goed te presteren in een mentale sport als darts. Volgens mij deed niemand hem dit na afgelopen jaar.

Nu kon het ook alleen maar bergop, na dat desastreuze seizoen daarvoor. Och gunnen, wel in de finale t.o.v. Taylor. Taylor heeft bij mij afgedaan nadat hij een keertje zo tekeer ging tegen Van Barneveld na afloop in het vorige seizoen (meen ik). Altijd maar iedereen ophemelen, maar als het eens minder gaat, berg je dan maar. Arrogant kereltje is het. En dan heb ik het niet over Snieklaas.

Dat heb ik niet geschreven hoor, ik heb geen darten gezien...

Heerenveen - Standard en die scheids blijft strafschoppen geven, wie hier op gewed heeft zit goed.
Bekijk alleen de laatste paar minuten (vanaf 19.40) onvoorstelbaar.

Site officiel du Standard de Liège - Accueil

Rudi S schreef:
Heerenveen - Standard en die scheids blijft strafschoppen geven, wie hier op gewed heeft zit goed.
Bekijk alleen de laatste paar minuten (vanaf 19.40) onvoorstelbaar.

Site officiel du Standard de Liège - Accueil

Ja, echt bizar . Je hebt toch hier het gevoel dat je niet gewoon met een hele slechte scheidsrechter te maken hebt, maar toch echt de indruk dat andere belangen meespelen. Zoiets werd ook al door Lodeweges geïmpliceerd. Lijkt me toch dat het wedgedrag rond deze wedstrijd nagegaan wordt. Als daar iets aan te merken valt, vraag ik me af of je wel zo goed zit, als je hier op gewed hebt. Ben niet zo'n gokdeskundige, maar maakt het daarbij ook nog uit dat de wedstrijd eigenlijk gestaakt is, omdat de spelers van Heerenveen van het veld gelopen zijn?

Ja dat dacht ik ook, wat is nu de uitslag en heeft die scheids zijn target gehaald

Rudi S schreef:
Ja dat dacht ik ook wat is nu de uitslag en heeft die scheids zijn target gehaald

Ik hoop dat ie een vroegtijdige pensionering gehaald heeft met deze wedstrijd. Om de grote filosoof Rob Geus aan te halen: manmanmanmanman......

Zou die scheids nu een sticker verdienen

Ja, eentje waar "INCAPABEL" op staat.

Bonk schreef:
Ben niet zo'n gokdeskundige, maar maakt het daarbij ook nog uit dat de wedstrijd eigenlijk gestaakt is, omdat de spelers van Heerenveen van het veld gelopen zijn?
Ik denk dat het matchfixing was, opdat de wedstrijd gestaakt zou worden. Die van Heerenveen zijn nu rijk. Een briljante dubbelbluf al zeg ik het zelf.

Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Zou wel goed zijn, mijn cluppie kan wel wat geld gebruiken

Junior Malanda (Wolfsburg) is verongelukt. Zat als passagier in een wagen die door een combinatie van overdreven snelheid en regen van de weg ging. (Bild)

RIP Junior

Heb 2 seizoenen enorm genoten van hem bij de bijna kampioenploeg van Zulte- Waregem.
Groot verlies voor de Belgische beloftes...

Ernie schreef:
RIP Junior

Heb 2 seizoenen enorm genoten van hem bij de bijna kampioenploeg van Zulte- Waregem.
Groot verlies voor de Belgische beloftes...
Vreselijk nieuws. Groot talent, heeft echt indrukwekkende matchen gespeeld in het seizoen dat we vice-kampioen werden.
Ugh, echt vreselijk.. R.I.P. Junior

Hendrik68
Groningen heeft Zeefuik verhuurd aan The Heart of Midlothian en: 2 keer gescoord bij zijn debuut. Weliswaar op het 2e Schotse niveau, maar toch meer dan Hoesen in het hele seizoen tot nu toe. Nu hadden we gelukkig De Leeuw die het doel wel wist te vinden, maar die zijn we waarschijnlijk kwijt aan een of andere Chinese club. We moeten maar hopen dat Hoesen het net gaat vinden of dat er een ander opstaat. Mijn favoriete clubs in Engeland in Duitsland (een beetje) scoren ook al zo lekker: 11 goals voor Villa en 9 voor HSV, dan vallen die 19 van Groningen nog mee.

Valt me tegen van De Leeuw, hij wil graag cashen, maar dat kan toch ook na dit seizoen?

Ik kan me die teleurstelling wel voorstellen, maar begrijp De Leeuw eerlijk gezegd ook wel. Er zijn twee middenvelders gehaald bij de FC en (naar mijn mening vreemd genoeg) hij is toch onder Van der Looi nooit echt een zekerheid geweest voor de basis. Dan snap ik wel dat als je dan de kans krijgt om te cashen en hij zelf ook aangeeft dat hij niet meer hoeft te rekenen op een grote carrière, je dan de kans grijpt, want je weet niet of die er in de zomer nog is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.