menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van gigage
Matchdart missen, Matchdart tegen en dan 4 legs op rij winnen, Toppertje hoor.

avatar van trebremmit
Man U gaat gewoon verder met veel te veel betalen/bieden voor spelers

Nu 47 miljoen voor Anderson van Lazio.


avatar van trebremmit
Geen zlotys inderdaad.

Maar volgens het bericht waren het euro's, dus dat scheelt.

avatar van Rudi S
trebremmit schreef:
Geen zlotys inderdaad.

Maar volgens het bericht waren het euro's, dus dat scheelt.


Manchester United transfer news and rumours: 'Louis van Gaal targets Lazio's £45m midfielder Felipe Anderson' - Telegraph - telegraph.co.uk

Bronnen goochelen wel vaker met valuta, het zal wel om euro's gaan.

avatar van gigage
om 1400 uur starten de kwartfinales pielekes gooien. Ik denk dat Jelle (vanmiddag) en Raymond (vanavond) de semifinals wel halen.

avatar van trebremmit
Zo dat was weer een spannend potje van Van Barneveld.

avatar van gigage
Veelste spannend...again..
Het niveau van Anderson en Lewis vind ik wat hoger, maar je weet maar nooit.


avatar van trebremmit
Heel vreemd, het liep wel goed bij Vitesse. Hij zal ook wel weer ruzie hebben met het bestuur, net als alle andere voormalige trainers van Vitesse.

En Henk Veldmate gaat naar Ajax, vind ik wel jammer, deed het altijd goed bij Groningen en een echte clubman, vraag me af of hij wel bij Ajax past.
En dan is er nog interesse voor Kostic van Liverpool, dat gaat Groningen nog weer wat geld opleveren.


avatar van Rudi S
Ach ja, die trainers van RM krijgen zo'n goed salaris die kunnen wel een nieuw hoofd kopen.

avatar van iggy
Zinedine zijn hoofd zal er binnenkort ook wel bij hangen vrees ik.

avatar van bikkel2
Rudi S schreef:
Ach ja, die trainers van RM krijgen zo'n goed salaris die kunnen wel een nieuw hoofd kopen.



avatar van gigage
iggy schreef:
Zinedine zijn hoofd zal er binnenkort ook wel bij hangen vrees ik.

Die heeft zijn hoofd toch al eens "gestoten"?

avatar van iggy
gigage schreef:
(quote)

Die heeft zijn hoofd toch al eens "gestoten"?


Toen deelde hij nog uit. Daar hield hij wel van. Want ook tijdens het WK in 1998 was het raak. Welliswaar niet met zijn hoofd.

avatar van gigage
Wat blijft dat toch een vervelend ventje , die Suarez. Vanavond zelfs de keeper uit lopen dagen en de vermoorde onschuld spelen. Als iemand rood (tweede gele kaart) had moeten hebben dan was hij het wel (ipv die Diop van Espanyol)

avatar van johan de witt
Dumoulin gaat vol voor de Giro en OS, goeie keus!

avatar van vigil
Hadden we ook al geadviseerd een tijdje geleden, fijn dat hij iets met deze adviezen doet

avatar van Teunnis
Mooi nieuws!

avatar van gigage
gigage schreef:
Wat blijft dat toch een vervelend ventje , die Suarez. Vanavond zelfs de keeper uit lopen dagen en de vermoorde onschuld spelen. Als iemand rood (tweede gele kaart) had moeten hebben dan was hij het wel (ipv die Diop van Espanyol)


Het wangedrag (dat door ging na de match) heeft hem toch nog twee duels schorsing opgeleverd.

avatar van gigage
Zondag: Feyenoord - PSV
Feyenoord heeft de laatste 5 x gewonnen van de Eindhovenaren in Rotterdam en ik zie nog geen Led-puntjes aan PSV kant om het dit seizoen wel voor elkaar te boksen. Willems traint al wel mee maar nog niet fit (en lijkt ook wat te zwaar) en Lestienne kan nog geen 90 minuten aan. Hoe zit dat aan Feyenoord kant?

Hendrik68
In Europa onmogelijk in de VS de normaalste zaak van de wereld: clubs die naar een andere stad verhuizen. Als een eigenaar het niet meer ziet zitten in de huidige stad dan kan deze een voorstel doen en vervolgens mogen de andere eigenaren stemmen of het voorstel wordt aangenomen. Zo kan het gebeuren dat Los Angeles 20 jaar lang geen enkel NFL team had en was er even de mogelijkheid dat er volgend jaar maar liefst 3 teams zouden komen. De St Louis Rams wilden een stadion bouwen in Inglewood (kosten 1,9 miljard) en de San Diego Chargers en de Oakland Raiders wilden samen een stadion in een andere wijk van LA, Carson (kosten 1,7 miljard).

Gisteren is besloten dat de St. Louis Rams als eerste toestemming kregen om te verhuizen. De Chargers kregen het voorstel om met de Rams naar Inglewood te verhuizen, maar hebben daar nog niet mee ingestemd. Als ze binnen een jaar besluiten er van af te zien dan mogen de Raiders alsnog mee met de Rams. In Carson komt in ieder geval geen nieuw stadion voorlopig.Voor St Louis, dat in 2000 met oud Amsterdam Admiral Kurt Warner de Super Bowl won, is het na 20 jaar afgelopen. In Oakland en San Diego mogen ze nog hopen dat ze hun team behouden.

avatar van iggy
Maar hoe zit dat dan met de clubnamen ?

avatar van GrafGantz
Neem aan dat het dan gewoon de L.A. Rams gaat worden.

Hendrik68
Die blijven hetzelfde, alleen zijn het komend seizoen niet meer de St Louis Rams maar de LA Rams, maar dat spreekt voor zich. Tot de Rams 20 jaar terug naar St Louis verhuisden speelden ze ook altijd al in LA. Dus feitelijk is het meer een terugkeer. Overigens hebben ook de Chargers en Raiders een verleden in LA.

avatar van iggy
Hendrik68 schreef:
Tot de Rams 20 jaar terug naar St Louis verhuisden speelden ze ook altijd al in LA. Dus feitelijk is het meer een terugkeer.


En dat leverde verder geen problemen op wat betreft fans, sponsors enz enz ? Zat het stadion direct vol of heeft dat Jaren geduurd ?

Hendrik68
Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal hoe die sentimenten liggen. De echte rivaliteit in het football vindt meer plaats tussen de diverse universiteiten. De universiteiten van Alabama en Auburn bijvoorbeeld kunnen elkaars bloed wel drinken. Dat soort gevoelens zie je veel minder terug in de NFL. Vanwege het draftsysteem komen de spelers van elke club uit alle delen van het land en komen ze niet uit liefde voor een club, maar omdat de club hen gekozen heeft. Als de club jou kiest dan heb je er te spelen. Dus een universiteit kies je zelf uit, maar een NFL team kiest jou uit. Wil je graag naar Miami, maar je wordt door Seattle gekozen dan heb je dikke pech. Dan moet je eerst een paar jaar voor de club die jou koos spelen en pas dan mag je als free agent naar een andere club. Het voert te ver om alles uit te leggen (en ik weet zelf maar de helft) maar het hele contractensysteem zit perfect in elkaar.

Ik weet wel dat de Raiders en de Rams 20 jaar geleden tegelijk uit LA verdwenen omdat de stad nou niet echt warm liep voor de sport, die zijn oorsprong aan de noordoostkust heeft. Een fanbase zoals de Patriots en de Broncos hebben( om maar wat te noemen) is in LA bepaald niet. Daarom is er ook wel de nodige scepsis onder de kenners die nog wel eens willen zien of LA nu wel op de lange termijn een succes is en dan willen ze direct ook nog eens met 3 clubs tegelijk naar die stad. Voor Oakland als regio valt het verlies van de Raiders wel mee omdat de 49'ers om de hoek spelen, dus de fans kunnen makkelijk uitwijken. Voor Chargers fans is LA de wereld niet uit en ik heb me laten vertellen dat een groot deel van de fans nu ook al uit de regio LA komt. Ik denk dat ze vooral in St. Louis stevig balen. Dat is sowieso altijd al een doorgangshuis geweest. Ooit vluchten de Chicago Cardinals naar St Louis om jaren later hun koffers weer te pakken om naar Phoenix te verhuizen, ik meen in 1989. Daar spelen de Arizona Cardinals nog steeds. Dus het kwam in St Louis goed uit dat de Rams in 1995 de leegte kwamen opvullen. Maar nu zitten ze weer zonder. Om het nog ingewikkelder te maken: de Rams zijn ooit opgericht in Cleveland.

Kunnen we ons toch niks bij voorstellen dat Ajax of Feyenoord naar resp. Den Bosch en Wageningen verhuizen. Al dreigde Dirk Scheringa volgens mij ooit wel met een vertrek van AZ als de stadionplannen niet rap zouden worden goedgekeurd.

avatar van gigage
Hendrik68 schreef:
Voor St Louis, dat in 2000 met oud Amsterdam Admiral Kurt Warner de Super Bowl won, is het na 20 jaar afgelopen..

Waarschijnlijk bij toeval, maar het hele seizoen werd dat team door RTL 7 of Veronica gevolgd en vaak zondagssnachts uitgezonden. Dat heeft me wel een paar uurtjes slaap gekost toen, haha. Toen ben ik ook de spelregels gaan snappen, mooie sport, slecht tijdstip.

avatar van Gretz
Lijkt erop dat de Ramsey curse weer hard aan toeslaan is. Scoort zaterdag tegen Sunderland, zondag overlijdt David Bowie. Scoort gisterenavond tegen Liverpool, vandaag overlijdt Alan Rickman.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.