menu

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
En toch tel ik 14 artiesten die dikke Top 40-hits hebben gescoord en zijn er op social media ook genoeg positieve reacties, naast overigens ook een hoop negatieve. Deze poprichting levert duidelijk verdeelde meningen op maar ik denk dat ze er prima mee gaan verkopen.

avatar van dix
dix
Parkpop programmering. Neem gerust je kinderen en je oma mee.

Onweerwolf schreef:

Als je had gezegd dat dit de line-up van het Bevrijdingsfestival in Zwolle was geweest had ik het ook geloofd.

Hahaha. Ed Sheeran, Måneskin, Calvin Harris, Sam Smith en Nothing But Thieves op een Bevrijdingsfestival. Geloof je het zelf? Ik snap dat dit niet de meest MuMe-credible line-up maar puur objectief hebben ze heel veel grote namen bij elkaar

avatar van Onweerwolf
SanderT schreef:
(quote)

Hahaha. Ed Sheeran, Måneskin, Calvin Harris, Sam Smith en Nothing But Thieves op een Bevrijdingsfestival. Geloof je het zelf?


Hoezo niet?

De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me. Daar staan hoofdzakelijk Nederlandse artiesten, geen Ed Sheeran die overal ter wereld stadions uitverkoopt

avatar van Onweerwolf
Volgens mij klinken deze artiesten exact hetzelfde als al die andere generieke 3fm bagger die op gratis festivals speelt.

Neem maar aan dat genoeg mensen al deze grote internationale namen willen zien. Ik had ook Dua Lipa nog wel verwacht maar je kunt niet alles hebben

avatar van Onweerwolf
SanderT schreef:
Neem maar aan dat genoeg mensen al deze grote internationale namen willen zien. Ik had ook Dua Lipa nog wel verwacht maar je kunt niet alles hebben


Volgens mij hebben wij het echt over verschillende dingen.

avatar van trebremmit
Wel een zwabber beleid daar qua line up, paar jaar terug waren het vooral oude grote namen toch?
En toen ik er nog kwam in de jaren negentig was het vooral een alternatieve line up, zo stond ik nog vooraan bij o.a Sepultura en gaf een jongen die bij mij in de klas zat een cursus crowd surfen voor de tv bij life of agony. Staat nog wel op youtube volgens mij.

avatar van Onweerwolf
trebremmit schreef:
zo stond ik nog vooraan bij o.a Sepultura


Ik ook.

avatar van vivalamusica
Wat hier over het hoofd wordt gezien is dat een festival als Pinkpop enorme budgetten vraagt om om het rond te krijgen, met stijgende kosten, kijk alleen al naar de infrastructuur en medewerkers. En de grote spraakmakende internationale acts zijn ook nauwelijks (meer) te betalen. Terwijl er potentieel ligt bij jonger publiek met andere wensen w.b. muziek. Waar kies je dan voor?

avatar van trebremmit
Jongeren houden alleen van deze meuk?

avatar van Onweerwolf
Hier zitten toch ook gewoon dure acts bij zoals Ed Sheeran of Calvin Harris? Die zijn toch niet goedkoper dan een Big Thief of Fontaines DC?

avatar van vivalamusica
Onweerwolf schreef:
Hier zitten toch ook gewoon dure acts bij zoals Ed Sheeran of Calvin Harris? Die zijn toch niet goedkoper dan een Big Thief of Fontaines DC?


Passen misschien beter bij de beoogde doelgroep en sluiten aan bij de andere acts?

avatar van Onweerwolf
vivalamusica schreef:
(quote)


Passen misschien beter bij de beoogde doelgroep en sluiten aan bij de andere acts?


Ja, maar je begon over kosten en dat argument lijkt me geen hout snijden.

avatar van Arrie
Ik denk dat het probleem is dat Pinkpop hiermee zijn eigen identiteit verloochent. Als dit altijd al het soort line-up van Pinkpop was, had niemand erover gesproken.

avatar van remcodulac
Tja, ze zijn zichzelf niet of al die jaren nooit geweest.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.