Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 maart 2014, 14:27 uur
Denk je dat dat samen gaat 2 dictators binnen de Russische landsgrenzen? 

0
Hendrik68
geplaatst: 24 maart 2014, 14:40 uur
Ik weet niet of dat verstandig is met al die ratjes om mij heen. Ze schijnen nogal fanatiek te zijn.
Ik vind die Ratjes altijd wel sympathiek. Kun je als FC Groningen aanhanger tenminste nog uit je dak gaan tussen de fanatiekste Ratjes als het in blessuretijd 1-1 wordt, althans zo verging het mij in 1998/1999. In de andere jaren die ik er was werd Groningen eenvoudig geklopt en maakte die ene FC goal ook niet meer uit.
De Primera Division daarentegen is dit jaar wel weer spannend.
Dat mag ook wel van onze belastingcentjes. (OK die was flauw). De enige wedstrijd die er toe doet is Barca Real.Vind ik al 30 jaar niet meer interessant. Dat er nu eens een keer een 3e club meedoet is leuk, maar waarschijnlijk een incident.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 16:13 uur
zijn er nu echt mensen die vinden dat die penalty op Iniesta geen is? die is toch overduidelijk
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 maart 2014, 17:45 uur
Enorm zonde en dit zou Real wel eens de titel kunnen kosten. Tot aan de rode kaart speelden ze veel beter voetbal dan Barcelona. Pak gewoon dat tegendoelpunt en speel met elf man door. Ook nog rood erbij is echt te onnozel voor woorden.
Di Maria was overigens grandioos. Messi en Ronaldo niet veel gezien. De scheids was inderdaad een tikkeltje discutabel af en toe.
Di Maria was overigens grandioos. Messi en Ronaldo niet veel gezien. De scheids was inderdaad een tikkeltje discutabel af en toe.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 18:19 uur
jassn schreef:
zijn er nu echt mensen die vinden dat die penalty op Iniesta geen is? die is toch overduidelijk
Ja ik vond het een pingel. Die van Ronaldo was een 100% schwalbe en er buiten. De eerste pingel van Barca was niet goed zichtbaar of Neymar werd vastgehouden. Mijn mening. Overigens zal het mij worst zijn wie er in Spanje kampioen wordt.
0
geplaatst: 25 maart 2014, 20:06 uur
En dan vanavond Man. United - Man. City. Hoogstwaarschijnlijk niet zo spectaculair als zondagavond, maar niet verkeerd voor een dinsdag.
0
geplaatst: 25 maart 2014, 21:27 uur
0
geplaatst: 25 maart 2014, 22:51 uur
Echt ongelooflijk, het staat 2-2 en De Guzman gaat in de laatste minuut alleen op de keeper van Arsenal af en op het moment dat hij bij de 16 meter is fluit de scheidsrechter af.

0
geplaatst: 25 maart 2014, 23:57 uur
Running On Empty schreef:
Echt ongelooflijk, het staat 2-2 en De Guzman gaat in de laatste minuut alleen op de keeper van Arsenal af en op het moment dat hij bij de 16 meter is fluit de scheidsrechter af.
(quote)
Dat zag ik toevallig ja. Meest frappante vond ik nog wel dat arbiter Probert helemaal niet leek te begrijpen waarom er zo geprotesteerd werd door de spelers van Swansea.. 'Het was nou eenmaal tijd'

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 maart 2014, 10:15 uur
Shiiiit, weg titel of Pinto moet gaan grabbelen.
Dit Sevilla sloeg echt helemaal nergens op. Zelfs Chelsea heeft nog nooit zulk anti-voetbal gespeeld. Uitgerekend nu speelt Xabi Alonso een zeldzaam slechte wedstrijd en bakt Bale er niets van... En die smerige Rakitic met zijn onbestrafte schwalbes is natuurlijk de held van de avond. Zwaar onverdiend.
Dit Sevilla sloeg echt helemaal nergens op. Zelfs Chelsea heeft nog nooit zulk anti-voetbal gespeeld. Uitgerekend nu speelt Xabi Alonso een zeldzaam slechte wedstrijd en bakt Bale er niets van... En die smerige Rakitic met zijn onbestrafte schwalbes is natuurlijk de held van de avond. Zwaar onverdiend.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 12:24 uur
Fenomenaal hoe Pepe als een kleuter te kijk werd gezet voorafgaand aan de 1-2. Rakitic, held!
0
geplaatst: 27 maart 2014, 12:32 uur
Kwam net Joop van Maurik (inmiddels bijna 70) tegen in de lokale Lidl en moest meteen denken aan zijn legendarische 2-1 tegen Ajax, 2 minuten voor tijd; tja, maar niet gevraagd wat ie van het huidige Utrecht vond 

0
geplaatst: 27 maart 2014, 13:23 uur
Ben benieuwd naar hoe Ajax vanavond voor de dag komt. De afgelopen periode was absoluut niet kampioenswaardig te noemen. Een beetje meer kleur op de wangen is daarom alleen al zeker geen overbodige luxe. Wedstrijden als tegen AZ en Twente zijn bij uitstek wedstrijden waarbij je je kan oprichten om zodoende het seizoen goed te eindigen.
Natuurlijk is Ajax al bezig met het komende seizoen. Een kwaliteitsinjectie is broodnodig en dat weet de technische leiding ook. Naast talent (Zivkovic) is vooral ervaring en fysieke kracht gewenst. Ik denk dat Ajax het afgelopen jaar drie problemen heeft gehad: te weinig aanvallende kwaliteit, gebrek aan ervaring, een te behoudend spelsysteem en dus lengte/kracht.
Het vrouwenelftal mag ook wel meer aandacht krijgen. Gelukkig wil Ajax daar ook veel in investeren.
Erg sneu trouwens voor Dennis Gentenaar. Hij is altijd een degelijke en betrouwbare keeper geweest. Om dan zo'n goal tegen te krijgen, jammer...
Mooi om de blijdschap bij die Zwolle fans te zien. Eerst speel je in de marge van de eerste divisie en een paar jaar later doe je lekker mee in de eredivisie/bekertoernooi.
Natuurlijk is Ajax al bezig met het komende seizoen. Een kwaliteitsinjectie is broodnodig en dat weet de technische leiding ook. Naast talent (Zivkovic) is vooral ervaring en fysieke kracht gewenst. Ik denk dat Ajax het afgelopen jaar drie problemen heeft gehad: te weinig aanvallende kwaliteit, gebrek aan ervaring, een te behoudend spelsysteem en dus lengte/kracht.
Het vrouwenelftal mag ook wel meer aandacht krijgen. Gelukkig wil Ajax daar ook veel in investeren.
Erg sneu trouwens voor Dennis Gentenaar. Hij is altijd een degelijke en betrouwbare keeper geweest. Om dan zo'n goal tegen te krijgen, jammer...
Mooi om de blijdschap bij die Zwolle fans te zien. Eerst speel je in de marge van de eerste divisie en een paar jaar later doe je lekker mee in de eredivisie/bekertoernooi.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 13:51 uur
Ja het is een wereldwijk: 's dinsdags ook al Jaan de Graaf op de markt (bij het Stoepje) - het kan niet op
- vroeger had Joop in de buurt op de hoek van de Julianalaan een kroeg, De Engelenburcht (mooie roze lampekampjes en zo - beetje als Café Nol aan de Wester); nu gewoon zijn woonhuis.
(eind jaren 70 trouwens in een studentenhuis gewoond - 2 deuren vandaan bij Drogisterij Van Veen (juist ja, moeder van ... hij kwam er heel vaak)
- vroeger had Joop in de buurt op de hoek van de Julianalaan een kroeg, De Engelenburcht (mooie roze lampekampjes en zo - beetje als Café Nol aan de Wester); nu gewoon zijn woonhuis.(eind jaren 70 trouwens in een studentenhuis gewoond - 2 deuren vandaan bij Drogisterij Van Veen (juist ja, moeder van ... hij kwam er heel vaak)

0
geplaatst: 27 maart 2014, 16:21 uur
Marjet schreef:
Zwolle had natuurlijk wel een mooie loting:
Fortuna Sittard, Wilhelmina '08, Excelsior, Cuijk en NEC.
Maar iedereen verslagen.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 17:53 uur
Als je een team van Hansie Hansie hebt verslagen, verdien je het ook om in de finale te staan.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 18:02 uur
Stijn_Slayer schreef:
Shiiiit, weg titel of Pinto moet gaan grabbelen.
het ziet er meer en meer naar uit dat Athletico er mee gaat gaan lopen dit jaar. Ik heb toch geen zo'n groot vertrouwen in die PintoShiiiit, weg titel of Pinto moet gaan grabbelen.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 18:47 uur
Zou wel eens een welkome afwisseling zijn. En een zware afgang voor Barca en Madrid met hun veeeel te duur gekochte sterren van dit seizoen.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:35 uur
Zojuist de TV bij de rode kaart uitgezet. De eerste gele kaart van Veltman was er een voor Schöne en de rode kaart had dus nooit gegeven mogen worden.
Een wedstrijd moet op een eerlijke basis worden gefloten, naar een farce wil ik niet kijken.
Een wedstrijd moet op een eerlijke basis worden gefloten, naar een farce wil ik niet kijken.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:39 uur
Marjet schreef:
Zojuist de TV bij de rode kaart uitgezet. De eerste gele kaart van Veltman was er een voor Schöne en de rode kaart had dus nooit gegeven mogen worden.
Wat een onzin. Veltman tikte de speler van AZ aan waardoor hij uit balans raakte (onderbreken van een veelbelovende aanval, dus geel). Wat Schöne vervolgens deed was niet meer relevant. Net voor de tweede gele kaart is hij de aanvaller helemaal kwijt en om dat te corrigeren maakt hij een (lichte) overtreding met een strafschop als gevolg.. In dit geval moet je je toch echt bij Veltman beklagen als Ajax-supporter.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:46 uur
De eerste gele kaart vóór de penalty was een overtreding van Schöne, niet Veltman. Maar Veltman kreeg de gele kaart. Daar heb ik het over.
Dit is een walgelijke actie van een scheidsrechter die er (blijkbaar) alles aan gelegen is om Ajax uit de finale te houden.
Rood voor de scheids, bij deze.
Dit is een walgelijke actie van een scheidsrechter die er (blijkbaar) alles aan gelegen is om Ajax uit de finale te houden.
Rood voor de scheids, bij deze.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:47 uur
Marjet schreef:
De eerste gele kaart vóór de penalty was een overtreding van Schöne, niet Veltman. Maar Veltman kreeg de gele kaart. Daar heb ik het over.
Dan heb je blijkbaar gemist dat Veltman die AZ-speler al uit balans bracht - op het middenveld dus -, voordat hij met Schöne in aanraking kwam. In dat geval verdient Veltman dus de gele kaart.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:49 uur
Zet de TV maar weer aan hoor, Ajax staat voor en het is 10 tegen 10.
Oei bijna 1-1 dan had hij weer uit gemoeten uiteraard.
Oei bijna 1-1 dan had hij weer uit gemoeten uiteraard.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:52 uur
Moah, ik denk niet dat het een groot complot is tegen Ajax. Van Boekel kan gewoon niet fluiten, die tweede gele kaart voor de AZ speler sloeg ook nergens op.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:52 uur
Nee, dat heb ik zeker niet gemist. De overtreding van Schöne was eerder geel (ergens in de verste) dan het duel met Veltman. Hij moet zich hebben vergist (als we van het positieve moeten uitgaan) en heeft Veltman voor Schöne aangezien.
Ik denk echter, gezien het afgelopen seizoen, dat van vergissen geen sprake is. Het is eerder een gevolg van een antipathie vanuit de KNVB jegens Ajax.
Scheidsrechters grijpen gretig de kans wanneer ze (tegen) Ajax mogen fluiten.
Ik denk echter, gezien het afgelopen seizoen, dat van vergissen geen sprake is. Het is eerder een gevolg van een antipathie vanuit de KNVB jegens Ajax.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:56 uur
Marjet schreef:
Het is eerder een gevolg van een antipathie vanuit de KNVB jegens Ajax.
Het is eerder een gevolg van een antipathie vanuit de KNVB jegens Ajax.
Zelden zo'n onzin gelezen. De KNVB wordt in veel voetbalkringen vaak zelfs de KNJB genoemd. Jouw stelling slaat echt nergens op.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 21:56 uur
Marjet schreef:
Nee, dat heb ik zeker niet gemist. De overtreding van Schöne was eerder geel (ergens in de verste) dan het duel met Veltman. Hij moet zich hebben vergist (als we van het positieve moeten uitgaan) en heeft Veltman voor Schöne aangezien.
Nope. Veltman begaat een overtreding, waardoor de speler van AZ uit balans raakt en verdient daarvoor de gele kaart en uiteraard de vrije trap tegen. Schöne is helemaal niet meer relevant in dit verhaal. Dat Veltman een minuut later weer in de fout gaat, kun je de arbiter niet aanrekenen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.