MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Morrissey, 10 april in HMH?

zoeken in:
fastpulseboy schreef:
ik heb me ook prima vermaakt. Het klonk allemaal als een klokje! toch mist de bijlmer bierhal toch een stuk sfeer en vond ik het publiek overwegend lauw (vooral bij de minder bekende nummers) reader meet author vond ik helemaal geweldig (iedereen stil) morrissey; this is from an album that nobody likes...that's why we played it.
erg veel lof trouwens voor de nieuwe gitarist....djeez die kerel weet van wanten.

het was in 1 woord geweldig!!! Hier kan ik nog wel even op teren...wauw, wat heeft die man een stem, en de band was fantastisch....

maar je hebt gelijk over die bierhal, wat een ongezelligheid...

Ik weet niet wie je met de nieuwe gitarist bedoelt maar ik heb er eentje persoonlijk kunnen bedanken, ik denk Jesse Tobias!!!!!

fastpulseboy
haakje schreef:
(quote)

het was in 1 woord geweldig!!! Hier kan ik nog wel even op teren...wauw, wat heeft die man een stem, en de band was fantastisch....

maar je hebt gelijk over die bierhal, wat een ongezelligheid...

Ik weet niet wie je met de nieuwe gitarist bedoelt maar ik heb er eentje persoonlijk kunnen bedanken, ik denk Jesse Tobias!!!!!

yep dat is de nieuwe. de anderen waren er al he... behalve de drummer. maar heb je hem achteraf nog gesproken dan?

Een subliem concert! Moz was in opperbeste stemming. "In spring I bring you tulips from Amsterdam!"
Er werd nog een stukje van 'Hocus Pocus' van Focus gespeeld en na de Magazine-cover 'A Song From Under the Floorboards' zei Moz: This was a song by Mouth and MacNeal!
Het publiek was idd niet altijd even enthousiast, behalve bij de Quarry-hits en de Smiths-songs kwam het echt los.

De sfeer op de afterparty was daarentegen super! Iedereen zong luidkeels met eke song mee.
Hoogtepunt van de avond: Gitaristen Boz Boorer en Jesse Tobias die op de afterparty langskwamen!
Wat een aardige gasten!

fastpulseboy schreef:

yep dat is de nieuwe. de anderen waren er al he... behalve de drummer. maar heb je hem achteraf nog gesproken dan?

op de afterparty, zoals mozzer al zei, waren ze!!!
Ik heb Boz Boorer niet gesproken want die werd in beslag genomen door hysterische Engelsen, maar wel Jesse Tobias even bedankt voor het concert. Ik wilde bescheiden weglopen maar hij pakte mijn arm (!!!!) om nog wat te zeggen, helaas kwam er een brullende Engelse fan tussen dus liep ik maar door (ik wist toch niet meer wat ik moest zeggen, ik kon alleen nog maar Ruud Lubbers Engels uitbrengen ) Aardige gasten. Echt een extraatje op een toch al fantastische avond dat ze er waren!

Hmm. Wel ruk achteraf dat ik vandaag weer fris en fruitig op mijn werk diende te verschijnen. Zo'n afterparty had me ook wel geinig geleken. Maar goed, deze hebben we gehad. See ya at Pinkpop.

rayman schreef:
Hmm. Wel ruk achteraf dat ik vandaag weer fris en fruitig op mijn werk diende te verschijnen. Zo'n afterparty had me ook wel geinig geleken. Maar goed, deze hebben we gehad. See ya at Pinkpop.

dan tik ik je hierbij af, want dat mis ik weer. We maken er gewoon een Morrissey estafette van!

Leuk dat ie een Magazine-cover deed.

Ik las net deze recensie op een andere site, misschien leuk om te lezen voor jullie:

Wie: Morrissey
Waar: Heineken Music Hall, Amsterdam
Wanneer: 10-04-2006
Wat: Zeer indrukwekkend (voor mij althans)

De koning van de zelfspot keerde na 7 jaar weer eens terug in Nederland. Was in 1999 de 013 te Tilburg het decor van een schijnbaar matig optreden, gisteravond was het werkelijk genieten.

Voor mij was het (ook gezien m'n leeftijd) helaas pas de eerste keer dat ik Morrissey mocht aanschouwen; het zal zeker niet de laatste keer zijn! De avond opende met het voorprogramma The Boyfriends, die het publiek niet echt mee kregen, ondanks dat de zanger ontzettend veel moeite deed om de mensen aan het klappen te krijgen.

Maar iedereen kwam natuurlijk voor Morrissey. De man kwam het podium op en citeerde als wijze van groet het refreintje uit "Tulpen uit Amsterdam", origineel in ieder geval, en liet ook merken de zelfspot nog steeds in zich te hebben: "I see the venue is full, so it must be raining outside".

Wat betreft de set, veel songs van het nieuwe album (7 stuks, waaronder het prachtige "At last I am born"), maar ook ouder werk. Zo kwamen er 4 Smiths-klassiekers langs, te weten "Still ill", "Girlfriend in a coma", "How soon is now?" (niet mijn favoriet overigens) en in de toegift "Last night I dreamt that somebody loved me". Overigens, het getuigt naar mijn mening van humor om juist in deze tournee "Girlfriend in a coma" te spelen, gezien de tekstuele thema's die aan de orde komen op ROTT...

Wat betreft het solowerk van Morrissey, geen "Suedehead", geen "Everyday is like Sunday", geen "Hairdresser on fire", geen "The more you ignore...", geen "November spawned a monster". Opvallend natuurlijk, maar het publiek werd wel getrakteerd op een prachtige uitvoering van "Trouble loves me", van het naar mijn mening toch wel onderschatte "Maladjusted". Wat mij betreft het hoogtepunt van de avond. Ook opvallend vond ik dat "Reader meet author" gespeeld werd van het geflopte album "Southpaw grammar", maar Morrissey had er zelf een logische verklaring voor: "This song was from an album nobody likes, that's why we've played it"...

De band en Morrissey zelf waren sowieso behoorlijk in vorm. Ik heb in het verleden veel klachten gehoord over de HMH, dat de akoestiek vrij matig zou zijn, maar daar viel gisteren weinig van te merken. Het geluid was werkelijk fantastisch.

Enige minpuntje: de meeste mensen in de zaal kenden de helft van de songs niet, daarom was het publiek wat mij betreft ook wat te mat. Hopelijk laat Morrissey zich daarvan niet afleiden en komt hij over een paar jaar weer gewoon terug naar Nederland (buiten Pinkpop om natuurlijk), dan ben ik er weer bij, al moet ik er 145 euro voor betalen

Prachtig concert, heb nog tranen in mijn ogen. Hoogtepunt voor mij: How Soon Is Now?
Voorprogramma was wel echt bagger, zou hij dat zelf uitgekozen hebben?
Ben niet naar de afterparty geweest, vond het namelijk een goedkope truc. Mensen naar je tent toe lokken met flyers etc., en dan blijkt dat je maar liefst 7,5euro moet dokken (stond naar mijn weten nergens vermeld). Ik ging er van uit dat je met je concertkaartje gratis naar binnen mocht! En wat was daar nou zoal te doen?
Ben dan ook maar met al mijn Morrissey-vriendjes geheel gratis in een gezellig kroegje ons gaan bezatten. En wonderwel kwamen The Smiths daar ook een aantal keren door de luidsprekers voorbij!

Yak
Mooie foto door George FileUnder.

Kaaasgaaf schreef:
Ik ging er van uit dat je met je concertkaartje gratis naar binnen mocht! En wat was daar nou zoal te doen?

Pfff, people like you...
Tot 04.00 uur luidkeels meezingen/dansen met vele andere enthousiastelingen op Moz/Smiths nummers
en even napraten over het concert met Boz en Jesse over het concert en daar heb jij geen 7-en-een-halve miezerige eurootjes voor over???
Let me guess...Dutch?

Mozzer schreef:
(quote)

Pfff, people like you...
Tot 04.00 uur luidkeels meezingen/dansen met vele andere enthousiastelingen op Moz/Smiths nummers
en even napraten over het concert met Boz en Jesse over het concert en daar heb jij geen 7-en-een-halve miezerige eurootjes voor over???
Let me guess...Dutch?

Nou, ik ben inderdaad 'Dutch' (jij niet dan?), maar tevens een vrij arme student en voor mij was het concertkaartje al een enorme investering, al had ik daar natuurlijk elke cent dubbel en dwars voor over.
Het gaat ook meer om het principe: als je een afterparty organiseert speciaal voor mensen die naar dat concert zijn geweest, ga je echt al genoeg omzet verdienen qua drank. En als je dan toch al een toegangsprijs durft te vragen, vind ik dat je dat keurig op de flyers en site en dergelijke moet vermelden.
Ik kan me voorstellen dat als je van buiten Amsterdam komt en de stad niet zo goed kent, de keuze snel is gemaakt. Maar aangezien de Akhnaton niet bepaald bekend staat om z'n gezelligheid en ik leukere plekken ken, waar veel bekenden van mij komen en ze ook heel leuke muziek draaien (zoals gezegd heb ik ook staan dansen op Moz/Smiths-nummers), zag ik de toegevoegde waarde van deze afterparty in het geheel niet in.
Bovendien durf ik toch nooit muzikanten aan te spreken. Wat heb ik ze nou te vragen of te vertellen? Het is meer het idee dat je met ze gebabbeld hebt en je in dezelfde ruimte hebt bevonden, dan dat dat echt iets toevoegt, lijkt mij. Tja, als Mozzer zelf er was geweest, was het natuurlijk iets anders. Dat risico om hem mis te lopen waagde ik dan maar, want het leek me toch al vrij onwaarschijnlijk dat hij daar zou verschijnen (en een striptease zou geven op de bar).

Mijn eerste bericht op musicmeter^^

Klopt het dat Morrissey na 'Life is a pigsty' een traantje moest weg pinken? Ik stond redelijk vooraan en het leek er echt op.

Concert was geweldig al had het met een paar andere nummers misschien onvergetelijk geweest.

En voor alle duidelijkheid (dat daar geen twijfel over moge bestaan): ik ben écht arm. Ik eet soms 3 dagen voor die toegangsprijs van de Akhnaton en dat is niet uit gierigheid.

arkadi schreef:
Mijn eerste bericht op musicmeter^^

Klopt het dat Morrissey na 'Life is a pigsty' een traantje moest weg pinken? .

Die indruk had ik uit. Al grossiert hij natuurlijk in mooie gebaartjes.

Hier een aantal videootjes voor diegenen die het gemist hebben, en ook voor diegenen die erbij waren.
Ik krijg er nog kippenvel van als ik 't weer zie:
http://www.floris.nu/?postid=61#comment473

fastpulseboy
rayman schreef:
Tot je munten op zijn.

die is weer heel erg fijn...........en niet te vergeten; tot dat bullebakken in zwarte pakken met een badge "security" erop je vriendelijk doch dringend vragen of je nu eindelijk die kouwe, kille, helverlichte bijlmer bierhal wil verlaten..........alsof je zelf niet al heeeeeeeeeel lang daar weg wilde maar je nog moest wachten op je dronken vrienden waarvoor jij de bob moest spelen...

Weinig aan toe te voegen. Fantastisch mooi, een machtig vol geluid en een prachtige lichtshow.

Oh, hij opende overigens met de woorden:

‘It’s spring again, so I’ll sing again, with these two lips in Amsterdam.’

Ruud schreef:
Oh, hij opende overigens met de woorden:

‘It’s spring again, so I’ll sing again, with these two lips in Amsterdam.’

Zo verstond ik het ook. Ik dacht al dat het aan mij lag.

shit, ik heb dus iets gemist..... maar wat is dat toch met dat publiek? Destijds in tilburg was het ook al zo lauw. Alhoewel ik toen schrok hoe oud mozzer er toen uit zag... (ik heb de eeuwige jeugd??) Maar ik ging ervan uit dat Mozzer wel in een goeie hum moest zijn met zijn nieuwe album.

Maar goed, eens een held, altijd een held. Toch maar eens goed nadenken of ik naar pinkpop ga... (nogal een aversie tegen dit "familie festival")

Anyway, blij dat jullie allemaal een goeie avond/nacht hebben gehad.

Wie van de Morrissey-fans hier gaat er nou naar Pinkpop?
Ik heb zelf lang getwijfeld, maar doe het toch maar.
Morrissey in Nederland, dat mag je toch niet missen, al is het maar voor een klein uurtje...

johan de witt schreef:

Moi.

handsome_devil
ik ga =D compleet met moz spandoek

En volgend jaar misschien op het songfesival nadat de UK wederom laag heeft gescoord dit jaar:

Over de kansen van Britse inzendingen in de toekomst toont Daz Sampson (inzending dit jaar) zich erg somber.

Niet zo Morissey! De voormalige frontman van Smiths en notoire songfestivalfan heeft de remedie tegen povere Britse resultaten: zichzelf.

'Ik huiverde, maar was niet verrast bij het zien van de zoveelste tegenvaller voor het Verenigd Koninkrijk op het Songfestival. Ik vraag me alleen af waarom ze mij nog nooit hebben gevraagd.'

Het zou wat zijn

fastpulseboy
johan de witt schreef:
Ik heb zelf lang getwijfeld, maar doe het toch maar.
Morrissey in Nederland, dat mag je toch niet missen, al is het maar voor een klein uurtje...

ja je heb eigenlijk gelijk......ik zit nog te twijfelen omdat ik niet zo blij wordt van pinkpop, maar deze kans is natuurlijk wel heel mooi!
zijn er mensen die alleen gaan? misschien afspreken?

Opschieten, want pinkpop zit tegen uitverkocht aan.

fastpulseboy
starbright boy schreef:
Opschieten, want pinkpop zit tegen uitverkocht aan.

oef.....
jij kan zeker niet jeroen?

Wij gaan vanuit Amsterdam ernaartoe.
Als iemand mee wil rijden, graag.
Dat scheelt weer in de kosten en is gezelliger!

'PANIC' STAAT OP DE SETLIST!!!

aERodynamIC schreef:

'Ik huiverde, maar was niet verrast bij het zien van de zoveelste tegenvaller voor het Verenigd Koninkrijk op het Songfestival. Ik vraag me alleen af waarom ze mij nog nooit hebben gevraagd.'

Het zou wat zijn

ik kan helaas niet naar Pinkpop
*zo staat het er wel cool maar zit huilend met veel snot en kwijldraden het nieuws over Panic op de setlist te verwerken*

hey, ik zou heeeeeel graag naar pinkpop gaan maar heb geen zin om alleen te gaan, dus als ik zou kunnen meerijden vanuit a'dam of iemand wil afspreken, ik hoor het graag!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:18 uur

geplaatst: vandaag om 00:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.