MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Kill_illuminati schreef:
Kan het aan het weer liggen dat het niet echt loopt bij beiden ploegen?

Ik heb Arsenal nog niet heel vaak zien spelen dit seizoen, maar ik heb het gevoel dat ze het tegen de wat betere tegenstanders toch wel erg moeilijk hebben in de PL. Het rare is dat ze het in de CL dan wel weer heel goed deden tegen Napoli en Dortmund. In de PL is er nog geen topper gewonnen toch?

Het was een erg matige wedstrijd. Arsenal kon niet en Chelsea wilde op een gegeven moment niet meer. Het was zo'n typische wedstrijd die een vroeg doelpunt nodig had. Op zich kan dat bij de meeste voetbalwedstrijden geen kwaad, maar dit soort toppers komen vaak helemaal niet los zonder een doelpunt. Je weet gewoon dat Chelsea in uitwedstrijden, zeker nu Mourinho weer terug is, genoegen neemt met een gelijkspelletje. Maar zelfs dan vond ik dat Chelsea nog de beste kansen creëerde eigenlijk.

Kill_illuminati schreef:
Kan het aan het weer liggen dat het niet echt loopt bij beiden ploegen? Ik heb Arsenal nog niet heel vaak zien spelen dit seizoen, maar ik heb het gevoel dat ze het tegen de wat betere tegenstanders toch wel erg moeilijk hebben in de PL. Het rare is dat ze het in de CL dan wel weer heel goed deden tegen Napoli en Dortmund. In de PL is er nog geen topper gewonnen toch?

Dit Arsenal won thuis zonder de toen nog Madrid speler Özil van Tottenham Spurs en later in November van een in bloedvorm stekende Liverpool. Dit is nog een van de weinige teams in Engeland die nog geen doelpunten van het spitsen-tandem Sturridge en Suarez heeft geïncasseerd.

Verder werd er gelijkgespeeld tegen een zeer sterk Everton. Een team dat tot subtop c.q. top mag gerekend worden. Helaas werd de gelijkmaker op zo’n lullig manier gemaakt. Namelijk door een geweldige geniale ingeving van de 19-jarige Barcelona huurling Deulofeu. Wat deels op de conto van Martinez mag worden gezet, aangezien hij handig anticipeerde op Wengers wissels.

Enfin, tegelijkertijd wist dit team van een zwak Manchester United te verliezen. Op geen enkel moment wisten ze in die wedstrijd te imponeren. Misschien is het de recente vrees voor Old Trafford? Deze week werd er gelijkgespeeld tegen Chelsea. Een wedstrijd die gewonnen moest worden omdat Arsenal het zichzelf erg lastig gaat maken voor het verdere verloop van de wedstrijd. Bijzonder was dat er geen enkele speler door Wenger werd gewisseld!

En dan hebben we tot slot de ‘thrashing’ door Manchester City. In die wedstrijd werden er een aantal dingen duidelijk. 1. Arsenal kan wel degelijk mee voetballen met de top van de competitie, maar scoren blijft een hoog moeilijkheidsgraad te hebben voor het team.2. Meerdere spelers kunnen scoren, maar kost veel kansen 3. Giroud is niet de top spits die ze kampioen gaan maken. 4. Manchester City scoort de afgelopen weken waar ze ook zijn. 5. De defensie is lang niet zo goed als iedereen denkt, al helemaal niet nu Koscielny geblesseerd is. Toch werd de wedstrijd met 6-3 verloren, en niet meer 6-0 in tegen stelling tot andere ploegen.

Toch klopt het wel dat (ook) Arsenal het de eerste seizoenshelft al een aantal keer erg lastig heeft gehad of zelfs weinig wist klaar te spelen tegen een 'top 6'-club.

Een moeizame, maar uiteindelijk wel verdiende thuisoverwinning op een Spurs dat net een half nieuw elftal had gekocht en hun sterspeler was kwijt geraakt, thuis verloren van Chelsea voor de Carling Cup (niet zo relevant), weinig potten kunnen breken op Old Trafford en daar verliezen, thuis gelijk spelen tegen een uitstekend voetballend Everton, 6 goals incasseren bij Man. City - hadden er ook 10 kunnen zijn -, maar daar wel 45 minuten tot een uur aardig mee kunnen voetballen en dan afgelopen maandag vrijwel niets creëren tegen een Chelsea van Mourinho die voor een punt kwamen, maar wel de beste kansen hadden.

Toch speelt Arsenal over het algemeen heel behoorlijk voetbal, al deel ik de analyse dat ze in bepaalde fases dodelijker voor de goal moeten worden.

Uiteindelijk wordt Man. City gewoon kampioen dit seizoen. Ze zijn in december zelfs uitwedstrijden gaan winnen.

Martinez met Everton en in mindere mate Steve Bruce met Hull City vind ik managers die wel zo'n beetje het maximale uit de mogelijkheden halen.

Boxing Day!

Gezien het programma moet de top 8, met uitzondering van Liverpool, eigenlijk wel zien te winnen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Liverpool zal op voorhand niet klagen over een punt bij Man. City.

http://i43.tinypic.com/5nknt5.png

Het gaat niet gebeuren maar Everton mag gerust wat puntjes laten liggen

Zou wel heel opmerkelijk zijn als Sunderland de eerste uitoverwinning van het seizoen wist te boeken bij Everton die thuis nog ongeslagen zijn. Zou je wel veel geld mee kunnen verdienen, maar zal wel een vrij afgetekende 3-1 of 2-0 worden.

Zeker opmerkelijk maar ja 1 keer moet de eerste keer zijn. Normaal zijn "wij" natuurlijk niet voor Sunderland maar voor deze keer

Als je het vanuit het Newcastle-perspectief bekijkt, zou het leuk zijn als je tijdelijk wat dichter bij Everton kunt komen, maar ik ben er vrij zeker van dat Everton uiteindelijk boven Newcastle eindigt.

Newcastle moet trouwens eerst zelf maar eens zien te winnen van het vrij taaie Stoke dat in december ook nog geen duel heeft verloren.

1-0 Hull in de vierde minuut.

En binnen het kwartier de 2-0. Wat een geniaal begin.

Onheilspellend schreef:

Newcastle moet trouwens eerst zelf maar eens zien te winnen van het vrij taaie Stoke dat in december ook nog geen duel heeft verloren.

Newcastle deed dat naast december ook in november niet

Nou ja in Engeland dan, een klein tripje naar Wales was net te ver maar verder

Of Everton boven Newcastle gaat eindigen vraag ik me af maar normaal gesproken gaat Tottenham en Man UTD er nog wel overheen (alhoewel gezien de huidige tussenstand van de laatste )

Ow ja Tomasson nieuwe trainer Roda JC. Nu hing dat bericht al een tijdje in de lucht maar ik blijf dat toch wel een verrassende keuze vinden.

vigil schreef:
(quote)

Newcastle deed dat naast december ook in november niet

Nou ja in Engeland dan, een klein tripje naar Wales was net te ver maar verder

Of Everton boven Newcastle gaat eindigen vraag ik me af maar normaal gesproken gaat Tottenham en Man UTD er nog wel overheen (alhoewel gezien de huidige tussenstand van de laatste )

Everton pakt veel punten, maar speelt daarnaast ook gewoon heel goed voetbal. Zeker de laatste maanden doet Newcastle het heel aardig, maar Everton schat ik toch wel wat hoger in. We zullen zien..

Overigens is het nu wel weer spannend in Hull. Zojuist de 1-2 en nu ook wat kansen voor Man. United.

vigil schreef:
Ow ja Tomasson nieuwe trainer Roda JC. Nu hing dat bericht al een tijdje in de lucht maar ik blijf dat toch wel een verrassende keuze vinden.

De TD van Roda kent hem nog goed uit zijn tijd bij Excelsior als ik mij niet vergis. Wel een interessante keuze.. Ken hem niet als coach, maar vind hem altijd wel goed overkomen.

Als speler was het op zich wel een teamspeler maar in zijn gedrag een echte einzelgänger, die zijn keuze vaak liet bepalen door geld en de bijkomende ellende (bv bankzitten) daarbij op de koop toe nam. Ik zag ook nooit een coach in hem maar goed dat kan hij nu bewijzen. Bij Excelsior ging het na een slecht begin wel goed maar in Kralingen spelen ze over het algemeen wel aardig voetbal. Wel gigantisch geflopt in Newcastle maar dat zijn er ook wel meer

Veel minder dan Brood zal hij er in Kerkrade ook wel niet van bakken.

2-2 al weer...

Binnen het half uur. Als dit een voorteken is voor de rest van de dag...

Prachtige goal van Rooney ook.

Wel respect voor de veerkracht van Man. United.

2-3

Sunderland doet in ieder geval erg goed zijn best. Stoke ook enkel dan met overtredingen maken... Moet toch te doen zijn winnen van 9 man!

Yep, 10 minuten verder 3-1

City blijft thuis alles winnen, al had Liverpool wel een punt verdiend als ik de beelden zo zag. Beste Liverpool in jaren toch wel, als ze zo blijven spelen moeten ze altijd in de top 4 eindigen (en Chelsea en Arsenal gaan de top 4 compleet maken).

City is toch wel de titelfavoriet bij uitstek, als je thuis zo kan winnen (van alle concurrenten) kom je al heel ver. Ze hadden eigenlijk al eerst moeten staan als ze niet zo hadden zitten sukkelen op verplaatsing tegen kleinere teams.

vigil schreef:
Sunderland doet in ieder geval erg goed zijn best. Stoke ook enkel dan met overtredingen maken... Moet toch te doen zijn winnen van 9 man!

Wat een oliedomme en onnodige rode kaarten in beide duels. Op zo'n manier kan een totale verrassing als Everton 0 - 1 Sunderland natuurlijk altijd tot stand komen.

Glenn Whelan moet zich diep schamen. Tot zijn rode kaart was er niet zo gek veel aan de hand voor Stoke in Newcastle en stonden ze zelfs voor. Veel meer dan dat Stoke de wedstrijd gewoon heeft weggegeven, kun je er eigenlijk niet van maken.

Chungking schreef:
City blijft thuis alles winnen, al had Liverpool wel een punt verdiend als ik de beelden zo zag.

Dat je in onderstaande situatie voor buitenspel kunt vlaggen, vind ik onbegrijpelijk. Hij staat er ook nog eens prima voor...

http://i.imgur.com/ic7aWUr.jpg

Sterling liep zelfs op een donkerder stuk gras, dit had de scheids nog wel kunnen zien.

Onheilspellend schreef:

Wat een oliedomme en onnodige rode kaarten in beide duels. Op zo'n manier kan een totale verrassing als Everton 0 - 1 Sunderland natuurlijk altijd tot stand komen.

En dan nog was Everon veruit de betere ploeg met 10, eenrichtingsvoetbal zelfs. Sunderland is echt gaan winnen op een diefje.

Chungking schreef:
(quote)

En dan nog was Everon veruit de betere ploeg met 10, eenrichtingsvoetbal zelfs. Sunderland is echt gaan winnen op een diefje.

Dat geloof ik graag, een 0-1 achterstand met nog zo'n 70 minuten op de klok hoeft voor Everton zeker niet het einde te betekenen tegen Sunderland; zeker niet op Goodison Park. Ook niet met 10 man.

Achteraf gezien had Howard zich beter kunnen inhouden. Als je voetballend toch superieur bent en nog zoveel tijd hebt om het goed te maken.. Anyway, wel hele belangrijke punten voor Sunderland en eigenlijk moeten ze zien dat ze dit morgen een goed vervolg geven tegen Cardiff (ze staan nog gewoon laatste).

zalwelnikszijn! schreef:
Guus Hupperts in Oranje aub.

Hou toch op zeg. Leuke speler voor Roda, meer niet.

Onheilspellend schreef:
(quote)

Dat je in onderstaande situatie voor buitenspel kunt vlaggen, vind ik onbegrijpelijk. Hij staat er ook nog eens prima voor...

(afbeelding)
Buitenspel? Waar heb je het over?
https://pbs.twimg.com/media/Bcbosj-CEAA1tMw.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:48 uur

geplaatst: vandaag om 18:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.