MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Clasie, dat is toch die speler die nooit scoort?

Snap niet dat ze Cruijff nog steeds serieus nemen met zijn zogenaamde beleid.

trebremmit schreef:
(quote)

Zou David Lynch bedankt hebben voor een derde seizoen Twin Peaks omdat ie een heel mooie 'tales of mystery, manipulation and philosophy' gaat draaien in en om de Amsterdam Arena?

trebremmit schreef:
(quote)

Cruijff heeft Ajax in de jaren '80 natuurlijk wel een flinke boost gegeven en Barcelona is vooral dankzij hem de club die het nu is. Enig krediet heeft hij natuurlijk wel.

Het probleem is dat men de laatste jaren steeds switcht tussen twee verschillende beleidsmannen en nu blijkt dus waar dat naartoe kan leiden. Dus ofwel 'kamp Cruijff' moet het beleid gaan voeren, ofwel... ja, wie leidt dat andere kamp eigenlijk? 'Kamp Overmars?'

Zijn filosofie spreekt me in ieder geval een stuk meer aan dat het resultaatvoetbal van De Boer.

Gekke knul - da's nou juist de makke van Cruijff - 't is een typische metaman: overal verstand van hebben, overal over lullen, maar du moment dat het gevraagd wordt tegels te poetsen, to get things done, haakt ie af. Komt er ooit een WK Vaagpraat is hij onze ultieme kandidaat voor goud.

Doe mij dan maar FdB die ondanks het gejank en de beperkingen nog probeert iets neer te zetten, pragmatisch. Alleen Frank heeft de pech dat z'n T.H.T datum met rasse schreden naderbij komt. De chemie lijkt af te nemen en wrok lijkt te yinyangen met motivatie. Het akelige is dat Erwin en Marc "visie" alleen lijken te kennen in de samenstelling televisie

Cruijff als de redder - volgens het AD - tjongekoekieponge I don't believe in miracles - YouTube

Hendrik68
Martial schreef:
Bij Twente gaat het ook lekker, weer 3 punten aftrek.

Daarom is het ook volkomen logisch dat Twente toch Europees gaat spelen. Twente is volledig terecht de leider in de stand om de.......Fair Play Cup.....

Mjuman schreef:
Gekke knul - da's nou juist de makke van Cruijff - 't is een typische metaman: overal verstand van hebben, overal over lullen, maar du moment dat het gevraagd wordt tegels te poetsen, to get things done, haakt ie af.
Cruijff heeft jarenlang en met zeer veel succes jarenlang de scepter gezwaaid in Amsterdam en Barcelona. Hij legde mede de fundamenten voor het (letterlijk!) onverslaanbare Ajax onder Van Gaal.

Verder heeft hij met zijn Foundation een geweldige stichting opgericht en heeft hij zich gericht op meer van die maatschappelijke, sportieve initivatieven.

Toen Ajax een aantal jaar geleden in een dip zat, was hij er gelijk bij om Ajax er terug bovenop te helpen. Ik weet zeker dat als men niet achter zijn rug om Van Gaal aangesteld hadden, dat hij er absoluut (meer) werk van gemaakt zou hebben.

En net nu de verdeeldheid heerst - na vier kampioenschappen op rij - is hij er gelijk weer om hoogstpersoonlijk orde op zaken te stellen.

Zie de reacties van de Ajax-fans: Molenaar stellig: 'Cruijff gaat het oplossen' - ajaxshowtime.com
Voor of tegen Cruijff, dit is een grote gebeurtenis! "De grote Cruijff komt naar Ajax om de boel te fiksen, wat zal er gaan gebeuren?" De hele Ajax-schare houdt z'n adem in, hoor.

Ik zeg overigens niet dat Cruijff de oplossing is, maar het is óf Cruijff, en dan ook volledig inzetten op de jeugd etc., óf doorgaan op de huidige methode. En volgens mij heeft iedereen de afgelopen jaren gezien dat dat laatste vooralsnog weinig vruchten afwerpt.

chevy93 schreef:
(quote)
Cruijff heeft jarenlang en met zeer veel succes jarenlang de scepter gezwaaid in Amsterdam en Barcelona. Hij legde mede de fundamenten voor het (letterlijk!) onverslaanbare Ajax onder Van Gaal.

Nou nou, na een aantal erg magere jaren voor Ajax heeft Cruyff in de jaren '80 succes gehad, mede dankzij een aantal uitzonderlijke getalenteerde spelers van de EK'88-generatie. Daarnaast heeft hij een paar gelukkige aankopen gedaan (en een aantal minder gelukkige, maar daar hoor je achteraf niemand meer over). Toen de chemie minder werd was Cruyff ook weer pleite.

Wat hij bij Barcelona verricht heeft is waarschijnlijk fundamenteler van aard geweest.

Martial schreef:
..... en Jan Wouters lijkt de definitieve 3e man naast Van Brockhorst en Van Gastel te worden .... .

Betonvoetbal in De Kuip

Zo, zowel Kuyt als Wouters naar Feyenoord. Het wordt zowaar een FC Utrecht-enclave daar in de Kuip .

Martial
trebremmit schreef:
Clasie, dat is toch die speler die nooit scoort?

Hij scoort in ieders geval meer dan Hoesen.

Brunniepoo schreef:
(quote)

Nou nou, na een aantal erg magere jaren voor Ajax heeft Cruyff in de jaren '80 succes gehad, mede dankzij een aantal uitzonderlijke getalenteerde spelers van de EK'88-generatie. Daarnaast heeft hij een paar gelukkige aankopen gedaan (en een aantal minder gelukkige, maar daar hoor je achteraf niemand meer over). Toen de chemie minder werd was Cruyff ook weer pleite.

Wat hij bij Barcelona verricht heeft is waarschijnlijk fundamenteler van aard geweest.
Naar ik begrijp (ik was er zelf niet bij) heeft Cruijff wel meer gedaan dan dat. Ook destijds heeft hij het zogeheten totaalvoetbal naar een hoger plan getrokken en mede door de jeugd een belangrijke positie binnen de club te geven. Vooral dat laatste heeft tot de gouden generatie van de jaren '90 geleid. Samen met de trainerskwaliteiten van Van Gaal uiteraard.

Daarom is het ook eeuwig zonde dat beide mannen een paar jaar terug niet hun persoonlijke vete opzij hebben hebben kunnen zetten in hun gezamenlijke liefde voor Ajax.

Martial schreef:
(quote)

Mjuman schreef:
(quote)

Dan voert ie vast het Gilette Pro klassement van VI aan, ouwe blufbode

Een paar jaar geleden won Vormer die geweldige prijs.

Martial schreef:
(quote)

Ehh nee hoor, zelfs een mislukking als Hoesen scoort nog meer dan Clasie.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Een paar jaar geleden won Vormer die geweldige prijs.

Zeker in zijn Feyenoord-tijd? Die gast wordt trouwens dit jaar wel landskampioen

Kan er nix an doen - als ik aan hem en aan Clasie denk, welt spotaan Hornbach bij me op, afdeling tuinkabouters: model Jordy (verdeelt zo goed) en model Ruud (hard tegen opdringers).

trebremmit schreef:
(quote)

Ehh nee hoor, zelfs een mislukking als Hoesen scoort nog meer dan Clasie.

Maar even serieus: sinds wanneer moet een verdedigende middenvelder scoren? Ik ben het er mee eens dat zijn rendement in dat opzicht wel iets omhoog moet. Maar hij is een spelverdeler (naast balafpakker), die zorgt voor de splijtende pass naar voorruh. Vaak de man van de assist op de assist.

Las ik toch zowat "bakkalpakker" en dacht daar is er maar één van: Suarez. Hoe vaak scoorde de ultieme breker, Neeskens, dan wel niet?

Ik zou zeggen: kijk ff op Wikipedia.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Maar even serieus: sinds wanneer moet een verdedigende middenvelder scoren? Ik ben het er mee eens dat zijn rendement in dat opzicht wel iets omhoog moet. Maar hij is een spelverdeler (naast balafpakker), die zorgt voor de splijtende pas naar voorruh. Vaak de man van de assist op de assist.

Was ook een beetje pestend bedoelt, maar om nog net dat beetje extra voor de top te krijgen zou het niet verkeerd zijn. Alhoewel een Alonso ook niet zo vaak scoort.

chevy93 schreef:
(quote)
Naar ik begrijp (ik was er zelf niet bij) heeft Cruijff wel meer gedaan dan dat. Ook destijds heeft hij het zogeheten totaalvoetbal naar een hoger plan getrokken en mede door de jeugd een belangrijke positie binnen de club te geven. Vooral dat laatste heeft tot de gouden generatie van de jaren '90 geleid. Samen met de trainerskwaliteiten van Van Gaal uiteraard.

Hij liet talenten debuteren in het eerste (en maakte ze beter), met de jeugdopleiding scheen hij zich nauwelijks te bemoeien. En ja, de talenten waren ook erg goed, maar voor een deel ook alweer weg toen Ajax op zijn top was. Toen waren het de talenten die Van Gaal liet doorbreken. Die zich wel met de jeugdopleiding bemoeide, overigens.

Ah, oké, dat is in ieder geval anders dan wat ik gelezen/gehoord heb van anderen.

corn1holio1 schreef:
Samen met vorige week hét sporthoogtepunt van het jaar!

In ieder geval wel de klassieker met de grootste kans op een Nederlandse zege. Hoewel ik het voor morgen niet verwacht.

Franck Maudit
Toch wel indrukwekkende overwinning van Degenkolb. Die wacht met zijn 26 lentes nog een mooie toekomst.

Tegenstanders van het Play-Off systeem in de Jupiler Pro League krijgen dit jaar weer ongelijk.

Dit was de stand voor de start:
1) Club Brugge - 34
2) AA Gent - 32
3) RSCA Anderlecht - 32
4) KV Kortrijk - 29
5) Charleroi - 28
6) Standard Liège - 27

De eerste 3 ploegen werden als kanshebbers genoemd. En in de eerste speeldag leek dit beeld gevestigd:
Brugge - Standard: 2-1
AA Gent - Kortrijk: 2-0
Anderlecht - Charleroi: 1-0

De 3 toppers kregen elk 3 punten, en liepen uit op de 3 onderste. Vandaag speeldag 2. Alweer de 3 bovenste tegen de 3 ondersten. Dit was deze keer het resultaat:
Kortrijk - Brugge: 2-0
Charleroi - AA Gent: 2-1
Standard - Anderlecht: 3-1
Winst voor de 3 ondersten dus. Waarmee de stand eigenlijk teruggebracht wordt tot wat het was op de 1ste speeldag

Volgende week wordt het wel menens, met onder andere Brugge - Anderlecht!

AGE-411 schreef:
Tegenstanders van het Play-Off systeem in de Jupiler Pro League krijgen dit jaar weer ongelijk.

Dit was de stand voor de start:
1) Club Brugge - 34
2) AA Gent - 32
3) RSCA Anderlecht - 32
4) KV Kortrijk - 29
5) Charleroi - 28
6) Standard Liège - 27

De 3 toppers kregen elk 3 punten, en liepen uit op de 3 onderste. Vandaag speeldag 2. Alweer de 3 bovenste tegen de 3 ondersten. Dit was deze keer het resultaat:
Kortrijk - Brugge: 2-0
Charleroi - AA Gent: 2-1
Standard - Anderlecht: 3-1

Winst voor de 3 ondersten dus. Waarmee de stand eigenlijk teruggebracht wordt tot wat het was op de 1ste speeldag

Volgende week wordt het wel menens, met onder andere Brugge - Anderlecht!

Heerlijk die play-offs
Ik blijf wel tegenstander van de puntenhalvering.

Moet zeggen dat ik de Belgische competitie volstrekt niet meer volg zodra die play-offs beginnen.

Nav een discussie van een paar dagen terug heb ik eens nagedacht over het beste elftal bestaande uit Eredivisie, dit is het geworden:

--------------------Cillessen

Van Rijn - Van Beek - Veltman - Willems

----------Guardado - Clasie - Klaassen

------------Berghuis - Traore - Depay

Reserves:
Vermeer
Karsdorp/Bruma/Kongolo/Poulsen
Guldelj/El Ahmadi/Sinkgraven
Slagveer/De Jong/Larsson

panjoe (moderator)
---------------------------Cillessen----------------------------
--------------------------------------------------------------------
--Rienstra-----Van Beek---Botteghin-----Willems--
--------------Clasie--------------------Guardado-----------
----------------------------Ziyech-------------------------------
--Traoré-----------------De Jong-----------------Depay--

///

Padt
Arias - Veltman - Rekik - Dijks
Klaassen - Wijnaldum - Ayoub
Corona - Uth - Larsson

..............................................Vermeer.......................................
Karsdorp...............Van Beek..........Kongolo..................Veltman
Chery.................................Clasie.................................Willems
Depay...............................Haller................................Sam Larsson

Begrijp totaal niet dat Karsdorp in sommige lijstjes staat, na een paar wedstrijdjes. Waarin hij ook nog eens matig heeft gespeeld. Zwak aan de bal, heeft moeite met aannames en z'n passing is ook nog niet geweldig. Al zie ik best potentie.

Kongolo hoort er wel in, anders bij de reserves. Ondank een aantal slippertjes. Groot talent.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.