Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:00 uur
Marjet schreef:
Hij moet zich hebben vergist (als we van het positieve moeten uitgaan) en heeft Veltman voor Schöne aangezien. Ik denk echter, gezien het afgelopen seizoen, dat van vergissen geen sprake is.
Hij moet zich hebben vergist (als we van het positieve moeten uitgaan) en heeft Veltman voor Schöne aangezien. Ik denk echter, gezien het afgelopen seizoen, dat van vergissen geen sprake is.
Want hij wist toen al dat Veltman even later weer opzichtig in de fout zou gaan?

0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:01 uur
Overigens (dat geef ik wel toe) is Polletje Van Boekel een van de beroerdste scheidsrechters die we hebben en daarnaast ook nog een enorm irritante pedante arrogante betweterige eikel.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:02 uur
Running On Empty schreef:
Overigens (dat geef ik wel toe) is Polletje Van Boekel een van de beroerdste scheidsrechters die we hebben en daarnaast ook nog een enorm irritante pedante arrogante betweterige eikel.
Dat zonder meer.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:03 uur
Die Van Boekel kan er inderdaad helemaal niks van, net als Ajax en AZ dus dat past wel goed bij elkaar.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:04 uur
Ik ben het niet met je eens, Onheilspellend. Hij kan onmogelijk een normaal duel hebben aangezien voor een overtreding, laat staan geel. Hij moet Veltman hebben aangezien voor Schöne, dat kan niet anders...
0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:07 uur
Veltman schopte eerst, en later trok Schone nog. Terechte gele kaart hoor voor Veltman. Werd even later zelfs nog herhaald en de commentator zag toen ook dat het terecht was.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:12 uur
trebremmit schreef:
Veltman schopte eerst, en later trok Schone nog. Terechte gele kaart hoor voor Veltman. Werd even later zelfs nog herhaald en de commentator zag toen ook dat het terecht was.
Misschien door de camerapositie was het in eerste instantie wat verwarrend, maar na het zien van de herhaling zou het toch duidelijk moeten zijn: terechte kaart voor Veltman.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 23:05 uur
Marjet schreef:
Ik denk echter, gezien het afgelopen seizoen, dat van vergissen geen sprake is. Het is eerder een gevolg van een antipathie vanuit de KNVB jegens Ajax. Scheidsrechters grijpen gretig de kans wanneer ze (tegen) Ajax mogen fluiten.
Ik denk echter, gezien het afgelopen seizoen, dat van vergissen geen sprake is. Het is eerder een gevolg van een antipathie vanuit de KNVB jegens Ajax. Scheidsrechters grijpen gretig de kans wanneer ze (tegen) Ajax mogen fluiten.
Nou ondanks dat Van Boekel een AZ speler rood geeft omdat een Ajaxied over zijn eigen benen struikelt, gaat Ajax toch door. Jeetje wat was hij toch partijdig. Schande, zou een klacht indienen bij de KNVB.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 23:28 uur
From A to Z: Alkmaar (AZ) tegen Zwolle (PEC), kaaskoppen tegen blauwvingers was een veel mooiere verzinnebeelding van de teloorgang van ons eredivisievoetbal geweest.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 maart 2014, 10:39 uur
Veltman bewijst opnieuw niet het talent te zijn dat de media van hem maakt. Hele matige speler, die veel te veel fouten maakt.
Verbazend wel hoe matig AZ speelt. Met zoveel ruimte had zelfs ik mee kunnen doen in het positiespelletje van Ajax.
Verbazend wel hoe matig AZ speelt. Met zoveel ruimte had zelfs ik mee kunnen doen in het positiespelletje van Ajax.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 10:54 uur
Ook na de (de gelukkig gewonnen) wedstrijd, blijf ik erbij dat de eerste kaart voor Veltman absoluut geen gele kaart was. Als dit in de Premier League zou zijn gebeurt, dan eindigen veel ploegen met 5 man op het veld.
De rode kaart voor de AZ speler was ook discutabel. Mogelijk voelde de scheids aan dat hij te ver was gegaan en ook streng moest zijn ten aanzien van AZ.
Al met al een terechte overwinning en een opsteker met het oog op de wedstrijd tegen Twente.
De rode kaart voor de AZ speler was ook discutabel. Mogelijk voelde de scheids aan dat hij te ver was gegaan en ook streng moest zijn ten aanzien van AZ.
Al met al een terechte overwinning en een opsteker met het oog op de wedstrijd tegen Twente.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 10:56 uur
Hiddink! Hopen dat er nog wat talenten gaan doorbreken tot 2016...
0
geplaatst: 28 maart 2014, 12:09 uur
Stijn_Slayer schreef:
Veltman bewijst opnieuw niet het talent te zijn dat de media van hem maakt. Hele matige speler, die veel te veel fouten maakt.
Welk positiespel?
0
geplaatst: 28 maart 2014, 12:35 uur
Op basis waarvan vraag ik mij dan af. Maar bovenal: waarom zou je nu al een bondscoach benoemen voor 2016? Om te acteren dat er sprake is van een gedegen visie?
0
geplaatst: 28 maart 2014, 12:49 uur
In die periode kan nog veel gebeuren en ook kunnen goede trainers beschikbaar zijn.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het onverhoopt niet klikt tussen Hiddink en blind.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het onverhoopt niet klikt tussen Hiddink en blind.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:02 uur
Precies. Volgens mij heb je als KNVB de plicht om ergens in 2016 de meest geschikte en beschikbare (Nederlandse) coach te benaderen. Het is lachwekkend om in maart 2014 al vast te leggen dat nota bene Danny Blind de opvolger van Hiddink moet worden.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:07 uur
Blind wie?
Die heeft nog nooit iets gepresteerd in zijn korte trainers loopbaan. Een fijne assistent (meeloper) voor Louis maar verder???
Die heeft nog nooit iets gepresteerd in zijn korte trainers loopbaan. Een fijne assistent (meeloper) voor Louis maar verder???
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 maart 2014, 13:42 uur
Onheilspellend schreef:
Op basis waarvan vraag ik mij dan af. Maar bovenal: waarom zou je nu al een bondscoach benoemen voor 2016? Om te acteren dat er sprake is van een gedegen visie?
(quote)
Op basis waarvan is niet zo vreemd. De KNVB heeft natuurlijk van dichtbij een heel goed zicht op Danny Blind. Voor de buitenwereld geldt dat niet, maar die hebben wel altijd overal een (vaak beperkt gestaafde) mening over.
Neemt niet weg dat ik het ook voorbarig en apart vind om nu al een opvolger te benoemen.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:46 uur
Stijn_Slayer schreef:
De KNVB heeft natuurlijk van dichtbij een heel goed zicht op Danny Blind.
(quote)
De KNVB heeft natuurlijk van dichtbij een heel goed zicht op Danny Blind.
Vandaar dat het interessant zou zijn om hun argumenten te horen voor deze aanstelling.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:51 uur
Danny Blind... zucht.. vast niet gekozen op basis van zijn succesvolle trainers loopbaan 

0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:56 uur
Die hebben ze vast getest in de windtunnel en geconstateerd dat ie met alle winden meeging. Guus: "op Blind kan je varen - zeker met een radar" - de selectie van Oranje van na 2016? Allemaal blindgangers 

0
geplaatst: 28 maart 2014, 17:29 uur
Marjet schreef:
Nee, dat heb ik zeker niet gemist. De overtreding van Schöne was eerder geel (ergens in de verste) dan het duel met Veltman. Hij moet zich hebben vergist (als we van het positieve moeten uitgaan) en heeft Veltman voor Schöne aangezien.
Veltman doet geen enkele poging om de bal te spelen. Gewoon terecht geel. Dat hij de tegenstander uiteindelijk licht raakt, doet er niet echt toe. En dat het niet netjes van Beerens is om zo te janken om een gele kaart, tja.. het schijnt er tegenwoordig bij te horen.Nee, dat heb ik zeker niet gemist. De overtreding van Schöne was eerder geel (ergens in de verste) dan het duel met Veltman. Hij moet zich hebben vergist (als we van het positieve moeten uitgaan) en heeft Veltman voor Schöne aangezien.
Zijn tweede (en penalty) was dan weer zwaar overdreven. Dat is nou typisch een gele kaart aannaaien. Hij houdt hem amper vast. In het voetbaltopic op MovieMeter heb ik daar wat screenshots van gemaakt: Het grote voetbaltopic #8 - MovieMeter.nl
Tegelijkertijd kreeg Johansson zowaar twee onterechte gele kaarten. De Sa loopt gewoon tegen hem op (hoezo geel?) en vervolgens struikelt die over z'n eigen voeten...

Al met al wegen de rode kaarten tegen elkaar op, maar dat er gescoord moet worden uit een onterechte vrije trap vind ik toch wel zuur.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 22:42 uur
Mjuman schreef:
From A to Z: Alkmaar (AZ) tegen Zwolle (PEC), kaaskoppen tegen blauwvingers was een veel mooiere verzinnebeelding van de teloorgang van ons eredivisievoetbal geweest.
In Engeland bestaat een reële kans op een final van Wigan Athletic tegen Sheffield United/Hull City. Ook een kraker van een jewelste. Al hoop ik natuurlijk op een stunt van Arsenal.

0
geplaatst: 29 maart 2014, 14:50 uur
Dat wordt natuurlijk Arsenal - Hull.
0-3, hat-trick Curtis Davies.
0-3, hat-trick Curtis Davies.
0
Hendrik68
geplaatst: 29 maart 2014, 23:09 uur
De eerste overwinning in Eindhoven voor FC Groningen in de historie. En dat als slechtste ploeg van dit kalenderjaar. Leuke bijkomstigheid is dat we niet alleen veilig zijn, maar zelfs nog een kansje op de play offs voor EL hebben.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 03:36 uur
Vond Groningen in offensief opzicht fris voor de dag komen in Eindhoven. Hadden er best nog 2 of 3 kunnen maken. Ook nog een stuk of 3 extra tegen kunnen krijgen trouwens. Leuke pot!
0
geplaatst: 30 maart 2014, 11:39 uur
Hendrik68 schreef:
De eerste overwinning in Eindhoven voor FC Groningen in de historie. En dat als slechtste ploeg van dit kalenderjaar. Leuke bijkomstigheid is dat we niet alleen veilig zijn, maar zelfs nog een kansje op de play offs voor EL hebben.
Kansje? Jullie staan er aardig voor hoor voor de play offs. Tikkie jaloers ben ik wel

Ik zat vrijdagavond in Breda en zag een ploeterend Utrecht met moeite in de laatste minuut een puntje pakken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 maart 2014, 14:49 uur
Maar wel twee goals. Het probleem met Bale is dat men hem afrekent op zijn transferprijs en dat is onzin. Was hij voor twintig miljoen gekomen, dan was iedereen lovend. Voor iemand die pas later is aangesloten en nog niet eens in topvorm is, heeft hij al talloze goals en assists gemaakt. Nu al een stuk meer dan Ozil in het hele vorige jaar.
Dit soort fouten heb ik wel meer goede spelers zien maken. Kan een keer gebeuren. Als je in 23 wedstrijden bij 24 goals betrokken bent, vind ik dat prima.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.