Overig / Algemeen / Just a joke #2
zoeken in:
2
geplaatst: 28 maart 2022, 09:30 uur
Als de ene comedian de andere slaat omdat het grapje 'niet kan', dan is het toch wel droevig gestemd. Zeker als je bedenkt dat Will Smith aanvankelijk nog zat te lachen, totdat hij zag dat zijn (overspelige) vrouw het niet zo leuk vond:
3
geplaatst: 28 maart 2022, 12:45 uur
Ik ben erg benieuwd waarom je het nodig vindt om erbij te vermelden dat zijn vrouw overspelig is.
Verder heeft grappen maken over iemands ziekte altijd al gevoelig gelegen. Dat is niets nieuws.
Verder heeft grappen maken over iemands ziekte altijd al gevoelig gelegen. Dat is niets nieuws.
1
geplaatst: 28 maart 2022, 13:03 uur
Ik ben dan weer benieuwd waarom je het voor hem lijkt op te nemen? Vrij smakeloze grap/opmerking van die Chris Rock hoor, begrijp me niet verkeerd, maar om er dan maar op te gaan meppen? Valt niet goed te praten imo.
2
geplaatst: 28 maart 2022, 13:09 uur
Het probleem was dat deze mop ook heel persoonlijk was, weinig aankleding had en gericht naar de geliefde naast de persoon in de schijnwerpers.
Er moet met alles gelachen kunnen worden en het fysiek geweld moet je inderdaad veroordelen. Maar comedians moeten ook begrijpen, dat de omkadering rond een mop en in dit geval een gevoelige en persoonlijke mop juist moet zijn. In dit opzicht faalde Chris Rock volledig.
Er moet met alles gelachen kunnen worden en het fysiek geweld moet je inderdaad veroordelen. Maar comedians moeten ook begrijpen, dat de omkadering rond een mop en in dit geval een gevoelige en persoonlijke mop juist moet zijn. In dit opzicht faalde Chris Rock volledig.
0
geplaatst: 28 maart 2022, 13:29 uur
Hij heeft em ook niet halfdood geslagen he. Corrigerende tik en we kunnen verder.
1
geplaatst: 28 maart 2022, 14:31 uur
Het is toch wel erg droevig gesteld als openlijk geweld wordt vergoeilijkt; zeker naar aanleiding van een relatief onschuldige grap over weliswaar een gevoelig onderwerp. Dat is ook het lastige aan goede humor; de beste grappen zitten vaak precies bij de onderwerpen die gevoelig liggen. Van publieke figuren mag verder best enig incasseringsvermogen worden verwacht. Wel heb ik een stuk meer respect gekregen voor Chris Rock die het voorval mijns inziens professioneel oploste (geen aangifte indienen, verder gaan naar het volgende onderwerp).
1
geplaatst: 28 maart 2022, 14:57 uur
Het was zeker niet mijn intentie om de klap van Will Smith goed te praten. Dat kan ook niet.
Het ging mij er om dat het op mij overkwam als 'je kan nu niet eens meer grappen over iemands ziekte maken'. Betekent uiteraard niet dat de reactie slaan moet zijn.
Dat er dan ook nog overspel bij wordt betrokken, snap ik helemaal niet.
Het ging mij er om dat het op mij overkwam als 'je kan nu niet eens meer grappen over iemands ziekte maken'. Betekent uiteraard niet dat de reactie slaan moet zijn.
0
geplaatst: 28 maart 2022, 15:15 uur
Arrie schreef:
De implicatie (van Harm) lijkt me dat Will Smith aan het overcompenseren is omdat zijn huwelijk op springen staat. Het zou me eveneens niet verbazen als de vork zo in de steel steekt, maar ik kan uiteraard niet in andermans hoofd kijken.Dat er dan ook nog overspel bij wordt betrokken, snap ik helemaal niet.
7
geplaatst: 28 maart 2022, 15:26 uur
2
geplaatst: 28 maart 2022, 15:35 uur
Barney Rubble schreef:
(quote)
De implicatie (van Harm) lijkt me dat Will Smith aan het overcompenseren is omdat zijn huwelijk op springen staat. Het zou me eveneens niet verbazen als de vork zo in de steel steekt, maar ik kan uiteraard niet in andermans hoofd kijken. Dit klinken me als zeer vergaande insinuaties.
Zelf heeft mijn vrouw op jonge leeftijd vorig jaar gestreden tegen borstkanker en het (mogelijke) haaruitval is voor een vrouw een van de zwaarste zaken aan het hele gebeuren. Ik denk dat de gemiddelde mens hier geen idee van heeft hoe hard dit kan wegen.
Mopjes hierover maken moet kunnen, kijk vb naar hoe Philip Geubels dit deed een aantal jaar geleden. Hij maakte een programma met moppen juist over die groepen mensen.
Maar hier was het gewoon helemaal mis gedaan. De reactie van Will Smith was zeker te ver. Maar de onzin die mensen aanhalen om de een of de ander goed te praten is ronduit belachelijk.
Zeker opmerkingen als. 'als publiek figuur moet je kunnen incasseren'. Ik kan me voorstellen dat je dit tot een bepaalde mate kunt leren, maar als ze over je familie of geliefden praten, lijkt me dit eens zo moeilijk. Dus ik denk dat verzachtende omstandigheden ook mee in te rekenen vallen.
0
geplaatst: 28 maart 2022, 15:40 uur
remcodurez schreef:
Maar hier was het gewoon helemaal mis gedaan.
Maar hier was het gewoon helemaal mis gedaan.
Nee hoor, prima grap van Chris Rock mijns inziens. De fout ligt volledig bij Smith; hoe zeer ook te snappen is dat Chris Rock een gevoelig punt raakt. Ik kan verder zeker begrijpen dat je vanwege jouw persoonlijke ervaring wat overgevoelig bent op dit onderwerp. De grap zelf is echter zo voorzichtig en kritiekloos geformuleerd als maar kan.
2
geplaatst: 28 maart 2022, 15:42 uur
Loop dan gewoon de zaal uit. Verder bepaalt alleen de rechter met de wet hoe ver je mag gaan. En niet het publiek die meent wat een comediant wel of niet mag zeggen doormiddel van geweld.
1
geplaatst: 28 maart 2022, 15:45 uur
Ik ga me hier niet verder meer in betrekken, maar onthoudt "De waarheid ligt vaak in het midden".
8
Onweerwolf
geplaatst: 28 maart 2022, 16:38 uur
Iets kan grappig en kwetsend tegelijkertijd zijn. Net zoals een reactie strafbaar en begrijpelijk tegelijkertijd kan zijn. Dat eeuwige zwart/wit gezeur op internet is nogal vermoeiend. Leer eens nuanceren ofzo. Wat Smith hier doet is gewoon strafbaar en een OM kan hem hier simpelweg voor vervolgen. Aangifte of niet. Dat hij emotioneel reageert is echter natuurlijk gewoon begrijpelijk. Daar hoef je echt niet overgevoelig voor te zijn. Lijkt me eerder dat je ongevoelig bent als je dat niet begrijpt.
Of die grap verder leuk is (dat is 'ie niet, want goedkoop, makkelijk en uitgekauwd) doet niet ter zake, want dat is subjectief. De helft van de 'grappen' in dit topic verdient ook een muilpeer wegens grensoverschrijdende infantiliteit en een terminaal gebrek aan humor.
Het enige grappige is de schaapachtige reactie van die Chris Rock nadat hij een klap heeft gekregen.
En die overspel opmerking is inderdaad wel heel bijzonder, maar als je ziet wie het post dan ook weer niet natuurlijk.
Of die grap verder leuk is (dat is 'ie niet, want goedkoop, makkelijk en uitgekauwd) doet niet ter zake, want dat is subjectief. De helft van de 'grappen' in dit topic verdient ook een muilpeer wegens grensoverschrijdende infantiliteit en een terminaal gebrek aan humor.
Het enige grappige is de schaapachtige reactie van die Chris Rock nadat hij een klap heeft gekregen.
En die overspel opmerking is inderdaad wel heel bijzonder, maar als je ziet wie het post dan ook weer niet natuurlijk.
1
geplaatst: 28 maart 2022, 16:56 uur
De hele nasleep hiervan is veel grappiger om te zien/lezen eigenlijk. 

0
geplaatst: 28 maart 2022, 16:59 uur
Onweerwolf schreef:
goedkoop, makkelijk en uitgekauwd.
Godzijdank voor goedkope, makkelijke en uitgekauwde humor. goedkoop, makkelijk en uitgekauwd.

1
geplaatst: 28 maart 2022, 19:29 uur
Ik snap werkelijk niets van alle verontwaardiging, van beide kanten. Wat ik niet snap is dat er geen collectieve verontwaardiging is over het feit dat alle gasten een goodiebag t.w.v. €130.000 krijgen.
Iemand beledigt, iemand anders geeft hem daarom een tik, klaar.
En inderdaad, gelukkig was het niet Alec Baldwin die beledigd werd.
Iemand beledigt, iemand anders geeft hem daarom een tik, klaar.
En inderdaad, gelukkig was het niet Alec Baldwin die beledigd werd.

21
geplaatst: 29 maart 2022, 00:14 uur
3
geplaatst: 29 maart 2022, 17:57 uur
Ik moet bekennen dat iemand anders mij het plaatje van herman moest uitleggen... maar toen ik 'm snapte was ie behoorlijk grappig 

0
geplaatst: 29 maart 2022, 18:06 uur
Zeker leuk, nu was dit al een oudje met eerder Dwayne 'The Rock' Johnson of gewoon een kei in de hoofdrol.
0
geplaatst: 29 maart 2022, 20:19 uur
Rudi S schreef:
Zeker leuk, nu was dit al een oudje met eerder Dwayne 'The Rock' Johnson of gewoon een kei in de hoofdrol.
Maar de "Will" maakt het nu mooi af!Zeker leuk, nu was dit al een oudje met eerder Dwayne 'The Rock' Johnson of gewoon een kei in de hoofdrol.
* denotes required fields.