Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 augustus 2013, 17:03 uur
Ik ben er niet helemaal zeker van in welke taal dat bericht gescheven is, maarreuh:

Gewoon je geld terugvragen voor de vrijdag, dan is er niets aan de hand.

Gewoon je geld terugvragen voor de vrijdag, dan is er niets aan de hand.
0
geplaatst: 14 augustus 2013, 17:10 uur
Ook zonder Neil Young is er de vrijdag echt nog wel genoeg leuks te zien. Ik heb alvast erg zin in zaterdag, eindelijk Opeth en Cult of Luna live 

0
geplaatst: 14 augustus 2013, 17:33 uur
Major Lazer vergelijken met Neil Young slaat natuurlijk nergens op. Twee totaal verschillende artiesten. Dat is net zoiets als een tennisser met een wielrenner vergelijken ofzo. Maar als je voor een feestje gaat dan kun je het volgens mij nauwelijks beter treffen dan ML, de optredens schijnen echt sensationeel te zijn.
0
geplaatst: 14 augustus 2013, 17:35 uur
Spijtig van Neil Young, echt spijtig maar ik ga er mijn pukkelpop niet voor laten verpesten. Thumbs up voor de organisatie om toch nog Major Lazer te kunnen boeken, niet evenwaardig en vooral een ander genre maar probeer maar eens een vervanger te vinden van Neil zijn kaliber. Ik las onlangs ergens pearl jam
ja hoor
zo makkelijk is het allemaal...
ja hoor
zo makkelijk is het allemaal...
0
geplaatst: 16 augustus 2013, 12:14 uur
Voor een specifiek concert van de betreffende artiest prefereer ik denk ik wel Neil Young, maar voor een festival lijkt me Major Lazer eigenlijk een betere keuze dan opa Neil.
0
geplaatst: 16 augustus 2013, 19:45 uur
Eminem 15-08
Meneer liet ons een half uur wachten maar wel een goede set met als opener zijn nieuwe single Survival.

Meneer liet ons een half uur wachten maar wel een goede set met als opener zijn nieuwe single Survival.

0
geplaatst: 17 augustus 2013, 18:19 uur
Net thuis van 2 dagen pukkelpop.
Gezien(sommige deels):
Donderdag:
Danny Brown
Parov Stelar Band
NIN
Eminem
Godspeed You Black Emperor!
Vrijdag:
Skaters
Puggy
BRNS
Raketkanon
Daughter
Eels
Low
The Prodigy
Wat een sfeer,echt super! (Vond de ontvangst van veel artiesten wel zeer matig).
Gezien(sommige deels):
Donderdag:
Danny Brown
Parov Stelar Band
NIN
Eminem
Godspeed You Black Emperor!

Vrijdag:
Skaters
Puggy
BRNS
Raketkanon

Daughter
Eels
Low
The Prodigy

Wat een sfeer,echt super! (Vond de ontvangst van veel artiesten wel zeer matig).
0
geplaatst: 17 augustus 2013, 23:27 uur
Hier trouwens de recensie van het optreden van Neil Young van Humo.be 

0
geplaatst: 18 augustus 2013, 12:20 uur
Weergaloze optredens van The Soft Moon, Low en Amenra gezien. Ook heel goed: Johnny Marr, Mikal Cronin, Psycho 44, The Haxan Cloak en Phosphorescent.
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 15:05 uur
Ik ben alleen de zaterdag geweest en heb erg genoten van de optredens van The XX, Opeth, Bonobo, Cult of Luna, Franz Ferdinand en I Am Kloot. Jammer van het slechte geluid bij Regina Spektor, ik was erg benieuwd naar haar optreden maar dat kwam totaal niet uit de verf.
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 15:06 uur
Welke nummers heeft Cult Of Luna gespeeld? In de Effenaar kregen we woensdag namelijk negen nummers te horen.
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 15:08 uur
Ik kon maar twee nummers echt herkennen, maar volgens setlist.fm was dit de setlist:
1. The One
2. I: The Weapon
3. Ghost Trail
4. Owlwood
5. Disharmonia
6. In Awe Of
1. The One
3. Ghost Trail
4. Owlwood
5. Disharmonia
6. In Awe Of
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 15:30 uur
Low maakte het afzeggen van Neil Young een beetje goed:
Ook Eels deed met Cinnamon Girl een Neil Young-cover. Maar niet voordat ze na het aankondigen van een Neil Young-nummer Beast of Burden speelden. Waardoor er nu waarschijnlijk een heleboel mensen denken dat Beast of Burden van ome Neil is.
Grapjassen.
Ook Eels deed met Cinnamon Girl een Neil Young-cover. Maar niet voordat ze na het aankondigen van een Neil Young-nummer Beast of Burden speelden. Waardoor er nu waarschijnlijk een heleboel mensen denken dat Beast of Burden van ome Neil is.
Grapjassen.
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 15:36 uur
Gloeilamp schreef:
Ik kon maar twee nummers echt herkennen, maar volgens setlist.fm was dit de setlist:
1. The One
3. Ghost Trail
4. Owlwood
5. Disharmonia
6. In Awe Of
1. The One
3. Ghost Trail
4. Owlwood
5. Disharmonia
6. In Awe Of
Dan hebben ze de "korte" nummers gespeeld. Wij kregen ook nog Vicarious Redemption (20 minuten), Finland (14 minuten) en Passing Through.
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 21:05 uur
Cygnus schreef:
Grapjassen.
Grapjassen. En na het thuis gegoogled te hebben denken ze dat het van Bette Midler is.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 10:29 uur
Fijn festival, veel goede optredens gezien. Met name:
-Deftones, Phosphorescent, Parov Stelar Band en Godspeed You! Black Emperor
op donderdag
-Girls in Hawai, Skunk Anansie en Eels op vrijdag
-Alabama Shakes, Triggerfinger, Bonobo, Bat For Lashes, Amenra, The Knife, The XX, Midlake en Opeth op zaterdag (goeie dag)
Toch opvallend: bij GT!BE was de Marquee voor ongeveer een derde gevuld, bij Opeth de Shelter met moeite voor de helft (dacht toch dat ze een grotere fanbase hadden in België)... als je dan die constante drukte ziet bij de Boiler en de Dance Hall dan is de vaststelling dat Pukkelpop duidelijk (al een paar jaar) meer en meer een dance-festival is geworden (voor een groot deel van het publiek).
-Deftones, Phosphorescent, Parov Stelar Band en Godspeed You! Black Emperor
op donderdag-Girls in Hawai, Skunk Anansie en Eels op vrijdag
-Alabama Shakes, Triggerfinger, Bonobo, Bat For Lashes, Amenra, The Knife, The XX, Midlake en Opeth op zaterdag (goeie dag)
Toch opvallend: bij GT!BE was de Marquee voor ongeveer een derde gevuld, bij Opeth de Shelter met moeite voor de helft (dacht toch dat ze een grotere fanbase hadden in België)... als je dan die constante drukte ziet bij de Boiler en de Dance Hall dan is de vaststelling dat Pukkelpop duidelijk (al een paar jaar) meer en meer een dance-festival is geworden (voor een groot deel van het publiek).
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 12:25 uur
Chungking schreef:
Dit viel mij ook heel erg op. Ik ben op de zaterdag alleen bij Main Stage, de Marquee, The Shelter en Club geweest, maar toen ik langs de Boiler en Dance Hall liep puilden die steeds helemaal uit. In de Marquee was het ook vaak druk. Ik had ook verwacht dat Opeth meer volk zou trekken maar iedereen leek bij Paul Kalkbrenner te staan.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 12:32 uur
Kom kom, dat is toch logisch? Paul Kalkbrenner lijkt me over het algemeen gezien een grotere publiekstrekker dan Opeth. Opeth zal wel meer hechte fans hebben (zoiets is op MusicMeter wel duidelijk), maar Kalkbrenner lijkt me populairder bij het grote publiek.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 12:42 uur
Ik nam Paul Kalkbrenner nu even als het grootste voorbeeld. De Boiler Room stond bijvoorbeeld de hele dag vol, terwijl er veel namen stonden die ik (maar ook veel ander publiek) niet kenden. Ik kreeg in ieder geval ook een beetje het idee dat Pukkelpop veel jongeren trekt die voor de dance komen en dat de bands veel minder druk bezocht werden.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 12:46 uur
Je hebt eigenlijk 2 festivals binnen 1 festival. Er is een grote groep die alleen maar in de area van de Boiler en Dance Hall te vinden is en je hebt dan een andere (blijkbaar steeds kleinere) groep die de andere stages bezoekt. Hopelijk bouwen ze wel niet één of meerdere van de podia om, om er nog meer dance te programmeren.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 13:11 uur
Eigenlijk vind ik het wel best zo, met een festival binnen het festival. De paar keer dat ik in de dance hall en boiler room ben geweest was het daar inderdaad stampensvol. Bij de optredens die ik wilde zien, was het tenminste nooit te druk. En ik moet zeggen dat het me meeviel. Bij een onbekende noiseerockband als Psycho 44 zag ik de tent al vroeg op de dag lekker volstaan, bij Daughter kwam ik pas binnen toen het concert begon en kwam ik met moeite naast de PA, Phosphorescent trok een volle tent en ook Midlake en Low hadden best veel volk.
Maar er zit natuurlijk wel het gevaar in dat de dance steeds meer de overhand gaat krijgen. Waar het eerder alleen de boiler room en de dance hall was, zag je nu ook al veel dance op de main en de castello.
Maar er zit natuurlijk wel het gevaar in dat de dance steeds meer de overhand gaat krijgen. Waar het eerder alleen de boiler room en de dance hall was, zag je nu ook al veel dance op de main en de castello.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 13:18 uur
dumb_helicopter schreef:
Hopelijk bouwen ze wel niet één of meerdere van de podia om, om er nog meer dance te programmeren.
Hopelijk bouwen ze wel niet één of meerdere van de podia om, om er nog meer dance te programmeren.
Is eigenlijk al min of meer gebeurd he. Vroeger had je de Chateau, maar die is nu van plaats omgewisseld met de Wablief (de Belgische tent) en herdoopt tot de Castello, en er wordt daar ook veel meer (alternatievere) dance geprogrammeerd.
Hierdoor is volgens mij meer scheiding in de wei en blijft idd een deel van het (jongere) publiek gewoon aan de 'rechterzijde' ofwel het dance-gedeelte van de wei... Vroeger was het daar overdag vrij rustig en werd er vooral 's avonds gefeest, nu de hele dag.
Kon er deze editie natuurlijk ook (mede) aan liggen dat veel van de headliners stamden uit de 90s (Deftones, Skunk Anansie, Eels, NiN, The Prodigy,...), die spreken de jongere festivalganger misschien niet meer aan?
Die mix van genres en stijlen maakt Pukkelpop natuurlijk heel erg leuk, maar toch is het wat afwachten hoe het de komende jaren zal evolueren.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 18:07 uur
Ook terug en eindlijk weer onder de levenden 
Hoogtepunten
Eels :
zelden zo hard losgegaan als tijdens Souljacker part 1! wat een geluk dat de rest even goed was en ik ben gestopt met Eels-albums kopen toen ik de eerste 6 had. De nummers uit andere albums die live gespeeld werden konden op z'n minst op die 6 meesterwerken staan.
Lamb Of God
Waar zitten die lofbetuigingen hier verdomme??? Ik ken 2 nummers van de groep en ik heb een hele setlist lang met een demonische glimlach op mijn gezicht gestaan! voor de fans zal het vermoedelijk dus nog wel beter geweest zijn
Mr. Oizo
Genialiteit met vette beats! Blijft Ernie zijn favo beatbakker.
Heel goed
Nine Inch Nails
Jammerlijk genoeg kun je dit optreden niet bespreken zonder Eminem fans te dissen : Jullie waren met teveel. Op dezelfde manier haat ik ook Metallicafans
NIN zelf was een tamme buldozer die af en toe gevaarlijk uithaalde (Hand that feeds, Teriblle Lie, the way out is trough) en 3 x verwoestend (Wish, March of the pigs en head Like a Hole) Geen Hurt, geen Closer en bijna nix uit Ernie zijn favo album The Fragile...Tja
Skunk Anansie
Niet veel van verwacht maar een heel goede show van gekregen. Skin heeft echt een klok van een stem als ze niet teveel die breekjes in haar schreeuw doet en bespeelt haar publiek ( die in het begin te tam waren) zoals een volleerd entertainer. 3 crowdsurfpartijen en een wandeling op het publiek later zat de sfeer er volledig in. Het songmateriaal blijft overeind en de muziek klinkt echt goed. Ik geef toe dat ik hier weinig van ken buiten de paar hitjes. Weak as i am met de bierkartonnenregen was een hoogtepunt net als de 20 seconden fucking crazy loud noise voor de slachtoffers van 2 jaar geleden
Goed
Bonobo
Mala In Cuba
Caliban
Foals
Dieptepunt
Het missen van Deftones

Hoogtepunten
Eels :
zelden zo hard losgegaan als tijdens Souljacker part 1! wat een geluk dat de rest even goed was en ik ben gestopt met Eels-albums kopen toen ik de eerste 6 had. De nummers uit andere albums die live gespeeld werden konden op z'n minst op die 6 meesterwerken staan.Lamb Of God
Waar zitten die lofbetuigingen hier verdomme??? Ik ken 2 nummers van de groep en ik heb een hele setlist lang met een demonische glimlach op mijn gezicht gestaan! voor de fans zal het vermoedelijk dus nog wel beter geweest zijn

Mr. Oizo
Genialiteit met vette beats! Blijft Ernie zijn favo beatbakker.
Heel goed
Nine Inch Nails
Jammerlijk genoeg kun je dit optreden niet bespreken zonder Eminem fans te dissen : Jullie waren met teveel. Op dezelfde manier haat ik ook Metallicafans
NIN zelf was een tamme buldozer die af en toe gevaarlijk uithaalde (Hand that feeds, Teriblle Lie, the way out is trough) en 3 x verwoestend (Wish, March of the pigs en head Like a Hole) Geen Hurt, geen Closer en bijna nix uit Ernie zijn favo album The Fragile...TjaSkunk Anansie
Niet veel van verwacht maar een heel goede show van gekregen. Skin heeft echt een klok van een stem als ze niet teveel die breekjes in haar schreeuw doet en bespeelt haar publiek ( die in het begin te tam waren) zoals een volleerd entertainer. 3 crowdsurfpartijen en een wandeling op het publiek later zat de sfeer er volledig in. Het songmateriaal blijft overeind en de muziek klinkt echt goed. Ik geef toe dat ik hier weinig van ken buiten de paar hitjes. Weak as i am met de bierkartonnenregen was een hoogtepunt net als de 20 seconden fucking crazy loud noise voor de slachtoffers van 2 jaar geleden

Goed
Bonobo
Mala In Cuba
Caliban
Foals
Dieptepunt
Het missen van Deftones

0
geplaatst: 19 augustus 2013, 18:49 uur
Vanavond maar eens het verslag van de eerste dag Pukkelpop op Canvas kijken. 

0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 19 augustus 2013, 19:51 uur
Cygnus schreef:
Ik blijf holy other en oneman toch stukken anders vinden dan dance maar dat terzijde. Ik ben het wel eens met het festival in het festival stamtent, ik loop de hele dag toch rond en pik ook gewoon dingen(charli xcx en alunageorge) in de dancehall mee. Publiek was toen prima te doen alleen de doorbeukende bioler room tijdens james blake deed me toch wat pijn.
Het enigste probleem dat pp blijft hebben is dat er gewoon geen fatsoenlijke nachtprogamering is ook al gaat het door tot 4. Vaak is het rond 12/1 de pret uit ook al kon er vaak nog prima een extra band erachter zodat je ook de meer bandjes gerichte mensen op het terrein houdt.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 21:46 uur
Mijn hoogtepunt was toch The Knife. Ok, echt live was het niet, maar ik heb me wel ontzettend geamuseerd. Geweldige muziek natuurlijk en visueel erg tof. Ben echt losgegaan tijdens de laatste nummers. Silent Shout is een geniale afsluiter.
Andere dingen die ik zeer goed vond:
Vuurwerk
Badbadnotgood
Nine Inch Nails (wel jammer van het daglicht en het publiek, blijkbaar zijn ze daarom vroeger gestopt, dus zonder Hurt te spelen)
Savages
Godspeed (geluid was niet goed in het begin, maar het werd beter en ze speelden BBF3!)
Cloud Boat
Mount Kimbie
Eels (erg grappig)
The Prodigy (meegedaan aan de moshpits waardoor het leuk werd, de muziek was iets minder)
SOHN
Foals
Goose
Andere dingen die ik zeer goed vond:
Vuurwerk
Badbadnotgood
Nine Inch Nails (wel jammer van het daglicht en het publiek, blijkbaar zijn ze daarom vroeger gestopt, dus zonder Hurt te spelen)
Savages
Godspeed (geluid was niet goed in het begin, maar het werd beter en ze speelden BBF3!)
Cloud Boat
Mount Kimbie
Eels (erg grappig)
The Prodigy (meegedaan aan de moshpits waardoor het leuk werd, de muziek was iets minder)
SOHN
Foals
Goose
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 22:27 uur
Ach, vervelend, net een hele tekst over Pukkelpop geschreven maar mijn computer viel plots uit.
Dan beperk ik me maar tot het zeggen dat Pukkelpop fantastisch was en elk optreden dat ik gezien heb punten te geven:
Pukkelpop was fantastisch! Ideaal weer, leuke sfeer, goeie optredens, veel feest en gigantisch weinig slaap.
DONDERDAG
Oathbreaker: 9/10
Kendrick Lamar: 7/10
Deftones: 8/10
Steak Number Eight: 10/10
TNGHT: 5/10
Eminem: 3/10
Godspeed You! Black Emperor: 4/10
VRIJDAG
Mean: 8/10
BRNS: 7/10
The Black Heart Rebellion: 8/10
Caliban: 6/10
Killswitch Engage: 9/10
James Blake: 9/10
The Prodigy: 8/10
ZATERDAG
Cult of Luna: 10/10
Bonobo: 7/10
Foals: 8/10
Gojira: 10/10
The xx: 9/10
Opeth: 8/10
Dan beperk ik me maar tot het zeggen dat Pukkelpop fantastisch was en elk optreden dat ik gezien heb punten te geven:
Pukkelpop was fantastisch! Ideaal weer, leuke sfeer, goeie optredens, veel feest en gigantisch weinig slaap.
DONDERDAG
Oathbreaker: 9/10
Kendrick Lamar: 7/10
Deftones: 8/10
Steak Number Eight: 10/10
TNGHT: 5/10
Eminem: 3/10
Godspeed You! Black Emperor: 4/10
VRIJDAG
Mean: 8/10
BRNS: 7/10
The Black Heart Rebellion: 8/10
Caliban: 6/10
Killswitch Engage: 9/10
James Blake: 9/10
The Prodigy: 8/10
ZATERDAG
Cult of Luna: 10/10
Bonobo: 7/10
Foals: 8/10
Gojira: 10/10
The xx: 9/10
Opeth: 8/10
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 22:30 uur
Cult Of Luna een 10, zo hoort het! 
Behemoth is gewoon veel te lang, daar moet echt nog wat aan geschaafd worden wat mij betreft. Waar is Amenra, Jasper? Zijn die te hoog gestegen voor becijfering?

Behemoth is gewoon veel te lang, daar moet echt nog wat aan geschaafd worden wat mij betreft. Waar is Amenra, Jasper? Zijn die te hoog gestegen voor becijfering?

* denotes required fields.