MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
Zo daar spaar ik weer lekker wat geld mee uit.....door gewoon thuis te blijven Het is echt wel einde pinkpop voor mij.

Komt ook altijd op TV toch?

Ja, maar daar is sowieso meestal niks aan (op TV dan he), en het programma wat ik tot nu toe zie is echt belabberd. Kane, Golden Earring.......pffff.....

Iemand toevallig nog het interviewtje met dinand woesthof op 3fm gehoord...? Die kerel heeft het bij mij nu echt helemaal verknalt......Wat een arrogantie!!!!! pffff....'' wij zijn de enigste nederlandse band die ooit zolaat op de maandag hebben gespeeld" .....''we wilden niet op de ochtend spelen, want dat hadden we al een keer gespeeld''......'' en als onze nieuwe album uitkomt, wat helemaal de bom wordt .......'' etc..etc.......Kots misselijk wordt ik van die kerel. Als ze maar niet in het voorprogamma van u2 staan!

Voorprogramma van u2 schijnt afwisselend The Killers en Snow Patrol te gaan worden. België krijgt waarschijnlijk Snow Patrol en Nederland The Killers heb ik begrepen. Of er daarnaast wellicht nog een voorprogramma is is me niet bekend.

Dit is wel echt de slechtste Pinkpop-lineup ooit. Ik voorspel nog minder bezoekers.

Alleen Bloc Party en Mercury Rev vind ik echt de moeite waard, maar die zie ik wel in het reguliere circuit.

Ik hoorde dat ze vorig jaar de fout hebben gemaakt te vernieuwend willen programmeren en nu meer op veilig speelden. En ik vond vorig jaar al veilig... Nouja, de muziek die ik echt goed vind, vind je toch al nauwelijks op dergelijke grote festivals...

herman schreef:

Alleen Bloc Party en Mercury Rev vind ik echt de moeite waard, maar die zie ik wel in het reguliere circuit.

Een band als Bloc Party moet je ook niet zien op zo'n festival, nee hoor: ik duik ook fijn het reguliere circuit in

Jan Smeets schijnt op 35.000 te mikken. Hij wordt dus ook minder ambitieus. Ik heb zo'n gevoel dat ze zelfs dat niet gaan halen.

PsychoBoyJack schreef:

Iemand toevallig nog het interviewtje met dinand woesthof op 3fm gehoord...? Die kerel heeft het bij mij nu echt helemaal verknalt......Wat een arrogantie!!!!! pffff....'' wij zijn de enigste nederlandse band die ooit zolaat op de maandag hebben gespeeld" .....''we wilden niet op de ochtend spelen, want dat hadden we al een keer gespeeld''......'' en als onze nieuwe album uitkomt, wat helemaal de bom wordt .......'' etc..etc.......Kots misselijk wordt ik van die kerel. Als ze maar niet in het voorprogamma van u2 staan!

Ja die Dinand kan bij mij ook geen goed doen. Ik luister nog liever 24 uur nonstop naar Hans Kraaij Jr-interviews dan naar één Kane-album. En van mij mogen ze best in het voorprogramma van U2 staan hoor (ik ben toch niet van de partij daar), prima zelfs: hebben die jongens van U2 ook wat te lachen.Want lachwekkend is en blijft het: die genant tenenkrommende U2-gebaren die Dinand vertoond. Zie je The Edge en Bono al schuddebuiken van het lachen achter de coulissen? Dat is toch onbetaalbaar!

andré schreef:

Ik luister nog liever 24 uur nonstop naar Hans Kraaij Jr-interviews dan naar één Kane-album.

Ik heb ook een hekel aan Kane, maar dit gaat wel erg ver.

Ik ga nou al een paar jaar naar Hurricane - bij Bremen - goed alternatief voor Pinkpop. Het is in juni, tot nu toe vastgelegd:
Audioslave · Beatsteaks · Boysetsfire · Die Ärzte · Kettcar · La Vela Puerca · Madsen · Millencolin · Moneybrother · New Order · Nine Inch Nails · Oasis · Phoenix · Queens of the Stone Age · Rammstein · SKA-P · System of a Down · Wir Sind Helden

geen Kane dus! zie http://www.hurricane.de

Nine Inch Nails! Goed dat die oko weer gaan toeren. En New Order moet i knog 's live zien.

New Order en Nine Inch Nails is voor mij te weinig om naar zoiets af te reizen, maar Hurricane is zeker een leuk festival. Ik was er in 2003 (toen ze Radiohead, Bjork, Underworld, Sigur Ros en voor mij nog wat interessante namen hadden) en dat was een van de leukste festivals ooit.

herman schreef:

Nine Inch Nails! Goed dat die oko weer gaan toeren. En New Order moet i knog 's live zien.

New Order en Nine Inch Nails is voor mij te weinig om naar zoiets af te reizen, maar Hurricane is zeker een leuk festival. Ik was er in 2003 (toen ze Radiohead, Bjork, Underworld, Sigur Ros en voor mij nog wat interessante namen hadden) en dat was een van de leukste festivals ooit.

Daar was ik ook en ik zeg: vergeet Massive Attack niet en het retestrakke optreden van The Datsuns in de tent. Björk vond ik toen trouwens klöte. coldplay was ook zeer in orde, hoewel ze niet veel later in Nijmegen in de plenzende regen met een fraaie regenboog achter het podium mijn hart definitief gestolen hebben.

Massive Attack, ik wist dat ik iets belangrijks vergeten was. Dat was na Sigur Ros eigenlijk het beste optreden wat mij betreft. Het publiek pakte die anti-Amerika dingen zo goed op en die visuals waren zo fantastisch! Zelden gezien dat een publiek tijdens het optreden zo luid begon te juichen, terwijl de nummers gewoon bezig waren. Hoogst imposant.

Bij Sigur Ros ook al zo'n enorme publieksontvangst. Ik heb ze nu 5 keer gezien, maar zoals ze daar speelden... Na afloop een applaus van 10 minuten, kom daar nog maar 's om bij optredens. Het is vermoedelijk het op 1 na allerbeste concert wat ik ooit gezien heb (naar mijn mening dan ).

The Datsuns vond ik niet zo bijzonder, slecht geluid vooral. Maar we stonden ook op een onhandige plek. Coldplay heb ik niet gezien, Bjork vond ik wel goed (maar ik ben dan ook fan van haar). Ik zag haar een paar dagen later ook op Werchter en dat was toch een iets mindere show van haar (kwam ook door vervelend publiek).

Wat dachten julllie van dit alternatief voor Pinkpop?

Alter Ego · American Music Club · Antony & The Johnsons · Art Brut · Astrud · Bertrand Betsch · Brigitte Fontaine · Broken Social Scene · Christina Rosenvinge · Coralie Clément · Daniel Darc · David Thomas & Two Pale Boys · Destroyer · Dogs Die in Hot Cars · Dominique A · Don Nino · Erase Errata · Erlend Øye · Experience · Françoiz Breut · Gang of Four · Grabba Grabba Tape · Gravenhurst · Helena · Iggy & The Stooges · Isis · Jesu · Jr. · Kompakt Sound System · Kristin Hersh · Les Georges Leningrad · Los Planetas · M83 · Maximo Park · Mercury Rev · Micah P. Hinson · Nacho Vegas · New Order · Nouvelle Vague · Oslø Telescopic · Parker & Lily · Piano Magic · Polysics · Psychic TV · Radio 4 · Ron Sexsmith · Sammy Jo DJ · Sondre Lerche · Sonic Youth · Sons & Daughters · Sophia · Sr. Chinarro · Steve Earle & The Dukes · Television Personalities · The Arcade Fire · The Czars · The Dirtbombs · The Go! Team · The Human League · The Married Monk · The Wedding Present · They Might Be Giants · Tim Hecker · Tortoise · Vetiver · Vic Chesnutt · Vitalic · Whignomy Brothers · Whitey · Wiley

26-27-28 mei op Primavera bij Barcelona.

Dingen die ik graag wil zien en dingen waar ik nooit van gehoord heb, zo heb ik het het liefst op een festival.

starbright boy schreef:

Dingen die ik graag wil zien en dingen waar ik nooit van gehoord heb, zo heb ik het het liefst op een festival.

Je hebt gelijk, maar Hurricane is iets bereikbaarder. Mag ik je trouwens van harte uitnodigen voor het festival waar ik voor werk? EuroSonic zet graag wat mensen van de MM-crew op de gastenlijst om te laten zien dat je niet ver hoeft te rijden voor een avontuurlijk festival!

Leuke dealtjes worden hier bekokstoofd.

Maar je hebt gelijk, Starbright Boy, dat is een waanzinnige line up voor een festival! Als dat de line up van Pinkpop zou zijn, zou ik zeker gaan!.

lebowski schreef:
[Je hebt gelijk, maar Hurricane is iets bereikbaarder. Mag ik je trouwens van harte uitnodigen voor het festival waar ik voor werk? EuroSonic zet graag wat mensen van de MM-crew op de gastenlijst om te laten zien dat je niet ver hoeft te rijden voor een avontuurlijk festival!

Eurosonic is inderdaad een erg leuk festival.....alleen op vrijdag wel erg druk....En lebowski is het ook te regelen dat er continu een straalkacheltje boven mij hoofd hangt als ik buiten ben....tering jantje wat is het soms koud

Op Eurosonic ben ik twee keer geweest. In 2001 en 2002 geloof ik. (Of was het nu 2000 en 2001?). Erg leuk. Extra voordeel is dat Groningen een heel toffe stad is.

starbright boy schreef:

Komt die Steve Earle nu alweer naar Europa?

godverdorie zeg: Nine Inch Nails, New Order, Oasis, Queens of The Stoneage! Heeft iemand enige ''inside information'' of deze acts ook Nederland aandoen???

Queens of the Stone Age staat volgens het geruchtencircuit op het festival dat 26 juni in Nijmegen wordt gehouden ( Dat waarschijnlijk Rock in Park gaat heten). Verder ook in mei in Paradso geloof ik.

Wat betreft New Order, NIN en Oasis is me niets bekend.

moviefreak#1
Dit is echt te belachelijk voor woorden, met deze line-up krijgen ze het Pinkpopterrein nog niet voor een kwart vol. Op geen enkele manier kan Pinkpop dit jaar concurreren met festivals als Rock Werchter en Rock am Ring.

moviefreak#1 schreef:

Dit is echt te belachelijk voor woorden, met deze line-up krijgen ze het Pinkpopterrein nog niet voor een kwart vol. Op geen enkele manier kan Pinkpop dit jaar concurreren met festivals als Rock Werchter en Rock am Ring.

Dit wordt de laatste Pinkpop denk ik...

Zou me niet eens verbazen als de boel daar in de komende jaren wordt opgedoekt.

moviefreak#1 schreef:

En Fields of Rock en Rock in Park, beide in juni in Nijmegen. De laatste Pinkpop zal het niet worden, ze hebben wel meer crises overleeft (midden jaren '80 had pinkpop al eens een enorme, nog diepere bezoekersdip van een paar jaar). Maar ik verwacht wel dat Pinkpop volgend jaar weleens een eendagsfestival zou kunnen worden.

moviefreak#1
Ja of ze komen nu gewoon ook nog met Boris, Jim, Jamai en DJ Triesto aanzetten, dan noemen we het gewoon TMF-music awards 2

Ink
Ik ben serieus net op Studio Brussel gehoord dat Mr Smeets z'n voorverkoop beter loopt dan vorig jaar.... :-S
denk dat ie bluft

moviefreak#1 schreef:

Ja of ze komen nu gewoon ook nog met Boris, Jim, Jamai en DJ Triesto aanzetten, dan noemen we het gewoon TMF-music awards 2

Juist het top 40 acts programeren zorgde in de jaren 80 bijna voor de ondergang van Pinkpop.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.