MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Uit dat lijstje heb ik bijna alles een keer gedronken, maar wat een afschuwelijke drankjes. Smirnoff Ice gaat dan nog, maar de rest vond ik vroeger al ranzig. Passoã, bah. Dat moet één van de vieste drankjes zijn die ik ooit gedronken heb. Je tanden vallen er bijna spontaan van uit je mond.

Gallow

(afbeelding)
Salmon Colada
3 ounces light rum
2 cups crushed ice
3 tablespoons pineapple juice
3 tablespoons coconut milk
1 ounce fresh Atlantic salmon
Salmon head, for garnish

Blend all ingredients and garnish with a salmon head.

Stijn_Slayer schreef:
Uit dat lijstje heb ik bijna alles een keer gedronken,

Uit dat lijstje heb ik dus helemaal niets gedronken, ruiken is voldoende om er met een grote boog om heen te gaan.

Geef mij maar een Westmalle tripel of een blonde leffe

jassn schreef:
Geef mij maar een Westmalle tripel of een blonde leffe

MJ_DA_MAN schreef:
Nooit jong geweest/uitgegaan/feestjes bezocht?
Jewel, maar dat is geen zoete troep. Dat is juist lekker. En aangezien ze het over Breezers had. Breezer vind ik nl. "kijk mij eens alcohol drinken".

Verder alleen Raz uit dat lijstje niet, de rest is erg lekker. Snap het probleem ook niet. Zeker dezelfde soort mensen die bij snoep gaan kijken hoeveel geur- en smaakstoffen erin zitten.

Maar het ging om Niensel's oogpunt . En ik drink nog liever een Breezer dan puur vergif als Blue Curacao/7Up. En ja, dit is een bier-topic.

Ik zocht al een algemeen "alcohol-topic", maar kon het niet vinden. Niet dat het wat uitmaakt. De jongere mensen zijn hier amper aanwezig (lees: de jongeren die net zoals ik niet alleen bier en whiskey of dergelijke dranken drinken, no offense ).

En tóch is dat zoete troep.

Enfin, die Westmalle is natuurlijk grandioos, maar ik ben ook altijd te porren voor een Maredsous Tripel.

Sir Spamalot (crew)
Zet hier eens je lippen aan: klik.

Zeezuiper gezopen en die deed - frisse smaak - doorzuipen, terwijl Tripel normaal 'niet mijn ding' is.

Daarvoor een Chouffe-bok: helemaal niet verkeerd. 't is weer de tijd voor bo(c)k

Laatst wodka met skittles, best leuk spul, voor een avondje zuipen.

Dit is een bier topic jongens. Al die disco drankjes mag je weglaten. Maar vodka Skittles is wel erg leip! Zo maak je dat dus. Het is even wat moeite maar dan heb je wel vloeibare en alcohol houdende zuurstok in fles.

Ik heb niet echt een bier toplijstje trouwens maar een Duveltje gaat er bijv. altijd heerlijk in. Voor de rest heb ik niet echt ervaring met speciaaltjes (zover je Duvel er een kan noemen). Buine of bockbiertjes vind ik niets, witbier of Corona (wel met limoen/citroen) vind ik vooral in de zomer heel lekker. Normaal gesproken drink ik graag Hertog Jan/Dommelsch/Warsteiner/Amstel/Heineken. Daarnaast vind ik Aziatische bieren vaak bijzonder goed te doen en dan kan ik me vooral Singha en Tsingtao als positief herinneren. Met Grolsch/Bavaria moet je bij mij echt niet aankomen maar na een stuk of 8 maakt het al niet veel meer uit.

Als ik even geen zin heb in bier gaat whiskey er goed in. Dan kan ik me vooral dit merk goed heugen. Maar ook een normale Famous Grouse of Jameson kan ik waarderen. Bij whiskey merk je overigens wel snel het prijs/kwaliteit verschil, mits je nog nuchter bent als je het drinkt natuurlijk.

Stijn_Slayer
Mjuman schreef:
't is weer de tijd voor bo(c)k

Ben er een week of twee, drie geleden ook weer aan begonnen. Eén of twee als je even rustig zit.

Absolute aanrader voor alle Bock bier liefhebbers:

(afbeelding)

Rookbock van Mommeriete

Sir Spamalot (crew)
Niet te versmaden, mijn ontdekking van afgelopen week: Gruut Inferno!

(afbeelding)

Sir Spamalot (crew)
Nu begin ik kwaad te worden: AB InBev verhoogt prijs vat bier met 5,5 procent. Zolang Brouwerij Moortgat zijn prijzen niet verhoogt, is er nog hoop.

1. jupiler
2. hertog jan
3. heineken
4. bavaria
5. amstel

drink nooit speciaalbier dus zou niet weten wat ik daarvan moet nemen, grolsch is iig mijn minst favoriete bier.

heb pas ook een swinckels biertje op, was ook erg lekker. (maar niet genoeg van op voor de top 5)

lauradance schreef:
1; Corona
2; Heineken
3; Hertog Jan
4; Brand
5; Carlsberg

Oh jeetje, gelukkig veranderen smaken zo nu en dan, Heineken op 2. Wat een gek meisje was ik toch.

NIEUWE dan maar
1 Brand
2 Corona
3 Westmalle en dan niet die donkere maar die lichte
4 Delerium
5 Hertog Jan

En een minlijstje
1 Schulties (behalve als er veel gedronken moet worden en ik zit krap bij kas)
2 Heineken
3 Amstel
4 Jupiler
5 al het andere goedkope bier. zoals pit of euroshopper.

Mooi lijstje!

Geldt voor beiden.

Stijn_Slayer
Weet iemand toevallig of Grolsch patent/eigendom heeft op het 'plopgeluid' van de beugel (uit de reclames)? Ik moet er wel een betrouwbare bron bij hebben. Weten of andere merken het niet mogen gebruiken in reclames is op zich ook goed.

Yann Samsa
relaxex schreef:
1. jupiler
2. hertog jan
3. heineken
4. bavaria
5. amstel

drink nooit speciaalbier dus zou niet weten wat ik daarvan moet nemen, grolsch is iig mijn minst favoriete bier.

heb pas ook een swinckels biertje op, was ook erg lekker. (maar niet genoeg van op voor de top 5)

Yann Samsa
In willekeurige volgorde mijn top 10. Zeker allemaal minsten vier sterren op vijf

Helleketelbier
Westvleteren 12
Duvel
Affligem
Hopus
Westmalle
La Chouffe
Palm
Vedett
Orvall

Ferre Clabau schreef:
(quote)

Sorry hoor...

Ik drink trouwens wel speciaal bier nu en mijn top 5 is denk ik wel veranderd.

Ferre is een rakker - een pilsenier dissen en dan zelf een lijst neerzetten met uitsluitend Belgische bieren, waarvan meerdere industriebieren - Affligem, Palm (met name), Vedett en Duvel, de laatste 2 van dezelfde brouwerij. Chauvinist die geen druppel over de grens drinkt?

Ik vind Affligem wel erg lekker hoor.

Mjuman schreef:
Ferre is een rakker - een pilsenier dissen en dan zelf een lijst neerzetten met uitsluitend Belgische bieren, waarvan meerdere industriebieren - Affligem, Palm (met name), Vedett en Duvel, de laatste 2 van dezelfde brouwerij. Chauvinist die geen druppel over de grens drinkt?

Foei Ferre barbaar.

hier mijn lijstje

Moreeke
Erdinger Weissbier
Brand Imperator
Hertog Jan Bockbier
La Trappe Dubbel

Hendrik68
Is dit niet een wat overbodig topic? Wie wil er na zijn eerste glas Guinness ooit nog wat anders?

Aangezien er geen algemeen dranktopic is hier toch maar eens mijn top 5 drankjes plaatsen:

1. ijsthee (vrijwel elke variant: met prik, zonder prik, groen, diverse fruitsmaken)
2. citroen thee (gevolgd door perzik)
3. melk
4. cappuccino
5. corona (als het weer het toestaat en dan wel maximaal 2, meer alcohol kan een mens niet hebben)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.