menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
deric raven schreef:
Mick Fleetwood is 1,95 meter, dus ik ben benieuwd wie nog groter is.
Dat haalt Neil Young helaas niet. Tóch blijf ik hopen.

deric raven schreef:
(quote)

Lange Frans?

Smeets heeft het immers over een act.... Niet een artiest of band. En als er iemand een act is dan hij het wel.

deric raven schreef:
The Tallest Man on Earth. Duh!

Inmiddels nog enkele namen erbij:

Mumford & Sons zijn de tweede headliner. Ik ben ze een beetje kwijtgeraakt. Het nieuwe spul is weinig spannend en het oudere werk begint wat gedateerd aan te voelen. Ik vind ze eigenlijk headline-onwaardig.

George Ezra komt natuurlijk ook. Dat strontvervelend nummer (Shotgun) komt me mijn strot uit maar het is een hit dus komt Ezra naar Pinkpop.

Tenacious D komt ook naar Landgraaf. Lijkt me een prima boeking, waar Jack Black komt is het altijd feest. Op Rock am Ring was het in ieder geval gezellig.

Overigens is er een heel sterk gerucht dat Bob Dylan de grote naam is die samen met Fleetwood Mac op het hoofdpodium staat op Maandag. Dat zou wel wat zijn.

geplaatst:
ZATERDAG

Badflower, Bazart, Davina Michelle, George Ezra, Cage The Elephant, Halestorm, Hippo Campus, Jack Savoretti, Jacob Banks, Mt. Atlas, Syml, Jacin Trill & Leafs, Yungblud, San Holo, Elbow, Golden Earring, Anouk, Jamiroquai, Mumford & Sons
----------------------------------------------------
+ Davina Michelle, Bazart, Badflower en YUNGBLUD

geplaatst:
Hahahahahahaha The Cure is tóch in Landgraaf te zien

geplaatst:
Gretz schreef:
Hahahahahahaha The Cure is tóch in Landgraaf te zien

Waar zijn je fuckin’ bronnen?

geplaatst:
Pinkpop wordt wel steeds meer een festival voor 50+'ers die samen met hun top 40 luisterende tieners een dagje of weekendje uit willen.

Valt me nog mee dat zoiets als Die Antwoord tegenwoordig nog door de ballotagecommissie komt.

geplaatst:
Ze zijn duidelijk niet van plan om van de vijftigste editie iets bijzonders te maken. Op zich wel jammer, toch een iconische naam in festivalland. Met een heel gunstig blokkenschema zou ik op maandag wel een leuke dag kunnen hebben.

geplaatst:
Eminem had eigenlijk de headliner van de zondag moeten zijn, maar hij moest uiteindelijk afzeggen. Vervolgens zijn ze alsnog teruggekeerd bij The Cure.

Had The Cure liever op een ander festival gezien. Misschien toch weer een last-minute dag Werchter overwegen.

geplaatst:
De vergelijking 2018-2019, het grootste probleem met dit programma is natuurlijk dat Jan al jaren de 50ste editie heeft gehyped en namen als The Police, Dire Straits en zelfs U2 in de strijd gooide. Dat de heer Smeets van elk realisme gespeend is, was eigenlijk al jaren duidelijk. Als we de headliners naast mekaar leggen Pearl Jam - Fleetwood Mac, Foo Fighters - The Cure en Bruno Mars - Mumford & Sons, dan denk ik dat die vergelijking in het nadeel van deze editie uitvalt, dan de subheadliners Snow Patrol - Jamiroquai, The Script - Bastille en Editors - Lenny Kravitz, voor mij persoonlijk dezelfde conclusie, 2018 was beter. Headliners podium 2: The Offspring - Elbow, Noel Gallagher - Die Antwoord, Oscar & The Wolf - Major Lazer, ook hier wint 2019 niet, als ik andere smaken dan de mijne erbij haal, misschien een gelijkspel. Wat zijn de persoonlijke smaakmakers in beide jaren voor mij (buiten de bovenstaande): The Academic - Yungblud, Marmozets - Halestorm, Nothing But Thieves - Blood Red Shoes, A Perfect Circle - Mark Ronson, in dit geval brengt de maandag de doorslag voor 2019 met Sam Fender, The 1975, Tenacious D, Bring Me The Horizon & Michael Kiwanuka t.o.v. Triggerfinger, Greta Van Fleet & Jessie J. De Hollandse meuk is ook vergelijkbaar, misschien iets beter in 2019, Stage 4 was ook vorig jaar zwaar onderbezet. Kortom een editie vergelijkbaar met vorig jaar, misschien iets minder, maar zeker geen 'bijzondere' jubileumseditie, wat dat betreft moeten ze het dus hebben van een dag langer kamperen, eerder beginnen op dag 1 en Armin als extraatje, hetgeen natuurlijk niet in verhouding staat tot de hype, die gecreëerd was over 50 jaar Pinkpop. Verder verliest Pinkpop natuurlijk de concurrentie met Werchter (P!nk, Tool, Kylie, Weezer, NBThieves, Florence, Muse, New Order, Underworld), dat is al jaren zo. Maar ook Rock am Ring heeft dingen die Pinkpop niet biedt (Alice in Chains, Foals, Slayer, Slipknot, Smashing Pumpkins, Tool), maar die het 3FM-publiek maar moeilijk door de strot krijgt. Echter inderdaad, wij moeten niet meer denken in zo'n grote namen, als Pinkpop Pearl Jam, Stones, the Boss of McCartney boekt is dat dan ook wereldnieuws, maar je moet ook de kans op Bieber of Pharrel niet onderschatten, een smaakstandaard is er al lang niet meer op Pinkpop.

geplaatst:
Op zich heeft Smeets en consorte met Fleetwood Mac en The Cure waardige headliners op het programma gezet. Dat zijn headliners waar grote broer Glastonbury zich zeker niet voor zou schamen. Maar bij nader inzien van de line-up moet ik me wel aansluiten bij het vorige bericht: Pinkpop 2018 was zonder een jubileum jaar te zijn -vooral in de breedte- een sterker jaar.

Tenzij het werkelijk de opzet was om van Pinkpop 2019 een soort Pinkpop Classic te maken met vooral "ghost from the past", kan ik niet anders stellen dan dat het niet gelukt is om van de 50e verjaardag bij voorbaat een speciaal feest te maken.

geplaatst:
Met een beetje pijn in het hart besloten om de zondag toch niet te gaan. Aanvankelijk alleen voor The Cure, maar met hoop op wat andere leuke dingen als voorprogramma. Er is echter verder niks dat me aanspreekt en om dan €110,-. neer te leggen kom ik met overige kosten (parkeren, benzine en hapje/drankje op zo'n €350,-. met zn 2-en.

Ik ga ervan uit dat Robert en co nog een keer langskomen en heb meteen een excuus om wat kaartjes voor andere concerten aan te schaffen. Ik heb hiermee immers een hoop geld bespaard.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:08 uur

geplaatst: vandaag om 19:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.