menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
Gaan hier nog mensen naar Pinkpop eigenlijk? Ik wel! Ik hoorde vandaag dat ik gratis naar de maandag mag, dus ik ben een blij mens.

Wat ik in ieder geval wil zien:

Franz Ferdinand - The Roots - Moloko

Verder maakt het me niet zoveel uit, zolang ik Lenny Kravitz maar kan vermijden.

Pinkpop vermijd ik al aardig wat jaartjes: vond het vroeger leuk, maar ik zie de bandjes die daar staan toch echt veel liever in het clubcircuit

Mee eens, maar ik kan er nu dus gratis heen.

Als ik dan toch naar een festival moet, zou ik liever naar Dour of misschien weer Pukkelpop gaan.

Jordy (admin)
Net een herhaling van Radiohead (uit 2001) gezien, damn wat ongelofelijk mooi. Waarom brengen die gasten niet eens een live-dvd uit?

Pinkpop, wat kwam daar ook alweer? O ja, de Sugababes! Ik zou zeggen, succes met de toekomst van het festival, maar ik ga niet meer.

Da's wel wat overdreven, dit is de beste programmering sinds jaren. Ze hadden ook kunnen kiezen voor nog een keer Live, nog een keer Krezip, nog een keer etc. etc. Top40acts stonden er een paar jaar geleden ook, dus... En er staan ook leuke alternatieve acts als Franz Ferdinand.

Wat betreft Radiohead in 2001: dat was inderdaad wel erg goed! Ik kan me nog herinneren dat er wat druppels regen vielen tijdens Paranoid Android ("rain down on me"). Kippevel!

Voor de Pixies hoef je ook al niet meer te gaan, want die treden op 6 juli op in de Heineken Music Hall te Amsterdam .

Jammer dat ze zo weinig lieten zien van Franz Ferdinant vandaag. Slechts drie nummers. Ik hoop op een uitgebreidere registratie op TV binnenkort.

Kos
Black Eyed Peas vielen me nog reuze mee.

Jordy (admin)
Ik zag het laatste Novastar nummer, wat was dat goed zeg. Moet ik maar eens wat van gaan luisteren...

Kos schreef:
Black Eyed Peas vielen me nog reuze mee

Vond ze zelfs erg goed. Prima band en ze stonden er met overgave. Mogen alleen wel wat meer oudere nummers spelen.

JonnieBrasco
Shit, the Pixies waren gisteravond dus al, ik heb het gemist... Was het wat?

Jordy (admin)
Vond ze live best leuk inderdaad. Ik vind dat vrouwtje een beetje "fake", en tekstueel stelt het allemaal niks voor, maar voor zo'n festival was dit eigenlijk prima.... benieuwd naar The Roots, hopelijk zien we daar veel van.

Pixies mochten niet uitgezonden worden, hoorde ik.

Novastar heb ik ook wel eens live gezien. Zeker de moeite waard.

Yak
Net twee acts bij het Hoofdpodium gezien, maar ik ben dit soort taferelen duidelijk ontgroeid. The Rasmus was een dertig-in-een-dozijn-rockbandje waar alle ruige knapen met roze pinkpopmutsjes op stonden te springen (aan het eind van de dag weten ze waarschijnlijk niet meer dat die band The Rasmus heette), en ze coveren bovendien het lelijkste Björk-nummer allertijden. NERD ontlokte vooral veel gegil van de bakvissen vooraan, roept van "Say hoooo! Say ho-ho-ho!" en had een zooi saaie whiteboys met gitaren opgetrommeld ter ondersteuning waardoor het toch weer een rockact werd, waar voor geen meter funk in zit.

Zo, zeurmodus uit.

Jordy (admin)
Ik vond NERD echt fantastisch... jammer van die "hey hoo" en de bakvissen misschien, maar ik vond vooral Lapdance echt fantastisch

Geen meter funk? NERD rockte de pan uit! Vooral met Lapdance idd. Maar als je mensen op dat nummer niet aan het springen krijgt is er iets mis met die mensen.
The Rasmus was wel saai trouwens. Die zanger kon echt voor geen meter zingen en het kwam er allemaal met erg veel moeite uit.

Yak
Ach, het kan rocken als een gek maar daarmee wordt het nog niet funky. Dat is een beetje het probleem wat ik met de meeste acts op het hoofdpodium heb: ze willen teveel de springers op hun hand krijgen, in plaats van de dansers.

Alison Goldfrapp was trouwens wel geweldig.

Kos
Van The Rasmus weet je van tevoren toch al dat het niet is. Wat een ongelooflijk slechte band zeg.

JonnieBrasco
Muse heeft het met een mooie show afgesloten! Hopelijk gaan nu ook eindelijk de ogen eens open bij de mensen; dat het album "Absolution" helemaal niet onderdoet voor OOS.

Jordy (admin)
Geweldige show inderdaad. Maar ik blijf OOS beter vinden dan Absolution

Ik ben net terug, even een hele korte impressie (want ik heb maar 3enhalf uur geslapen vannacht, dus mijn bed roept):

In chronologische volgorde:

-Datsuns: leuke band om mee te beginnen. Dansbaar, blij. Beter dan de vorige keer dat ik ze zag (op ene ander festival)

-Sugababes: tsja. hebben leuke liedjes, maar het wilde niet echt boeien.

-Franz Ferdinand: was geweldig! wat mij betreft de leukste band van dit moment. ben heerlijk uit mijn dak gegaan. voor mij het hoogtepunt van pinkpop

-Black-Eyed Peas: de verrassing voor mij. Where's The Love? vind ik bijna vreselijk, maar buiten dit nummer (dat ze als afsluiter gebruikte), was het erg goed. We hebben hier heerlijk op staan dansen.

-NERD: viel me tegen. Behalve Lapdance hebben ze niet echt in het oog springende nummers. Was veel van hetzelfde. Had achteraf liever The Roots gezien, die zijn wat veelzijdiger, maar speelden tegelijkertijd (onhandige programmering, wat dat betreft)

-Lenny Kravitz (klein stukje): niet mijn ding, maar wel een gedegen show

-Moloko: was prachtig! Met FF en BEP het leukste voor mij. De bekende nummers werden mooi hergeinterpreteerd en de band was geweldig. Superdansbaar ook weer. En wat zag Roisin - van een afstand, dat wel - er mooi uit.

Daarna gingen we naar huis, aangezien niemand van onze groep behoefte had aan Muse. Was een flinke terugreis: uiteindelijk zijn we 5 uur onderweg geweest ipv de 3 uur die ervoor staat. :S

[quote="herman]-Moloko: was prachtig! Met FF en BEP het leukste voor mij. De bekende nummers werden mooi hergeinterpreteerd en de band was geweldig. Superdansbaar ook weer. En wat zag Roisin - van een afstand, dat wel - er mooi uit.[/quote]
Ik vond Moloko ook sterk. Maar ja, wat een geweldig nummer is dat Forever More toch ook, één van de beste dancenummers van 2003.
Jammer dat ze geen live blazers hadden

Ja, dat was inderdaad jammer! Maar die gast die de effectjes bediende (en nog wel meer, maar ik kon het niet zo goed zien) maakte veel goed. Vond het wel cool dat ie ergens tegen het einde nog boven op zijn spullen ging staan en er toch nog muziek uit wist te krijgen.

Op hun laatste CD staat trouwens nog een nummer met mooie trompetten, vind ik nog net iets leuker dan Forever More. Weet even niet hoe het heet.

Jordy (admin)
Moloko op tv werd me helaas te laat, is daar online nog wat van te vinden?

Yak
Wel de audiostream op 3voor12 hierzo, maar volgens mij hebben ze de video's niet online staan. Ik hoop dat ze nog komen.

Kos schreef:
Van The Rasmus weet je van tevoren toch al dat het niet is. Wat een ongelooflijk slechte band zeg.

Tenenkrommend was dat optreden!
Zoals 3voor12 het fijn verwoordde: Tja, wat The Rasmus muzikaal brengt is een soort Bon Jovi rock, maar dan geupdate voor de Britney generatie. Nogal positief.

Auw! Op de 3voor12 site kregen ze samen met Wealty Beggar (4,5 om 4) het laatste cijfer. Hoogste cijfers kregen Dave Clarke (9,5), Franz Ferdinand (9) en Muse (8,5).

Faithless, Beth Hart, Kane, Golden Earring, Di-Rect, Gabriel Rios, Saybia, Novastar, The Bravery, Thirteen Senses, Polyphonic Spree, Bloc Party, Mindfold, Epica, Millencolin, Heideroosjes, Intwine, Mercury Rev, Feeder, Beef, Within Temptation en The Prodigy zijn de eerste officiele Pinkpop-namen voor 2005. Pinkpop weet zich tot nu toe wederom te overtreffen een voorspelbare en laffe programering wat mij betreft. Met een paar aardige namen ertussen. De afgelopen 3, 4 jaar is het echt bergaf gegaan. Ik was al geen pinkpop-ganger, maar ik word het zo ook zeker niet.

Dit lijkt meer op één van die andere festivals (vraag me even niet om de namen). Golden Earring ? Kane ?
Die leuke namen zie ik liever in het gewone circuit (Saybia, Mercury Rev, Polyphonic Spree).

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.