MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Ik heb helemaal niet gekeken maar lekker muziek geluisterd

Dat was de betere optie geweest - de 35 minuten die ik nu gekeken heb, volstonden.

'zag het - lijkt me de moeite waard; ik heb net Jenny Hval & Susanna - Meshes of Voice (2014), Martyn - The Air Between Words (2014) en het laatste boek van David Mitchell besteld - dat moet wel even volstaan als troost.

The Greatest Hits van Boz Scaggs en een album van Van Halen.
Verder had ik nog een interessant boek over 150 jaar spoorwegen met veel plaatjes en zéér veel informatieve tekst.....

Eén van de redenen waarom ik niet snel meer naar een stadion ga voor een live wedstrijd. Je kunt het niet uitzetten na een paar minuten vol ergernis of je maten zeggen dat je even een muziekje opzet...

Ik heb met de tv aan zitten thuiswerken en was nog verdomd productief ook. Dus in die zin was de wedstrijd best nuttig.

Het is tijd voor Hiddink om naar de Bahama's te gaan en van zijn pensioen te genieten. Hoeveel hij ook betekend heeft voor het voetbal in het verleden, voor nu geldt dat hij de weg compleet kwijt is. Eigenlijk was dat al zo want zoveel relevants deed hij niet sinds Chelsea. Kazachstan kun je op deze manier ook vergeten. En dan hoeft Oranje niet naar Frankrijk en hoeft Freek de Jonge zich al helemaal niet druk te maken over een bezoek aan Rusland in 18. Of zou dat nu juist het masterplan zijn?

Wat heb ik me gisteravond zitten ergeren aan de mensen bij de NOS zeg. Vooropgesteld dat ik Louis van Gaal hoger inschat en liever Ronald Koeman een kans had zien krijgen heb ik toch te doen met Guus Geluk.
Heksenjacht op Hiddink lijkt gestart en is mijns inziens totaal respectloos.
Hij wordt weggezet als de gezellige oom die spelers gewoon lekker laat voetballen en het verder maar laat uitzoeken op het veld. Alsof we de trainer van Schubbekutteveen C4 hebben aangesteld als bondscoach.
Ze zijn waarschijnlijk vergeten hoe trots iedereen als Nederlander was toen hij met Zuid-Korea successen behaalden en daar een standbeeld voor hem neergezet werd. Hoe hij in 1998 met Nederland op het WK misschien wel het beste voetbal ooit met het Nederlands elftal speelde. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk is hij anders dan Louis van Gaal. En waarschijnlijk ook een mindere coach/trainer. Maar kom op hé!! Er lopen ook nog eens 11 spelers in het veld, die overal miljoenen verdienen, bij grote clubs spelen en aantreden tegen Tsjechische middelmaat. Als er zulke fouten als tegen Italie en die van gisteravond van Janmaat gemaakt worden dan kan Mourinho, Van Gaal of wie dan ook coach zijn, maar dan krijg je het moeilijk tegen elk middelmatig land.
Men neemt het hem kwalijk om tegen de nummer 32(?) van de wereldranglijst met 5-3-2 te starten. Maar zijn we het WK vergeten? Ik heb mij toen dood zitten ergeren toen we met 5-3-2 tegen Costa Rica speelden. Dat was ook een zeer matig team maar daar hoorde ik niemand over toen we met de hakken over de sloot ze via penalties uitschakelden. Zo lang je wint, heb je vrienden, zeg maar....
Verder hoorde ik iemand (weet ff niet meer wie, ik dacht Jack) vragen waarom er zo snel weer van die 5-3-2 afgestapt werd. Wtf???!!! We stonden 1-0 achter en werden nauwelijks gevaarlijk. Natuurlijk ga je dan de boel omgooien!
Ronald de Boer deed in de nabeschouwing alsof er 'geen plan van aanpak' was. Alsof Guus met Van Nistelrooy en Blind lekker hebben zitten kaarten in het trainingskamp en de spelers stuurloos het veld ingestuurd hebben!
De interviews na afloop zeggen genoeg over het niveau van deze spelers. Wat een vervelend mannetje is die Van Persie toch! Neem hem in godsnaam zijn aanvoerdersband af!! Misschien gelijk ook zijn onbesproken status. Jack van Gelder zei dat hij op een eiland stond maar hij is toch vaak genoeg aangespeeld en verliest bijna elk duel. Zolang hij niet eens een duel wint en een bal 'vast' kan houden hebben spelers ook geen tijd of, misschien zelfs wel, vertrouwen om bij te sluiten.
Ook naar De Vrij zit ik met plaatsvervangende schaamte te kijken. Wat een dom en kleurloos figuur is dat. Op de vraag of het een verrassing was dat er met 5-3-2 gestart werd antwoordde hij doodleuk dat het geen verrassing was omdat 'ze het al eerder wisten'......
Sneijder (na Robben de enige die echt aanspraak maakt op de aanvoerdersband) was eerlijk en laat zijn hart spreken. Al moeten we nu inderdaad ons echt gaan afvragen of Wesley nog wel in het Nederlands elftal hoort (Clasie!!). Dit Nederlands elftal is gewoon geen top en al helemaal zonder Robben.
Verder was Jack boos dat hij moest wachten op Hiddink. Who the f*ck denkt Jack wel dat hij is??
Prioriteit van iedere trainer is zijn team en als Guus het nodig vond om eerst orde op zaken te stellen in de kleedkamer dan heeft Jack of de NOS maar te wachten!
Gadverdamme wat heb ik een nare bijsmaak na die wanvertoning van gisteren.

Je bekritiseert de spelers en bejubelt de bondscoach. De laastste is wel verantwoordelijk voor het gedrag van de eersten. Veltman op de verkeerde plaats, Van Persie weer eens geïsoleerd, wel Depay maar geen Lens of Kuijt, Cillesen hopeloos uit vorm, algehele desinteresse van het team. Het leek inderdaad of er geen plan was. Allemaal terug te voeren op een falende coach. Het was een fout van de knvb om deze mastodont binnen te halen. Het werd goddomme eens tijd dat men bij de NOS eens wat kritischer werd op dat spul.

Eigenlijk heeft starsailor wel gelijk.

Hoewel Hiddink wel wat vreemde dingen gedaan heeft, toch verdient de man wel wat meer krediet.
De waan van de dag zeg maar.

Tijd in iedere geval voor wat nieuwe spelers in de basis. Van Persie heb ik het ook wel mee gehad, maar er zit niet echt veel beters op de bank voor hem. In ieder geval is dit middenveld veel te traag, en is het achterin een gatenkaas en wordt er slecht opgebouwd.

Ik denk dat Hiddink zich gewoon plaatst hoor. Alsof Nederland overklast werd door Tsjechië. Zoveel deed hij nou ook weer niet slecht. Los van dat het meer een pedagogische dan een tactische trainer is, had hij in de opkomende backs van de Tsjechen argumenten om 5-3-2 te spelen. Misschien moet hij maar wel een vaste lijn kiezen, maarja, wie was het die vlak voor het wk nog even van systeem veranderde? Je kan een keer zo'n wedstrijd hebben waarin het niet mee zit. Twee keer van Turkije winnen en thuis de Tsjechen pakken.

Haha. Twee keer van Turkije winnen. Die hebben de beelden van gisterenavond ook vast gezien, hoor.

Het is niet zozeer het systeem, het is de invulling ervan en het algehele gebrek aan drive. Tsjechië werd gewoon onderschat. Juist omdat het niet zoveel meer voorstelt. Iemand met Hiddinks ervaring zou dat moeten snappen en ook oplossen. Volgens mij is hij daarom ook als tussenpaus binnengehaald. Anders had je net zo goed direct met Blind kunnen beginnen. Had je nog iets van een continuïteit na het WK gehad. Hiddink heeft een enorme staat van dienst. Allemaal waar. Maar Chelsea was toch wel het laatste relevante wapenfeit. Het is klaar.

Enne, de spelers afbranden is geen waan van de dag maar de coach bekritiseren wel?

Ik zeg toch ook niet dat Hiddink alles goed deed?

Maar jij hebt vanaf de dag dat Hiddink de nieuwe coach werd al een aversie tegen hem.

De spelers hebben in ieder geval meer invloed op het spel dan de coach, dus het lijkt mij logisch dat die ook meer kritiek krijgen. Hiddink is pas twee wedstrijden onderweg met Oranje, terwijl Sneijder als jaren slecht speelt en Van Persie al jaren vervelend aan het doen is.
De Turken verliezen met 3-0 van IJsland dus daar moeten wel wel twee keer van winnen, en als Robben, Vlaar en Strootman er weer bij zijn hebben we best een goed elftal.

Dat heeft Hiddink toch ook gezien allemaal gezien al die tijd? Dat ze slecht spelen, bedoel ik. Verder heb ik niet zozeer een aversie jegens Hiddink. Het is meer dat ik niet begrijp waarom de KNVB deze keuze maakte. Naar mijn mening is de koek een beetje op met hem. Klinkt lullig, maar die grote jongens blijven niet 'forever young'. Zijn grote successen liggen alweer een paar jaar achter ons.

De tijd zal het leren. Als ie zich plaatst, kapittel je me maar. Als ie onderuit gaat, kom ik terug om te sliep-uiten.

Edwynn schreef:
Je bekritiseert de spelers en bejubelt de bondscoach. De laastste is wel verantwoordelijk voor het gedrag van de eersten. Veltman op de verkeerde plaats, Van Persie weer eens geïsoleerd, wel Depay maar geen Lens of Kuijt, Cillesen hopeloos uit vorm, algehele desinteresse van het team. Het leek inderdaad of er geen plan was. Allemaal terug te voeren op een falende coach. Het was een fout van de knvb om deze mastodont binnen te halen. Het werd goddomme eens tijd dat men bij de NOS eens wat kritischer werd op dat spul.

Wat had je met Lens of Kuijt willen doen hier. Kuijt kon twee jaar geleden al niet meer.

Ik snap de kritiek wel, maar het is kortzichtig. Iedereen kan toch zien dat dit een paar keer kan gebeuren met dit team, wat dus bijna hetzelfde team is dat op het wk ongeveer alles won. Iedereen weet dat oranje - Robben gewoon vele malen minder is, hoewel Depay een talentvolle vervanger is. Is iedereen vergeten dat we tegen Mexico gewoon tot de 85e minuut 1-0 achter stonden? Dat we tot ver in de tweede helft gelijk stonden tegen het geweldige Australië? Dat we mazzel hadden dat Spanje helemaal van slag raakte door 1 mooi moment van van persie, want daarvoor hadden we al 3-0 achter kunnen staan?

We kunnen nu Hiddink wel de schuld geven van het feit dat hij oranje nog even in de opstelling wilt laten spelen die ze gewend zijn van het wk, maar als ze hier met 4-3-3 waren begonnen hadden we nu dezelfde discussie, alleen waarom hij het in zijn hoofd haalt om niet te beginnen met 5-3-2.

Het is toch al heel lang duidelijk dat dit team het moet hebben van goede momenten voorin en scherpte (niet kwaliteit) achterin. Waarom dan zo verbaast over verliespunten als die twee dingen een keer niet mee zitten?

Edwynn schreef:
De tijd zal het leren. Als ie zich plaatst, kapittel je me maar. Als ie onderuit gaat, kom ik terug om te sliep-uiten.

Haha, dan zal ik mijn ongelijk wel toegeven hoor.

Edwynn schreef:
Je bekritiseert de spelers en bejubelt de bondscoach.......Van Persie weer eens geïsoleerd, wel Depay maar geen Lens of Kuijt........Allemaal terug te voeren op een falende coach. Het was een fout van de knvb om deze mastodont binnen te halen. Het werd goddomme eens tijd dat men bij de NOS eens wat kritischer werd op dat spul.

Dat heb je goed gelezen inderdaad. Uiteraard heeft de coach op papier de verantwoordelijkheid, maar zijn de spelers die het uitvoeren bepalend.
Van Persie staat inderdaad weleens geïsoleerd, maar de bovenste beste vedette wint werkelijk nauwelijks een duel of is zelden in staat een bal vast te houden zodat mensen kunnen bijsluiten. Als ik diepgaande/bijsluitende middenvelder zou zijn, zou ik me wel 3x bedenken als Van Persie aangespeeld wordt en ik moet bijsluiten of er over heen moet gaan.
Natuurlijk kies je voor Depay in plaats van Kuijt of Lens!! Die knul is vele malen beter en is de toekomstige ster van het Nederlands Elftal (als Robben afzwaait). Dat Hiddink hem tegen Italië nog niet klaar achtte, snap ik overigens ook niet.
Een kritische NOS is altijd welkom, maar zo bijdehand hadden ze bij Louis moeten zijn maar dan zitten ze met samengeknepen billen open deuren in te trappen.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Wat had je met Lens of Kuijt willen doen hier. Kuijt kon twee jaar geleden al niet meer.

Ik snap de kritiek wel, maar het is kortzichtig. Iedereen kan toch zien dat dit een paar keer kan gebeuren met dit team, wat dus bijna hetzelfde team is dat op het wk ongeveer alles won. Iedereen weet dat oranje - Robben gewoon vele malen minder is, hoewel Depay een talentvolle vervanger is. Is iedereen vergeten dat we tegen Mexico gewoon tot de 85e minuut 1-0 achter stonden? Dat we tot ver in de tweede helft gelijk stonden tegen het geweldige Australië? Dat we mazzel hadden dat Spanje helemaal van slag raakte door 1 mooi moment van van persie, want daarvoor hadden we al 3-0 achter kunnen staan?

We kunnen nu Hiddink wel de schuld geven van het feit dat hij oranje nog even in de opstelling wilt laten spelen die ze gewend zijn van het wk, maar als ze hier met 4-3-3 waren begonnen hadden we nu dezelfde discussie, alleen waarom hij het in zijn hoofd haalt om niet te beginnen met 5-3-2.

Het is toch al heel lang duidelijk dat dit team het moet hebben van goede momenten voorin en scherpte (niet kwaliteit) achterin. Waarom dan zo verbaast over verliespunten als die twee dingen een keer niet mee zitten?

Waar komt toch weer het idee vandaan dat ik het op het WK allemaal hosanna vond? Stop met framen en geef gewoon eens een argument waarom het zo logisch is dat KNVB voor Hiddink kiest in de kwalificatieperiode.

Edwynn schreef:
(quote)

Waar komt toch weer het idee vandaan dat ik het op het WK allemaal hosanna vond? Stop met framen en geef gewoon eens een argument waarom het zo logisch is dat KNVB voor Hiddink kiest in de kwalificatieperiode.

Eigenlijk was alleen die eerste zin voor jou persoonlijk bedoeld hoor. De rest was meer in het algemeen.

Gelukkig heb ik maar 35 minuten gekeken; meer kon ik niet verkopen naar mijn lief - die mij terecht "al die voetbalongein" bespaarde. "Kritische NOS" - als er één club is die niet kritisch is en van nepotisme en opportunisme aan elkaar hangt is het de NOS wel - gee wat een zelfgenoegzaam zootje.

Afgaand op uitslag en verhalen hier zou ik geneigd zijn te zeggen: de spelers én coach hebben hun deels hun best gedaan een goed WK te spelen, vervolgens - vandaar dat deels - een goed contract elders te tekenen en nu ze dat eenmaal binnen hebben, is de motivatie weg, foetsie.

Wat voor zin heeft het om Guus af te branden - de motivator van Romario - "beetje moe, ik lusz geehn kiep met appelmousz", van Korea? In Turkije hebben ze idd ook wel gezien dat het Oranje tapijt niet gaat vliegen. Tweemaal winnen van Turkije en thuis van Tsjechië - gaan we zeker alle groente en zuivel die naar Rusland zou gaan daarheen sturen, om niet - als contraprestatie

starsailor schreef:

Verder was Jack boos dat hij moest wachten op Hiddink. Who the f*ck denkt Jack wel dat hij is??
Prioriteit van iedere trainer is zijn team en als Guus het nodig vond om eerst orde op zaken te stellen in de kleedkamer dan heeft Jack of de NOS maar te wachten!

Dat vond ik eigenlijk nog het vreemdste van de avond, dat Jack als een klein kind ging lopen stampvoeten omdat Guusje niet gelijk bij hem op schoot kwam zitten. Van Gelder is de realiteitszin nu toch echt wel helemaal kwijt wat een ei zeg. Hij mag best teleurgesteld zijn maar dat ga je toch niet in de camera zeggen? Ken je rol!

musician schreef:
Eén van de redenen waarom ik niet snel meer naar een stadion ga voor een live wedstrijd. Je kunt het niet uitzetten na een paar minuten vol ergernis of je maten zeggen dat je even een muziekje opzet...

Je gaat ook voor de sfeer en de gezelligheid en de mensen zoals naar een kroeg, maar dan lekker in de buitenlucht? Wij hebben altijd een topmiddag in de Galgenwaard, zelfs als FC Utrecht verliest.

Mjuman schreef:
Gelukkig heb ik maar 35 minuten gekeken; meer kon ik niet verkopen naar mijn lief - die mij terecht "al die voetbalongein" bespaarde. "Kritische NOS" - als er één club is die niet kritisch is en van nepotisme en opportunisme aan elkaar hangt is het de NOS wel - gee wat een zelfgenoegzaam zootje.

Mee eens.
Afgelopen week weer fijn staaltje van gezien bij de zogenaamde beelden van Poetin die geen vraag van John Sweeney wil beantwoorden.

Elsevier

Ja maar, ze hebben in dit geval wel de gehele wedstrijd laten zien. Van onze centen.

Stalin schreef:
Mee eens.
Afgelopen week weer fijn staaltje van gezien bij de zogenaamde beelden van Poetin die geen vraag van John Sweeney wil beantwoorden.

Elsevier

Sorry Stalin, maar zowel Elsevier als Geen Stijl zijn volstrekt onbetrouwbare bronnen. Van het behoorlijk rechts extreme soort dus daar hoef je niet mee aan te komen.

De suggestie dat (in dit geval) er door de NOS wordt gemanipuleerd (en dat dat schering en inslag zou zijn) is een waar gotspe ten opzichte van Elsevier en Geen Stijl.

Mjuman vindt de mannen bij Studio Sport een zelfgenoegzaam zootje. Dat kan, dat is een gevoelskwestie. Ik weet niet waarom dat meer of minder zou zijn dan bij al die andere praters op (sport-)zenders maar goed. Het is over de NOS al gauw te zeggen en ze hebben een brede rug.

Maar dat is overigens wel wat anders.
Je vergeet aan te halen dat Sweeney in Nieuwsuur geruime tijd heeft bij kunnen praten en ook een toelichting op zijn gesprek met Poetin heeft gegeven.

musician schreef:
Mjuman vindt de mannen bij Studio Sport een zelfgenoegzaam zootje. Dat kan, dat is een gevoelskwestie. Ik weet niet waarom dat meer of minder zou zijn dan bij al die andere praters op (sport-)zenders maar goed. Het is over de NOS al gauw te zeggen en ze hebben een brede rug.

Mjuman wil - desgevraagd - anders wel even uitleggen waarom ie niet zo'n fan is van de NOS (en sport in het bijzonder) - zoals daar zijn:

* de inteeltcultuur zoals die wordt uitgedragen - de "we kennen elkaar zo goed, dikkemikcultuur": tussen interviewer (JVG) en geïnterviewde (GH) is nauwelijks enige afstand, zoals wenselijk is om kritische vragen te kunnen stellen (in je achterhoofd heb je steeds de gedachte "hij meent het allemaal niet zo"). Ook 'lastpak' Bert Maalderink is daar een prachtvoorbeeld van - steeds keurig binnen de grens van de repressieve tolerantie (Marcuse - google daar maar eens op) blijvend en oh, oh ondertussen keurig gespeeld kritisch. Eigenlijk kan je vooraf het script al schrijven.
* dat leukig, jargonistisch willen bepzwatelen - "nou Maarten, ik zie anders de treintjes al weer ontstaan" of "Ja, Herbert, dat komt omdat ie gisteren een hongerslappedoeris tegenkwam" Herbert: "een hongerslappedoeris?" Zegt Maarten: "ja zo heet dat als je een hongerklop krijgt die erg lijkt mee te vallen, maar die uiteindelijk je wel opbreekt". En Herbert zegt dan: "ja dan kan je geen ei meer breken, laat staan een omelet maken".
* de neiging om dingen continue anders willen weergeven dan ze zich afspelen op het veld; "dit Barcelona is toch een erg moeilijk te bespelen ploeg" terwijl ze met 1-0 achter staan en het moeilijk hebben.

Wat ik mis is zakelijke info, gewoon weergeven wat er gebeurt - zonder flutselfranjes of hele cv's uit te willen graven - iets meer ingetogen.

Over het journaal en aanverwante kan ik ook een tirade houden, maar dit lijkt me niet de plek ervoor. Feit blijft wel dat met het aantreden van Hans Laroes - ook verantwoordelijk voor de ´anchors´- het journaal een ongeëvenaarde lulligheid en stupiditeit bereikte waarbij beeld en tekst elkaar niet meer aanvulden/ondersteunden, maar exact hetzelfde weergaven. Pleasing de 'populace' oftewel de onderbuik even (p)aaien.

Ben wel benieuwd of Ronald Koeman gisteren ook naar die wanprestatie gekeken heeft

trebremmit schreef:
Robben, Vlaar en Strootman er weer bij zijn hebben we best een goed elftal.

Precies. En dan met name Robben natuurlijk. En dan kan dat 5-3-2 systeem meteen ook overboord gegooit worden. Want dat is louter ontworpen om goed voor de dag te komen op het WK. Maar de landen waar Nederland nu tegen moet zijn stuk voor stuk b landen.

musician schreef:

Sorry Stalin, maar zowel Elsevier als Geen Stijl zijn volstrekt onbetrouwbare bronnen. Van het behoorlijk rechts extreme soort dus daar hoef je niet mee aan te komen.

Ik wil hier zeker geen politieke beerput van maken, dus laten we het kort houden.

Daar heb je zeker wat betreft Geen Stijl wel een punt.
Ik zie me zelf zeker niet als rechts extremist, maar ben wel voorstander van het raadplegen van verschillende bronnen alvorens ik een mening vorm.

Teveel mensen geloven te graag wat ze zien en horen via de grote media-outlets.
Op zich niets mis mee, maar niemand heeft de waarheid in pacht, dus ook de NOS niet.

Twan Huys heeft bij mij enigzins afgedaan sinds hij overduidelijk liet zien aan welke kant hij stond tijdens een interview met Russische journalist. Onpartijdige journalistiek was toen even ver te zoeken...

Ik ben blij dat Sweeney in Nieuwsuur toelichting gaf op de beelden met Poetin, want puur op beelden van de ontmoeting gebasseerd, leek het of Poetin dus gewoon wegliep.

Misschien gewoon kwestie van ongelukkige montage, maar op zijn minst dubieus.

Kun je wel vinden dat Geenstijl onbetrouwbaar is, maar volgens mij is het een kaal feit dat er op dusdanige wijze gesneden is in de beelden dat er een bepaalde suggestie werd gewekt. Dat Nieuwsuur er dezelfde avond even aandacht aan besteedt, geeft aan dat er wat te 'downplayen' viel na deze flater. Je gaat je terecht afvragen of dit dan ook vaker gebeurt bij de NOS.

Maar goed, andere discussie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.