MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
trebremmit schreef:
Wat wil je hier mee zeggen? Dat het normaal is om zulke bedragen aan salarissen te betalen, dat het normaal is om zulke transfersommen te betalen, terwijl de rest van Spanje zo'n beetje failliet gaat.
Dat het leuk is om de beste spelers te kopen en dan de helft daarvan op de bank te zetten zodat niemand ze ziet voetballen en andere clubs het met mindere goden moeten doen?

Ja, ja. En nee. Dat andere bedrijven in Spanje achter elkaar failliet gaan hoeft nog niet te betekenen dat een gezond bedrijf als Real Madrid zich per se moet inhouden. Ze boeken enorme winsten en hun schuld is helemaal niet zo groot vergeleken met hun omzet.

Stijn_Slayer
Tja, ik ben het er wel mee eens, maar als we zo gaan redeneren kan elke topclub afgeschaft worden. Manchester Utd, City, Barcelona, PSG, Chelsea en Atletico zijn geen haar beter dan Madrid.

In Nederland lijkt soms een soort aversie tegen Madrid te bestaan, die ervoor zorgt dat er met twee maten wordt gemeten. Het hele topvoetbal is door en door verpest door belangen die niets met voetbal te maken hebben. Al ben ik wel zo hypocriet om eigenlijk alleen naar de topwedstrijden te kijken, maar dat is net zoiets als vegetariër worden: een enkele boycot maakt geen verschil.

Stijn_Slayer schreef:
Tja, ik ben het er wel mee eens, maar als we zo gaan redeneren kan elke topclub afgeschaft worden. Manchester Utd, City, Barcelona, PSG, Chelsea en Atletico zijn geen haar beter dan Madrid.

City en PSG zijn nog wel een paar haren slechter op financieel gebied. Al geloof ik op de lange termijn wel in City.

Teunnis schreef:
(quote)

Ja, ja. En nee. Dat andere bedrijven in Spanje achter elkaar failliet gaan hoeft nog niet te betekenen dat een gezond bedrijf als Real Madrid zich per se moet inhouden. Ze boeken enorme winsten en hun schuld is helemaal niet zo groot vergeleken met hun omzet.

Het zit wel even wat anders in elkaar natuurlijk. Als mensen uit hun huizen worden gezet omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen maar dezelfde bank steeds meer geld uitleent aan Real, dan zit er wat mij betreft wat fout. Clubs die worden gefinancieerd door oliebaronnen heb ik niet zo'n moeite mee, maar een Madrid die met gemeenschapsgeld overeind wordt gehouden wel. Zels Europa moest bijspringen toen Bankia bijna failliet ging.
Perez noemt vast ook alleen maar de schuld die ze bij de bank hebben op, andere korte en lang lopende schulden vergeet hij denk ik voor het gemak maar even.

buizen
Mart Smeets samen met een duo-verslaggever commentaar laten leveren op de Vuelta...
Dat werkt niet. Die twee praten volkomen langs elkaar heen, door Smeets dan vooral.
Die duoverslaggever kan net zo goed tegen een muur praten, Mart pikt niks op en kakelt zijn eigen verhaal. Tenenkrommend.

Wat saai zo'n zondag zonder voetbal.

trebremmit schreef:
(quote)

Het zit wel even wat anders in elkaar natuurlijk. Als mensen uit hun huizen worden gezet omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen maar dezelfde bank steeds meer geld uitleent aan Real, dan zit er wat mij betreft wat fout. Clubs die worden gefinancieerd door oliebaronnen heb ik niet zo'n moeite mee, maar een Madrid die met gemeenschapsgeld overeind wordt gehouden wel. Zels Europa moest bijspringen toen Bankia bijna failliet ging.

Dus moet Real Madrid maar helemaal niet lenen? Ze betalen gewoon netjes hun rente neem ik aan. Misschien dat de rentetarieven te laag zijn vanwege vriendendealtjes (zoveel verstand heb ik er niet van), maar dan is dat toch echt de verantwoordelijk van die bank en de toezichthouders vanuit de overheid. Real Madrid sluit (gezien hun omzet) hele normale lening af en kan de rente + aflossing volgens mij prima betalen.

Perez noemt vast ook alleen maar de schuld die ze bij de bank hebben op, andere korte en lang lopende schulden vergeet hij denk ik voor het gemak maar even.

Hun totale schuld is vrij normaal en te overzien. Een tijdje geleden bleek dat weer eens uit een jaarlijks onderzoek van Deloitte.
EDIT: Ah, dat las ik dus hier.

En natuurlijk zijn de salarissen en transfersommen krankzinnig en ook moeilijk uit te leggen in het huidige economische klimaat. Maar zolang Real Madrid financieel in staat is om zulke salarissen en transfersommen over te maken ligt de bal niet bij Madrid om hier verandering in te brengen. Dat zal van de UEFA, FIFA of alle topclubs tezamen moeten komen.

buizen schreef:
Mart Smeets samen met een duo-verslaggever commentaar laten leveren op de Vuelta...
Dat werkt niet. Die twee praten volkomen langs elkaar heen, door Smeets dan vooral.
Die duoverslaggever kan net zo goed tegen een muur praten, Mart pikt niks op en kakelt zijn eigen verhaal. Tenenkrommend.

Waarom kijk je dan niet op Eurosport of Sporza? Bij Eurosport hebben ze met Berkhout en Boogerd (flink verbeterd bij Eurosport) of Zonneveld (als hij niet te veel aan het zeuren is) zeer aardige (co-)commentatoren. Al geloof ik dat José Been er ook af en toe is deze Vuelta. Zij heeft nog veel te leren over het vak. Sporza is mij soms iets te veel geblaat en chauvinistisch (zeker als Boonen meedoet), maar prima afwisseling tijdens de reclames van Eurosport.

trebremmit schreef:
Wat wil je hier mee zeggen? Dat het normaal is om zulke bedragen aan salarissen te betalen, dat het normaal is om zulke transfersommen te betalen, terwijl de rest van Spanje zo'n beetje failliet gaat.
Is het normaal om in Nederland vuilnisbakken vol met eten weg te gooien, terwijl de halve wereld verhongerd? Is het normaal om je te douchen met 50 liter water terwijl er miljoenen Afrikanen zijn die niet eens een degelijke riolering hebben?

Na de 200 miljoen(!) die Man U uit gaf, maakte je alleen een opmerking over "de druk op Van Gaal". Een beetje meten met twee maten.

Real Madrid is (of lijkt, alsof Perez de enige is met boekhoudkundige 'trucjes' ) volledig gezond en waarschijnlijk financieel gezonder dan de meeste (amateur)clubs in Nederland. Ze hebben het grootste inkomen ooit van een teamsport*. Dat de rest van Spanje failliet gaat heeft niet te maken met het hoge inkomen van de spelers van Real Madrid, wat een totaal opgeblazen vergelijking is dat. De rest van Spanje gaat failliet, omdat men blijkbaar liever een Real Madrid-shirtje koopt dan spullen van noodlijdende bedrijven.

*) Real Madrid Posts Highest Revenue In History Of Team Sports - Forbes

buizen
Teunnis schreef:
(quote)

Waarom kijk je dan niet op Eurosport of Sporza? Bij Eurosport hebben ze met Berkhout en Boogerd (flink verbeterd bij Eurosport) of Zonneveld (als hij niet te veel aan het zeuren is) zeer aardige (co-)commentatoren.

Is misschien wel een idee ja. Ben een beetje van de 'oude stempel' (maar niet oud) en nog gehecht aan de NOS. In een programma als De Avondetappe kan ik Mart prima hebben in zijn onemanshow, zo is Mart en ik erger me er niet aan, maar nu hij met een ander een 'duopresentatie' doet valt het wel erg op hoe die man ..... laat maar.

Is misschien wel een idee ja. Ben een beetje van de 'oude stempel' (maar niet oud) en nog gehecht aan de NOS. In een programma als De Avondetappe kan ik Mart prima hebben in zijn onemanshow, zo is Mart en ik erger me er niet aan, maar nu hij met een ander een 'duopresentatie' doet valt het wel erg op hoe die man ..... laat maar.

Die andere commentator die jij bedoelt is Maarten Ducrot en Mart Smeets doet tegewoordig nog maar af en toe het live commentaar bij wielerwedstrijden, vooral bij klassiekers. Ik vind Ducrot juist een hele fijne commentator en samen met Herbert Dijkstra tijdens de tour vind ik die twee als duo goed bij elkaar passen.

chevy93 schreef:
(quote)
Is het normaal om in Nederland vuilnisbakken vol met eten weg te gooien, terwijl de halve wereld verhongerd? Is het normaal om je te douchen met 50 liter water terwijl er miljoenen Afrikanen zijn die niet eens een degelijke riolering hebben?

Na de 200 miljoen(!) die Man U uit gaf, maakte je alleen een opmerking over "de druk op Van Gaal". Een beetje meten met twee maten.

Real Madrid is (of lijkt, alsof Perez de enige is met boekhoudkundige 'trucjes' ) volledig gezond en waarschijnlijk financieel gezonder dan de meeste (amateur)clubs in Nederland. Ze hebben het grootste inkomen ooit van een teamsport*. Dat de rest van Spanje failliet gaat heeft niet te maken met het hoge inkomen van de spelers van Real Madrid, wat een totaal opgeblazen vergelijking is dat. De rest van Spanje gaat failliet, omdat men blijkbaar liever een Real Madrid-shirtje koopt dan spullen van noodlijdende bedrijven.

*) Real Madrid Posts Highest Revenue In History Of Team Sports - Forbes

Hele rare vergelijking, volgens mij weet je echt niet waar je het over hebt?
Je snap toch wel dat het krom is dat Bankia mensen uit hun huis zet die de hypotheek niet kunnen betalen, maar ondertussen wel geld beschikbaar stelt voor Bale, en dit terwijl de bank voor een groot gedeelte van de overheid is. Madrid krijgt dus in feite Europees en Spaanse staatsteun.
Het is maar wat je financieel gezond noemt. Ik heb ook nooit gezegd dat de rest van Spanje failliet gaat door Madrid, dat maak jij ervan. De rest van Spanje heeft het moeilijk omdat door de crisis er weinig werk meer is, en juist deze crisis is er mede door de banken.
In Nederland zou een club als Madrid al lang onder toezicht staan wegens dubieuze leningen en belastingontduiking. Dat mensen denken dat het allemaal financieel erg goed gaat met de Spaanse clubs mag, ik geloof al lang niet meer in sprookjes.

buizen
VladTheImpaler schreef:
(quote)

Ik vind Ducrot juist een hele fijne commentator en samen met Herbert Dijkstra tijdens de tour vind ik die twee als duo goed bij elkaar passen.

Dat vind ik ook. Maar met Mart is het totaal anders, er is geen duo, geen enkele wisselwerking, Mart doet gewoon z'n eigen ding.

Teunnis schreef:
(quote)

Waarom kijk je dan niet op Eurosport of Sporza? Bij Eurosport hebben ze met Berkhout en Boogerd (flink verbeterd bij Eurosport) of Zonneveld (als hij niet te veel aan het zeuren is) zeer aardige (co-)commentatoren. Al geloof ik dat José Been er ook af en toe is deze Vuelta. Zij heeft nog veel te leren over het vak. Sporza is mij soms iets te veel geblaat en chauvinistisch (zeker als Boonen meedoet), maar prima afwisseling tijdens de reclames van Eurosport.

Ik kijk altijd naar "de Belg" als dat mogelijk is. Dat geneuzel bij de NOS is echt verschrikkelijk. Herbert Dijkstra zit er constant naast en die Ducrot is een half uurtje wel aardig maar dan heb je het ook wel helemaal gehad met "nee toch zeker, dat kan toch niet ja hoor daar is tie weer", "echt een voorbeeld van het nieuwe wielrennen", Kijk nou toch eens wat er hier gebeurt", enz enz

Portugal verliest thuis met 0-1 van Albanië.
Nu was Portugal op het WK grotendeels ook wel dramatisch , maar dit

Mooie goal van Albanië.

trebremmit schreef:
(quote)

Hele rare vergelijking, volgens mij weet je echt niet waar je het over hebt?
Je snap toch wel dat het krom is dat Bankia mensen uit hun huis zet die de hypotheek niet kunnen betalen, maar ondertussen wel geld beschikbaar stelt voor Bale, en dit terwijl de bank voor een groot gedeelte van de overheid is. Madrid krijgt dus in feite Europees en Spaanse staatsteun.

Ze LENEN geld. Dat is dus geen staatssteun, want net als de meest doorsnee bedrijven lenen ze het met de bedoeling om uiteindelijk nog meer dan de lening terug te betbalen. Net als die mensen met hun hypotheek. Het verschil is dat Real Madrid hun lening gewoon terugbetaald (of iig rente betaald) en de mensen die uit hun huis worden gezet dat niet doen. Dan is het vrij logisch dat die bank hun geld wel beschikbaar stelt aan Real Madrid en niet aan de mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen. Om dan het geval Bale gelijk te stellen aan mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen is dus krom. Nogmaals; aan de leningen van Real Madrid is helemaal niks raars.

Wat je zegt over dubieuze leningen en belastingontduiking is gelukkig een stuk interessanter, maar ik heb geen idee wat daarvan waar is.

Het is maar wat je logisch vindt, mensen helpen die dankzij de crisis en dus dankzij de banken geen werk meer hebben, of een club helpen die voor een voetballer 100 miljoen wil betalen, en dat betalen met Europees geld. Vervolgens krijgen de clubs nog even een hele gunstige euribor rente, terwijl andere bedrijven een veel hoger percentage moeten betalen bij zulke hoge leningen.
Een bank heeft ook een sociale functie en als mensen in financiele nood zitten mogen ze die best helpen. Ik houd er nu verder over op, volgens mij hebben jullie echt een veel te rooskleurig beeld van
banken en voetbalclubs.
Zoek maar eens op wat Real Madrid allemaal verkocht heeft aan de gemeente, dan kun je er echt niet meer onderuit dat ze staatsteun krijgen. Barcelona is trouwens net zo slecht, net als bijna alle Spaanse clubs.

trebremmit: ik vrees dat je gelijk hebt. Het handelen van Spaanse banken (en overheid) ten faveure van de topclubs heeft de grens van het toelaatbare al lang overschreden. Bekend voorbeeld is de prijs die de door Real verkochte grond heeft opgebracht.

Met enig zoeken vind je daar echt wel goede voorbeelden van. Een ander voorbeeld is de zekerheidsstelling (waarde van de spelers) die Real heeft ingebracht. Je hoeft maar te kijken naar de ontwikkeling (schommeling) van transfersommen om te snappen dat zoiets geen waterdichte zekerheid biedt. Tav particulieren en bedrijven zou een dergelijke zekerheidsstelling nimmer worden geaccepteerd.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat de overheid (én UEFA) dergelijke laakbare financiële praktijken accepteert.

Mjuman schreef:
Voor mij is het onbegrijpelijk dat de overheid (én UEFA) dergelijke laakbare financiële praktijken accepteert.

Om hier op aan te sluiten:

Blatter officieel opnieuw kandidaat voor voorzitterschap FIFA | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Men dronk een glas, deed een plas, en alles bleef zoals het was...

trebremmit schreef:
Zoek maar eens op wat Real Madrid allemaal verkocht heeft aan de gemeente, dan kun je er echt niet meer onderuit dat ze staatsteun krijgen. Barcelona is trouwens net zo slecht, net als bijna alle Spaanse clubs.

Athletic Bilbao is dan net zo'n Spaanse club die het wel allemaal netjes doet. Is dacht ik ook een van de rijkste clubs in Spanje c.q. Europa.

GrafGantz schreef:
(quote)

Om hier op aan te sluiten:

Blatter officieel opnieuw kandidaat voor voorzitterschap FIFA | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Men dronk een glas, deed een plas, en alles bleef zoals het was...

Het was natuurlijk te verwachten. En hij gaat het uiteraard ook nog winnen ook vrees ik. 1 voordeel kan er wel aan vastkleven. En dat is dat hij zijn plan dan verder kan uitwerken om het WK op een andere planeet te laten spelen .

Wat een wanvertoning zeg. Laf voetbal, vraag me af of Hiddink weet wat ie aan het doen is. Dit had ik in ieder geval niet van hem verwacht.
Lijkt me wel tijd worden dat er een opvolger voor Sneijder komt, die verprutst echt alle ballen.

Pfff wat slecht zeg ....

Dat wordt nog ploeteren tegen Ijsland, Turkije en Kazachstan.

Het kon misschien beter, maar ik vond Tsjechië niet de overwinning verdienen.

Die eerste goal van Tsjechië maakt die gozer nooit meer en het zat niet mee met de kansen in de eerste helft.

Van Persie ook weer zo ontzettend vervelend in dat interview na afloop.
Hopelijk is Strootman snel weer de oude, en met Robben en Vlaar erbij moet je toch wel de rest van de wedstrijden winnen.

Vond het een enorm vervelende wedstrijd en heb 'm na die Tsjechische goal maar uitgezet.

Mjuman schreef:
Vond het een enorm vervelende wedstrijd en heb 'm na die 2e Tsjechische goal maar uitgezet.

Toen was het ook afgelopen

Ik heb helemaal niet gekeken maar lekker muziek geluisterd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:11 uur

geplaatst: vandaag om 01:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.