MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)

zoeken in:
corn1holio1 schreef:
Zo, eerste namen en het is al onmiddellijk duidelijk wat opnieuw het beste festival van dit jaar gaat zijn. Go Pukkelpop!!

Alleen donderdag is voorlopig een totale vortdag voor mij.

Nine Inch Nails man?? Deftones?

The xx weer als headliner, man, wat vind ik dat een zwaar overschat en overroepen kutgroepje van dertien in een dozijn. En geen Alt-J, wat een verrassing, die staan namelijk letterlijk overal. Ik had ook wel System of a Down verwacht, aangezien ze rond die periode in West-Europa touren, maar ik zag al dat dat nog moeilijk in hun planning zou passen. Ik zou meteen gaan voor Opeth, NIN, Midlake en Cult of Luna. En voor Neil Young om mee te luchtgitaren (al wordt hij nu wel erg oud). En voor Eminem stiekem ook uiteraard, mijn jeugdheld!

Maar ik zit voor vijf maand in Noorwegen vanaf begin augustus, dus veel plezier iedereen!

Mindscapes schreef:
En geen Alt-J, wat een verrassing, die staan namelijk letterlijk overal.
Alt-J stond vorig jaar al op Pukkelpop (in een veel te warme Chateau). En Pukkelpop programmeert niet zoals Werchter elke band 5 jaar op rij.

Verder veel aardige namen, maar vanwege vermoedelijke herexamens ga ik hooguit één dag kunnen, denk ik. Jammer want Fucked Up, Danny Brown, SBTRKT, Deftones, Mount Kimbie (nog eens - Made To Stray is alvast geweldig), XXYYXX en S O H N had ik graag gezien. Kortom: zondag is vrij kut i.t.t. vrijdag en zaterdag.

Danny Brown en Fucked Up, verdomme

Om 11 uur worden er weer nieuwe namen bevestigd. Eén daarvan zal Johnny Marr zijn, die Pukkelpop al tussen zijn tourdates heeft staan: Shows - johnny-marr.com

Lekker die nieuwe namen! Godspeed you black emperor, Eels, Bonobo, Soulwax en mijn persoonlijke favo beatbakker Mr Oizo

Topnamen! GYBE! mogen van mij door naar Sziget, ik wil die groep zo graag eens zien.

Chase & Status Live - Eels - Goose - Paul Kalkbrenner - Soulwax - Duck Sauce
Nero Live - DJ Fresh - Godspeed You! Black Emperor - HURTS - Kendrick Lamar - A-Trak - Bonobo - Noisia - Mr Oizo
Crystal Castles - Erol Alkan - Katy B - The Magician
HAIM - Johnny Marr - Mark Ronson DJ set - Miles Kane - The Bronx - Bingo Players
Alkaline Trio - Crystal Fighters - Doctor P - Flosstradamus - Jamie xx - Andy Burrows
AlunaGeorge - Brand New - Glen Hansard - Mosca - Surfer Blood - Dillon Francis
Araabmuzik - Oneman - Klangkarussell - Phosphorescent - Bombino - Ms Mr
Mala In Cuba - RL Grime - Holy Other
Deap Vally - Kate Boy - Factory Floor - Animal-Music - Cerebral Ballzy - Dismantle - Jagwar Ma
Gorgon City - In The Valley Below - Nina Nesbitt

Ik ben er niet heel erg over te spreken, al zijn GY!BE. Johnny Marr, Phosphorescent, Goose en Eels mooie namen erbij.

MAS
Ik ben erbij op de donderdag puur voor Eminem. Kendrick Lamar, Mac Miller, Danny Brown en TNGHT zijn mooi meegenomen.

Ik ben er donderdag ook en kijk uit naar HURTS en Johnny Marr. Geweldig dat ze er zijn!

Ik had er meer van verwacht, maar zou (alhoewel ik niet kán gaan, anders zeker en vast wel) toch wel durven opteren voor Bonobo, Noisia, Mr. Oizo, Paul Kalkbrenner, Glen Hansard, het wonderbaarlijke Godspeed You! Black Emperor en ik moet zeggen dat Chase & Status vorig jaar op Werchter toch echt wel ongelofelijk superdemax was, nietwaar Gloeilamp?

Sowieso, toen ook nog een stukje van Paul Kalkbrenner gezien en die was ook erg gaaf!

JDS
Zou ik graag wilen zien.
Donderdag: Nine Inch Nails, Chase & Status, Slayer, Deftones, Nero, Godspeed! You Black Emperor, Wilkinson
Vrijdag: The Prodigy, Skunk Anansie, DJ Fresh live, Killswitch Engange, As I Lay Dying, TC, Mala in Cuba, Hazard
Zaterdag: Knife Party, Triggerfinger, Opeth, Noisia, Lamb of God, Doctor P, Friction, Foreign Beggars, Cult of Luna, Your Demise, Mosca

Verdomme Pukkelpop boekt lekker veel stevige namen. Nu hoop ik ook op Lamb of God, As I Lay Dying en Killswitch Engage op Lowlands

Wolfmother schreef:
Verdomme Pukkelpop boekt lekker veel stevige namen. Nu hoop ik ook op Lamb of God, As I Lay Dying en Killswitch Engage op Lowlands

As I lay dying zou ik skippen, voordat je het weet heeft de zanger een huurmoordenaar ingeschakeld.

As I Lay Dying wordt natuurlijk gecancelled. De zanger zal de bewoonde wereld een tijdje niet meer zien.

Maar is nog geen statement van de band bekend gemaakt.

Don Cappuccino schreef:
As I Lay Dying wordt natuurlijk gecancelled. De zanger zal de bewoonde wereld een tijdje niet meer zien.

Maar is nog geen statement van de band bekend gemaakt.
Ik merk dat ik niet op de hoogte ben....
Naar Lowlands komen de andere 2 trouwens ook niet, ze hebben beiden al clubshows staan in Nederland (Lamb of God 14-08 Melkweg, Killswitch 07-08 Dynamo)

Combiticket binnen

Donderdag :
Miles Kane,Godspeed You! Black Emperor, Kendrick Lamar, Deftones, Slayer, Soulwax, NIN, Eminem

Vrijdag :
Neil Young & Crazy Horse, Eels, Mala in Cuba, Boys Noize, Girls In Hawai

Zaterdag:
The Knife, Foals, Bonobo, Mr Oizo, Triggerfinger, Goose

En waarschijnlijk veel om te ontdekken

Ernie schreef:
En waarschijnlijk veel om te ontdekken

Opeth en Cult of Luna bijvoorbeeld (aangezien ik daar Slayer en Deftones zie staan)

Die twee kan ik je ook zeker aanraden! Staan erg hoog in mijn must-see lijstje

Ik kan Bosnian Rainbows ook ten zeerste aanraden om te gaan zien. Een must-see!

Mindscapes schreef:
(quote)

Opeth en Cult of Luna bijvoorbeeld (aangezien ik daar Slayer en Deftones zie staan)

Ga ik zeker uitchecken als er nix van mijn lijstje speelt op die moment. Sinds de 'brandende zon' editie van vorig jaar is de Shelter zowat mijn favo plek om te chillen op pukkelpop. Toilet dichtbij, bar dichtbij, grasveldje om wat slaap in te halen en altijd vriendelijke mensen die je aanspreken

Ernie schreef:
(quote)

Ga ik zeker uitchecken als er nix van mijn lijstje speelt op die moment. Sinds de 'brandende zon' editie van vorig jaar is de Shelter zowat mijn favo plek om te chillen op pukkelpop. Toilet dichtbij, bar dichtbij, grasveldje om wat slaap in te halen en altijd vriendelijke mensen die je aanspreken

Dat zijn overduidelijke redenen te meer om te gaan genieten van die bands. Total immersion in the music and atmosphere gegarandeerd! De scores hier op MuMe liegen er ook niet om

Soulwax cancelt alle zomershows

Nieuwe namen

- Gojira
-Noisettes
- !!!
- Don Bronco
- Low
-Lucy Rose
-Little Green Cars
-Twenty one pilots
-Palm Reader
-Breakbot
-DJ green Lantern
-Savages
-The Child of Lov
-Lowell
-Mikal Cronin
-Beware Of Darkness

Ik word hier niet echt heel enthousiast van. Had wat leukere kleine namen verwacht maar vorig jaar was het dagprogramma zo sterk dat het nu wel minder ging zijn...

Gojira en Savages zijn mooie namen, verder veel onbekend spul. Er zitten denk ik nog wel leuke dingen tussen om te ontdekken zoals !!! en Mikal Cronin. Ik laat me verassen

Jah hoor Gojira erbij, weer een geweldige naam. Dat brengt het aantal supertoffe bands op 12 alweer. Is de line-up altijd zo sterk?? Op Lowlands zit ik pas op een naam of 3,4

Ik vindt Pukkelpop elk jaar een heel sterke affiche hebben. Er zit altijd zo veel afwisseling in dat bijna iedereen zich wel ergens in kan vinden. De line-up van vorig jaar overtreffen ze voor mij niet maar ik zit toch alweer aan 10-15 bands die ik heel graag wil zien

Pukkelpop neemt meer risico (hoewel ik niet kan inschatten of het een risico is of dat de gemeente er nog achter zit met een pot geld en bijpast) en programmeert de laaste jaren gewoon nog scherp, waar Lowlands het volledig af laat weten door volledig aan de 3FM leiband mee te lopen. Aan de hand van 1 voorbeeld kunnen we dat het beste aantonen met The joy formidable, stonden afgelopen 2 edities al op Pukkelpop en Lowlands komt er nu een keertje mee aanzakken. Zo gaat Lowlands ook geen Low boeken, schat ik in.

Maar goed, Belgische festivals laat ik sowieso aan mij voorbij gaan of Lokeren moet weer iets leuks neerzetten, gezellig boel daar.

Net mijn combiticket gekocht! Nu alleen hopen dat ik de maandag niet al een herexamen heb, dan zal ik het nog moeten zien te verkopen.

Wat een prachtige line-up dit jaar!

Nieuwe namen! Pukkelpop 2013 affiche bijna rond! Regina Spektor, Noah and the Whale, Rudimental DJ Set, ? – Pukkelpop

Die donderdag wordt echt huilen als het tijdschema bekend wordt: Nine Inch Nails, GY!BE, Johnny Marr, Quicksand, Parquet Courts, Mikal Cronin, Phosphorescent, Merchandise, Savages en Fucked Up.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.