Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2015, 22:17 uur
In 2017/2018 is hij vast meer waard. Nu nog niet.
Ik zeg ook niet dat Ajax er verkeerd aan doet om hem voor 6 miljoen aan te kopen. Verwacht wel dat hij over een jaar of 3 voor meer verkocht zal gaan worden aan een Europese subtopper. En aan Ajax betalen clubs toch extra.
Maar die bedragen gaan nergens over. Zes miljoen voor een zeer degelijke Eredivisievoetballer... Echt een koopje ja.
0
geplaatst: 8 april 2015, 22:19 uur
Mjuman schreef:
Wat weet zo'n Feyenoorder nou van geld? Die zijn allemaal gewend aan afdankertjes (patat uit de afvalbak) en huur (kijken wat een ander zit te eten) om hun spelershonger te stillen
(quote)
Wat weet zo'n Feyenoorder nou van geld? Die zijn allemaal gewend aan afdankertjes (patat uit de afvalbak) en huur (kijken wat een ander zit te eten) om hun spelershonger te stillen
Je krijgt de groetjes van Rekik, Bruma en Wijnaldum.

0
geplaatst: 8 april 2015, 22:22 uur
dix schreef:
Ho ho, mijn affiniteit ligt nog altijd bij FC Wastora. Vandaar ook het positiespel.
(quote)
Ho ho, mijn affiniteit ligt nog altijd bij FC Wastora. Vandaar ook het positiespel.
De Feyenoorder was muziekmakerd, bekend om zijn hapwerk alhier; figureert ook in Pijnenburg-spot. Misschien dubbelt ie wel als de voice in de AH-reclame tegenswoordig

Wastora - tjemig doet me denken aan Turks Fruit (volgens mij was een scene daar voor de deur opgenomen) en Jaan de Graaf, professioneel en principieel non-Zondag voetballer.
Prima, wil ze best ontvangen, als je d'r wel een postzegel op plakt - ouwe gleuveninschuiver, ik acht je in staat je (post)zak op mijn stoep leeg te schudden en mij voor de porto op te laten draaien

Statiegeld heppie ommers al gehad in de vorm van Lucius, Bakkal en Koeman - niet te vergeten. Bakkali mag je ook wel hebben

trebremmit PEC wordt een lastiger varkentje

0
geplaatst: 8 april 2015, 22:36 uur
PEC speelt de laatste tijd niet geweldig, maar De Leeuw en Botteghin zijn er dan ook weer bij, als het goed is. Het wordt zeker moeilijk, maar we zijn niet kansloos.
0
geplaatst: 9 april 2015, 00:23 uur
Jaan De Graaf

Als die van z'n geloof was gevallen, dan stonden wíj daar met de cup in Buenos Aires

0
geplaatst: 9 april 2015, 09:16 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar die bedragen gaan nergens over. Zes miljoen voor een zeer degelijke Eredivisievoetballer... Echt een koopje ja.
Gezien de bedragen die er in het buitenland over de balk gegooid worden, lijkt me zes miljoen niet al te veel. Ik bedoel.. Sulejmani kostte nog 16 miljoen en voor 26 wedstrijdjes in het eerste van El Hamdaoui is 5 miljoen betaald. Maar die bedragen gaan nergens over. Zes miljoen voor een zeer degelijke Eredivisievoetballer... Echt een koopje ja.

Spelers als Arnautovic en Assaïdi gingen voor vergelijkbare bedragen naar het buitenland. Het is nou eenmaal de realiteit vandaag de dag vrees ik. Voor Sinkgraven is ook de hoofdprijs betaald. Je schrijft zelf
En aan Ajax betalen clubs toch extra.
Maar andersom is ook het geval. Aan Ajax wordt doorgaans door clubs net even wat meer gevraagd. Logisch ook, want Ajax heeft doorgaans ook meer geld te besteden.
0
geplaatst: 9 april 2015, 09:56 uur
Daarom zeg ik ook dat het niet verkeerd is dat Ajax Gudelj haalt, maar dat hij dat geld natuurlijk niet waard is en het zeker geen koopje is. Wat jij dus ook zegt bij deze.
0
geplaatst: 9 april 2015, 10:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Daarom zeg ik ook dat het niet verkeerd is dat Ajax Gudelj haalt, maar dat hij dat geld natuurlijk niet waard is en het zeker geen koopje is. Wat jij dus ook zegt bij deze.
Teken van Inflatie - het woord dat je zocht

0
geplaatst: 9 april 2015, 11:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Als hij voor meer verkocht wordt over een aantal jaar is hij het geld toch gewoon waard?Daarom zeg ik ook dat het niet verkeerd is dat Ajax Gudelj haalt, maar dat hij dat geld natuurlijk niet waard is en het zeker geen koopje is. Wat jij dus ook zegt bij deze.
0
geplaatst: 9 april 2015, 15:41 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Als hij voor meer verkocht wordt over een aantal jaar is hij het geld toch gewoon waard? Dat is natuurlijk geen garantie. Daarnaast gaan.er jaren overheen, waarin een speler zich normaliter ontwikkelt, inclusief salaris.
Ik zie ook wel potentie dat hij meer waard gaat worden. Maar laat hem eerst maar eens presteren bij een NL topclub, dat is toch iets anders dan AZ.
Maar op dit moment vind ik - nogmaals - niet dat een speler die niet thuis geeft tijdens topwedstrijden en Voetbaltechnisch toch vrij beperkt is 6 miljoen waard is, laat staan een koopje is. Maar goed, Ajax kán het risico nemen en meer betalen, aangezien ze lekker aan het rentenieren zijn.
Dat je er dan blunders uit de transerhistorie van Ajax (Sulemjani) bij haalt, vind ik niet zo'n sterk argument. Heeft niks met deze transfer te maken.
0
geplaatst: 9 april 2015, 15:42 uur
0
geplaatst: 9 april 2015, 16:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat je er dan blunders uit de transerhistorie van Ajax (Sulemjani) bij haalt, vind ik niet zo'n sterk argument. Heeft niks met deze transfer te maken.
Als ik AZ was, had ik anders zeker zo gedacht. "Als ze al 16 miljoen geven voor Sulejmani" of recenter "als ze al 7 miljoen geven voor Sinkgraven"...Dat je er dan blunders uit de transerhistorie van Ajax (Sulemjani) bij haalt, vind ik niet zo'n sterk argument. Heeft niks met deze transfer te maken.
0
geplaatst: 9 april 2015, 16:10 uur
Nou schijnt die 6 miljoen (6,5 was het volgens mij wat gecommuniceerd werd) voor Sinkgraven ook niet helemaal te kloppen. Dat zou het bedrag geweest zijn als ze hem van komende zomer zouden overnemen. Maar Ajax moest en zou hem van de winter al hebben. Daardoor zou het bedrag maar liefst 3 miljoen hoger gelegen hebben. Dat is toch behoorlijk fors voor een speler die volgens mij niet vaak in de basis staat. Daarom was er verder ook niemand rouwig in Heerenveen waar ze normaal nog wel eens moord en brand willen schreeuwen.
0
geplaatst: 9 april 2015, 16:20 uur
Dus Sinkgraven hebben ze rond de negen miljoen voor betaald? 
Verder ben ik het wel eens met Rico over Gudelj.

Verder ben ik het wel eens met Rico over Gudelj.
0
geplaatst: 9 april 2015, 17:10 uur
trebremmit schreef:
Dus Sinkgraven hebben ze rond de negen miljoen voor betaald? .
Dus Sinkgraven hebben ze rond de negen miljoen voor betaald? .
Of het helemaal klopt weet ik niet, maar het zou zelfs kunnen oplopen naar 12,5 miljoen
'Topaankoop kan Ajax in totaal liefst 12,5 miljoen euro kosten' - SoccerNews.nl
'Ajax betaalt hiermee een belachelijk bedrag' - SoccerNews.nl
0
geplaatst: 9 april 2015, 17:31 uur
Apart dat Jaap de Groot dat schrijft, dat is de buikspreekpop van Cruijff.
Heb het gevoel dat De Boer en co een beetje zat zijn van Cruijff en hun eigen gang gaan, zie ook het mindere budget voor de jeugdopleiding en het feit dat Jonk niet meer mee mag overleggen.
Heb het gevoel dat De Boer en co een beetje zat zijn van Cruijff en hun eigen gang gaan, zie ook het mindere budget voor de jeugdopleiding en het feit dat Jonk niet meer mee mag overleggen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 april 2015, 17:32 uur
Wat een wanbeleid weer. En dat terwijl ze een type Sinkgraven eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Het lijkt haast of FdB zijn voorkeur voor Arische braveriken (let wel, dit is een typering die slaat op de spelers die hij blijkbaar prefereert, zoals Cillessen, Klaassen, Eriksen, Boilesen, Schone, Sinkgraven, Veltman, Sigthorsson, geen beschuldiging van racisme oid) belangrijker vindt dan het aanpakken van de duidelijke gebreken in het team.
0
geplaatst: 9 april 2015, 17:56 uur
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 april 2015, 18:04 uur
Zat ik net ook te lezen. Prachtig is dan, zeker in de context van dit artikel, het stukje in De Speld twee dagen terug:
Cruijff: 'Publiek is mijn geouwehoer zat' | De Speld | de Volkskrant

Cruijff: 'Publiek is mijn geouwehoer zat' | De Speld | de Volkskrant

0
geplaatst: 10 april 2015, 10:34 uur
0
geplaatst: 10 april 2015, 10:56 uur
Goeie voorbeschouwing en initiatie voor de beginnende parijs-roubiax liefhebber!
Op een Nederlandse website maar precies geschreven door een Belg (gezien de vele verwijzingen naar de Belgische tv)?
Ben al wat zenuwachtig aan het worden! Samen met vorige week hét sporthoogtepunt van het jaar!
0
geplaatst: 10 april 2015, 11:34 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Als ik AZ was, had ik anders zeker zo gedacht. "Als ze al 16 miljoen geven voor Sulejmani" of recenter "als ze al 7 miljoen geven voor Sinkgraven"... Tja, vanuit AZ perspectief is het niet gek dat ze 6 miljoen vragen/krijgen, natuurlijk. Maar daar gaat het niet over.
0
Martial
geplaatst: 10 april 2015, 11:46 uur
Bij Twente gaat het ook lekker, weer 3 punten aftrek.
Ook nog goed nieuws op deze mooie zonnige dag, Kuyt keert definitief terug bij Feyenoord en Jan Wouters lijkt de definitieve 3e man naast Van Bronckhorst en Van Gastel te worden en dan is het ook nog eens rokjesdag vandaag, het kan niet op
En wat betreft Gudelj, die vind ik zelf een tikkie overschat.
Allemaal leuk en aardig de uitblinker te zijn tegen Dordrecht, maar in de "grote" wedstrijden valt die vaak toch wel wat tegen.
Ook nog goed nieuws op deze mooie zonnige dag, Kuyt keert definitief terug bij Feyenoord en Jan Wouters lijkt de definitieve 3e man naast Van Bronckhorst en Van Gastel te worden en dan is het ook nog eens rokjesdag vandaag, het kan niet op

En wat betreft Gudelj, die vind ik zelf een tikkie overschat.

Allemaal leuk en aardig de uitblinker te zijn tegen Dordrecht, maar in de "grote" wedstrijden valt die vaak toch wel wat tegen.
0
geplaatst: 10 april 2015, 11:54 uur
Oei, nu alweer 3 punten
Na drie keer wordt de licentie ingetrokken en ze hebben er nu in zeer korte tijd al twee. Zitten ze dadelijk met een mooi groot en leeg stadion in Enschede, aai
Jong Twente terug getrokken uit Jupiler League, de gehele scouting is op straat gezet en dat is het begin om te gaan overleven. Dus dat gaat maximaal degradatie voetbal worden vrees ik volgend seizoen... Hoe zou ome Joop zich voelen?
Na drie keer wordt de licentie ingetrokken en ze hebben er nu in zeer korte tijd al twee. Zitten ze dadelijk met een mooi groot en leeg stadion in Enschede, aai
Jong Twente terug getrokken uit Jupiler League, de gehele scouting is op straat gezet en dat is het begin om te gaan overleven. Dus dat gaat maximaal degradatie voetbal worden vrees ik volgend seizoen... Hoe zou ome Joop zich voelen?
0
geplaatst: 10 april 2015, 12:05 uur
trebremmit schreef:
Wel het AD, maar het rommelt in ieder geval wel bij Ajax.
Revolutie Cruijff op instorten
De messias komt het wel weer "lijmen":Wel het AD, maar het rommelt in ieder geval wel bij Ajax.
Revolutie Cruijff op instorten
Molenaar: Cruijff gaat orde in de chaos bij Ajax scheppen - AD.nl
0
geplaatst: 10 april 2015, 12:07 uur
Valt er nog wat te lijmen is de vraag, als ik de verhalen mag geloven is het enkel nog Jonk die zijn beleid volgt
0
geplaatst: 10 april 2015, 12:08 uur
Martial schreef:
Ja, voor hoeveel spelers geldt dat niet? Wijnaldum, Depay, Clasie en nog een paar spelers van hetzelfde niveau of beter zijn ook zeker niet altijd even sterk in al die topwedstrijden.
En heel slecht nieuws voor Twente. Zou toch superzonde zijn als die club uit het betaald voetbal verdwijnt.
0
geplaatst: 10 april 2015, 12:40 uur
Je kan zeggen wat je wil, maar Clasie was echt sterk in de topwedstrijden dit seizoen. Tegen Ajax tweemaal TMotM o.a.
0
geplaatst: 10 april 2015, 13:05 uur
Nicolage Rico schreef:
Je kan zeggen wat je wil, maar Clasie was echt sterk in de topwedstrijden dit seizoen. Tegen Ajax tweemaal TMotM o.a.
Dan voert ie vast het Gilette Pro klassement van VI aan, ouwe blufbode

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.