menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
F1 Renault zakt nu wel erg ver weg met toch twee topcoureurs achter het stuur. De ervaren Raikonen deed weer goede zaken voor Alfa en Sainz klopt nu toch wel erg hard op de deur van de topteams. Zou mooi zijn als die weer aansluit bij Red Bull na de zomer of anders na de winter.

Jeetje, lees net dat Bjorg Lambrecht overleden is na zware val in Ronde van Polen
Even geen woorden voor.

R.I.P. Bjorg

Wow, dat is echt heel treurig nieuws...

Ik las het ook ja. Dat is potjandorie toch geen leeftijd, 22 jaar

Ook ik las het en ben behoorlijk van mijn stuk. Wat ben je toch af en toe ongelofelijk kwetsbaar in deze sport. Ongelofelijk triest voor ook nog eens een beloftevolle renner. Maar zo hoort geen leven te eindigen.
R.I.P. Bjorg Lambrecht

Jemig

Een vloek op de talenten uit '97. Costa en Girdlestone mogen zich dan nog gelukkig prijzen. Echt wtf, mensen nog jonger dan ik. Geen woorden voor. Echt. Godverdomme

**dver wat een k*tbericht zeg. Weer een beloftevolle sporter in de bloei van z'n leven die op tragische wijze komt te overlijden. R.I.P. Bjorg

Blijft een gevaarlijke sport. Je leven voorbij voor je er erg in hebt...

R.I.P.

Ja, verdomme, wat een triest nieuws. Ik begon meer en meer fan te worden van Bjorg. Een hele natuurlijke klimstijl en laatst bij Vive le Velo vond ik hem erg sympathiek overkomen.

Teunnis schreef:
Ja, verdomme, wat een triest nieuws. Ik begon meer en meer fan te worden van Bjorg. Een hele natuurlijke klimstijl en laatst bij Vive le Velo vond ik hem erg sympathiek overkomen.
Heel triest nieuws. Hij kwam inderdaad heel sympathiek over in Vive le Velo. Michel Wuyts gaf gisteren in het late nieuws op Eén aan hem samen met Remco Evenepoel en Jasper Philipsen tot de drie pijlers die België aan veel prijzen gaan helpen te beschouwen.

gigage schreef:
F1 Renault zakt nu wel erg ver weg met toch twee topcoureurs achter het stuur. De ervaren Raikonen deed weer goede zaken voor Alfa en Sainz klopt nu toch wel erg hard op de deur van de topteams. Zou mooi zijn als die weer aansluit bij Red Bull na de zomer of anders na de winter.

Horner over Gasly: ‘Hij komt helemaal niet in het spel voor´ - nl.motorsport.com

Red Bull voert de druk nog wat op bij Gasly, die moet nu echt gaan presteren anders is het snel over denk ik.

Evenepoel die blijft maar verrassen. Sowieso piepjong podium bij het EK tijdrijden...

trebremmit schreef:
Red Bull voert de druk nog wat op bij Gasly, die moet nu echt gaan presteren anders is het snel over denk ik.
Keek de GP bij de Ier in Stockholm aan (heel toepasselijk) de Hollandergatan. Wat een geweldige strijd tussen Lewis en Max. Blij ook met de volwassen reacties van Max, daarin heeft hij zich uitstekend ontwikkeld. Tja de woorden van Horner zijn heel duidelijk. Hij is normaal heel diplomatiek, maar dit is slecht nieuws voor Gasly. Maar als je McLaren niet voorbij komt is dat gewoon slecht. Sainz terug gigage? Dat kan ik me niet voorstellen, Max en Carlos zijn bepaald geen vrienden. Bovendien doet Albon het bij Toro Rosso erg goed. Die zie ik eerder komen. Maar Sainz heeft nog een andere kans, want Bottas moet heel rap verbeteren anders kan hij ook gaan bij Mercedes. Hoewel Wolf erg positief is over Ocon die nu testrijder is bij Mercedes. Het wordt sowieso weer smullen geblazen die stoelendans.

Volgend jaar F1 in Vietnam!

Titmeister schreef:
Evenepoel die blijft maar verrassen. Sowieso piepjong podium bij het EK tijdrijden...
Het aller mooiste aan zijn tweede bijzonder indrukwekkende overwinning binnen één zeer bewogen week vind ik dat hij zijn titel opdraagt aan Bjorg Lambrecht.

Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Het aller mooiste aan zijn tweede bijzonder indrukwekkende overwinning binnen één zeer bewogen week vind ik dat hij zijn titel opdraagt aan Bjorg Lambrecht.

Dat is toch niet meer dan normaal?

Normaal en mooi is geen tegenstelling toch?

Wat een finish bij de MotoGP!

Inderdaad. Mooie overwinning voor Dovi.

Gasly exit en Albon erin. Wel gedacht, niet verwacht. Denk alleen niet dat hij a la Max in Spa zal winnen. Veel slechter dan Gasly zal hij het niet doen, bij Red Bull dus niets te verliezen. En anders hebben ze altijd Kvyat nog

De technisch directeur die Gasly heeft aangenomen had het dus verkeerd gezien...again.
RB is dus niet in staat om de juiste coureur te scouten? En ze hebben zelfs een tweede team om ze uit te proberen. ...Jetzt Albon die change geben (Aldus Marko in Bild). Trial and error.

Week of 6 geleden al een hardnekkig gerucht en toen nog ontkend door alle partijen, maar waar rook is...

Toch is het al een hele tijd rond, blijft een apart spelletje

Zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk, maar lijkt me een goede move voor Dumoulin. Bij Jumbo heeft hij wel de ondersteuning waarmee hij eventueel de Tour kan winnen. Denk wel dat ze bij Jumbo keuzes moeten gaan maken bij de Tourselectie volgend jaar...

Dat hij bij Jumbo de Tour kan winnen ja. Ik weet wel zeker dat de toezegging dat hij dé kopman in de Tour wordt de doorslag heeft gegeven. Zullen ze vast niet zo zeggen, maar Tom komt niet naar Jumbo om voor Roglic of Kruijswijk te knechten.

Ik vraag me wel af of de sprint van Groenewegen niet ondersneeuwt straks.

Carapaz naar Ineos, heb ik dat goed gehoord? Waardeloos zeg. 4 rondewinnaars in 1 ploeg.

Hendrik68 schreef:
Zullen ze vast niet zo zeggen, maar Tom komt niet naar Jumbo om voor Roglic of Kruijswijk te knechten.

De winnaar van de Vuelta 2019 gaat ook niet voor Tom knechten

Wordt gewoon gedeeld kopmanschap a la INEOS (waar ze volgend jaar wellicht de Tour met de laatste drie winnaars rijden).

Ik bedoel niet knechten in de Tour. Tom zal echt niet te beroerd zijn anderen te helpen als zij het eerst voor Tom hebben gedaan.En als het in de Tour door samenloop van omstandigheden anders gaat zal hij zich ook zonder problemen ondergeschikt maken, maar hij in de basis zal Tom de man zijn op wie de kaarten worden gezet in de Tour............om straks in het najaar te vernemen dat er helemáál geen tijdritten meer zijn.

Op dit moment staat Dumoulin in ieder geval nog niet ongedeeld eerste in de hierarchie.

Jumbo Visma doet er inderdaad verstandig aan om in de Tour van volgend jaar met gedeeld kopmanschap te gaan rijden. De vorm tijdens die Tour zal moeten uitwijzen of Dumoulin of Roglic de sterkste benen heeft. Kruijswijk kan als hun superknecht fungeren. De afgelopen Tour heeft helaas laten zien dat hij iets tekort komt om genoemde belangrijkste ronde te kunnen winnen. Ze kopiëren dan de succesvol gebleken strategie die Ineos in de afgelopen Tour heeft laten zien.

Tom heeft al een jaar niks laten zien, dus inderdaad, ook om de druk te verdelen het slimst om gewoon voor een duo-kopmanschap te gaan.
In de Tour van vorig jaar waren ze ook bijzonder aan elkaar gewaagd.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.